Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Ti nas porediš sa Kalifornijom, ne ja. A nigde veze, 5x su veći od nas i bogatiji.
 
Ne poredim, nego ti si napisao da je to valjda jedina drzava na svetu gde ima smisla imati BEV..

Ima smisla i kod nas, itekako.

Jeste da mi nismo toliko imucni, ali ima dosta ljudi koji dobro zaradjuju. Mnogi ljudi izdvajaju po 20 - 50 hiljada eura za novo ili polovno vozilo, a to su cifre za koje se moze kupiti dobar BEV (nov ili polovan). A opet, manje od 1% se odluci za isti.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Ima smisla isto kao i što je juče u SATu objasnio ex-CarGo Vučić (ako se ne varam), da ako staviš solarne panele za 4000 evra imaćeš struju za mesečnih 1000 km za BEV za 13€. Toliko inače košta struja i bez solarnih panela rekao bih.
 
Po mom mišljenju, najviše smisla ima za one koje nemaju velike svakodnevne potrebe za kilometražom, mahom voze po gradu, imaju pristup punjaču (idealno svoj) i nemaju potrebu za velikim gepekom.
Ovo poslednje uopšte nije najmanje važan faktor. Od ovih faktora, samo me ovaj muči. Sa dvoje male dece, non stop mi treba veliki gepek, ne samo za dalja putovanja.

Za sličan kapacitet gepeka, moram da dam 15 - 20k samo da uzmem električnu verziju modela. Npr, Peugeot 3008 mogu da uzmem za 31k recimo za jeftiniju opciju (trenutna akcijska ponuda), dok je elektricna verzija (a samim tim i manji gepek) je 56k.

Peugeot je možda ekstreman primer, jer je baš velika razlika za električnu verziju ali se u takvim slučajevima apsolutno ne isplati uzeti taj EV.
Bukvalno mogu da imam 2 automobila za te pare, jedan EV jedan regulare.
 
Beograd - Kladovo i nazad: punjač u Rumuniji :)
 
Cela Istocna Srbija ima jedan punjac ,a i taj u Golupcu je da se prekrstis.
Ja sam već pisao da sma obilazio punjače po BG

Verovao ili ne gotovo svi punjači zvrje prazni, jer se ti automobili pune na svom parking mestu.

Takodje je čovek ovde postavio snimak ekrana BG Pefkohori i vidi se da se punio po restoranima i hotelima a ne na specijalizovanim punjacima, a siguran sam da toga itekako ima svuda po Srbiji.

Brzi punjači imaju najviše smisla duž auto puta van grada.
 
Beograd - Kladovo i nazad: punjač u Rumuniji :)
Dobro ako ides jednom nedeljno za Kladovo onda se ne isplati :)

Mada ima punjac na ulazu u Kladovo, 22kw AC punjac preko Charge&go. To je neki novo postavljen izgleda. A usput ima punjac u Pozarevcu, DC 22kw, i taj cuveni u Golupcu.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Ne znam gde je taj,tj negde kod Svetofora,ali kad prolazim nisam video neku reklamu.
 
To sa oznakom 22kw baš ume da buni.

Ako je AC punjač 22kw onda je vrlo verovatno da će auto da se puni sa max 11kw, zato što velika većina EV nema ugradjen konverter za više. Mislim da su samo Zoe, Nissan Arya i Mercedes (više el modela) dolazili sa fabričkim konverterom od 22kw, dok su poneki drugi mogli prilikom kupovine da doplate za taj konverter od 22kw (u Norveškoj je to bilo reda veličina 1.500-2.000€).

Ako stoji 22kw za DC punjač, onda stvarno može da puni tom snagom nezavisno od modela i proizvođača (pod uslovom da nije napolju debeo minus i auto je vožen neko vreme prethodno, tj baterija dostigla neku iole približnu temperaturu u plusu)..
 
