- Učlanjen(a)
- 05.02.2008
- Poruke
- 7,413
- Poena
- 605
Zanimljivo, gledao sam već ovaj projekat pre godinu i kusur dana, ne vidim da su napravili neke veće izmene. Ideja je dobra, sad kako će to u Evropi da funkcioniše u praksi i kad...
Mislim da samovozeći automobili prvo trebaju da se fokusiraju na level 2 autonomnu vožnju uz superviziju vozača, da to funkcioniše 100% kako treba u svim uslovima i situacijama. Posle, kad se to reši, kao što je Tesla već 95% rešila sa FSD (van Evrope) i kad vidimo kad će birokratija da prvo dozvoli level 2 na putevima u Evropi, onda možemo tek da maštamo o sledećim nivoima dok dođemo do level 5 autonomnim vozilima kao što je Verne. Deluje kao da može lepo da parira Tesli i njihovom Cybercab rešenju.
Uzmite u obzir koliko se sporo u Evropi stvari odvijaju po pitanju zakona i propisa. Ja jedva čekam dan kada moja Tesla krene da me vozi do posla a ja da samo nadgledam vožnju, ali recimo UNECE samo odlaže datum odobravanja jer ne razumeju FSD tehnologiju i koliko je bezbedna, sa svim statistikama i milijardama pređenih km. Možda je tu u pitanju i malo sukob interesa jer su drugi evropski brendovi u zaostatku i nemaju da ponude taj nivo autonomne vožnje koji nudi FSD, pa im daju malo fore da ih sustignu? Ko će ga znati, ali meni je tužno koliko se nove tehnologije sporo odobravaju u Evropi, jer što više autonomnih vozila bude bilo na putu, to će biti manje nesreća i izgubljenih života. Možda vam to zvuči čudno, ali računar je mnogo bolji i bezbedniji vozač od čoveka - vidi sve oko sebe u isto vreme i dalje nego mi i reaguje u deliću sekunde.
Mislim da samovozeći automobili prvo trebaju da se fokusiraju na level 2 autonomnu vožnju uz superviziju vozača, da to funkcioniše 100% kako treba u svim uslovima i situacijama. Posle, kad se to reši, kao što je Tesla već 95% rešila sa FSD (van Evrope) i kad vidimo kad će birokratija da prvo dozvoli level 2 na putevima u Evropi, onda možemo tek da maštamo o sledećim nivoima dok dođemo do level 5 autonomnim vozilima kao što je Verne. Deluje kao da može lepo da parira Tesli i njihovom Cybercab rešenju.
Uzmite u obzir koliko se sporo u Evropi stvari odvijaju po pitanju zakona i propisa. Ja jedva čekam dan kada moja Tesla krene da me vozi do posla a ja da samo nadgledam vožnju, ali recimo UNECE samo odlaže datum odobravanja jer ne razumeju FSD tehnologiju i koliko je bezbedna, sa svim statistikama i milijardama pređenih km. Možda je tu u pitanju i malo sukob interesa jer su drugi evropski brendovi u zaostatku i nemaju da ponude taj nivo autonomne vožnje koji nudi FSD, pa im daju malo fore da ih sustignu? Ko će ga znati, ali meni je tužno koliko se nove tehnologije sporo odobravaju u Evropi, jer što više autonomnih vozila bude bilo na putu, to će biti manje nesreća i izgubljenih života. Možda vam to zvuči čudno, ali računar je mnogo bolji i bezbedniji vozač od čoveka - vidi sve oko sebe u isto vreme i dalje nego mi i reaguje u deliću sekunde.