Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Класичан бандитизам, ангажована снага и служи да се плати онолико колико си заиста оптеретио мрежу у току месеца. Јасно да и одобрена снага има своју цену, неко је обезбедио да можеш да трошиш толико, али паушално плаћати сваки месец за максимално одобрену снагу је чиста пљачка.

Moja greška, odobrenu snagu će naplaćivati po nekoj tarifi, a angažovanu, valjda, po onoj redovnoj. Nisam kucao sve varijante u kalkulator.

Da mi odobrenu naplate kao angažovanu, a bez potrošnje, račun bi bio preko 20.000 dinara.
 
Izvor: Članak i google translate 😊

"Vlasti u Rimu su uvele novi program subvencija – takozvani Ekobonus – koji je spustio cene malih električnih automobila na istorijski najniži nivo.

Programa kombinuje premije za otpad, podršku zasnovanu na prihodima i privremene popuste od proizvođača.

Rezultat je da se modeli poput Dačije Spring i Lipmotora T03 sada mogu kupiti po ceni koja je u nekim slučajevima niža od cene običnog električnog bicikla.

Sistem je jednostavan. Vozači koji daju na otpad stariji benzinski ili dizel automobil dobijaju vladin bonus kada kupe električni automobil.
Što je automobil stariji i više zagađuje životnu sredinu, to je subvencija veća.

Pored toga, grupe sa niskim prihodima dobijaju dodatne subvencije, što akciju čini posebno korisnom za domaćinstva sa ograničenim primanjima.

Najmanji gradski automobili imaju najviše koristi od ove akcije. Dačija Spring, koja je već jedan od najpristupačnijih električnih automobila u Evropi, u nekim slučajevima se može kupiti za manje od 1.300 evra.

To je jeftinije od mnogih električnih bicikala na tržištu.
Cilj mere je da se uklone stari i zagađujući automobili sa puteva, a da se većem broju ljudi pruži prilika da izaberu električni prevoz."

Subvencija se raspodeljuje po principu „ko prvi dođe, njemu se mesto daje“, a interesovanje među italijanskim vozačima je veliko."
 
Generalni cilj EU je da se uklone stari automobili, a prvenstveno da se oslobode troškova nafte od kojih zavise od Rusa i Amera.
 
Nije nikakva tajna da su energetska nezavisnost, kao i nezavisnost od Rusije i Arapa, još jedan argument koji vuče na stranu Oil-free agende.
 
Jedva cekam Januar mesec da vidim da li ce i kakve subvencije sledece godine biti kod nas.. Nesto mi govori da sto smo imali subvencija, imali smo.
 
Generalni cilj EU je da se uklone stari automobili, a prvenstveno da se oslobode troškova nafte od kojih zavise od Rusa i Amera.
Ovo bi trebao da bude bitan cilj svake države koja ne proizvodi naftu, ali ***.
 
Oil-free ne može da postoji, taman da sva vozila na svetu budu na struju. Sve zavisi od nafte; od odeće i obuće, pa do vitamina i lekova. Pa i sama EV vozila.
Može samo da se umanji zavisnost u određenoj meri.
 
Poslednja izmena:
Кад крену Шапчани да препакују каблове и батерије и сређују километре писаће се жалопајке о добрим временима кад су се скидали дпф-ови и егр-ови, и возиле праве Њемачке машине...
 
Jest da nemaju sve zemlje subvencije kao Italijani za EV, al evo čega su se Finci setili:

"Astara Auto Finland, uvoznik Kija vozila u zemlju, svakom novom kupcu Kije EV4 poklanja osveživač automobila sa mirisom benzina, dizajniran da olakša emocionalni prelazak sa tradicionalnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem na električni pogon. To je klimanje glavom nostalgiji, namenjeno vozačima kojima možda nedostaje poznati miris motornog ulja i benzina koji je definisao iskustvo vožnje stare škole. Parfem ograničenog izdanja, jednostavno nazvanog „Miris tranzicije“, kreirao je jedini finski parfimer, Maks Pertula, koji je stvarao mirise za nekoliko luksuznih brendova."🤣1000040540.jpg
 
Novo nalazište litijuma u Nemačkoj:

"Britanska kompanija „Neptun Enerdži“ otkrila je nalazište litijuma od 43 miliona tona ispod Saksonije u Nemačkoj, u području koje se ranije koristilo za iskopavanje gasa.