Ima smisla isto kao i što je juče u SATu objasnio ex-CarGo Vučić (ako se ne varam), da ako staviš solarne panele za 4000 evra imaćeš struju za mesečnih 1000 km za BEV za 13€. Toliko inače košta struja i bez solarnih panela rekao bih.
Zavisi u kojoj si zoni i u kojoj tarifi - za nekoga ko se recimo greje na struju, dodatnih 100-150 kw pravi dobru razliku na računu, pogotovo ako uzmemo u obzir spuštanje granice crvene zone, što nije onda 13€ :)

To što je on dao kao računicu važi za “zimski period”, jer u svakom drugom periodu, solarna elektrana pravi više KWh i dodatno smanjuje troškove električne energije.
 
7 din * 150kWh je 1050din u drugoj tarifi.

Ako dobro računam 470000/1050 će da se isplati kroz 447 meseci.
 
To sa oznakom 22kw baš ume da buni.

Ako je AC punjač 22kw onda je vrlo verovatno da će auto da se puni sa max 11kw, zato što velika većina EV nema ugradjen konverter za više. Mislim da su samo Zoe, Nissan Arya i Mercedes (više el modela) dolazili sa fabričkim konverterom od 22kw, dok su poneki drugi mogli prilikom kupovine da doplate za taj konverter od 22kw (u Norveškoj je to bilo reda veličina 1.500-2.000€).

Ako stoji 22kw za DC punjač, onda stvarno može da puni tom snagom nezavisno od modela i proizvođača (pod uslovom da nije napolju debeo minus i auto je vožen neko vreme prethodno, tj baterija dostigla neku iole približnu temperaturu u plusu)..
Zato kažem zeleni su AC 11kw, narandžasti DC 22-1000 u svetu. Kod nas je 120 najjaci
 
7 din * 150kWh je 1050din u drugoj tarifi.

Ako dobro računam 470000/1050 će da se isplati kroz 447 meseci.
Nema nikakvog ekonomskog smisla stavljati solarne panele za EV. Jedino u profesionalnoj upotrebi, ako imate vozni park od 10+ EV, gde su vam uvek 2-3 vozila na punjacima. E tad solari mogu da donesu ozbiljnu ustedu.
 
7 din * 150kWh je 1050din u drugoj tarifi.

Ako dobro računam 470000/1050 će da se isplati kroz 447 meseci.
Ne znam kako je kod tebe 7din, kod mene u najjeftinijoj, zelenoj zoni, na računu za prethodni mesec 9.1 rsd, u plavoj 13.6 rsd i u najskupljoj, crvenoj 27.3 rsd :)

Kao što je @deksi10 napisao, samo za automobil, ovo nema mnogo smisla, ali ukoliko je ideja da punjenje automobila bude jedna od stavki, onda itekako ima, ali najviše zavisi od toga koliko neko potroši KWh mesečno i koliko planira da “uštedi” preko solara.
 
Peugeot 3008 mogu da uzmem za 31k recimo za jeftiniju opciju (trenutna akcijska ponuda), dok je elektricna verzija (a samim tim i manji gepek) je 56k.
Koliko ja vidim, obe električne verzije koje su u ponudi kod nas imaju jednak kapacitet gepeka kao hibridni 3008, a to je 520 L. Samo nova dual motor verzija (koja još uvek nije u ponudi u Srbiji) ima smanjen kapacitet gepeka od 470 L.
Kod nas je 120 najjaci
Evo primera punjača u Srbiji koji su jači od 120 kW:

Shell Batajnica – 360 kW
Ledi MS Nova Pazova – 350 kW
OMV Zemun Park – 240 kW
BIG Kruševac – 180 kW
OMV Bačka Topola – 180 kW
OMV Martinci – 180 kW
BIG Zrenjanin – 150 kW
Super Vero Novi Sad – 150 kW
Super Vero Novi Beograd – 150 kW
Glecher Mladenovac – 150 kW
OMV Kragujevac – 150 kW
OMV Doljevac – 140 kW
OMV Kruševac – 130 kW
 
Prošli mesec u stanu 660 kWh.
Zelena zona 9.11 / 2.28 din/kWh + akciza 7.5% + PDV 20%.
Plava zona 13.66 / 3.41 din/kWh + akciza 7.5% + PDV 20%.
Sa još 200 kWh za BEV ne bih ušao u crvenu zonu. Ako bih punio danju 3524 din, noću 4x manje.
 
