Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Tehnički, jedino je sud nadležan tj. jedino on može da presudi da li su dužni da ti plate ili ne. Možeš da pretiš inspekcijom ali to tehnički nije u njihovoj nadležnosti.
 
Oni ako prihvataju da je poprave to automatski znaci da su prihvatili reklamaciju, dakle ne mogu da prihvate reklamaciju ako ce se resiti kako oni hoce a ne prihvate ako ti hoces da se resi na nacin koji tebi vise odgovara.

Ili su ustanovili nesaobraznost ili nisu.

Realno ti samo sud/udruzenje za zastitu potrosaca mogu pomoci ako oni odbijaju da ti vrate novac u tih prvih 6 meseci

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
u prvih 6 meseci je popravka moguca samo uz izricitu saglasnost kupca. U suprotnom se menja za novo ili raskida ugovor.
Ako si dobio papir za prijem reklamacije, pogledaj da li na njemu pise da si prihvatio popravku.
 
Kad odnesem nesto na reklamaciju, radnja je dužna da u roku od 8 dana javi sta se desava... Sta ako ne jave? Da li se računaju neradni dani ili sad su bili praznici? Dao sam graficku 30.04 i još nemam nikakav odgovor... Ako gledamo neradne dane i vikend i praznike još nije prošlo 8 dana...
 
Gledaju se kalendarski dani i za to jeste nadležna tržišna inspekcija.
 
u prvih 6 meseci je popravka moguca samo uz izricitu saglasnost kupca. U suprotnom se menja za novo ili raskida ugovor.
Ako si dobio papir za prijem reklamacije, pogledaj da li na njemu pise da si prihvatio popravku.
Nisam ništa prihvatio. Otišao sam do novog merkatora samo da čujem šta će njihov(Samsonite) serviser da kaže. Ponudio je da ostavim torbicu 7dana na procenu, a posle toga (ako prihvatim), da je oni ušivaju, rok je 15dana da je vrate fixiranu.

Naravno, nisam ništa prihvatio.

Platio sam 50€ hip bag (pederušu), želim da je koristim, a ne da je vozikam po servisima da je naši, priučeni, serviseri ušivaju sa platnom made in Novi Pazar.
Njihov uslov je upravo taj.. da ostavim torbicu na procenu, pa će javiti za 7dana. Posle toga, što ONI budu odlučili, ja ili prihvatam, ili ne !?!? Torbicu sam kupio pre 2 meseca, sa svim papirima i 3godine garancije.

btw, koristio sam i ranije Samsonite, ali ovo što sada valjaju je čist bofl. Ko zna gde je to šiveno , nema veze sa Američkim Samsonite-om.

Sent from my Mi 8, 6/128(white) using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Verovatno ne, imam 100% original torbu za laptop Samsonite, ne vucem je cesto ali je kao nova a uzeta 2003-ce. Kvalitet.
 
Cenu sam spomenuo zbog činjenice da nije neka žnj futrola u pitanju od 500 dinara nego da je original apple silicon case koja se pritom, raspada. Nisam lud da se žalim bilo kome za futrolu od 500-1000 dinara.

Bilo kako bilo, posto već imam iskustava sa zamenom uređaja i robe u roku od 6 meseci, čekam odgovor na mail (pa ako bude negativan) krećemo, drustvene mreže, inspekcije, udruzenja itd...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ne znam sto se drndas sa vip-om kada su ti lepo rekli u iStyle da menjaju. Idi tamo i zameni.
 
Ukoliko Apple daje godinu dana garancije worldwide za maske kao i za telefone, onda bi morali da ti zamene. Ne znam kako ide za maske, ali na primer, ako si kupio iPhone u vip-u i desi se nesto, u prvih godinu dana dok traje Apple garancija, mozes otici u iStyle i podneti reklamaciju bez obzira sto si ga uzeo u vip-u.

Obrati se direktno Apple-u ukoliko nisi siguran da maska podleze Apple garanciji i ako ti daju pozitivan odgovor, mozes bez problema da je zamenis u iStyle.
 
