Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Imam jedno pitanje.
Da li imam pravo da vratim slusalice juce kupljene, ful pakovanje i da dobijem pare nazad? Kupljene u tehno***ji za 999 din ako nesto znaci.
Ne pratim temu i nisam bas upucen, pa ako neko moze nek odgovori.

Sent from my Nexus 5X
 
Poslednja izmena:
Ako si kupio u prodavnici, možeš da probaš da vratiš, ali zakon ne obavezuje prodavca da ti izađe u susret.
 
Mislio sam da mogu da vratim, nisam znao. Hvala na odgovoru

Sent from my Nexus 5X
 
Samo on-line imas pravo sto je ******. U radnji ti ne daju NISTA DA VIDIS/PROBAS bukvalno im je lakshe da ti uvale u radnji.....
 
Pa sad...niko tu nista ne uvaljuje, nego kupac bira.

On line ipak ne moze tako da pregleda robu pre kupovine.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
pa nisam ni ovako pregledao jer su slusalice bile u kutiji. ne kazem da im ista fali samo nisam zadovoljan zvukom i kvalitetom.
 
Dobro, i u toj kategoriji je ogromna razlika u zvuku kod recimo Pioneer vs. Hama - ali kad se vec kupe u radnji, nema vracanja.
 
kupio sam ih citajuci recenzije i preporuke nekoliko clanova. nisam ocekivao bog zna sta za 1k din, ali nisam ni ovo :) ali sta je tu je.

Ako imas ambalazu, racun i nisi nista ostetio, vecina prodavaca ce ti izaci u susret, makar da ti zamene za nesto drugo. Ne kosta nista da ljubazno putas. Ne isplati im se da za 1000din izgube kupca, ako imaju i malo mozga.

Sent from mTalk
 
To sam i ja pomislio, spremio se jutros i krenuo da vratim slusalice, kad ono fali jedna gumica. :) Ko zna gde je ispala. Ebiga, sta da se radi :)

Sent from my Nexus 5X
 
Pre nekih 7 ili 8 meseci uzet Meizu M2 Note uredjaj kod Telenora uz ugovor. Pri izboru sam se vodio dobrim odnosom cene i mogucnosti koji uredjaj pruza, najvise ga uzeo zbog navodne podrske 4G mreze.Da naglasim , uredjaj je tako i reklamiran, sto u poslovnici, sto u onom njihovom casopisu. Elem stigne 4G i u moj grad, dobijem sms sa obavestenjem, pokusam istu da nadjem ali bez uspeha. Odem do poslovnice, tamo utvrde da je sim ok, podesavanja ok ali ne znaju sta je problem, upute na korisnicki. Na mail ne dobih odgovor.Onda na netu iscupam podatak da ovaj telefon zaista podrzava 4G ali samo na 1800Mhz,ali ne i na 800Mhz koju Telenor na vecem delu teritorije koristi. Posto i ovako imam problema sa telefonom zbog kojih ce morati na servis, mogu li od Telenora traziti nov uredjaj,koji podrzava obe frekvencije?Rok od prvih 6 meseci je istekao, kvar se desio sada posle 8 meseci i na osnovu toga verujem da nemam prava da biram izmedju novog telefona ili popravke. Sa druge strane smatram se prevarenim, jer je telefon reklamiran kao 4G i nigde nije pisalo da ce raditi samo na jednoj od dve dostupne frekvencije.
 
Pa u principu telefon jeste 4g i tesko da ce ti zbog toga uvaziti reklamaciju. Ako imas neki drug kvar na telefonu reklamiraj ga, ali sam si sebi odgovorio da je prosao rok od 6 meseci pa ce ti uredjaj najverovatnije samo biti popravljen i vracen nazad...
 
U sustini telefon podrzava 4G ali samo tamo gde je pusten signal na 1800Mhz, a koliko sam saznao vecinom koriste frekvenciju od 800Mhz, te 4G ne radi u mom slucaju. Ne znam da li na osnovu toga mogu da se pozovem na nesobraznost robe?
 
Pa u principu telefon jeste 4g i tesko da ce ti zbog toga uvaziti reklamaciju...