Како би из стана пунио е-ауто?
 
Razvuces kabl kroz spoljni zid, a kod tebe prekidac da ga iskljuci po potrebi. ako ti je stan okrenut ka ulici.
 
То нпр. тешко да може да се ради и у Рио де Жарково фавели, на НБГ сигурно није опција. Што рече неко пре пар не дај Боже да се у Србији омасове електрични аутомобили (у скорије време и са постојећом инфраструктуром)...
 
Dao sam primer računice na temu cene 1 kWh, ne bih punio iz stana svakako.
 
У кућама је углавном већа потрошња, посебно ко се греје на струју, па са 1200 киловатсати за црвену зону може бити чупаво. Треба имати у виду да се за зоне гледа укупна потрошња, па није од велике помоћи ако се ауто пуни ноћу, а због велике укупне потрошње добар део дневне потрошње такође оде у црвено. Предност је могућност монтаже соларних панела.
У Норвешкој са друге стране нема ограничења у виду зона, али цена ангажоване снаге чини битан удео, па је огромна разлика у 5-6 киловата или 15-16 киловата ангажоване снаге.
 
То нпр. тешко да може да се ради и у Рио де Жарково фавели, на НБГ сигурно није опција. Што рече неко пре пар не дај Боже да се у Србији омасове електрични аутомобили (у скорије време и са постојећом инфраструктуром)...

Nije to nesto čudno u bg. Vidjao sam već kod Šumica kako covek puni auto kablom iz kuce. Ima kuću tip ali u garaži valjda nesto skuplje a na ulici parkiran ev I kabl kroz dvoriste.
 
У кућама је углавном већа потрошња, посебно ко се греје на струју, па са 1200 киловатсати за црвену зону може бити чупаво. Треба имати у виду да се за зоне гледа укупна потрошња, па није од велике помоћи ако се ауто пуни ноћу, а због велике укупне потрошње добар део дневне потрошње такође оде у црвено. Предност је могућност монтаже соларних панела.
У Норвешкој са друге стране нема ограничења у виду зона, али цена ангажоване снаге чини битан удео, па је огромна разлика у 5-6 киловата или 15-16 киловата ангажоване снаге.
U pravu si za veću potrošnju. Ja u kući leti trošim 1900 i pravim 2000. Ostala bi mi 2 rezervoara džaba.. :)
 
Koliko ja vidim, obe električne verzije koje su u ponudi kod nas imaju jednak kapacitet gepeka kao hibridni 3008, a to je 520 L. Samo nova dual motor verzija (koja još uvek nije u ponudi u Srbiji) ima smanjen kapacitet gepeka od 470 L.

Evo primera punjača u Srbiji koji su jači od 120 kW:

Shell Batajnica – 360 kW
Ledi MS Nova Pazova – 350 kW
OMV Zemun Park – 240 kW
BIG Kruševac – 180 kW
OMV Bačka Topola – 180 kW
OMV Martinci – 180 kW
BIG Zrenjanin – 150 kW
Super Vero Novi Sad – 150 kW
Super Vero Novi Beograd – 150 kW
Glecher Mladenovac – 150 kW
OMV Kragujevac – 150 kW
OMV Doljevac – 140 kW
OMV Kruševac – 130 kW
Top, nisam ovo ispratio.

Što se tiče crvene zone, nije ni ona toliki bauk. Da ga punis danju u crvenoj to izadje nekih 450din/100km, što je opet smešna cifra.
 
Nazad
Vrh Dno