Pozdrav danas su mi zamenili jbl slusalice koju su crkle nakon mesec dana i nisu hteli da mi izdaju novi račun za novi proizvod koji je isti kao i zamenski, zanima me da li se zakon promenio i imaju pravo da nstave staru garanciju ukoliko je zamenjeni proizvod isti ili moraju da mi izdaju novu garanciju. Danas sam bio u zurbi a inspekcija ne radi pa sam prihvatio njihov uslov, ali me zanima da li sam u pravu ukoliko jesam sigurno idem u ponedaljak da se zalim. U pitanju je Exxi.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
Morace onda da radi inspekcija u ponedeljak


Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
Citiram, pišem s telefona pa neka neko ubaci citat:

Produženje garantnog roka. U slučaju da je izvršena manja opravka, garantni rok se produžava za onoliko vremena koliko ste bili sprečeni da stvar upotrebljavate. Ukoliko je neispravna stvar zamenjena drugom, ili ukoliko je izvršena bitna opravka, garantni rok počinje da teče ponovo od zamene, odnosno vraćanja popravljene stvari.

https://www.kamatica.com/vest/koja-su-prava-potrosaca-po-osnovu-garancije/55937#
 
Pozdrav danas su mi zamenili jbl slusalice koju su crkle nakon mesec dana i nisu hteli da mi izdaju novi račun za novi proizvod koji je isti kao i zamenski, zanima me da li se zakon promenio i imaju pravo da nstave staru garanciju ukoliko je zamenjeni proizvod isti ili moraju da mi izdaju novu garanciju. Danas sam bio u zurbi a inspekcija ne radi pa sam prihvatio njihov uslov, ali me zanima da li sam u pravu ukoliko jesam sigurno idem u ponedaljak da se zalim. U pitanju je Exxi.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

novi fiskalni nije neophodan ali treba da dobijes novu garanciju od datuma preuzimanja novog proizvoda.
 
Pozdrav danas su mi zamenili jbl slusalice koju su crkle nakon mesec dana i nisu hteli da mi izdaju novi račun za novi proizvod koji je isti kao i zamenski, zanima me da li se zakon promenio i imaju pravo da nstave staru garanciju ukoliko je zamenjeni proizvod isti ili moraju da mi izdaju novu garanciju. Danas sam bio u zurbi a inspekcija ne radi pa sam prihvatio njihov uslov, ali me zanima da li sam u pravu ukoliko jesam sigurno idem u ponedaljak da se zalim. U pitanju je Exxi.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Ako ti je garancija 2 godine, onda je fiskalni racun garantni list (to se obavezno fotokopira ili fotografise kao dokaz o kupovini). Za sve ostalo preko 2 godine se popunjava garantni list (uz fiskalni racun/kopija - potreban je i tad dokaz o kupovini - taj koncept vazi svuda u svetu).
U slucaju zamene uredjaja za uredjaj, pa makar bio drugaciji, racun za prethodni uredjaj se stornira i pravi se novi za nov uredjaj i time ti pocinje nova garancija (i ako je duze od dve godine, popunjava se novi garantni list, kji dolazi uz taj uredjaj).
Tako da i svi ostali znate za ovo, da vas neko ne bi farbao. Verovatno je nekoga mrzelo da stornira, jer mora da se odradjuje par papira vezano za to i isti salje u direkciju ili cuva u firmi.
 
Ćao svima! Dva pitanja:

1. Telefon koji je u garanciji do novembra sam odneo na servis u VIP 28. marta, da bi mi 5. aprila poslali poruku da se reklamacija odbija, ali da su ”pokrenuli dodatne analize sa nadležnim servisom” jer im je ”moje zadovoljstvo veoma važno” bla bla. Od tada ni traga ni glasa evo sve i dalje. Štaviše, sredinom aprila sam putovao van zemlje i pokušao da ih nateram da mi vrate telefon jer ovaj zamenski k*rcu ne valja, na šta su rekli da nije moguće jer je telefon još u proceduri u servisu. E sad s obzirom da mi na papiru koji su mi dali piše da su u obavezi da u roku od 30 dana otklone kvar, zanima me šta ja mogu sad kad je tih 30 dana davno prošlo? Za sad se pravim lud, ne zovem ih, dok ne saznam prava. Što se kvara tiče, u pitanju je ”kliktanje” ekrana, tj. ”plivanje” u gornjem delu, i baterija koja drži pola dana - priznajem za telefon star godinu i kusur dana, odneo sam ga samo jer imam pravo na garanciju, nisam ni očekivao da ga poprave. Fon je iPhone SE.

2. Kako da lako pretražujem ovu grdosiju od foruma jer sam siguran da se o mom pitanju već pričalo stotinu puta i da sad samo trošimo reči? :D
 
Ćao svima! Dva pitanja:

1. Telefon koji je u garanciji do novembra sam odneo na servis u VIP 28. marta, da bi mi 5. aprila poslali poruku da se reklamacija odbija, ali da su ”pokrenuli dodatne analize sa nadležnim servisom” jer im je ”moje zadovoljstvo veoma važno” bla bla. Od tada ni traga ni glasa evo sve i dalje. Štaviše, sredinom aprila sam putovao van zemlje i pokušao da ih nateram da mi vrate telefon jer ovaj zamenski k*rcu ne valja, na šta su rekli da nije moguće jer je telefon još u proceduri u servisu. E sad s obzirom da mi na papiru koji su mi dali piše da su u obavezi da u roku od 30 dana otklone kvar, zanima me šta ja mogu sad kad je tih 30 dana davno prošlo? Za sad se pravim lud, ne zovem ih, dok ne saznam prava. Što se kvara tiče, u pitanju je ”kliktanje” ekrana, tj. ”plivanje” u gornjem delu, i baterija koja drži pola dana - priznajem za telefon star godinu i kusur dana, odneo sam ga samo jer imam pravo na garanciju, nisam ni očekivao da ga poprave. Fon je iPhone SE.

2. Kako da lako pretražujem ovu grdosiju od foruma jer sam siguran da se o mom pitanju već pričalo stotinu puta i da sad samo trošimo reči? :D

Duzni su da otklone kvar ako se tvoja reklamacija odobri, sto oni nisu uradili. Oni su tvoju reklamacju odbili i sada imas mogucnost da im dozvolis dalje analize ili da uzmes telefon nazad nepopravljen. Ukoliko nisi zadovoljan ishodom reklamacije, odnosno odbijanjem, mozes da ih tuzis.
To odbijanje je samo fora kako bi ispostovali rokove koje inace ne mogu da ispostuju. To je izgleda normalna praksa postala za sve vece prodavce. Odbiju te u roku od 8 dana i onda posle zalba na odbijanje za koju ne postoji zakonski rok.
Sve u svemu, po zakonu ne mozes nista. Mozes da probas da izblefiras tuzbom kako bi ti brze resili.
 
Ne zaboravi da trazis produzenje garantnog roka za sve dane koliko je bio u servisu telefon, bez obzira koliko vremena i papirologije treba.
Sledeci put ne nosi telefon u VIP jer ga oni u "Begram" salju (to je primer loseg servisa i jos goreg od loseg servisa jer lazu u korist prodavaca, pored nesposobnosti i aljkavosti), već nosi sam direktno u "ProMobi". Tu bi ti telefon bio za 2-3 dana popravljen (ako je moguce).
 
Duzni su da otklone kvar ako se tvoja reklamacija odobri, sto oni nisu uradili. Oni su tvoju reklamacju odbili i sada imas mogucnost da im dozvolis dalje analize ili da uzmes telefon nazad nepopravljen. Ukoliko nisi zadovoljan ishodom reklamacije, odnosno odbijanjem, mozes da ih tuzis.
To odbijanje je samo fora kako bi ispostovali rokove koje inace ne mogu da ispostuju. To je izgleda normalna praksa postala za sve vece prodavce. Odbiju te u roku od 8 dana i onda posle zalba na odbijanje za koju ne postoji zakonski rok.
Sve u svemu, po zakonu ne mozes nista. Mozes da probas da izblefiras tuzbom kako bi ti brze resili.


