Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

не би веровали колико сам проблема имао у Гигатрону за поврат 2.700 динара
A baš sam tu planirao kupovinu 😂 A i kod njih kupio već TCL 55C805 u novembru 2024, za Crni petak.

To je tad bilo na fazon: poslao mailove u 3 radnje u 3 najbliža grada i prvi koji mi odgovorio da imaju u radnji seo u kola i kupio i doneo ( = to tad nije bila online porudžbina).
 
Куповао сам ја и раније код њих, једном чак извршио замену производа без проблема а није била куповина на даљину. Сада је био проблем јер њихови запослени у Панчеву мање више немају појма шта је куповина на даљину, такође немају ни образац за одустанак од уговора на даљину што је несхватљиво за тако једног великог продавца, при том је и Законом о заштити потрошача кажњиво и даје нове опције купцу у таквом случају. Избор ми је био или да идем у тржишну инспекцију или да прихватим да се мој одустанак подведе на обрасцу за рекламацију, изабрао сам за почетак другу опцију али сам их морао натерати да у напомени напишу да у ствари одустајем од куповине. Врхунац је био када ми стиже мејл од овлашћеног сервиса у ком пише да су тестирали уређај и да не постоји никаква несаобразност, не знам да ли да се смејем или да плачем, трагикомедија. Чим сам ухватио времена напишем лепо пријаву тржишној инспекцији, уз позивање на одговарајуће чланове Закона о заштити потрошача, међутим пре него што сам послао пријаву стиже ми порука да прихватају мој одустанак од куповине, након тога брзо следи и телефонски позив у којем ми све потврђују.
Све у свему не кажем да не треба куповати код њих, вероватно ћу и ја у будућности опет нешто купити ако ми ту буде највише одговарало али ипак врло неозбиљно од тако једног великог играча на нашем тржишту.
 
Postoji li još neki način, osim tužbe, za povrat sopstvenog novca? Ananas već mesec dana ne vraća novac na račun za vraćen artikal. Tvrde da je sa njihove strane to rešeno, stoji da je novac refundiran,ali na tekućem računu nema ništa, jer je inače prazan pošto se koristi samo za online plaćanje. Dva puta sam ih zvao, dva puta lažu kako će poslati broj transakcije i nisu. Pisao sam tržišnoj inspekciji na onaj podnesiprijavu email, ali verujem da će se čekati prilično na odgovor.
 
Postoji li još neki način, osim tužbe, za povrat sopstvenog novca? Ananas već mesec dana ne vraća novac na račun za vraćen artikal. Tvrde da je sa njihove strane to rešeno, stoji da je novac refundiran,ali na tekućem računu nema ništa, jer je inače prazan pošto se koristi samo za online plaćanje. Dva puta sam ih zvao, dva puta lažu kako će poslati broj transakcije i nisu. Pisao sam tržišnoj inspekciji na onaj podnesiprijavu email, ali verujem da će se čekati prilično na odgovor.
A da li si zvao banku? Meni je Inteza nesto "brljala" sa povracajem 10tak dana dok nisam zvao pa su za 10min ispravili
 
Zato sam hteo da dobijem broj transakcije, da bih mogao da objasnim o kojoj transakciji se radi.
 
Postoji li još neki način, osim tužbe, za povrat sopstvenog novca? Ananas već mesec dana ne vraća novac na račun za vraćen artikal. Tvrde da je sa njihove strane to rešeno, stoji da je novac refundiran,ali na tekućem računu nema ništa, jer je inače prazan pošto se koristi samo za online plaćanje. Dva puta sam ih zvao, dva puta lažu kako će poslati broj transakcije i nisu. Pisao sam tržišnoj inspekciji na onaj podnesiprijavu email, ali verujem da će se čekati prilično na odgovor.
Jel imao jos neko iskustva sa Ananas povrat novca ? da li moze da se racuna da je ovaj slucaj koji je kolega forumas naveo cest slucaj ili uredno vracaju novac ?
 
Kuma su natezali čini mi se prošle godine, doduše platio je pouzećem, ne online. Jedva vratili lovu posle 3-4 poziva, maila, itd.
 
Znam da cu mozda popasti poene, ali da li neko ima trenutnu uredbu u pisanoj formi o ogranicavanju cena? Ceo dan gledam onu sliku sa cenoteke/udruzenja potrosaca gde je silan svuda od 340-840 din, a marza ne sme biti preko 20% . Da li to ima svrhe nekome svi da se zalimo da nam svima stvarno bude bolje. Realno cene u samoposlugama u su kao u monte karlu da zivimo.
 
Ne znam gde da postavim pitanje pa ako ima neka tema neka prebaci moderator, Kupio sam Redmi Pad 2 tablet i dobio na poklon masku i Redmi Buds 6 slušalice. Zanima me jel ima neka garancija na slušalice, jer ništa nije stiglo uz njih?
 
Poslednja izmena:
Da li su slušalice zasebna stavka na fiskalnom računu?

Jesi to sad negde kupio ili pre par meseci kad je bila promocija?
 
Pre par meseci kad je bila promocija. Na računu je samo tablet a maska i slušalice su naknadno dodeljivani nakon prijave.
 
Nije ih prijavljivao jer su na kraju vratili novac, ali da se još odužilo, sigurno bi...
 
Imao sam i pre isti problem, s tim što je bila reklamacija u pitanju. Sad ne vraćaju novac ni za običan povrat u zakonskom roku od 14dana.
 
Znam da neće biti skoro, ali zna li neko koliko je okvirno vreme čekanja dok tržišna ne odgovori na prijavu? Prošlo je više od mesec dana od kako na ananasu piše da je novac refundiran, ali na račun naravno nije uplaćeno ništa.
 
Dobio sam predracun za firmu od Big Bang za odredjeni proizvod na kome pise obecani datum isporuke ( tacan datum ), sto je i odmah uplaceno o cemu imam i mail potvrdu sa njihove strane.
U mailu u kome sam dobio predracun pise rok isporuke 5 dana ( sto se poklapa sa obecanim datumom isporuke )
Juce sam zvao podrsku da pitam za status porudzbine, kazu mi da ne mogu da se drze tog roka.
S obzirom da sam isti proizvod nasao kod drugog dobavljaca, da li imam pravo da im trazim da mi vrate uplacena sredstva zbog neispunjenja obaveza iz predracuna i mail-a?
 
Poslednja izmena:
Naravno, ne moraš ni da se pravda
Jednostavno reći da odustajes
 
Predracun za firmu. Ovo nije tema za to. Na firme se ne odnosi zakon o zastiti potrosaca.
 
I meni deluje da je tako, da se ne odnosi na trgovinu izmedju pravnih lica...zato sam i pitao. Sto znaci da bih u ovom slucaju morao da povedem pravni postupak ukoliko oni nisu voljni da izvrse povrat ? :oops:
 
Sva je prilika da i drugi dobavljač uzima iz istog skladišta i da ima B2B online info o dostupnosti.
Ako ti produžavaju rok za dan-dva-tri, nemoj se cimati. Za 3 nedelje im traži pare nazad,ali tek nakon što ti drugi dobavljač potvrdi da se nalazi kod njih u rukama, a ne negde virtuelno.
Meni su mnogi obećavali da imaju u svom magacinu da bi se ispostavilo da je to B2B prodaja
 
Tako i ja negde razmisljam. Najbolje bi bilo da im trazim novac nazad tek kada mi drugi dobavljac isporuci robu, ali onda i ovi mogu da kazu da su dobili i da ce mi isporuciti uplaceno:)
 
Sva je prilika da i drugi dobavljač uzima iz istog skladišta i da ima B2B online info o dostupnosti.
Ako ti produžavaju rok za dan-dva-tri, nemoj se cimati. Za 3 nedelje im traži pare nazad,ali tek nakon što ti drugi dobavljač potvrdi da se nalazi kod njih u rukama, a ne negde virtuelno.
Meni su mnogi obećavali da imaju u svom magacinu da bi se ispostavilo da je to B2B prodaja
To je najverovatnije u pitanju
Ako vam je ta roba neophodna, ne isplati se cimanje, bolje sacekaj.
 
Ne znam da li je odgovarajuća tema, ali da ne otvaram novu.

Fox TV više ne radi (tačnije, ne daje sliku, crn ekran, a slika je jedva vidljiva kad pridjem blicom uz sam ekran). Pretpostavljam da su one led trake unutra otišle. Samo sam jutros pustio TV i video da ne radi, do sinoć je radio bez problema.

TV je kupljen u maju 2023. a imam račun i garantni list (36 meseci), uzet je u Tehnomediji. Kakva su iskustva sa njima?

Koliko dugo se u proseku čeka za reklamaciju i poprave TV (pretpostavljam da će uvažiti reklamaciju jer TV nikad nije ni otvaran, na istom mestu stoji pune 2 godine)? Da li daju neki zamenski TV dok ne srede problem (kao što je slučaj sa telefonima)?
 
Ne znam da li je odgovarajuća tema, ali da ne otvaram novu.

Fox TV više ne radi (tačnije, ne daje sliku, crn ekran, a slika je jedva vidljiva kad pridjem blicom uz sam ekran). Pretpostavljam da su one led trake unutra otišle. Samo sam jutros pustio TV i video da ne radi, do sinoć je radio bez problema.

TV je kupljen u maju 2023. a imam račun i garantni list (36 meseci), uzet je u Tehnomediji. Kakva su iskustva sa njima?

Koliko dugo se u proseku čeka za reklamaciju i poprave TV (pretpostavljam da će uvažiti reklamaciju jer TV nikad nije ni otvaran, na istom mestu stoji pune 2 godine)? Da li daju neki zamenski TV dok ne srede problem (kao što je slučaj sa telefonima)?
Nemaš sada ništa sa Tehnomedijom , pošto je zakonski rok od dve godine istekao. Do dve godine reklamiraš u prodavnici, posle dve godine, direktno u ovlašćenom servisu. Do dve godine je maksimum 30. dana za rešavanje reklamacija, po zakonu. Što se tiče ovih dodatnih godinu dana garancije od proizvođača, to već mogu biti i neki drugi uslovi. To već treba pročitati na sajtu uvoznika, ili u ovom slučaju proizvođača, tj. Vimport-a. Što se tiče zamenskog televizora, to je već neka naučna fantastika, tj. ne postoji.
 
Ako si u BG-u... Meni je na 43WOS625D geknula T-Con ploča takođe nakon 2god, a proveo je oko tri nedelje na zameni iste u ovlašćenom servisu na autokomandi (imaš na Fox sajtu info, naziv podseća na "GSM").
Odnešen lično, pošto je uzet u online radnji te nisam hteo da lupam glavu šta će kuriri uraditi, a i pomenuti servis mi je znatno bliži nego centralni (Zemun). Sa prodavnicom nikakav dodir/kontakt nisam imao.

Sem što su ga vratili solidno prašnjavog (odnešen "kao nov iz kutije izvađen") i što je najveći deo od te tri nedelje otišao na čekanje da stigne ploča - sve ostalo top.
Tražili su samo fiskalni račun i daljinski, ostali 20min posle radnog vremena da sačekaju da stignem (upadoh u gužvu), pri preuzimanju ga dečko izneo do auta, i naravno TV popravljen/sklopljen kako treba, šljaka već ~3 meseca kao sat.

Zamenski ne daju, barem ovi, a pitao sam. Za centralni servis ne znam.
 
Nemaš sada ništa sa Tehnomedijom , pošto je zakonski rok od dve godine istekao. Do dve godine reklamiraš u prodavnici, posle dve godine, direktno u ovlašćenom servisu. Do dve godine je maksimum 30. dana za rešavanje reklamacija, po zakonu. Što se tiče ovih dodatnih godinu dana garancije od proizvođača, to već mogu biti i neki drugi uslovi. To već treba pročitati na sajtu uvoznika, ili u ovom slučaju proizvođača, tj. Vimport-a. Što se tiče zamenskog televizora, to je već neka naučna fantastika, tj. ne postoji.
To je možda i bolje, odvezem lično u ovlašćeni nego da mi Tehnomedija vozi i rizikuje da ošteti proizvod.

Ako si u BG-u... Meni je na 43WOS625D geknula T-Con ploča takođe nakon 2god, a proveo je oko tri nedelje na zameni iste u ovlašćenom servisu na autokomandi (imaš na Fox sajtu info, naziv podseća na "GSM").
Odnešen lično, pošto je uzet u online radnji te nisam hteo da lupam glavu šta će kuriri uraditi, a i pomenuti servis mi je znatno bliži nego centralni (Zemun). Sa prodavnicom nikakav dodir/kontakt nisam imao.

Sem što su ga vratili solidno prašnjavog (odnešen "kao nov iz kutije izvađen") i što je najveći deo od te tri nedelje otišao na čekanje da stigne ploča - sve ostalo top.
Tražili su samo fiskalni račun i daljinski, ostali 20min posle radnog vremena da sačekaju da stignem (upadoh u gužvu), pri preuzimanju ga dečko izneo do auta, i naravno TV popravljen/sklopljen kako treba, šljaka već ~3 meseca kao sat.

Zamenski ne daju, barem ovi, a pitao sam. Za centralni servis ne znam.
Kruševac je, vidim da FOX ima svoj ovlašćeni servis ovde, tako da mi je to odlično. Računam da meni neće toliko dugo držati jer 99% su te led trake za osvetljenje. Videću sutra, nadam se da neće biti nešto da ne uvaže reklamaciju.
 
Ukoliko se ispostavi da je napajanje koje je u garanciji "crklo" oštetilo neku od komponenti, ko rešava reklamaciju komponenti koje su isto u garanciji ali kod druge firme?
 
Od tog posla nema ništa.
Potreban bi ti bio izveštaj od ovlašćenog servisa komponenti koje su stradale od strane tog problematičnog napajanja pa sa tim dokumentom ili da probaš da se dogovoriš sa prodavcem tog napajanja ili da ga tužiš.
 
u srbiji to samo sa osiguranjem se resava.
 
Nazad
Vrh Dno