Kako Telenor to može dokazati kada ne može da pruži uslugu?

EDIT: Kako nisam izdvajao korisne postove u prvi ove teme, sada moram da pitam ono što je verovatno već bilo pitano. :)

Pokvario mi se uređaj. Našao sam kutiju i u njoj garanciju ali računa niotkuda.
Šta da radim? Da li je prodavnica u obavezi da mi izda kopiju računa ako zatražim? Šta ako oni to ne žele da urade? Kako da reklamiram ovo ako ikako mogu?
 
Poslednja izmena:
Pre nekih 7 ili 8 meseci uzet Meizu M2 Note uredjaj kod Telenora uz ugovor. Pri izboru sam se vodio dobrim odnosom cene i mogucnosti koji uredjaj pruza, najvise ga uzeo zbog navodne podrske 4G mreze.Da naglasim , uredjaj je tako i reklamiran, sto u poslovnici, sto u onom njihovom casopisu. Elem stigne 4G i u moj grad, dobijem sms sa obavestenjem, pokusam istu da nadjem ali bez uspeha. Odem do poslovnice, tamo utvrde da je sim ok, podesavanja ok ali ne znaju sta je problem, upute na korisnicki. Na mail ne dobih odgovor.Onda na netu iscupam podatak da ovaj telefon zaista podrzava 4G ali samo na 1800Mhz,ali ne i na 800Mhz koju Telenor na vecem delu teritorije koristi. Posto i ovako imam problema sa telefonom zbog kojih ce morati na servis, mogu li od Telenora traziti nov uredjaj,koji podrzava obe frekvencije?Rok od prvih 6 meseci je istekao, kvar se desio sada posle 8 meseci i na osnovu toga verujem da nemam prava da biram izmedju novog telefona ili popravke. Sa druge strane smatram se prevarenim, jer je telefon reklamiran kao 4G i nigde nije pisalo da ce raditi samo na jednoj od dve dostupne frekvencije.

Ja ovde vidim izlaz, rešenje ali i problem u "nesaobraznosti", zbog 6 meseci. Proveri kakav je 4G u Jagodini i probaj da objasniš problem.
 
Kako Telenor to može dokazati kada ne može da pruži uslugu?

EDIT: Kako nisam izdvajao korisne postove u prvi ove teme, sada moram da pitam ono što je verovatno već bilo pitano. :)

Pokvario mi se uređaj. Našao sam kutiju i u njoj garanciju ali računa niotkuda.
Šta da radim? Da li je prodavnica u obavezi da mi izda kopiju računa ako zatražim? Šta ako oni to ne žele da urade? Kako da reklamiram ovo ako ikako mogu?

Međutim, kako su nam u Ministarstvu trgovine rekli:

„Zakon ne obavezuje trgovca da potrošaču izda kopiju računa“.

Kupcima nije jasno zbog čega to nije moguće ako je trgovac, svakako, prema Zakonu o fiskalnim kasama imao obavezu da fiskalna dokumenta čuva najmanje tri godine. Međutim, radi se o tome da je takva odredba Zakona doneta kako bi se obezbedilo da Poreska uprava može da proveri koliki je prihod ostvario trgovac i da li je platio porez


http://potrosackisavetnik.com/sta-kad-izgubite-fiskalni-racun/
 
Hvala Vojkane, shvatam.
Međutim, šta biva sa onima kod kojih račun izbledi u potpunosti? U kakvoj su poziciji takvi potrošači?
 
Na kupcu je da cuva racun.

Prodavac cuva kopiju za svoje potrebe, i jako je nezgodno traziti kopiju racuna za kupca.

U praksi prodavci obicno izlaze u susret kupcima, tako da mozes da probas da zamolis.

Ovo je jos lakse ako prodavac koristi racunar i fiskalni printer pa ti mozda moze izdati stampani racun umesto fiskalnog ako znas tacan datum kupovine. To je par minuta posla.

U sustini za reklamaciju je u dosta slucajeva dovoljan garantni list narocito ako je prodavac i uvoznik tog proizvoda.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Prodavnica u kojoj je kupljen poizvod više ne postoji. Ovlašćeni servis bi prihvatio garanciju uz fiskalni račun i overen papire o garanciji. Inače, u garanciji je još nepuna 2 meseca.

Narovučenije - čuvajte račune i garancije!
 
Ja uvek odradim sken računa, jedna kopija u bekap, jedna u oblaku i jedna odštampana zlu ne trebalo.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 
Prodavnica u kojoj je kupljen poizvod više ne postoji. Ovlašćeni servis bi prihvatio garanciju uz fiskalni račun i overen papire o garanciji. Inače, u garanciji je još nepuna 2 meseca.

Pa kako si onda mislio da trazis kopiju racuna?

Ako nema racuna onda najbolje da nastavis sa pregovorima sa serviserom ili kontaktiras uvoznika, ali niko od njih nista ne mora, samo dobra volja.
 
Uzmeš neki izbledeli gde se ništa ne vidi i zaheftaš za garantni list !

Sent from mTalk
 
Pozdrav, da i ja pitam nesto.

Tv 48" Denver juce kupljen u win win-u, danas stigao kurirskom sluzbom, kutija blago pohabana, Tv redovno upakovan u stiropor, ona tanka sundjerasta folija u kojoj TV inace treba da stoji je bila umotana i stavljena u kutiju pored njega, na panelu je bilo prasine, daljinski je bio u foliji ali se vidi da nije nov vec ima sitne tragove koriscenja, na sajtu i na kutiji pise da ima dvb-tv tuner a ja u podesavanjima nasao samo dvb-t i dvb-c i na kraju kao slag na tortu TV ima jedan mrtav pixel.

Iz svega toga nije tesko zakljuciti da je TV bio ko zna koliko dugo izlozen na nekoj polici, ja da sam hteo polovan uredjaj kupio bih ga u oglasima...

Neki savet?

Redovno oni uvaljuju outlet uredjaje po punoj ceni sa skrivenim manama ukljucujuci i cele defektne serije. "Tebi rodjace zavrsavam brze. Ej Cvrle, sta ima ? Aj posalji jedan iz Novi Sad.. Otpakovan a ? Nema veze ce ga zavrsimo". Tako je u Leskovcu sa WinWin-om.
 
Izgleda da je bas tako kao sto si napisao :)

Sve u svemu na kraju sam i dobio ono sto sam platio, tv je dat na reklamaciju u cetvrtak i dogovoreno je da ce biti zamenjen za nov, u ponedeljak smo se culi i rekli su da samo cekaju da dobavljac isporuci tv u njihovu radnju. Vec u utorak sam dobio poziv da je tv kod njih i da ga mogu preuzeti.

Kutija naravno nova, tv uredno upakovan bez tragova koriscenja i prasine :D Samo sam cekao da ga upalim i vidim sta nije u redu, kad ono opaaa sve po PS i radi bez greske :D
 
Korisničko iskustvo - nula. Zajabavan si za svoje novce.
 
Uzmeš neki izbledeli gde se ništa ne vidi i zaheftaš za garantni list !

Duhovito, daj da za****mo prodavnicu, oni su tamo sisali vesla. Kad imaš garantni list, ne treba ti fiskalni račun.


Hvala Vojkane, shvatam.
Međutim, šta biva sa onima kod kojih račun izbledi u potpunosti? U kakvoj su poziciji takvi potrošači?

Uzmeš peglu, zagreješ je (ne na maksimum već da bude topla) i ispeglaš fiskalni račun. Račun će da ti pocrni, a slova da izbele.
 
Duhovito, daj da za****mo prodavnicu, oni su tamo sisali vesla. Kad imaš garantni list, ne treba ti fiskalni račun.

Da li si siguran u ovo jer:
Prodavnica ne postoji a iz servisa su mi rekli da nije problem da reklamiram kod njih ali uz priloženi fiskalni račun + garanciju.
Na šta da se pozovem pošto, ako si ti u pravu / takav je zakon, oni već gledaju kako da me "otkače" u startu podužući kriterijume za ostvarivanje garancije?
 
Nazad
Vrh Dno