Ali fora je što sam ja tražio da mi vrate fon nakon odbijanja reklamacije (i to im čak rekao da putujem na godinu dana i da neću moći da vratim zamenski bla bla) i nije upalilo, kao ne može da se vrati telefon dok je u proceduri. A na onom papiru koji su mi dali piše da imaju tipa 15 dana da mi jave da li mogu da poprave i onda u maksimalno 30 dana da poprave tj. vrate fon. Vrlo je jasan dakle rok naveden nakon njihove odluke.
 
Ne zaboravi da trazis produzenje garantnog roka za sve dane koliko je bio u servisu telefon, bez obzira koliko vremena i papirologije treba.
Sledeci put ne nosi telefon u VIP jer ga oni u "Begram" salju (to je primer loseg servisa i jos goreg od loseg servisa jer lazu u korist prodavaca, pored nesposobnosti i aljkavosti), već nosi sam direktno u "ProMobi". Tu bi ti telefon bio za 2-3 dana popravljen (ako je moguce).


A jel taj ProMobi ovlašćeni serviser? U smislu važi mi garancija tamo, ne naplaćuju mi?
 
Ne, tada ide na tvoj trošak, kao bilo koja popravka.

Roba se reklamira trgovcu, a gde će je on dalje odneti je njegova odluka. Tebe, po slovu zakona, interesuju rokovi i ishod.
 
Upravo sam saznao da ja nemam pravo na novu garanciju ukoliko nisam dobio papir sa garancijom, vec je moja garancija racun to znaci da na prodavca ne utice zakon o obligacionim odnosima konkretno clan 503
(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.
u principu ja nemam garanciju na uredjaj vec je to prodavceva saobraznost da ce uredjaj raditi 2 godine, to je u principu isto ali se u tom slucaju na mene uopste ne odnosi zakon o obligacionim odnosima. Na moju konstataciju da ja zapravo nisam uopste ni dobio garanciju zena je dala potvrdan odogovor. Inforamacija je iz Zastite potrosaca. Naravno ovo je cista prevara jer vam prodavci izdaju "garanciju" uz racun koja nije prava garancija. I vi ste kobajagi zasticeni, a zapravo nas varaju.

Sad mene zanima da li ja imam pravo da se zalim inspekciji na lazno reklamiranje jer saobraznost i garancija nisu isto. I to spada pod obmanjivanje kupca.

Edit zvao sam i trzisnu inspekciju: Gde sam dobio istu informaciju, uz dodatak da sam ja mogao da trazim garantni list i tada bih imao prava iz zakona o obligacionim odnosima, kada sam pitao da li to spada u obmanjivanje kupca dobio sam odogovro da je sve u skaldu sa zanokom u mom slucaju.
 
Poslednja izmena:
Upravo sam saznao da ja nemam pravo na novu garanciju ukoliko nisam dobio papir sa garancijom, vec je moja garancija racun to znaci da na prodavca ne utice zakon o obligacionim odnosima konkretno clan 503 u principu ja nemam garanciju na uredjaj vec je to prodavceva saobraznost da ce uredjaj raditi 2 godine, to je u principu isto ali se u tom slucaju na mene uopste ne odnosi zakon o obligacionim odnosima. Na moju konstataciju da ja zapravo nisam uopste ni dobio garanciju zena je dala potvrdan odogovor. Inforamacija je iz Zastite potrosaca. Naravno ovo je cista prevara jer vam prodavci izdaju "garanciju" uz racun koja nije prava garancija. I vi ste kobajagi zasticeni, a zapravo nas varaju.

Sad mene zanima da li ja imam pravo da se zalim inspekciji na lazno reklamiranje jer saobraznost i garancija nisu isto. I to spada pod obmanjivanje kupca.

Edit zvao sam i trzisnu inspekciju: Gde sam dobio istu informaciju, uz dodatak da sam ja mogao da trazim garantni list i tada bih imao prava iz zakona o obligacionim odnosima, kada sam pitao da li to spada u obmanjivanje kupca dobio sam odogovro da je sve u skaldu sa zanokom u mom slucaju.

nije obmana ako ti nisu ponudili nešto što nisu ispunili. Obmana je kada kažu da je garancija 3 godine, a ti dobiješ 2 i slično. Ti najbolje znaš šta su ti ponudili i šta si dobio.
Inače, da, uz fiskalni račun važi samo saobraznost i ona je 24 meseca. Tu nema nikakvog produžavanja, osim onog za koliko je uređaj tebi oduzet za potrebe servisa. Ono što ovde možeš je da tražiš nov uređaj bez obzira na datum kupovine, mada će te za to otkačiti kao nesrazmerni trošak u odnosu na alternativu.
 
Ja sam dobio nov uredjaj to nije sporno sporno je sto nisam dobio novu garanciju, a naravno da i dalje smatram da sam obmanjen jer pojmovi saobraznost i garanciju nisu isto a naravno da to prodavac nije napomenuo. Ja sam sve ovo sam saznao nakon kupovine.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
Evo ja sad prvi put čujem za ovo, uvek je bila priča da je garantni list nebitan ukoliko garancija nije duža od 2 godine.
 
Takođe. Od sada ću da insistiram na pisanoj garanciji. Koliko sam razumeo, prodavac to mora da ti izda ako tražiš.
 
Pa sad mislim da ne mora, jer on postuje zakon tim sto ce da ti zameni/popravi uredjaj po postovanju saobraznosti u trajanju od 2 godine. Ali nisam siguran trebalo bi neko ko se razume bolje da proveri sve mogucnosti. U principu po saobraznosti sam ja mogao da trazim i povrta novca ili zamenu za drugi proizvod i tada bih dobio novu garanciju ali kada dobijem isti proizvod garancija se nastavlja.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
Takođe. Od sada ću da insistiram na pisanoj garanciji. Koliko sam razumeo, prodavac to mora da ti izda ako tražiš.

ne mozes da zahtevas uslove koje prodavac ne nudi. To je isto kao kada bi zahtevao nizu cenu. Ako na neki proizvod ne ide garancija, onda ne ide i nema tu daljeg zahtevanja.
Ako prodavac pocne price "znate imate garanciju i uslove duze, vece..., ali Vam za to ne treba garancija, za to je dovoljan fiskalni", onda te maze i onda treba zahtevati list koji potvrdjuje to sto nudi preko zakona.
 
Sad sam i ja definitivno zbunjen. Znači, fiskalni račun nije zamena za garanciju iako to godinama pričaju i pišu svuda (TV, portali na internetu, ...)?

Ako sam dobro razumeo, fiskalni račun je onda nepovoljnija stvar po potrošače od pisane garancije i prodavcima zakon dozvoljava da ne izdaju pisanu garanciju. Ispravi me ako grešim.

U silnim uređajima koje sam kupio do sada je uvek postojao garantni list koji prodavci nisu overavali jer su uvek pričali "ne treba" jer imaš fiskalni račun. Jesu li me oni tada nešto lagali (verovatno iz neznanja jer prodavci ne verujme da znaju za to) i da li ja to sada mogu da tumačim kao svesno i namerno dovođenje u zabludu?

Ne razumem ni to da ako je proizvođač predvideo i poslao dokument koji prodavac treba da popuni i overi zašto onda oni to ne rade? Namerno to izbegavaju ili su i oni (prodavci) u zabludi (dok ne dođe do pravne službe i tumačenja pojma garancija)?

Sad ipak ispada da kupac treba to da traži ali ti si napisao (iz struke si pa verujem da je to tačno) da ja kao kupac ne mogu da zahtevam da mi overi garantni list koji stigao uz uređaj. Da li ja tu opet nešto pogrešno tumačim?
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno