Šta je novo?

Izolacija krova ili izolacija ploče tavana

Nije dovoljno, treba da istane još 5min. Najbolje je upariti sa higrostatom, paralelno. Pa ako je svetlo upaljeno ILI ako je povišena vlažnost da se pali ventilator
 
jel ima da se kupi higrostat neki sto radi na struju da ne bude integrisan sa ventilatorom?
to mi se cini kao najbolje resenje
 
Kod mene 2x ventilatora rade! S tim da sam napravio prekidac za svaki posebno do svjetla. Jedan iznad wc solje Vortice ventilator drugi iznad tusa Vortice ventilator. Vuku kao ludi! Donio mi covjek iz Italije. Ali kako pocese zohari sa krova upadati u ventilaciju..morao sam mrezicu na stovaristu kupiti i staviti na krov oko pvc pestan uspravno postavljene cijevi i preko selnu dotegnuo. Pa cemo vidjeti..Mrezica je preko rupe od pvc cijevi nabacena fino..Mene strah samo efekta jacine izlaza pare prije i sada sa mrezicom :) valjda bude ok preko zime..ako bude lose..na proljece skinem.
 
Da tacno..samo u ljetnom periodu..bude..ispadaju iz ventilacije u kupatilu..
 
Neće biti problema sa jačinom izlaza jedino moće da se poveća brzina strujanja kod mrežice. Mrežica bi trebalo da skuplja manje prašine jer je dosta ostane na ventilatoru.
Postoje ventilatori sa klapnom koja se otvara pod odredjenim pritiskom.
 
Čekam da vidim da li će biti subvencijama. Hoću da sredim potkrovlje celo + krov + stepenice. :D

Nekih 600000 investicija, možda i više, ako naravno daju subvencije, biće jeftinije.
 
Krov mi je podaščan, znaci ide crep, letva, ter papir, pa daska (a kada se gleda iznutra iz potkrovlja sve obrnuto naravno).....Da li trebam prvo da idem iznutra sa paropropusnom folijom, nigde ne mogu da vidim kako je stavljaju, svi idu sa kamenom vunom direktno na dasku, pa onda sve ostalo...Znači nemam foliju spolja na krovu vec ter papir...Nigde da nadjem na youtube kako stavljaju iznutra paropropusnu preko rogova i dasaka da vidim, kako je fiksiraju kako je sastavljaju i da li uopšte treba da se stavlja u krajnjoj liniji!Ako neko zna sta i kako treba ili ima neki link gde se vidi da se stavlja iznutra i kako, pozzz
 
Od paropropusne folije nemas nikakve vajde kada je stavljas iznutra.
Ter papir nije paropustan, ali radi isti posao kao folija tj odvodi vodu ako slučajno podlije ispod crepa.
 
Od paropropusne folije nemas nikakve vajde kada je stavljas iznutra.
Ter papir nije paropustan, ali radi isti posao kao folija tj odvodi vodu ako slučajno podlije ispod crepa.
Pa neko prica ovako neko onako, nikako da nadjem nekoga ko zna zasigurno sta i kako....Jednostavno mi ta folija ne predstavlja nikakvu finansijsku stavku, to j3e naajjeftinija staavka, pa ako treba stavio bih je, a ako ne treba i smeta, ne bih.....Videh po gomili ovih tutorijala da ljudi stavljaju direktno na dasku kamenu, a onda u komentarima salva krene, sto nema paaropropusnu, moraa, obavezno je, itd itd i onda me to buni!
 
Majstor Mario ili Vesić neko od njih dvojice je radio izolaciju krova i postavljao izolaciju
 
Ta folija kontroliše i dozira prelazak pare iz domaćinstva ka daljim slojevima, kako se izolacija iznad ne bi pokvasila i imala vremena da otpusti dalje vlagu.
Kada ju nisam imao već samo vunu na goloj betonskoj ploči, imao sam debelih problema sa vlagom u objektu.

Završna "krovna" je takođe paropropusna za smjer "odozdo" to jeste iz objekta ka vani, ali je vodonepropusna ukoliko krov prokisne, spolja ne može proći voda ka unutra. Osim toga, štiti izolaciju od vazduha, da joj ne skida prebrzo temperaturu i ishladi je tokom zime.
 
Ta folija kontroliše i dozira prelazak pare iz domaćinstva ka daljim slojevima, kako se izolacija iznad ne bi pokvasila i imala vremena da otpusti dalje vlagu.
Kada ju nisam imao već samo vunu na goloj betonskoj ploči, imao sam debelih problema sa vlagom u objektu.

Završna "krovna" je takođe paropropusna za smjer "odozdo" to jeste iz objekta ka vani, ali je vodonepropusna ukoliko krov prokisne, spolja ne može proći voda ka unutra. Osim toga, štiti izolaciju od vazduha, da joj ne skida prebrzo temperaturu i ishladi je tokom zime.
znate li kako se stavlja, da li i preko rogova i dasaka komplet ili samo preko dasaka a rogovi da ostanu onako kako jesu....Kako rekoh meni je krov odavno stavljen tako da nemam mogucnost da je stavim spolja vec eventualno samo iznutra
 
Pozdrav ljudi,

U procesu sam izgradnje kuce i sada je zavrsena ta siva faza, odnosno kuca je pod krovom. Sada je na red dosla izolacija tavana, odnosno izolacija kuce prema tavanu. Planiram da radim "rostilj" i da podaskam deo koji ce se korisiti povremeno za odlaganje kutija i nekih stvari. Ostatak tavana ce biti samo pokriven folijom preko kamene vune.

Odlucio sam se za kamenu vunu u odnosu na staklenu mineralnu, iako je skuplje. Planiram sam sve da radim, pa mi je i lakse za ugranju da idem na ploce kamene vune.
Jedino sta mi je dilema da li staviti 20cm ili je 10cm dovoljno, ili cak da idem na 15cm?

Video sam da se preporucuje 20cm, ali opet moji roditelji imaju staklenu vunu, onu staru koja prasi, i imaju samo 10cm (montazna kuca, pa imaju samo gips gore prakticno), i realno skroz im je ok u kuci.
Plasim se da u ovom trenutku ne dam vise para bespotrebno, ako razlika nije ogromna, a taj novac uloziti u nesto da mogu da se uselim. Naravno, znam da je mala sansa da cu naknadno dodati jos 10cm, ali svakako i to postoji kao opcija.
 
Sto vise to bolje, Kad bi mogao 100cm bi stavio. Ako ces da je pokrijes daskama cemu pucanje para za kamenu stavi mineralnu preko paropropusnu vodenonepropusnu foliju heftalicom zarvoris preko daske i nema cimanja. Samo dok postavljas nosi masku i to je to. Pucanje para za dzabe, samo je lakse sa kamenom vunom da se radi.
 
Miks? 10 mineralne, jer je baš jeftina, pa još 10 kamene, ako baš mora :)
Suštinski, kamena nema drastično bolja izolaciona svojstva, OSIM ako nije baš gusta i teška (što košta ko Petra kajgana) e onda ima veću fazu pomaka, praktično rečeno, na mom krovištu 10 cm mineralne vune od 20kg/m3 će da se zasiti toplotom i krene ljeti puštati vrućinu u ploču nakon 10h, dok će 160 kg/m3 kamena vuna da odoljeva 12h...
Da li je drastično - nije baš. Kad bi išao na 15 cm sloj, e to već podiže na 14 sati a 20 cm na čak 16 časova.
U praksi, kad ti u 7 ujutru ljeti sunce krene pržiti rashlađen crijep, imaš 16 h dok ta energije ne krene da se prenosi na ploču. To ti je 23 naveče i tu je uveliko krenulo hlađenje crijepa koji je već od nekih 20h bez insolacije i spušta se sa svojih podnevno postignutih 70+ stepeni na T okoline. (tu ti je preporuka ako gledaš energetiku ici na glineni crijep, betonski može postići više Temp pa samim tim i više gurnuti u kuću + lošija U vrijednost prolaska toplote i veća mu je masa). Međutim, ako ti je faza pomaka 12h, i to je već sasvim dovoljno, jer je sunce u 19h već prilično pod niskim ugloim i "izgubilo je snagu", a crijep se naravno počinje hladiti.

Kamena koju sam sebi kupovao je svega 40 kg/m3, a koštala je 3x skuplje od mineralne mase 20 kg/m3, ove masivnije su bile joooš skuplje i nije mi se dalo zezati s time.
 
Poigraj se malo sa kalkulatorom ovim https://microma.rs/kalkulator/

Mada nema realno taj proračuan faze pomaka, ali ti odlično ilustruje razliku sa 0 izolacije, 5, 10 i 15 cm.

Uvijek je bolje više izolacije, ali naravno, zakon opadajućih prinosa kaže da ćeš sa prvih nekoliko cm postići ogromne efekte, a već preko 10 to značajno pada
Opet, moj krov (prosječan, crijep, podaščanje, betonska ploča)
U vrijednost sa
0 izolacije 1,5
sa 5 cm 0,52
sa 10 cm 0,31
15 cm 0,226
20 cm 0,176
25 cm 0,145
30 cm 0,122 (dakle obesmišljava se ići dalje jer su poboljšanja mizerna a cijena ulaganja ostaje ista)
 
Miks? 10 mineralne, jer je baš jeftina, pa još 10 kamene, ako baš mora :)
Suštinski, kamena nema drastično bolja izolaciona svojstva, OSIM ako nije baš gusta i teška (što košta ko Petra kajgana) e onda ima veću fazu pomaka, praktično rečeno, na mom krovištu 10 cm mineralne vune od 20kg/m3 će da se zasiti toplotom i krene ljeti puštati vrućinu u ploču nakon 10h, dok će 160 kg/m3 kamena vuna da odoljeva 12h...
Da li je drastično - nije baš. Kad bi išao na 15 cm sloj, e to već podiže na 14 sati a 20 cm na čak 16 časova.
U praksi, kad ti u 7 ujutru ljeti sunce krene pržiti rashlađen crijep, imaš 16 h dok ta energije ne krene da se prenosi na ploču. To ti je 23 naveče i tu je uveliko krenulo hlađenje crijepa koji je već od nekih 20h bez insolacije i spušta se sa svojih podnevno postignutih 70+ stepeni na T okoline. (tu ti je preporuka ako gledaš energetiku ici na glineni crijep, betonski može postići više Temp pa samim tim i više gurnuti u kuću + lošija U vrijednost prolaska toplote i veća mu je masa).

Kamena koju sam sebi kupovao je svega 40 kg/m3, a koštala je 3x skuplje od mineralne mase 20 kg/m3, ove masivnije su bile joooš skuplje i nije mi se dalo zezati s time.
Ali ovo pricas za izolaciju krova, odnosno rogova. Meni nece direktno da tuce sunce u crep gde je i izolacija.
Meni je glineni crep, krov podaščan tako dobro da je na tavanu mrkli mrak.

Narucio sam vec 10cm Rockwool Multirock 35, jer sam je nasao PRILICNO jeftino.
E sada mozda da kombinujem staklene mineralne vune jos 10cm unakrsno.
Samo pitanje, da li onda kamenu ici na plocu pa preko nje staklenu, ili obrnuto, da kamena ide preko staklene.

Onu redovnu staklenu, ne-mineralnu, ne zelim da stavljam, jer cu sam stavljati...necu da se sav osurim :D
Gledao sam Knauf Naturoll 10cm, koja je nekih 350din po kvadratu sto mi je prihvatljivo.

I kao sto sam rekao, dasčao bi samo jedan deo, ostalo bi bila samo folija preko vune i to je to.
 
Ako ćeš da se igraš kalkulatorima najbolji je ubakus.de
Ako je tavan, onda je dosta 10 cm. Ako je potkrovlje onda staviš kamene koliko su rogovi (npr 12cm), pa još jednom staklenu ispod rogova (npr 5 ili 10 cm). Da bi izolovao i grede, ne samo prostor između njih.
I staklena i kamena su mineralne vune. Samo je pitanje marketniga kako ko zove. Pošto sam stavljaš, lakše je u tablama, nego u rolnama, koja god da je. Pazi samo da je težina predviđena projektom.
 
Rockwool Multirock 35 ti je pero laka u svijetu kamenih, dakle zaboravi na neku prednost u termalnoj masi i odlaganju zagrijavanja, to ćeš dobiti sa težim, a ta tvoja ima 35 kg/m3, kao i naturoll on je na 40, ništa značajno. Uštediće ti 1h u odnosu na staklenu, dakle odgodiće sa 11h na 12h početak prelaska toplotne energije u objekat.,

Nije toliko bitno gdje sunce udara, crijep ti kaskadnoo grije sve ispod sebe i provodi toplotu dalje u naredne slojeve, sve to tvog životnog prostora.
 
Mnogo gresis...

Lakše je stavljati mineralnu vunu nego kamenu koju moraš seći i ukrajati, dok mineralnu uvek možeš zguzvatini zabiti u svaki ćošak.
Takodje zabluda je da orasi, knaufova vuna je kao jorgan, i nema prašine.

I plus mineralna daje bolju izolaciju za isti novac
 
Poigraj se malo sa kalkulatorom ovim https://microma.rs/kalkulator/

Mada nema realno taj proračuan faze pomaka, ali ti odlično ilustruje razliku sa 0 izolacije, 5, 10 i 15 cm.

Uvijek je bolje više izolacije, ali naravno, zakon opadajućih prinosa kaže da ćeš sa prvih nekoliko cm postići ogromne efekte, a već preko 10 to značajno pada
Opet, moj krov (prosječan, crijep, podaščanje, betonska ploča)
U vrijednost sa
0 izolacije 1,5
sa 5 cm 0,52
sa 10 cm 0,31
15 cm 0,226
20 cm 0,176
25 cm 0,145
30 cm 0,122 (dakle obesmišljava se ići dalje jer su poboljšanja mizerna a cijena ulaganja ostaje ista)
Dobar je ovaj kalkulator, ali nema bas puno opcija :(
Problem je sto su sve obe brojke teorijski....ali niko nema brojke iz prakse. Svakako bolje 10cm nego 0cm, ali koja je razlika izmedju 10 i 20 na samom racunu za struju, tj na grejanje.

Ja cu recimo dodatno platiti 350din*170m2 = 59.500 dinara. Koliko cu ja ustedeti na racunu za grejanje ili hladjenje, da bi ovo opravdalo. Ako recimo trosim manje 1000din mesecno, potrebno je 5.5 godina da se to isplati. Naravno to nije lose, ali pitanje da li je toliko mesecna usteda....to cemo tesko moci da izracunamo. Pricam naravno ponovo samo o praksi.
Mnogo gresis...

Lakše je stavljati mineralnu vunu nego kamenu koju moraš seći i ukrajati, dok mineralnu uvek možeš zguzvatini zabiti u svaki ćošak.
Takodje zabluda je da orasi, knaufova vuna je kao jorgan, i nema prašine.

I plus mineralna daje bolju izolaciju za isti novac

Koliko sam citao, sabijanjem vune gubi se energetska efikasnost. Nisam strucnjak, ali sam to nasao na vise adresa. Takodje sam nasao da je kamena vuna postojanija, u smislu da posle 10 godina ne gubi efikasnost, dok staklena vuna ipak gubi efikasnost. Malo ali izgubi. Opet ne znam da li je tako ili nije, samo istrazujem i citam na internetu.
 
Svaki gradjevinski inzenjer ce ti reci da se ploca ne izoluje sa manje od 10cm, ali da predlazu 15 i vise cm, izbor materijala je na tebi jer je koeficijent toplotne provodljivosti prakticno identican.
 
Dobar je ovaj kalkulator, ali nema bas puno opcija :(
Problem je sto su sve obe brojke teorijski....ali niko nema brojke iz prakse. Svakako bolje 10cm nego 0cm, ali koja je razlika izmedju 10 i 20 na samom racunu za struju, tj na grejanje.

Ja cu recimo dodatno platiti 350din*170m2 = 59.500 dinara. Koliko cu ja ustedeti na racunu za grejanje ili hladjenje, da bi ovo opravdalo. Ako recimo trosim manje 1000din mesecno, potrebno je 5.5 godina da se to isplati. Naravno to nije lose, ali pitanje da li je toliko mesecna usteda....to cemo tesko moci da izracunamo. Pricam naravno ponovo samo o praksi.
Kompleksna je tema, te je nemoguce da dobijes taj tip odgovora bez ozbiljne analize. Ako pod "praksom" mislis na informaciju koliko cm kojg izolacionog materijala ce ti toliko umanjiti racun, prosto zaboravi na iole ozbiljan odgovor. Mozes ovde procitati razna iskustva i svedocenja, ali sve je to od slucaja do slucaja, previse vraijabli, a na kraju krajeva, svi smo ovde neformalno i neprofesionalno, te sa velikom rezervom se sve konzumira. Najblize sto ces doci do konkretne informacije jeste putem licenciranog inzenjera za Energetsku Efikasnost koji bi ti izradio elaborat za tvoj objekat. Mozes ih naci na https://crep.gov.rs/ i filtrirati prema svojoj lokaciji.
I na kraju, kada sve zavrsisi, podelis ovde sa svim parametrima i eto, bice nekih brojki iz prakse. Eh, taj poslednji korak retko ko odradi. :)
 
Glavno pitanje ovde je da li se izoluje krov ili ploča. Vidim da pišu ljudi oba pojma ali nisu isti.
A količina izolacije zavisi i od namene prostora. Ako je tavan (kako je napisano inicijalno) onda ne treba da bude ista izolacija ni isti materijali kao u potrkvolju u kome će se živeti.
Što se tiče uštede u novcu, izolacija nije samo manji račun, nego i povećan komfor. Ako je u pitanju tavan, onda nema smisla ulagati u komfor (eventualno da potecijalnim miševima bude udobnije ;)).
Koliki je minimum, zavisi i od lokacije. Ako je kuća u Sjenici treba staviti više izolacije nego u Beogradu.
 
Koliko sam citao, sabijanjem vune gubi se energetska efikasnost. Nisam strucnjak, ali sam to nasao na vise adresa. Takodje sam nasao da je kamena vuna postojanija, u smislu da posle 10 godina ne gubi efikasnost, dok staklena vuna ipak gubi efikasnost. Malo ali izgubi. Opet ne znam da li je tako ili nije, samo istrazujem i citam na internetu.
Nisi razumeo...
Niko nije rekao da vunu sabijas vec da je lakše nju uglavljivati u svaki ćošak nego ukrojati kamenu vunu, to je mnogo teze a ne lakše kako ti misliš.

Takodjer ono što mnogi ispuste...
mineralna vuna je bolji izolator od kamene vune.

I ne samo to nego što umesto 15cm kamene vune možete ugraditi 30cm mineralne, a to je nepobedivo po bilo kom kalkulatoru
 
@bakara
Nešto si u pravu, nešto nisi.

Ono što mnogi ispuste:
kamena vuna = mineralna vuna

https://sh.wikipedia.org/wiki/Mineralna_vuna
Pod mineralnom vunom se podrazumevaju i staklena i kamena vuna. Razlika između njih je u sirovini od koje se dobijaju, tehnološkom postupku i krajnjim osobinama materijala.

Svaki materijal ima svoju namenu. Kamena ima veću fazu pomaka (kao što je monstrum napisao). Zato što ima veću masu. Veća masa je nekad dobra stvar, nekad nije. Na krovu uglavnom nije (pošto ga opterećuje konstantnom težinom), ali zbog toplote je dobro, pa sad ti vagaj.

Mineralne vune ne gube efikasnost tokom godina. Moguće da se to desi ako se nakvase ili zbog loše urađene paropropusnosti pa da se zadržava vlaga iz vazduha.
 
Vrh Dno