Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024 / 2025)

Uh, tačno, na to sam zaboravio. Ja shvatam kao da se sad odnosi na sve kombinovano, ali problem je što sam isto shvatio i za prošli put, a ispostavilo se da nije to slučaj. Mada je prošli put dodatna komplikacija bila i što su postojale dve odvojene akcije, pa si ti ta oba mejla i dobio.

Svakako, mislim da sada neću imati 30k ni po jednoj kartici pojedinačno nego samo ukupno. Fora je što MasterCard koristim u prodavnicama uživo, plaćam telefonom, ali Dinom plaćam račune onlajn, a i sad mi je ona glavna za gorivo zbog sankcija NIS-u. Bolje i da ih ne pitam, da ne dobijem odgovor koji ne želim. Mejl je višeznačan, ali ako je suština da dostignemo potrošnju od 30k jer je to "magični" iznos za MAX paket, valjda stvarno nije važno koliko je plaćeno kojom karticom. 🤷‍♂️
 
Pušteno novo ažuriranje aplikacije, makar za Android, nakon koga se na početnoj strani, neposredno po logovanju, prikazuje potrošnja debitnim karticama u toku meseca. Prikazan je iznos zaključno sa jučerašnjim danom, i to je zbir svih autorizovanih transakcija, u skladu sa uslovima za oslobađanje od održavanja (napomena: za aktuelni keš-bek je ipak neophodno da sve bude i proknjiženo), kao i koliko nedostaje do "magičnih" 30k. Malo mi je, doduše, previše ovo upadljivo. Ako vam je dosad smetalo što vam se na početnoj strani bez mogućnosti sakrivanja vidi stanje na računu, a znam da nekima jeste (sećam se da se pisalo o tome), sad će vam dodatno smetati što se vidi i koliko trošite, i to u Yettelovoj neonskoj zelenoj boji. 😆
Nema ni kod mene toga da prikazuje (bankMAX paket sam sa primanjem zarade). Na web-u ne neko spomenuo da je prikaz transakcija resen ali u aplikaciji nije i dalje...
 
Da, da, izgleda da se to namerno ne prikazuje primaocima zarade, što je i logično, jer vi ne morate ništa da potrošite, a ideja ovoga je da natera na potrošnju. Ja sam baš napisao da je veb popravljen, mada sam u međuvremenu shvatio da su i u tu napravili jednu zbrku, ne može bez toga. Naime, u mobilnoj aplikaciji se datum transakcije vodi pod datumom izvršenja, dok je datum zaduženja prazan (crtica), a na vebu je sada suprotno. A opet, taj datum (autorizacije) nije ni jedno ni drugo, hahah. U aplikaciji se i dalje ne prikazuju proknjižene, to stoji.
 
Ne samo to, sortiranje transakcija na web-u je sad uzasno jer vise ne znam na osnovu kog tacno datuma ga sortiraju...
 
Ranije je bilo drugačije? Nisam primetio. Sad je sortiranje kao u mobilnoj aplikaciji: proknjiženim transakcijama je vreme knjiženja ključ sortiranja, a neproknjiženim vreme autorizacije. To mi je uvek bilo konfuzno, pogotovu što nakon knjiženja uopšte nema načina da se vidi datum autorizacije (što je za klijente uglavnom najvažnije), ali nisu jedini koji tako prikazuju. Tako je i na izvodima, tj. tamo se samo proknjižene transakcije i pojavljuju. Najbolje bi bilo kada bi svi datumi bili dostupni, a da mi sami možemo da odaberemo ključ sortiranja. Meni bi najviše odgovaralo da tu bude datum autorizacije.
 
U aplikaciji kod mene je ovako za jednu konkretnu transakcija:

Datum izvršenja 05.11.2025.
Datum zaduženja 10.11.2025.
Datum na spisku transakcija 07.11.2025.

Pretpostavljam da je 07.11.2025. datum valute. Tako da imamo 3 datuma faktički kod svake transakcije.
 
U pravu si, pogrešio sam u prethodnoj poruci, nije ključ sortiranja za proknjiženje transakcije datum knjiženja nego datum valute. Oni se, doduše, često poklapaju, ali nekad valuta bude i jedan radni dan ranije, što je baš najprimetnije u primerima poput tvog, gde je datum valute petak, a knjiženja ponedeljak. Imam i ja više takvih.

Inače, tvoj primer me je šokirao, jer sam skroz zaboravio (da ne kažem potisnuo, hahah) da imaju tu nelogičnost u prikazu i terminologiji! Detalji proknjiženih plaćanja debitnom karticom već dugo nisu vidljivi u aplikaciji, tako da odavno i nisam bio u prilici da ih vidim i uporedim sa vebom. Ti si tu u prednosti jer koristiš kreditnu. Na vebu je datum valute dostupan pod imenom "datum zaduženja", dok se datum knjiženja prikazuje pod imenom "datum izvršenja". To je u potpunoj suprotnosti sa mobilnoj aplikacijom, gde je datum autorizacije dostupan pod imenom "datum izvršenja", a datum knjiženja pod imenom "datum zaduženja", kako je i u tvom primeru. Na vebu pritom nikako nije dostupan datum autorizacije proknjiženih transakcija, dok je na mobilnoj aplikaciji isto tako datum valute dat samo implicitno, u listi transakcija. Kod neproknjiženih transakcija, datum autorizacije je na vebu dat pod imenom "datum zaduženja", dok je stavka "datum izvršenja" prazna, a na mobilnoj aplikaciji je suprotno. Pošto sam se i ja pogubio u ovome, evo jedne tabelice koja sumira situaciju:

Kada sam obavio kupovinu?
Kada mi je plaćanje autorizovano?
Kada su mi sredstva rezervisana?
Kada mi je obračunat tačan iznos?
Kada mi je novac praktično skinut?
Kada mi je Yettel banka administrativno obradila i zaključila transakciju?
Izvod/Datum valuteDatum knjiženja
Mobilna aplikacijaDatum izvršenja/ (implicitno dato u listi transakcija)Datum zaduženja
Veb-aplikacijaDatum zaduženja (pre knjiženja)

/ (nakon knjiženja)
Datum zaduženja (nakon knjiženja)Datum izvršenja

Sve u svemu, to je jedna velika zbrka u kojoj su se i oni sami pogubili. Čak znam jedan primer sa benefit izjavom koji to dobro pokazuje. Klijent se njome obavezao da će imati pet izvršenih plaćanja debitnim karticama mesečno, pri čemu mu je logično bilo da se gleda datum izvršenja. Njemu su kartice, međutim, stigle poslednjeg dana u mesecu. On je brže-bolje platio nešto pet puta taj dan, stigao je, i to je, naravno, u aplikaciji evidentirano (i ostalo, dok skorije nije pokvareno) kao "datum izvršenja". Neki dan kasnije stiže njemu mejl da nije ispunio uslove za benefit. Nakon prigovora, rečeno mu je da se pod izvršenjem zapravo misli na "datum zaduženja valute" (baš ove tri reči), što više odgovara terminologiji veba, pa se čini da je ona tačnija. Ali opet uvodi dodatnu konfuziju, jer tu izjednačavaju sva tri termina.

S tim u vezi, evo od mene i jedne teorije zavere: možda su namerno pokvarili prikaz proknjiženih plaćanja debitnim karticama, baš da se ne bi videle ove nelogičnosti. Ništa me sa njima ne bi čudilo, ali eto, ako je to istina, i ako čitate ovo vi iz banke, provaljeni ste! 🤣 Bilo kako bilo, suština je da njima u sistemu svakako stoje sva tri ključna datuma, samo je pitanje koje nam prikazuju, na kom kanalu i pod kojim nazivom. Ostaje da bi najkorisnije bilo da lepo svugde prikažu sva tri datuma (uz usaglašenu terminologiju, jer ovo sad je katastrofa), pri čemu je za autorizaciju vrlo korisno i konkretno vreme, a da na nama bude kako želimo da se sortira. No jasno mi je da mnogo tražim...

Evo i jednog mog konkretnog primera. Platio sam nešto telefonom u četvrtak, 2. oktobra, u 15.43. Nemam kreditnu, tako da je reč o debitnoj MasterCard. Pritom koristim samo push notifikacije (ozbiljno razmišljam da dodam i mejl, mada ne volim da imam toliko poruka), a čuva ih se samo poslednjih dvadeset, tako da jedini dokaz koji sada imam da sam kupovinu obavio tad jeste u Guglovom novčaniku. Da sam platio plastičnom karticom, ne bih imao pojma, budući da sam fiskalni račun i slip već odavno bacio, a nije neko upečatljivo plaćanje, pa da sam zapamtio tačan dan. Sada mi se ta transakcija u aplikaciji prikazuje pod petkom, 3. oktobrom, a tako je sortirana i na vebu. Taj datum i stoji kao "datum zaduženja" na vebu, odnosno "datum valute" na izvodu. Dodatno, ponedeljak, 6. oktobar, stoji kao "datum izvršenja" na vebu (on piše i kao generički datum na spisku transakcija, iako nije ključ sortiranja), odnosno "datum knjiženja" na izvodu. Kada bi radio prikaz detalja u mobilnoj aplikaciji, stajao bi mi 6. oktobar kao "datum zaduženja", a 2. oktobar (koji sad vidim samo u novčaniku, pa mi on ispade korisniji od mobilnog i internet bankarstva) kao "datum izvršenja".
 
Da li neko zna, ovi računi za štednju po viđenju, ako se aktiviraju, tj. ako se izvrši prijava iz aplikacije, da li se naplaćuju dodatno? Ništa ne mogu pronađem u tarifniku za Bank MAX, niti na stranici ove štednje.
 
Da li vam pokazuje tačno kartičnu potrošnju (pitanje za bank max korisnike koji treba da pređu 30000).
Ja sam u subotu plaćao račune preko 30000 din, većina je proknjižena a danas mi pokazuje samo 4.000 i nešto dinara.
 
Mojoj okolini i meni se prikazuje tačno, i to baš onako kako su najavili da će biti: ujutru se uračunaju sva plaćanja od juče, čak i ako su bila malo pred ponoć, a nemam iskustva sa plaćanjima posle ponoći (tj. ne znam da li je presek tad ili baš u trenutku jutarnjeg sabiranja). A što se tebi ne prikazuje, imam više ideja.

Možda ti bude smešno prvo pitanje, izvinjavam se unapred, ali postaviću ga za svaki slučaj, jer znam da mnogi mešaju. Da li si stvarno sve te račune platio karticom? U slučaju onlajn plaćanja, tj. plaćanja od kuće, to bi značilo da si negde uneo podatke sa kartice, tj. njen broj, datum isteka i CVC2 kod. Ne računa se ako si platio nalogom za prenos, bilo ručnim popunjavanjem, bilo skeniranjem QR koda sa računa, jer u tome ne učestvuju kartice, pa takve transakcije ne donose banci dobit, čak suprotno, gube jer oni snose troškove prenosa.

Ako je odgovor potvrdan, tj. stvarno jesu sve kartična plaćanja, a uračunato ti je samo 4k od 30k, onda bi značilo kada bi naveo koje si tačno račune plaćao i kako.

Primera radi, ako si otišao u neku menjačnicu ili poštu i tamo sporni deo platio karticom, to se ne računa u plaćanje nego u podizanje gotovine. To onda ne samo što ne ide u potrošnju nego dodatno postoji naknada za to, koja prema tarifniku iznosi 2% od plaćenog iznosa, uz minimalnih 300 dinara.

Što se tiče konkretnih primera plaćanja računa, provereno bez problema prolaze telekomunikacioni operateri. Sa komunalijama nemam iskustva, mogao bi se javiti neko ako je već platio Infostan ili negde drugde. Plaćanje struje, međutim, zasad ne prolazi! Konkretno mene nije pogodilo, a još nije razjašnjeno o čemu je tačno reč, pa zato to nisam dosad pomenuo u temi, ali javiću kada bude konkretnog odgovora iz banke. Zasad pretpostavljam da je neki problem što plaćanje ne ide direktno EPS-u nego Alta grupi. Primera radi, može biti da Yettelovi sistemi to plaćanje vide kao transfer novca, budući da je trgovac finansijska institucija, a ne bi ni pogrešili, jer se plaća Alti da prenese novac EPS-u. Ali o tom potom, javljam svakako.

Ako nije ništa od toga, možda ti trgovci prosto nisu još potvrdili transakcije. Imalo bi i to smisla sasvim, budući da je subota bila neradan dan, pa su možda spojili sa praznicima. Jeste da Yettel navodi da učestvuju sve autorizovane transakcije, ali ne bi čudilo da ipak uračunavaju samo potvrđene, jer bez toga može biti i fantomska autorizacija. Tako bi učestvovale i rezervacije za koje znaš da se nikad neće realizovati, npr. depoziti u određenim slučajevima poput hotela. Svakako, nedorečen im je im je ovaj program, jer ne znamo kako tačno računaju.
 
Ako sam dobro shvatio, placanje EPS-u se onda ne racuna kao klasicna karticna transakcija, tj. nece se racunati u ovih 30k za free naknadu za paket?
 
Nije ništa još potvrđeno, zato kažem zasad i o tom potom, a ne bih ovako unapred ni pominjao da nije bilo ovog pitanja. Ali šta se tačno desilo, neko koga znam je platio struju i to plaćanje mu nije uračunato ni nekoliko dana kasnije. Evo, i jutros su mu uračunata sva plaćanja od juče, a i prethodnih dana je sve bilo dan za dan, ali to plaćanje struje jok. Nije, naravno, došlo do problema sa samim plaćanjem, ono je već uveliko evidentirano na EPS-ovom portalu, mada Yettel još nije proknjižio tu transakciju. Ni to zasad nije mnogo čudno, jer ume knjiženje da potraje, a ni mnoga druga plaćanja još nisu proknjižena, ali su uračunata. Svakako, ispratićemo situaciju, a pomenuti klijent je već i napisao zvaničan prigovor, pa čeka odgovor. Naravno, super bi bilo ako je samo neka greška konkretno kod njega, pa neka se javi neko ako ima suprotan primer, tj. da je platio struju i da mu jeste uračunata. 😃
 
@rovello
Da, QR kodom sam plaćao.
Jedino sam infostan platio preko esadučeta ali ta transakcija još nije proknjižena.
 
@rovello
Tih 4000 i nešto je kablovska i još neke sitnice prelo gpaya (većinu ovog meseca koristim sredstva sa druge, Payoneerove kartice).
Izgleda da je sve kako ti kažeš, totalno sam predvideo da se QR kod ne računa.

Jedino mi još nije jasan infostan preko esandučeta, on se nije računao a piše kartična transakcija
 
Hmmm, znači imamo još jedno sumnjivo mesto. Ne znam šta najpre da mislim, jer ne znam ima li Infostan nekon posrednika kao što EPS ima Altu, a ni da li je uopšte do toga. Možda stvarno samo ta plaćanja još nisu prihvaćena, pa se Yettel nećka da ih zbroji. Ali jeste kuriozitet što oba mesta od korisnika uzimaju proviziju, Infostan/eSanduče 50 dinara, a EPS/Alta 28,77... Ostaje svakako da ću javiti rezultate situacije sa strujom kad se razreše, a u međuvremenu bi značilo još drugih iskustava. Setih se sad da je i @gdesikuco imao problema prošlog meseca, kada nisu ni prikazivali potrošnju, pa je on zapravo ručno izračunao da je prešao 30k. Da li je dobio odgovor od banke i da nije možda njemu isto tako nešto neočekivano nepriznato?
 
Jel zeza nekog podizanje novca. Juce i danas me odbijaju Yettel i Erste bank bankomati.
Na kraju uspeo da podignem novac kod Komercijalne. Ne verujem da bankomati nemaju novac :/
 
Sve sto se placa preko aplikacije i gde se unosi br kartice (struja, mts, sbb) ulazi u onih 30.000 za mesecnu potrosnju za max racun
 
Pa tako nije ni u teoriji, npr. depozit u kladionici otpada. Svakako, praksa nam je važnija od teorije. Kažeš to iz iskustva? Platio si struju i uračunata ti je? Evo, u međuvremenu je i proknjiženo to sporno plaćanje struje pomenutom klijentu, i to čak sa ponedeljkom kao datumom valute (tad je, dakle, novac zvanično napustio račun, pre dva dana) i ništa, i dalje nije uračunato. Otpada mi, dakle, pretpostavka da možda Alta kao trgovac nije potvrdila plaćanje, jer u tom slučaju ne bi bilo proknjiženo. Sledi da je neki drugi problem, ali videćemo koji tačno.
 
Na koji nacin si platio struju?
Pa tako nije ni u teoriji, npr. depozit u kladionici otpada. Svakako, praksa nam je važnija od teorije. Kažeš to iz iskustva? Platio si struju i uračunata ti je? Evo, u međuvremenu je i proknjiženo to sporno plaćanje struje pomenutom klijentu, i to čak sa ponedeljkom kao datumom valute (tad je, dakle, novac zvanično napustio račun, pre dva dana) i ništa, i dalje nije uračunato. Otpada mi, dakle, pretpostavka da možda Alta kao trgovac nije potvrdila plaćanje, jer u tom slučaju ne bi bilo proknjiženo. Sledi da je neki drugi problem, ali videćemo koji tačno.
Na koji nacin si platio struju?
 
Setih se sad da je i @gdesikuco imao problema prošlog meseca, kada nisu ni prikazivali potrošnju, pa je on zapravo ručno izračunao da je prešao 30k. Da li je dobio odgovor od banke i da nije možda njemu isto tako nešto neočekivano nepriznato?
Tako je na kraju ispalo, ima neki manjak od tipa 2k RSD koji fali do 30k ali iskreno, nisam hteo da se udubljujem u dalju diskusiju sa agentom u call centru jer mi je već bilo svega dosta u tom trenutku, samo sam se zahvalio na informacijama i prekinuo vezu.

Celo iskustvo je katastrofalno loše jer podrška na chatu nema pristup transakcijama i ne može da pomogne, upućuju me na call centar. U call centru mi kažu da su eskalirali prigovor nadležnoj službi i da pozovem ponovo kasnije u toku dana ili sutra, što je prvi red flag - ozbiljna banka bi pozvala mene u dogovoreno vreme, ili makar pokušala, ovako su u startu suptilno oprali ruke od mene unapred.

Sutradan sam ih pozvao i imao šta i da čujem i tu mi je već prekipelo, prekinuo sam vezu, ugasio kreditnu karticu i prešao na osnovni račun, kapiram i MC debitna će ispariti 1. decembra i to je to. Da nagruvam još oko 4k RSD potrošnje da povratim 5k RSD kroz tekuću promociju i moje pare više neće videti. Život je previše kratak da bih se na svakih 6 meseci raspravljao sa Yettel bankom oko sitnih gluposti.
 
Dok ovo pišem, primećujem da se pojavila čudna stvar u aplikaciji, pa da stavim nju na prvo mesto. Ugašen mi je, inače, kanal za internet plaćanja na karticama, ali sad se spontano sam uključio, s tim što su limiti nula. Neću ništa dirati, da nešto ne poremetim, a valjda će se do sutra vratiti na staro. Svakako je kuriozitet, a sad na ostalo...

Na koji nacin si platio struju?
Pa to ja tebe pitam, hahah. Ja sam konkretno skeniranjem QR koda sa računa, nisam hteo da im platim proviziju kad je više ne vraćaju, tako da moje plaćanje otpada, nije ni planirano za ovu priču. Ali pomenuti klijent je platio debitnom karticom (čak sam dodatno proverio da se nije slučajno zbunio i platio kreditnom, ali nije) preko portala i nije mu uračunato, iako smo svi očekivali da hoće. Danas je ta transakcija i proknjižena sa ponedeljkom kao datumom valute, što znači da nije bilo nikakvih problema sa plaćanjem, sve je prošlo kako treba.

Na banci je da objasni razlog, a moja pretpostavka je, kako sam već naveo, da je nastao neki problem jer je trgovac Alta grupa, koja je platna institucija, ali uvek može biti i nešto individualno kod pomenutog klijenta. Zato i pitam ima li drugih iskustava, tj. da li je još neko ko juri 30k platio struju karticom i da li mu je to uračunato. Videli smo u međuvremenu da struja potencijalno nije jedina sporna, jer je neko danas javio da je platio Infostan preko eSandučeta i da mu ni to iz nekog razloga nije uračunato.

Tako je na kraju ispalo, ima neki manjak
Haos. Samo jedno pitanje, u skladu sa ovdašnjom diskusijom, uključuju li tvoja oktobarska plaćanja struju preko EPS-ovog portala i/ili Infostan preko eSandučeta?

prešao na osnovni račun
Ovde si se možda malo zaleteo, jer bi oni sad mogli da ti ne isplate 5k, u kom slučaju bi opet morao da ih ganjaš... Zašto to kažem, pa iako to nije eksplicitno navedeno u mejlu koji su nam poslali, nekako je implicirano da se ponuda odnosi na korisnike MAX paketa. (Valjda ne grešim, nisam čuo da je neko na nižim paketima dobio tu ponudu.) Ti to više nisi, pa je neizvesno kako će na to gledati prilikom isplate. Nikad se ne zna, ali držim svakako palčeve da ne bude problema.

kapiram i MC debitna će ispariti 1. decembra
Neće, u međuvremenu su i ozvaničili da uvek ostaje (to ti je bilo ispisano dok si birao novi paket), i to po tarifama za MAX, tako da npr. ostaje i bez provizije za plaćanja u inostranstvu. To uključuje i skidanje u paru (dakle, bez nekih konverzija i sličnog naduvavanja zaduženja) za dinarske transakcije, npr. plaćanja na Temuu, tako da je prilično korisna stvar. Devizne partije se, međutim, plaćaju 50 dinara mesečno, pa je to ograničenje.
 
Struja se mora platiti preko aplikacije EPS uvid u racun i onda se odabere placanje karticom. Tako isto se placa i MTS i SBB preko njihovih aplikacija. I onda ce se racunati placanje u onih 30.000 za max racun. Samo tako placanje preko aplikacija EPSa MTS i SBB, se racuna potrosnja
 
Poslednja izmena:
Pa opet mi nisi odgovorio pišeš li to teorijski (da ne kažem napamet) ili si baš ti u praksi platio struju i uračunata ti je. Klijent o kom ja pričam jeste platio debitnom karticom preko portala i to mu nije uračunato, ne znam koliko sam to već puta napisao.
 
Jel zeza nekog podizanje novca. Juce i danas me odbijaju Yettel i Erste bank bankomati.
Na kraju uspeo da podignem novac kod Komercijalne. Ne verujem da bankomati nemaju novac :/
Mene suprotno, uplata odbijala xD ali moguce je da nemaju para bankomati u tvom slucaju.
 
Nazad
Vrh Dno