Pa neko prica ovako neko onako, nikako da nadjem nekoga ko zna zasigurno sta i kako....Jednostavno mi ta folija ne predstavlja nikakvu finansijsku stavku, to j3e naajjeftinija staavka, pa ako treba stavio bih je, a ako ne treba i smeta, ne bih.....Videh po gomili ovih tutorijala da ljudi stavljaju direktno na dasku kamenu, a onda u komentarima salva krene, sto nema paaropropusnu, moraa, obavezno je, itd itd i onda me to buni!Od paropropusne folije nemas nikakve vajde kada je stavljas iznutra.
Ter papir nije paropustan, ali radi isti posao kao folija tj odvodi vodu ako slučajno podlije ispod crepa.
znate li kako se stavlja, da li i preko rogova i dasaka komplet ili samo preko dasaka a rogovi da ostanu onako kako jesu....Kako rekoh meni je krov odavno stavljen tako da nemam mogucnost da je stavim spolja vec eventualno samo iznutraTa folija kontroliše i dozira prelazak pare iz domaćinstva ka daljim slojevima, kako se izolacija iznad ne bi pokvasila i imala vremena da otpusti dalje vlagu.
Kada ju nisam imao već samo vunu na goloj betonskoj ploči, imao sam debelih problema sa vlagom u objektu.
Završna "krovna" je takođe paropropusna za smjer "odozdo" to jeste iz objekta ka vani, ali je vodonepropusna ukoliko krov prokisne, spolja ne može proći voda ka unutra. Osim toga, štiti izolaciju od vazduha, da joj ne skida prebrzo temperaturu i ishladi je tokom zime.
Ali ovo pricas za izolaciju krova, odnosno rogova. Meni nece direktno da tuce sunce u crep gde je i izolacija.Miks? 10 mineralne, jer je baš jeftina, pa još 10 kamene, ako baš mora
Suštinski, kamena nema drastično bolja izolaciona svojstva, OSIM ako nije baš gusta i teška (što košta ko Petra kajgana) e onda ima veću fazu pomaka, praktično rečeno, na mom krovištu 10 cm mineralne vune od 20kg/m3 će da se zasiti toplotom i krene ljeti puštati vrućinu u ploču nakon 10h, dok će 160 kg/m3 kamena vuna da odoljeva 12h...
Da li je drastično - nije baš. Kad bi išao na 15 cm sloj, e to već podiže na 14 sati a 20 cm na čak 16 časova.
U praksi, kad ti u 7 ujutru ljeti sunce krene pržiti rashlađen crijep, imaš 16 h dok ta energije ne krene da se prenosi na ploču. To ti je 23 naveče i tu je uveliko krenulo hlađenje crijepa koji je već od nekih 20h bez insolacije i spušta se sa svojih podnevno postignutih 70+ stepeni na T okoline. (tu ti je preporuka ako gledaš energetiku ici na glineni crijep, betonski može postići više Temp pa samim tim i više gurnuti u kuću + lošija U vrijednost prolaska toplote i veća mu je masa).
Kamena koju sam sebi kupovao je svega 40 kg/m3, a koštala je 3x skuplje od mineralne mase 20 kg/m3, ove masivnije su bile joooš skuplje i nije mi se dalo zezati s time.
Dobar je ovaj kalkulator, ali nema bas puno opcijaPoigraj se malo sa kalkulatorom ovim https://microma.rs/kalkulator/
Mada nema realno taj proračuan faze pomaka, ali ti odlično ilustruje razliku sa 0 izolacije, 5, 10 i 15 cm.
Uvijek je bolje više izolacije, ali naravno, zakon opadajućih prinosa kaže da ćeš sa prvih nekoliko cm postići ogromne efekte, a već preko 10 to značajno pada
Opet, moj krov (prosječan, crijep, podaščanje, betonska ploča)
U vrijednost sa
0 izolacije 1,5
sa 5 cm 0,52
sa 10 cm 0,31
15 cm 0,226
20 cm 0,176
25 cm 0,145
30 cm 0,122 (dakle obesmišljava se ići dalje jer su poboljšanja mizerna a cijena ulaganja ostaje ista)
Mnogo gresis...
Lakše je stavljati mineralnu vunu nego kamenu koju moraš seći i ukrajati, dok mineralnu uvek možeš zguzvatini zabiti u svaki ćošak.
Takodje zabluda je da orasi, knaufova vuna je kao jorgan, i nema prašine.
I plus mineralna daje bolju izolaciju za isti novac
Kompleksna je tema, te je nemoguce da dobijes taj tip odgovora bez ozbiljne analize. Ako pod "praksom" mislis na informaciju koliko cm kojg izolacionog materijala ce ti toliko umanjiti racun, prosto zaboravi na iole ozbiljan odgovor. Mozes ovde procitati razna iskustva i svedocenja, ali sve je to od slucaja do slucaja, previse vraijabli, a na kraju krajeva, svi smo ovde neformalno i neprofesionalno, te sa velikom rezervom se sve konzumira. Najblize sto ces doci do konkretne informacije jeste putem licenciranog inzenjera za Energetsku Efikasnost koji bi ti izradio elaborat za tvoj objekat. Mozes ih naci na https://crep.gov.rs/ i filtrirati prema svojoj lokaciji.Dobar je ovaj kalkulator, ali nema bas puno opcija
Problem je sto su sve obe brojke teorijski....ali niko nema brojke iz prakse. Svakako bolje 10cm nego 0cm, ali koja je razlika izmedju 10 i 20 na samom racunu za struju, tj na grejanje.
Ja cu recimo dodatno platiti 350din*170m2 = 59.500 dinara. Koliko cu ja ustedeti na racunu za grejanje ili hladjenje, da bi ovo opravdalo. Ako recimo trosim manje 1000din mesecno, potrebno je 5.5 godina da se to isplati. Naravno to nije lose, ali pitanje da li je toliko mesecna usteda....to cemo tesko moci da izracunamo. Pricam naravno ponovo samo o praksi.
Nisi razumeo...Koliko sam citao, sabijanjem vune gubi se energetska efikasnost. Nisam strucnjak, ali sam to nasao na vise adresa. Takodje sam nasao da je kamena vuna postojanija, u smislu da posle 10 godina ne gubi efikasnost, dok staklena vuna ipak gubi efikasnost. Malo ali izgubi. Opet ne znam da li je tako ili nije, samo istrazujem i citam na internetu.
Pod mineralnom vunom se podrazumevaju i staklena i kamena vuna. Razlika između njih je u sirovini od koje se dobijaju, tehnološkom postupku i krajnjim osobinama materijala.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari