Šta je novo?

Samovozeći automobili

Zanimljivo, gledao sam već ovaj projekat pre godinu i kusur dana, ne vidim da su napravili neke veće izmene. Ideja je dobra, sad kako će to u Evropi da funkcioniše u praksi i kad...

Mislim da samovozeći automobili prvo trebaju da se fokusiraju na level 2 autonomnu vožnju uz superviziju vozača, da to funkcioniše 100% kako treba u svim uslovima i situacijama. Posle, kad se to reši, kao što je Tesla već 95% rešila sa FSD (van Evrope) i kad vidimo kad će birokratija da prvo dozvoli level 2 na putevima u Evropi, onda možemo tek da maštamo o sledećim nivoima dok dođemo do level 5 autonomnim vozilima kao što je Verne. Deluje kao da može lepo da parira Tesli i njihovom Cybercab rešenju.

Uzmite u obzir koliko se sporo u Evropi stvari odvijaju po pitanju zakona i propisa. Ja jedva čekam dan kada moja Tesla krene da me vozi do posla a ja da samo nadgledam vožnju, ali recimo UNECE samo odlaže datum odobravanja jer ne razumeju FSD tehnologiju i koliko je bezbedna, sa svim statistikama i milijardama pređenih km. Možda je tu u pitanju i malo sukob interesa jer su drugi evropski brendovi u zaostatku i nemaju da ponude taj nivo autonomne vožnje koji nudi FSD, pa im daju malo fore da ih sustignu? Ko će ga znati, ali meni je tužno koliko se nove tehnologije sporo odobravaju u Evropi, jer što više autonomnih vozila bude bilo na putu, to će biti manje nesreća i izgubljenih života. Možda vam to zvuči čudno, ali računar je mnogo bolji i bezbedniji vozač od čoveka - vidi sve oko sebe u isto vreme i dalje nego mi i reaguje u deliću sekunde.

 
I u komunikaciji sa ostalim vozilima može da izmeni svoje parametre. Dok mi vozači i dalje komuniciramo pomoću sirene, farova i 1 do 5 prstiju na ruci.

Kako bude rastao broj autonimnih vozila, pored povećanja bezbednosti, smanjenja gužvi, smanjiće se i potrošnja energenta koji pokreće vozila.
 
Zapravo Level 2 je u EU odavno u upotrebi ( da ne guglam sad tacno), on prakticno znaci kombinaciju Assistance Sistema i kod nekih vozila autonomno upravljanje ali uz stalni nadzor vozaca, npr kod Nissana kada se aktivira njihov sistem ProPilot on sam vozi prakticno, odrzava brzinu, razdaljinu, skrece, ima mogucnost da se zaustavi i ponovo sam krene itd ali vozac mora da bude aktivan u superviziji sto je reseno tako sto je volan kapacitativan i u zavisnosti od uslova na putu ako se skine ruka sa volana onda ide prvo vizuelno upozorenje pa onda zvucno pa vibriranje volana pa drmanje celih kola i na kraju potpuno zaustavljanje uz paljenje sva 4 zmigavca tamo gde je bezbedno ( jako je cool kad se proba a i generalno ko jednom krene da koristi taj sistem, pogotovo ko ne voli da vozi ili za dosadne delove puta ili guzve je idealan, cak i moja zena ga koristi sad vec svakodnevno i pored toga sto je bila u fazonu nema sanse...)

U praksi to funkcionise u npr 90% uslova, cak smo probali i u magli i pod jakim snegom jer kombinuje lidar i kamere kod Nissana i mogu reci da je poprilicno ok, nekad izbaci da ne moze da odrzava centar trake ( LKA)... ima problem sa niskim suncem npr... Druga varijanta koju ja koristim je kod Mercedesa gde npr kada se ode u Nemacku onda funkcionise Level 3, odnosno njihov Drive Pilot gde vozac moze da potpuno prepusti voznju kolima ali mora da bude spreman da preuzme i funkcionise na lokalnim putevima gde je brzina do mislim 60 km/h i ne sme da bude biciklista ( moguce i pesaka nisam siguran)...

Kod Tesle je to malo drugacije i otud ta zabuna... A glavna stvar je odgovrnost, odnosno liability, vecina proizvodjaca automobila sada vec ima mogucnost da pusti znacajno vise nivoe autonomne voznje ali je stvar u tome da ne zele da preuzmu odgovornost u slucaju neke nezgode... Zato se Tesla cak i kod FSD vodi kao Level 2 jer je uvek vozac odgovoran i mora da bude spreman da preuzme kontrolu za razliku od Level 3 kod Mercedesa gde je onda Mercedes odgovoran...
 
Zanimljivo, gledao sam već ovaj projekat pre godinu i kusur dana, ne vidim da su napravili neke veće izmene. Ideja je dobra, sad kako će to u Evropi da funkcioniše u praksi i kad...

Mislim da samovozeći automobili prvo trebaju da se fokusiraju na level 2 autonomnu vožnju uz superviziju vozača, da to funkcioniše 100% kako treba u svim uslovima i situacijama. Posle, kad se to reši, kao što je Tesla već 95% rešila sa FSD (van Evrope) i kad vidimo kad će birokratija da prvo dozvoli level 2 na putevima u Evropi, onda možemo tek da maštamo o sledećim nivoima dok dođemo do level 5 autonomnim vozilima kao što je Verne. Deluje kao da može lepo da parira Tesli i njihovom Cybercab rešenju.

Uzmite u obzir koliko se sporo u Evropi stvari odvijaju po pitanju zakona i propisa. Ja jedva čekam dan kada moja Tesla krene da me vozi do posla a ja da samo nadgledam vožnju, ali recimo UNECE samo odlaže datum odobravanja jer ne razumeju FSD tehnologiju i koliko je bezbedna, sa svim statistikama i milijardama pređenih km. Možda je tu u pitanju i malo sukob interesa jer su drugi evropski brendovi u zaostatku i nemaju da ponude taj nivo autonomne vožnje koji nudi FSD, pa im daju malo fore da ih sustignu? Ko će ga znati, ali meni je tužno koliko se nove tehnologije sporo odobravaju u Evropi, jer što više autonomnih vozila bude bilo na putu, to će biti manje nesreća i izgubljenih života. Možda vam to zvuči čudno, ali računar je mnogo bolji i bezbedniji vozač od čoveka - vidi sve oko sebe u isto vreme i dalje nego mi i reaguje u deliću sekunde.



Pogledao sam ceo video i većinu vremena lupaju gluposti. "Fleet operator" je kao neki znalac, a ne zna ni sam da poštuje pravila u saobraćaju. Ne mogu ljudi da te shvate ozbiljno kad iznosiš mišljenja kako svi oko tebe treba da se ponašaju (uključujući i FSD), a da se ti prvi ne ponašaš tako.

Nisam nigde našao da li Tesla prihvata svu odgovornost za sve što njihova vozila urade dok su u FSD-u? Ispada da traže da im se dopusti da njihova vozila mogu da voze kako oni hoće, a da sve bude odgovoran "vozač", koji to više i nije u tom slučaju?
 
Ne prihvata naravno... to je i sustina... pored toga sto bi time morali da snose svu finansijsku i pravnu odgovornost time izbegavaju i ogromne troskove homologacije uz jos neke tehnicke stvari koje bi morali da ispune kao sto su minimal risk manoeuvre i formalni handover ka vozacu...

Za sada, po postojecem nivou autonomne voznje u skladu sa zakonima i Teslinom User Agreement koji svuda jasno navodi da je vozac kriv osim u slucaju da se dokaze da je tehnicki kvar na automobilu ali nikako kao odgovornost sistema zbog lose odluke npr... Cak i kod Smart Summon to se ne vodi kao Level 3 vec kao Level 2 odnosno kao daljinsko upravljanje jer vozac mora da drzi dugme...

Jedini koji prihvata svu odgovornost za sada je Mercedes ( mislim da je BMW najavio za 2025. i ako se dobro secam ima Honda nesto u Japanu ali bas ograniceno, mrzi me da guglam sada)... snimicu ako budem isao skoro u DE i ako se setim pa da vidite kako to izgleda...
 
Ipak EU birokratija i služi nečemu. I ja bih voleo da su na ulicama svi automobili samovozeći. I siguran sam da bi bilo bezbednije za sve. Ali nije baš tako crno-belo kako neki pokušavaju da predstave.
Niko ne može da garantuje da neće samovozeći automobil napraviti nesreću. Tada nema logike da bude odgovorna osoba koja je bila u vozilu i nije ometala taj automobil da se ponaša kako je dizajniran. Treba da budu odgovorni oni koju su tako programirali automobil. Ali onda treba dokazati da je taj automobil i održavan i updateovan kako treba. Što verovatno znači da sve u vezi tog automobila treba da radi, ne vlasnik, nego proizvođač. Ali onda vlasnik više nije vlasnik, nego samo korisnik. Pa je opet pitanje finansijske isplativosti svega toga,... sto stvari treba da se složi, a svako vuče na svoju stranu.
Kao vlasnik, voleo bih samo da koristim FSD i da Tesla (ili koji već proizvođač) bude odgovoran, a da automobil mogu da koristim kako ja hoću (pošto sam ga ja i platio).
Iz Tesle bi hteli da kupim njihov automobil, da platim FSD, ukoliko se bilo šta da desi, da ja budem odgovoran. Da moram sve vreme njima da plaćam održavanje vozila, da kupujem delove od njih po kojoj oni ceni odrede i da moram da prihvatim bilo koji EULA ili update koji mi pošalju.
A pešacima na ulici je jedino bitno da ih ni ja ni Tesla ne pregazimo dok prelaze pešački (ili pretrčavaju ulicu van njega).
 
... reseno tako sto je volan kapacitativan i u zavisnosti od uslova na putu ako se skine ruka sa volana onda ide prvo vizuelno upozorenje pa onda zvucno pa vibriranje volana pa drmanje celih kola i na kraju potpuno zaustavljanje ....

Koliko traje to vizuelno obaveštenje?
Moj old school lane assitance u kombinaciji sa cruise control vozi sam do 30 sekundi, a onda počinje da pišti i nisam nikada merio nakon koliko, kreće da zaustvlja automobil. Muka je što nemam nikakve senzore koji bi omogućili bezbedno zaustavljanje, tako da bi hipotetički mogao da stane u sred trake na auto putu.

Lane assistance koristim samo i isključivo da skinem jaknu, otvorim/zatvorim flašicu i slično. Nemam dovoljno poverenja, a posebno što je neophodno da su ruke na volanu.
Posebno što čim nema trake uz desnu ivicu kolovoza, uopšte ne može da uhvati fiks. Najgore je kada traka stara, pa izbledala i delimično se ne vidi ili zimi ako je prljava zbog rizle/blata.
 
Самовозећи аутомобили на данашњем нивоу технике (камере, сензори, и придружена логика/аи какогод) могу да функционишу у врло ограниченом простору посебно намењеном и дизајнираном за те потребе. Свакодневни саобраћај са свим својим разноврсностима доноси десетине ситуација где и ми људи морамо да правимо неке наоко нелогичне изборе, а камоли ауто са својим ограничењима "разумевања" ситуације.
 
Koliko traje to vizuelno obaveštenje?
Moj old school lane assitance u kombinaciji sa cruise control vozi sam do 30 sekundi, a onda počinje da pišti i nisam nikada merio nakon koliko, kreće da zaustvlja automobil. Muka je što nemam nikakve senzore koji bi omogućili bezbedno zaustavljanje, tako da bi hipotetički mogao da stane u sred trake na auto putu.

Lane assistance koristim samo i isključivo da skinem jaknu, otvorim/zatvorim flašicu i slično. Nemam dovoljno poverenja, a posebno što je neophodno da su ruke na volanu.
Posebno što čim nema trake uz desnu ivicu kolovoza, uopšte ne može da uhvati fiks. Najgore je kada traka stara, pa izbledala i delimično se ne vidi ili zimi ako je prljava zbog rizle/blata.
Zavisi od uslova vožnje i kako kompjuter proceni, od 15-30 sekundi, prvo izadje veliko crveno upozorenje pa onda treperi pa kreće zvuk i onda dalje… ali ako si budan nemoguće ga je ne videti jer izadje na digitalnom displej obrtomeru i na head up koji je orogman pa osvetli crvenim bukvalno celu kabinu… ako misliš koliko može da vozi bez da te upozori mislim da je 2 min max po zakonu a dešava se i češće ako su uslovi lošiji ili opet ako on proceni tako… ali ako držiš blago dva prsta na volanu može da vozi satima, recimo dovezao nas je iz Slovenije od Portoroža do Beograda bez probleme, pauziran samo kad smo sipali gorivo…

Sto se tiče pouzdanosti zanimljivo je jako prvi put kad naletiš na jače krivine, možda sam pisao negde na ovom forumu ali imaju one čuvene krivine posle Trsta ka Kopru i prvi put sam bukvalno više puta cimnuo volan da ispravim “grešku” dok sam sledeći put lagano ga pustio da sam odvozi… čita i navigaciju pa izbaci upozorenje odnosno oznaku zelenu da su tu krivine i ako se vozi normalnom brzinom to je super… nisam siguran koji mu je limit za brzinu da može bezbedno da manevriše… tu recimo nova E klasa w214 ne može da odveze i generalno je taj Nissanov sistem jako dobar, radi čak i kad su jedva vidljive linije a ako ima vozilo ispred mu ni ne trebaju za neku dužu deonicu, probao na Ibarskoj radi super… problem kod toga je onaj prelazak sa tog sistema na vozača gde kod LKA odnosno tog upravljanja samo izbaci upozorenje da ne može, simbol volana posivi i to ti je to, doduše uvek to uradi pre krivine i ostanu aktivni ostali sistemi…
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Zapravo Level 2 je u EU odavno u upotrebi

Jeste, pretežno sam mislio na Teslin "level 2" FSD, koji zaista možemo reći da je nejasan da li je level 2 ili 3, jeste pitanje odgovornosti i to malo muti granice. Drugi proizvođači imaju dobar ADAS i to je to, drži traku, koči, ubrzava u zavisnosti od vozila ispred, neki nude i promenu trake, ali ne razume više od toga i ne može da vozi u gradu, većinu stvari rade na magistralnim putevima i autoputu. Izuzev Mercedesa i BMW-a koji eksperimentišu sa level 3, ne može se reći da u ovoj tački vremena bilo šta parira Teslinom supervised FSD 14 sistemu, kada se u obzir uzme bilo gradska ili vožnja na autoputu.

Sedneš u auto, ukucaš destinaciju, stisneš dugme da krene da vozi i to je to, skreće na semaforima, raskrsnicama, kružnim tokovima, plus se i parkira na odredište sam, poštujući parametar koji su mu zadao, da li traži klasično pored trotoara mesto, pravi parking, parking garažu, prilaz garaži ili čak unutar tvoje garaže. Razume i zaustavlja se na putarine, parking rampe, pa čak i driveway restorana brze hrane. Razume i sklanja se u stranu za vatrogasna vozila, hitnu pomoć, policiju. Ide u rikverc ako ne može da prođe ili ustupa prednost vozilu kad je uzan put. Na krcatom parkingu sa vozilima i ljudima lagano traži mesto i prilagođava se svakoj situaciji. Razume znakove, zatvorene puteve, radove na putu, školske zone. Menja trake u gradovima ili na autoputu, prilagođava se profilu brzine koji si mu zadao, pazi na pešake i bicikliste, izuzetno je bezbedan i kulturan. Ti sediš i ne dirneš volan od početka vožnje do odredišta, možeš i da skreneš pogled sa puta po desetak sekundi. Zaobilazi objekte na putu, bare, rupčage. Naravno, ima sitnih bubica, gde okleva da skrene, ali nikad ne koči naglo i nije nebezbedan da te neko cepi od iza, može da bude malčice spor pa nestprljivi vozači mogu da ti svirnu, ali to je to, radi 95% stvari kako treba, kao što rekoh.

@mitar1982

Nikako se ne slažem, FSD itekako radi u manje logičnim situacijama, prilagođava se neverovatno dobro, baš kao pravi vozač. Uostalom, za svakakvu ludo nelogičnu situaciju, ti si i dalje iza volana, ti ga superviziraš i možeš da preuzmeš u bilo kom momentu, ako je baš baš zbunjen. Možda delujem kao neki FSD fanboy, ali odgledao sam na stotine klipova FSD vožnji, još od tri četiri godine unazad kad nije radio tako dobro, do današnje situacije, kolosalan napredak je učinjen i deluje mi da je debelo potcenjena tehnologija, barem ovde na forumu i šire, čini mi se da su ljudi prilično skeptični i pomalo neobavešteni kako dobro FSD radi. Opet, ponavljam u Americi, ali sa svim testovima koji se odvijaju u glavnim ili većim gradovima Evrope, ne sumnjam ni mrvicu o tome kako će da se snalazi ovde. Što se odgovornosti tiče, neka puste FSD u Evropi, apsolutno prihvatam svaku odgovornost, i trebalo bi, i dalje sam ja za volanom i naravno da treba da reagujem i budem odgovoran ukoliko se nešto desi. Pogledajte ovog lika, super mu je kanal i vrlo je lako slušati ga.

 
@Gizmo
Jasno je da je Tesla potpuno drugi nivo u pogledu funkcionalnosti autonomne voznje ( i u pravu si to je tehnicki level 3 ali po odgovornosti level 2, nazalost mnogi toga nisu svesni pa misle da je Tesla odgovorna), zato i razmisljam ozbiljno da bude sledeci auto pogotovo kad su podigli kvalitet izrade i nivo materijala a nicu mi punjaci u garazi zgrade...

Ali zato ostaje ( za dlaku da napisem zal i da se instant transformisem u fudbalera :ROFLMAO: ) to legalno pitanje od koga beze i to nije dobro ni za nas kao kupce ni za industriju a ni za dalji razvoj tehnologije da najbolji beze od odgovornosti...
 
Zavisi od uslova vožnje i kako kompjuter proceni, od 15-30 sekundi, prvo izadje veliko crveno upozorenje pa onda treperi pa kreće zvuk i onda dalje… ali ako si budan nemoguće ga je ne videti jer izadje na digitalnom displej obrtomeru i na head up koji je orogman pa osvetli crvenim bukvalno celu kabinu… ako misliš koliko može da vozi bez da te upozori mislim da je 2 min max po zakonu a dešava se i češće ako su uslovi lošiji ili opet ako on proceni tako… ali ako držiš blago dva prsta na volanu može da vozi satima, recimo dovezao nas je iz Slovenije od Portoroža do Beograda bez probleme, pauziran samo kad smo sipali gorivo…

Sto se tiče pouzdanosti zanimljivo je jako prvi put kad naletiš na jače krivine, možda sam pisao negde na ovom forumu ali imaju one čuvene krivine posle Trsta ka Kopru i prvi put sam bukvalno više puta cimnuo volan da ispravim “grešku” dok sam sledeći put lagano ga pustio da sam odvozi… čita i navigaciju pa izbaci upozorenje odnosno oznaku zelenu da su tu krivine i ako se vozi normalnom brzinom to je super… nisam siguran koji mu je limit za brzinu da može bezbedno da manevriše… tu recimo nova E klasa w214 ne može da odveze i generalno je taj Nissanov sistem jako dobar, radi čak i kad su jedva vidljive linije a ako ima vozilo ispred mu ni ne trebaju za neku dužu deonicu, probao na Ibarskoj radi super… problem kod toga je onaj prelazak sa tog sistema na vozača gde kod LKA odnosno tog upravljanja samo izbaci upozorenje da ne može, simbol volana posivi i to ti je to, doduše uvek to uradi pre krivine i ostanu aktivni ostali sistemi…

Kako reaguje ili bi reagovao (pošto ne verujem da si došao u tu situaciju čim možeš da pišeš :LOL: ) na sledeću situaciju: zima je, kolovoz uglavnom suv ali nailaziš na krivinu gde je parče asfalta pod ledom?
Kako detektuje takvo stanje kolovoza? Čovek (naročito iskusniji) može da bar pretpostavi da je u pitanju ledena ploča, uspori, oceni širinu, putanju kojom bi mogao da prođe a da na zakači točkovima led, eventualno shvati da je prebrz prilazak pa se pripremi na proklizavanje itd. Dakle, situacija u kojoj nisam siguran koliko mašina može da shvati da nailazi na vrlo klizavu površinu (ne mora da bude led, nekad i mokra oznaka na kolovozu čini stvar lošom).
 
neka puste FSD u Evropi
Prvo u Grčkoj, tokom leta. Celoj. Ako to prođe, onda može dalje

Dakle, situacija u kojoj nisam siguran koliko mašina može da shvati
Problem i sa ovim današnjim asistencijama je da su previše agresivne ili da moraš da ih podešavaš dok ne izgube smisao. Na kraju ispada na sva ta automatizacije nije tu da pomogne tebi, već si ti tu da pomogneš njoj. Što više koristim automatizovane sisteme, sve su mi draži prosti i glupi. Ali znam da ima ljudi kojima to zaista znači, pre svega manje iskusnim vozačima. Ali onda se postavlja pitanje da li je treba obučiti ljude malo bolje ili čak uvesti strože kontrole i ispite vožnje
 
@Gizmo, jel ima neki video snimak da u 13h, radnim danom, traži parking mesto po Zemunu ili na Dorćolu? 😬
 
Sve je to super, ali dok je automobil u garanciji. Ko će biti odgovoran za nesreću, kad garancija istekne ili proizvođač prosto nestane/bankrotira?

Svakako želim da što pre preovladaju samovozeći modeli, jer većina vozača ima poteškoća sa osnovnim stvarima na ovim "bespomoćnim", a kamoli sa pravilnim korišćenjem svetlosne signalizacije.😒
 
@Gizmo, jel ima neki video snimak da u 13h, radnim danom, traži parking mesto po Zemunu ili na Dorćolu? 😬

Ma kad se uigra i mimikom nauči iz neuralne mreže da vozi kao pravi Beograđani, kakav Zemun, kakav Dorćol, to će mu biti laganica na dnevnom nivou da nađe parking, samo upali sva čet'ri, stane bilo gde, uploaduje svest u Optimusa u gepeku i ode sa vlasnikom automobila u kafić na pivo :cool: Do tad, ovako će u krug da traži mesto, počevši od @20.05 minuta

 
Verujem da će u perspektivi automobili kroz neku mrežu javljati jedni drugima da napuštaju parking mesto i da će najbliže vozilo koje je u modu traženja mesta moći da ga pinuje/rezerviše i popuni.

Pre izvesnog vremena sam gledao jedan veoma sličan snimak. Mimo toga što ne zna da sačeka parking mesto, meni je više upalo u oko problem sa uključivanjem na prometniju ulicu. I živim i radim u ulicama koje se uključuju na mnogo prometniju ulicu, bez semafora. Jedan od ovih prometnih ima ležećeg policajca, pa još uvek nije toliki problem da se "zabodem", ali iz Tršćanske levo u Ugrinovačku, u najmanje trećini prolazaka to uspevam samo i isključivo, jer je neko u Ugrinovačkoj shvatio da mu je svejedno da li me je pustio ili ne, pa mi mahne rukom ili blicne da prođem. Naravno, pod pretpostavkom da iz suprotnog smera nema nikoga ili da taj neko malo uspori i da mi vremena da skrenem. Ovakve situacije, gde improvizacija zapravo ubrzava saobraćaj će biti mučne u kombinaciji vozila kojima upravljaju ljudi i onih kojima upravlja računar.
 
@PJ

Baš sam pogledao na Google Street View ulice koje opisuješ i ne deluje mi toliko problematično, takvih primera ima mnogo za FSD i generalno spada u "unprotected left turn" situaciju. FSD bi ovde ocenio brzinu vozila koja dolaze iz oba smera, prvi uslov da te neko pusti je da uspori iz svoje trake, blicnuo on ili ne da te pušta, FSD će računati udaljenost i brzinu vozila koja nailaze i oceniti da li je bezbedno uključiti se.

Uzmi u obzir da FSD nije toliko pasivan koliko misliš i ne usporava saobraćaj više nego što je potrebno, on čeka svoju šansu, ali vrlo lepo ume da bude asertivan ili agresivan kada prilika to traži. Šta mene fascinira u celoj priči je da postoji ljudski element u rezonovanju ovog sistema, nije klasičan računar koji je rigidan i ne odstupa nimalo od svojih kalkulacija, zaista se vidi da je pomalo "svestan" šta radi i to je ono što meni uliva poverenje da ovako nešto može da zaživi svuda. Zapravo i mora da se ponaša tako, sve dok vozi u svetu gde većina vozila nije autonomna, FSD mora da se prilagodi ljudskoj vožnji, i to je meni fenomenalno kako su rešili.

Baci pogled na kanal ovog lika, on baš testira situacije gde auto mora da se uključi levo kroz težak saobraćaj preko tri trake bez semafora na automobile koji nailaze iz oba smera.

 
"Here is a little gap", a ono tri prazne trake, narednih 10 sekundi 😄

Nemam sumnju da FSD odlično radi, još manje da je to budućnost saobraćaja, ali sam 100% siguran da mu je improvizacije potpuno nepoznat termin.

Nisam siguran šta si uspeo da vidiš na mapi, u radno vreme, na raskrsnici koju sam pomenuo, je kolona automobila koje se ne kreće ni blizu brzinom kao ovi na snimku, ali voze jedan drugom na braniku. Plus oni koji se "spuštaju" (blaga denivelacija) iz drugog kraća Tršćanska koja je blago smaknuta u odnosu na moj krak. Na 200m levo I 250m desno je semafor. Dešava se da se vozila začepe od semafora do semafora, a naravno da nikome ne pada na pamet da ne blokira raskrsnicu, ako je neko preseca pravo. Znaš kad povremeno neko od nas koji skrećemo levo, izadje na bezobrazluk, da blokira one što dolaze sa desne strane, pa propusti 2-3 automobila.

Sad razmišljam, u mojoj okolini ima bar nekoliko takvih raskrsnica, gde je najbezbednija šansa da prodješ, kada ti neko ustupi prednost i da neki signal da voziš. To ustupanje prednosti traje veoma kratko tj FSD možda ni ne shvati da treba da krene, jer dibročinitelj pusti jednog, neće dozvoliti da mu se ispreči čitava kolona, pa da više on ne može da prodje.

A siguran sam da Zemun nije ni blizu pakla kroz koji ljudi voze u drugim delovima Beograda.
 
Pazi npr sledeću situaciju: tesla vozi iz pravca Pančeva ka centru Beograda. Nailazi na prilaz pancevackom mostu, prilaz se sastoji iz prilazne rampe sa dve trake od kojih se desna pred most uliva u levu. Saobraćaj trenutno tu funkcioniše tako što se vozils iz te trake ulivaju ili u tu levu kad im neko dozvoli ili preko srafirsne površine u drugi krak prilaza koji dovodi vozila koja dolaze sa zrenjaninskog puts Gde isto ima dve trake od kojih se leva uliva u desnu I gde je princip isti kao za ovaj krak sa pancevackog puta.
Plus povremeno na to spoju stoji patrola policije.
Ako to samovozece vozilo nije u levoj traci (odnosno desnoj iz pravca ZR) bar 500m pre mosta, ukjlucice se na njega nikad...
 
Nazad
Vrh Dno