Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Završava se malo pre manastira Staro Hopovo kod izvora i kapelice (prva slika), taman da dopuniš vodu ako ti zafali. Posle pratiš put levo i vodi to gore nazad na greben.
Kao što rekoh skini trailforks, prouči gde počinju i gde se završavaju staze biće ti možda lakše tako.

Svakako ako budeš išao bićeš nešto oprezniji jer ne poznaješ stazu ali čisto da napomenem i okačim sliku gde sam prethodni put leteo sa bajsa i skoro završio u ovom kanalu jer nisam stigao na vreme da ukočim. Opisao sam ovde kako je to bilo pa da se ne ponavljam. Na stazi ima dva ovakva mostića, ovo je drugi pri kraju staze, preko prvog pređeš bajsom opušteno. Juče npr. bez problema sam se zaustavio par metara pre ovog kanala da sam se zapitao šta mi bi prošli put da se zaletim kao nezdrav tako :( .
Pogledajte prilog 504258Pogledajte prilog 504259
Pogledajte prilog 504262Pogledajte prilog 504263
Hvala ti na informacijama
 
Imam neke stare bicikle koje nosim sa sobom na kampovanje, voze se samo tu plus poneki dan u selu ako sednemo da se provozamo. Na jednom od njih mi je pukla pedala pa bih da kupim neke da promenim. Ne treba mi ništa specijalno, da li postoji nešto što je ok a da ne košta puno? Mogu da poručim sa Aliekspresa, može da mi stigne i na proleće neće biti kasno.
 
Imam neke stare bicikle koje nosim sa sobom na kampovanje, voze se samo tu plus poneki dan u selu ako sednemo da se provozamo. Na jednom od njih mi je pukla pedala pa bih da kupim neke da promenim. Ne treba mi ništa specijalno, da li postoji nešto što je ok a da ne košta puno? Mogu da poručim sa Aliekspresa, može da mi stigne i na proleće neće biti kasno.

Po ovome što si napisao, ja bih preskočio plastične modele i uzeo najjeftiniju 😄
 
Najjeftiniju metalnu? Ima i to smisla :)

Samo pitanje, da li da tražim po AE/Temu ili da kupim negde kod nas, nemam ideju koliko pedale koštaju (makar i te najjeftinije)? Neka logika kaže da mogu da budu tipa te plastikaneri.
 
Tu smo da pomognemo, ali dok si sve to ispisao, mogao si 3 prodavnice da proveris. Cinjenica da kazes da ne znas ni koliko kosta, a u 3 klika mozes videti okvirne cene po radnjama.
Evo linka koji filtrira samo metalne

Sigurno da moze i za koji dinar jeftinije po nekim radnjama, ali je pitanje da li se isplati za 100rsd.
Na cikloberzi nisam nasao nove jeftinije od toga.
 
Hvala na linkovima, i u pravu si, trebalo je bar nešto da pogledam pre nego što sam pitao. Jedino što sam pomislio da će (kao za neke druge stvari) neko imati već sačuvan link za nešto što je već kupio.
 
Taj Cateye mi je riknuo posle samo 2 godine upotrebe. BL 8 se, na osnovu više primeraka, pokazao kvalitetnije, plus ima kakvo-takvo, kratko amber osvetljenje displeja.

Ako ne nađem neki baš dobar Sigma wireless model za novi bajs, opet ću naručiti BL 8. Šteta što domaće prodavnice ne nabavljaju ove bolje i skuplje Echowell modele, ima ih još bar 5-6 dobrih.
kako se unosi 29" tocak u echowell bl8?
 
Google obim (circumference) za tvoju dimenziju gume. Treba da dobiješ broj negde oko 2300mm. Taj broj unesi u bike kompjuter.
Edit: ili izmeri dužinu koliko pređe ventil za jedan okretaj točka
 
Poslednja izmena:
Koje servise u Beogradu preporučujete? Treba mi neki koji bi utvrdio vrednost popravke bicikla ili, ako je totalna šteta, vrednost bicikla, za potrebe sudskog postupka,
 
Koje servise u Beogradu preporučujete? Treba mi neki koji bi utvrdio vrednost popravke bicikla ili, ako je totalna šteta, vrednost bicikla, za potrebe sudskog postupka,
Tu bih ti onda perporučio neko zvučno ime. Odeš u mali servis i ispadne da ti je to drugar ili komšija po dogovoru rekao veću cenu. To valjda spada pod veštačenje i mora da se da zvanična izjava.
 
Koje servise u Beogradu preporučujete? Treba mi neki koji bi utvrdio vrednost popravke bicikla ili, ako je totalna šteta, vrednost bicikla, za potrebe sudskog postupka,

Za to je neophodan veliki servis, koji ima mogućnost da izda predračun za radove ili procenu štete na bilo kakvom dokumentu.

Mali servisi su štap kanap, ni fiskalna kase, a ne predračun i dokument za procenu.
 
Jasno mi je, naravno, i odmah mi je Planet Bike pao na pamet, ali me zanimaju i druge preporuke.
 
Jedan od boljih sto se same marke tiče.
Ovaj model koji si linkovao je sa Taper vratom, moraš da imaš takav ram da bi pasovao 1/1.
Nravno i dužina vrata je bitna, samo da nije kratak, ako je duži, krati se ili se podbacuju prstenovi.
 
Ako ćeš isključivo da voziš trail ja bi na tvom mestu prodao taj XC-Hardtail u uzeo neki Enduro/DH.
Jer tim "upgrejdom" ćeš samo baciti pare ili nešto gore tj. može biti i potencijalno opasno.


Overdoing MTB fork travel negatively impacts a bike's geometry, making it less capable for climbing and potentially less stable overall by raising the bottom bracket and slackening the head angle. This shift makes climbing harder as you struggle to keep the front wheel down and can lead to a higher center of gravity, which negatively affects handling. While a small increase (e.g., 10-20mm) might be acceptable, a significant over-travel can lead to poor ride quality, strain your frame beyond its design limits, and potentially void your warranty.
Negative Impacts of Over-Forking

  • Geometry Changes: More travel raises the front of the bike, leading to a slacker head tube angle, a higher bottom bracket, and a shorter reach.
  • Reduced Climbing Performance: The slacker head angle and forward shift in weight make it harder to keep the front wheel on the ground during steep climbs.
  • Unstable Handling: A higher bottom bracket increases your center of gravity, which can make the bike feel less stable and more prone to tipping over, especially during turns.
  • Increased Risk of Damage: A longer fork puts extra stress and leverage on the head tube and frame, which might not be designed to handle the increased forces.
When to Avoid Over-Forking

  • Significant Travel Increase: Stick to the bike manufacturer's recommendations or a maximum of 20mm more travel than the original specification.
  • Poor Frame Design: A frame designed for cross-country riding will likely perform poorly with an extended travel fork meant for enduro or downhill riding.
  • Risking Your Warranty: Over-forking can violate the manufacturer's warranty, potentially voiding it if the frame fails.
What to Do Instead

  • Save for a New Bike
 
Koji planet bike u Beogradu ima stručno i ljubazno osoblje?

Bio u Rakovici, ono je blaga katastrofa od usluge.
 
Koji planet bike u Beogradu ima stručno i ljubazno osoblje?

Bio u Rakovici, ono je blaga katastrofa od usluge.
Ahahah, pre par dana sam svratio u servis kod Arene. Neljubaznost level 9999. Prvo što vidiš na vratima servisa je obaveštenje da ne rade električne bicikle, ne pipaju ništa, makar to bila lupam, zamena sedišta, centriranje točka...
Ja sam došao zbog najobičnije viljuške Suntour XCT 30. Vidim na sajtu imaju bukvalno sve delove za Suntour. Kaže lik mrzovoljno - ne radimo viljuške. Reko hvala, doviđenja, idem ja polakooo
Za to je neophodan veliki servis, koji ima mogućnost da izda predračun za radove ili procenu štete na bilo kakvom dokumentu.

Mali servisi su štap kanap, ni fiskalna kase, a ne predračun i dokument za procenu.
Tako je. Svi su u žurbi, ne znaju gde biju. Aaa, ček, pade mi napamet https://maps.app.goo.gl/Gpq7gyPWRiGK5Nmv7, oni bar mogu da izdaju fiskalni račun. Nemam pojma kakvi su kao servis, imam JAKO loše iskustvo sa BMX-om koji sam odneo tamo, naravno ne rade BMX, nego ga je poslao u Piranu kod Sajma, koji nije ništa uradio, a uzeo mi pare, i usput je držao bajs 2 nedelje, jer mu je neko ukrao par pegova, pa je morao da ih pravi kod strugara....
 
Onda je najbolje ovde pitati, definitivno se ljudi više razumeju nego prodavci :)

Razmatram ova dva modela:

Iste su težine, iako je jedan čelik, drugi alu.
Razlika je u kočnicama prednja Caliper / zadnja Band brake na jednom, na drugom V kočnica.

Ne razumem se dovoljno u tematiku, pa molim za savet da me neko uputi ako postoji neka ozbiljnija razlika između ova dva dečija bicikla.
 
Ja sad da uzimam bajs za klinca - polovan preko KP za 1/3 para bez razmišljanja, samo da mu se svidi na izgled. Ne mogu klinci u tom uzrastu da pohabaju takav bajs jer ga ni ne voze nesto preterano. (u većini slučajeva )
Za 1,5 godinu kad ga preraste staviš ga uglase za iste pare...
Ja sam nedavno prodao dve 16-stice i i jednu 12 za po 5000din, a drugu 12 poklonio, svi uzeti novi u Capriolu za dečaka i devojčicu i voženi mozda jednu-dve sezone.
Bačene pare ukratko pa sve da mi rastu u dvorištu na drvetu....
Onda je najbolje ovde pitati, definitivno se ljudi više razumeju nego prodavci :)

Razmatram ova dva modela:

Iste su težine, iako je jedan čelik, drugi alu.
Razlika je u kočnicama prednja Caliper / zadnja Band brake na jednom, na drugom V kočnica.

Ne razumem se dovoljno u tematiku, pa molim za savet da me neko uputi ako postoji neka ozbiljnija razlika između ova dva dečija bicikla.
 
Ja imam ok iskustva sa likovima iz servisa PB u bulevaru. Uvek normalno komuniciramo, nikada me niko nije otresao.
Jednom sam imao neku pretegnutu kasetu koji smo probali da skinemo. Na kraju smo pokušavali zajedničkim snagama i nismo uspeli. Skakali po poluzi... Izgubio je čovek 15-20 min na mene, preznojio se i nije hteo da naplati jer nismo ništa uradili. Ja ispred uzeo sokove na kiosku i doneo mu.
Eh sad, za kompletan servis kada bajs mora da se ostavi, to se radi po planu i programu, a za to su pretrpani i radi se brzo. Nemaju oni vremena da svakome picane bajs.
TLDR ljudi su super, ako je nešto sitno što može odmah da odradi, odradiće ispred tebe dobro. Ono što je krupno i ostavlja se, radi se po kratkom postupku. To ne znači loše, ali možda ne baš vrhunski.
 
Meni su ,u spicu(kraj 6.meseca) , menjali unutrasnju gumu. Odvezao ujutru(na Bulevar) ,sutra bio gotov. Jos mi podmazao i lanac jer je bio suv kao drenovina.
 
skroz je dobra ekipa u NS, dobijam cesto i popuste.
bio da uzmem bici sorc (na Bulevaru), i ispred mene zena sa dva klinca kupuje bajs i opremu. naplate oni sve, ceka bajs da srede sediste, pedale… i kao da joj nameste svetla koja je kupila, a kazu ovi iz servisa pa bicikl vec ima svetla. i ona kao onda necu ova svetla, pa ovi sada storniraju racun, pa naplacuj sve ponovo bez svetala… show, a ja cekam iza :) i dodjem na red i zena mi kaze izvinite sto ste cekali, evo 10% popusta :)

kada sam kupovao sator i opremu, pita me lik jesi clan planinarskog udruzenja Srbije, ja ono wtf, nisam… kaze on sada jesi i lupi mi popust koji clanovi imaju :)
 
Dobra iskustva sa servisom koji je bio u hotelu Jugoslavija, sada preseljen na ugao Maršala Tolbuhina i Bulevara Mihajla Pupina.
Nisam imao zahtevne popravke.
 
Zdravo, da li neko na forumu vozi bmx, ne razumem se nimalo u bmx pa da pitam,
Sta treba gledati pri kupovini POLOVNOG bmx (i usput gde ima da se kupi novi da nije capriolo i slicno)
Da li postoje neke velicine kao na mtb (s,m,l,xl)
Konkretno me zanima bmx za skate park/ street
Da li je lakse prilagoditi se na bmx ili dirt jumper posle mtb
Hvala unapred
 
Zdravo, da li neko na forumu vozi bmx, ne razumem se nimalo u bmx pa da pitam,
Sta treba gledati pri kupovini POLOVNOG bmx (i usput gde ima da se kupi novi da nije capriolo i slicno)
Da li postoje neke velicine kao na mtb (s,m,l,xl)
Konkretno me zanima bmx za skate park/ street
Da li je lakse prilagoditi se na bmx ili dirt jumper posle mtb
Hvala unapred
Ne vozim BMX, ali sam klincu kupio polovan UNIVEGA BX COUNT, pa sam se opekao, tj naučio na svojoj koži.
  • Veličine postoje, treba izguglati, mislim da se standardni BMX bicikli sa točkovima od 20" malo razlikuju. Veličinu kod bmx određuje visina prednje vertikalne cevi (head tube) u kojoj se rotira viljuška, i razmak između cevi rama koje su za nju zavarene.
  • Gledaj da bmx nije razlvaljen, da nema luftova. Naročito obrati pažnju kako se točkvi okreću. Ja nisam, pa sam se prešao. Nije bilo luftova, točkovi se okreću, ali nisam obratio pažnju na vibracije. To je znak da su kuglice i šolje pohabane, ali kada malo više stegneš konuse nema lufta.
  • Moj klinac je žarko hteo bmx, ali je već vozio dirt jumper i full suspension enduro (ne sada nešto specijalno, ume da uradi baš veliki bunny hop, da vozi beskonačno na zadnjem točku, da preskače stepenike, da skoči sa 1,5m visine na asfalt, što nije problem sa full suspension), i smorio se sa bmx-om. To je kao kada iz recimo mercedesa E klase sedneš u matoru Ladu 2106 (special). Sve tvrdo, nema amortizacije, kočnice jedva koče, težak ko tuč. E pa pošto je ispao konj, pa su mu maznuli Scott Spark full suspension, ima da opet vozi bmx, neka brusi skill.
Ovaj bajs sam kupio (debele osovine od 14mm, treba ti ključ 19 za šrafove)
1758008567618.jpeg
1758008550130.jpeg
 
I naravno, problem sa servisom. Pošto sam "picajzla" hteo sam da sredim nable, kad ne lezi vraže, u koji god servis da odem dobijem odgovor: ne radimo bmx. Reko kako bre, pa nema prostijeg bicikla. Na kraju sam nekako završio u Pirani ispod Sajma, i ništa nisu uradili, kao zamenio kuglice, ali su šolje pohabane. Nema delova kod nas, mislim na nable sa osovinama 14mm, nema ni onaj Free Style iz Pančeva (valjda se tako zovu). Može da se vozi sada, kada dođe vreme za zamenu nabli poručiću neke sa Alija.
 
Ne vozim BMX, ali sam klincu kupio polovan UNIVEGA BX COUNT, pa sam se opekao, tj naučio na svojoj koži.
  • Veličine postoje, treba izguglati, mislim da se standardni BMX bicikli sa točkovima od 20" malo razlikuju. Veličinu kod bmx određuje visina prednje vertikalne cevi (head tube) u kojoj se rotira viljuška, i razmak između cevi rama koje su za nju zavarene.
  • Gledaj da bmx nije razlvaljen, da nema luftova. Naročito obrati pažnju kako se točkvi okreću. Ja nisam, pa sam se prešao. Nije bilo luftova, točkovi se okreću, ali nisam obratio pažnju na vibracije. To je znak da su kuglice i šolje pohabane, ali kada malo više stegneš konuse nema lufta.
  • Moj klinac je žarko hteo bmx, ali je već vozio dirt jumper i full suspension enduro (ne sada nešto specijalno, ume da uradi baš veliki bunny hop, da vozi beskonačno na zadnjem točku, da preskače stepenike, da skoči sa 1,5m visine na asfalt, što nije problem sa full suspension), i smorio se sa bmx-om. To je kao kada iz recimo mercedesa E klase sedneš u matoru Ladu 2106 (special). Sve tvrdo, nema amortizacije, kočnice jedva koče, težak ko tuč. E pa pošto je ispao konj, pa su mu maznuli Scott Spark full suspension, ima da opet vozi bmx, neka brusi skill.
Ovaj bajs sam kupio (debele osovine od 14mm, treba ti ključ 19 za šrafove)
Pogledajte prilog 505386
Pogledajte prilog 505385
A Znas li koji delovi su dobri npr koji pogon da gledam marku lancanike nable
 
Nazad
Vrh Dno