Ovo nalazište, jedno od najvećih na svetu, moglo bi da vredi preko 1 bilion dolara i da pokreće 800.000 električnih vozila, slično nalazištu „Makdermit Kaldera“ u Nevadi.

Ovo otkriće omogućava Nemačkoj da okonča zavisnost od kineskog dobavljača baterija „CATL“, koji trenutno pokreće električna vozila Mercedesa, BMV grupe i Folksvagen grupe.

Izvršni direktor kompanije „Neptun Enerdži“, Andreas Šek, izjavio je da će nalazište „značajno doprineti nemačkom i evropskom tržištu snabdevanja kritičnom sirovinom litijumom“, menjajući budućnost baterija za električna vozila u Evropi."
 
"u području koje se ranije koristilo za iskopavanje gasa" vs plodno poljoprivredno zemljište. Ali bitnije je u kom obliku je taj litijum. Sigurno nije jadrit iz koga je baš teško izvući litijum, gde se mora koristiti koncentrovana sumporna kiselina u velikim količinama i javlja se bor i teški metali u otpadnim vodama. I sve to kao pilot projekat, pošto nigde u svetu ranije nije rađeno.
Nadam se da je nemački litijum mnogo lakši za ekstrakciju.
 
Da, pitanje je i koliko će biti konkurentni sa cenom protiv Kine i novih natrijumskih baterija.
 
Ko razmislja da kupi polovan elektricni auto, obavezno nek pogleda danasnju SAT epizodu. Gostovao je Vanja iz EV Clinica Zagreb, mnogo korisnih saveta je dao.

 
Volkswagen kida, gledao sam skoro Bjorn je testirao novi ID.3 pure 52kwh i bas ga je nahvalio. Efikasan auto, mali potrosac, brzo punjenje do 145kwh... U Nemackoj daju odlicne opcije finansiranja, vi za 350eura mesecnu ratu dobijete taj auto koji je velicine golfa.
Cela VW grupacija je sada kao da kupujes gorenje ves masinu, jedva izdrzi do garancije. Znam iz licnog iskustva, nazalost.
Japanci, Korejci I kinezi su tatamate. Svidjalo se to vama ili ne
 
Одлична емисија. И од мене препорука за Hyundai као бренд између осталог и за електрична возила. KONA и Ioniq су се изузетно добро показали. Овај сервис што су урадили у емсији од 68000динара ја могу сам да урадим, а контам и већина вас овде, тако да би то коштало можда 20000динара у материјалу. Моја фирма има једно 10ак тих КОNA као теренска возила, у смислу када се треба ићи негде ван канцеларије не терен у смислу offroad-a, супер се то показало, никаквих проблема.

VW знам да је традиционално вољен код нас, људи се куну у голфа и пасата, али нису се прославили са ID serijom. Скори сам се возио у једном црвеном GTX који би требао бити набуџени ID4, квалитет ентеријера(оне ручице за одмарање руку су ми трагикомедија, као на ласта аутобусу из 80их) лош, мањак места на задњој клупи, изгледа споља јако велико и џомбасто, а унутра је ипак скучен, сам интерфејс унутра није интуитиван...
И ја мислим да су корејци татамате, свиђало се то некоме или не. Навике су чудо, возио си Туарега, пасата, голфа, волиш то...али дошла су друга времена, а нисам сигуран да будућност припада VW. Да имам искуства и са оним ID-Buzz писао сам и слао неке слике, пријатељу је то службени ауто, ај за њега би се могло рећи да је ок, АЛИ јако је скуп и не нуди ни близу за ту цену. Тј он нема правог конкурента, мислим да када други избаце нове верзије својих аута тог типа, да ће и он опасти са продајом.
 
