Neki tvrde da, kada se sve uzme u obzir, manje zagadjuju sus motori.
Neki tvrde netačno, uzmi u obzir da EV izprva zagađuju više:
U procesu proizvodnje: EV 10–12 tona CO₂ kad izađu iz fabrike, naspram 6 tona CO₂ za SUS
Faza upotrebe automobila do 200.000km: EV 12–15 tona CO₂ naspram 30–40 tona CO₂ za SUS
Posle 200.000km: EV 20–27 tona CO₂, naspram 35–45 tona CO₂ za SUS.
U startu zagađuju više, ali posle 80k kilometara se izjednačuju sa SUS, sve preko toga pa do kraja životnog ciklusa EV su debelo u prednosti.
Zavisi i iz koje mreže se napajaju:
- Clean grid (100 gCO₂/kWh)
- ICE lifetime ≈ 45.1 tCO₂
- EV lifetime ≈ 13.6 tCO₂
- EV is ~31.5 tCO₂ cleaner over the lifetime.
- Mixed grid (400 gCO₂/kWh)
- ICE lifetime ≈ 45.1 tCO₂
- EV lifetime ≈ 24.4 tCO₂
- EV is ~20.7 tCO₂ cleaner.
- Coal-heavy grid (800 gCO₂/kWh)
- ICE lifetime ≈ 45.1 tCO₂
- EV lifetime ≈ 39.1 tCO₂
- EV is ~6.0 tCO₂ cleaner, still better in this example but much closer.
da to jos nije dobro i da je nebezbedno. To svi mogu da vide ako zele.
Nebezbedno u kom smislu? Otvori Euro NCAP sajt porodičnih vozila i vidi u kom procentu liste su EV a u kom SUS vozila, evo ti link pošto se vidi da ne istražuješ baš najbolje, nego si čuo negde da su EV nebezbedni, kad je situacija potpuno obrnuta >>>>
Link
U smislu da se više zapaljuju u odnosu na SUS, opet netačno:
- Per 100,000 vehicles (widely-cited compiled figure)
- Per billion vehicle-miles (example manufacturer / fleet numbers)
- Tesla (company data): ~5–8 fires per billion vehicle-miles (2012–2022 reporting window depending on metric). Tesla
- U.S. average fleet (NFPA / DOT): ~53 fires per billion vehicle-miles (derived from ~1 fire every ~18 million miles). content.nfpa.org
Nije sve tako crno ili belo, imaš situacija gde EV zaista jesu opasniji (pominjali smo da se požar mnogo teže gasi) ali kad se sve uzme u obzir, nema nikakvog razloga da se tvrdi da je EV nebezbedan, toliko statistike ukazuje na suprotno, ali mainstream mediji zaista čine svoje i izvrću činjenice i plaše ljude da ostanu na SUS. Možemo da pišemo stranice i stranice gde je SUS dobar, a gde EV, ali 99 strana je i više nego dovoljno da se vidi gde smo danas, a gde smo bili 2018. godine kada je otvorena ova tema.