Ja sam baš nešto proičitao da im dobro ide sa strujom od ove godine.
 
Скори сам се возио у једном црвеном GTX који би требао бити набуџени ID4, квалитет ентеријера(оне ручице за одмарање руку су ми трагикомедија, као на ласта аутобусу из 80их) лош, мањак места на задњој клупи, изгледа споља јако велико и џомбасто, а унутра је ипак скучен, сам интерфејс унутра није интуитиван...
Da, enterijer kod VW je ocajan u odnosu na kineze, ali ja bih uvek pre uzeo klot VW nego napucanog kineza pod uslovom da im je ostatak specifikacije slican. Kod kineza me nervira sto u najjeftinije modele trpaju male baterije koje se jako sporo pune. I sta mi onda vredi nabudzen enterijer, da mi bude lepse dok cekam na punjacu?
Ja sam baš nešto proičitao da im dobro ide sa strujom od ove godine.
Pa i ide im, ubedljivo najvise prodatih BEV u evropi u prvoj polovini ove godine. A Skoda koja je isto njihova je na petom mestu.
 
Па шта да му замераш добар је то аутић :) Али не би га препоручио можда на прву, имам у глави неке друге моделе у том ценовном рангу. Не би ја ни мој ауто препоручио свим људима, нема ту сујете.
 
Poslednjih 7 automobila mi je bilo iz VW grupacije, pa je ID.3 nekako bio logican sled :) Za oko 20k Kona, I3 i Zoe su dobar izbor takodje...
 
KONA и Ioniq су се изузетно добро показали. Овај сервис што су урадили у емсији од 68000динара ја могу сам да урадим, а контам и већина вас овде, тако да би то коштало можда 20000динара у материјалу.
 
Komentar može biti: redovno menjajte ulje u diferencijalu na Koni ako vas zanima da dugo traje. A može biti i: vozite dok se ne raspadne.
Za onu u SAT nema servisne istorije. Prva zamena ulja će biti na 120k km ako ispoštuju program održavanja (1 litar ide).
 
Мислио сам на то да је видео од 32 минута предуг без икаквог коментара, немам толико слободног времена можда, а можда и не разумем са чим из видеа си хтео поентирати.
Ја сам на Hyundai Ioniq Classic EV 28KW мењао уље у диференцију, односно преносу ја мислим на 60000км, тако стоји у упуству, наравно тада је ауто још увек био у гаранцији. Свакако треба то радити, јер није скупо, а као и за здравље ауди "боље спречити него лечити", превентива је кључ дуговечности.
Мој утисак је да је код нас култура превентиве и превентивног одржавања на ниском нивоу, има то везе нажалост и са стандарадом. Прође ми језа низ кичму кад чујем кованице попут "показао се" - што се односи на неки ауто и неку компоненту истог и више-мање значи - "колико нешто издржи ако се никада не одржава". Није нама ни лако, како може човек да планира одржавање половног аутомобила ком је враћена километража. Зато се и раде велики и мали сервис и остало, чим купиш ауто. И ту је предност електро аута, што управо све битне компоненте можеш прегледати визуелно или дијагностикама, и бити попричично сигуран шта купујеш.

Има један проблем/феномен код електо аута који је специфичан и имају га разни произвоиђачи и модели. После неког времена експлоатације јављају се "одбегле струје" нисам сигуран за терминологију на нашем језику.(нека ме неко слободно исправи) Поента је да струје које не би требале бити ту оштећују лежајеви на ротору електро мотора због чега исти пропадну релативно брзо. То је решиво, стављјају се керамички који не проводе струју и онда се не могу оштетити. Оштећење је по принципу "пунктовања" коме је познат термин - то му дође као спајање два лима струјом тако што се затопе у једној тачки, значи није варење. ЕV Clinic то ради, они имају већ сетове тих керамичких лежајева за разне моделе, има и у норвешкој радионица које то раде. То је чиста репарација фабричког система које овашћени сервиси не раде, они су само мењачи делова у већини.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno