Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

"Potrošač raskida ugovor prostom izjavom da raskida ugovor", stoji u nacrtu zakona.
Nikakva novina, za jednostrani raskid nije potrebna saglasnost druge ugovorne strane, to se posebno odnosi na usluge kablovskih i mobilnih operatora u situaciji kada prime navedenu izjavu, pa je toboze potreban njihov odgovor.
 
Samo treba da prevedu zakone neke propisne/napredne zemlje a sigurno postoji i nešto iz EU.
To štetno ponašanje pod hitno treba da se zaustavi. Prošli put su srušili sve prethodne osnove, radikalno izmenili zakon da se još uvek nismo navikli na postojeći zakon i procedure a sad će i njega da menjaju...
 
Zapravo, ne moraš da radiš ovo što @el_patron predlaže, već da angažuješ https://vansudsko.must.gov.rs/ i oni odrade to umesto tebe.
Da ne bi "100 puta" ponavljao situaciju raznim serviserima, prodavcima, šefovima, direktorima, vlasnicima i ko zna kome sve a sve u cilju da te smore i odustaneš; ono za šta si se odlučio a što ti je garantovano zakonom - odradiš to jednom. Nakon toga, kontaktira te te dodeljeni pravnik kojem to sve eventualno ponoviš i onda on "smara" prodavca i opominje ga koje je sve zakone prekršio i šta će se desiti ako se ogluši o tvoj zahtev.
;)
SS, stavi ovo u prvi post, da se ne zagubi, a rekao bih da je korisno imati taj link. :)
 
Izvinjavam se ako sam omasio temu, znacilo bi mi ako neko ima iskustva sa RATELom, 7 dana mi je stajao status "pisarnica" na sajtu, i danas kaze "Predmet ne postoji ili nemate pravo da mu pristupite"? Nikakvo obavestenje nisam dobio pa i cak i da je odbacen, sto je malo verovatno sa obzirom da provajder tvrdi da nisam podneo zahtev za raskid u poslovnici a jesam.
 
Pravnik je plaćen od strane države, odnosno iz budžeta odnosno od strane poreskih obveznika.
Nema nikakvih naknada.
EDIT: Do naknada dolazi tek ako prodavac odbije da sarađuje odnosno ako bude potrebno da izađete na sud. Kakva je praksa u tom slučaju ne znam ali to su troškovi i za prodavca kao i obaveze koje ni oni ne žele kao npr. da vlasnik ili njegov zastupnik ide po suodvima u mestu stanovanja kupca i tamo gubi vreme na ročištima.
Jeftinije im je da "izađu u susret" kupcu.
Nemam iskustva sa vansudskim. U slučaju da prodavac odbije da sarađuje, da li moram da izađem na sud ili mogu da odustanem?
 
Замолићу неког ако је имао конкретно искуство да ми напише како се реализује поврат новца у случају одустанка од куповине у року од 14 дана, када је производ плаћен Интезином Mastercard на месечне рате. Да ли ће месечно почети да ми се скида одређена рата а продавац ће ми уплатити целокупан износ на рачун или ће с обзиром да рате нису још кренуле да се наплаћују само бити обустављена реализација истих?
Мени је искрено свеједно али да знам шта могу да очекујем.
 

Ovo ako prodje možemo da zaključamo temu.
 

Ovo ako prodje možemo da zaključamo temu.
Ako se neko pita sto su ulice nemirnebaš sa, kad su odmori i nema previše ljudi - da bi ovakve stvari izbegle pažnju javnosti i medija. Svako gurkanje objavljeno na Instagramu dobije više publike nego ovakve stvari.
 
Poslednja izmena:
"Sa izmenom člana 4, svaki trgovac će moći da uslovljava potrošača dokazom da je baš on kupac, te da to bude uslov za podnošenje reklamacije!" - fino, fino. Aj kupi nesto za kes ako smes :D
 
Nista slikacemo se prilikom kupovine, moze i neki snimak za stori :)
 
Ako nisu imali da ti daju isti uređaj, bilo je normalno da ti refundiraju novac tj koliko si platio uređaj, pa ti onda kupiš šta hoćeš.
Aaa ako imaju isti model a ja bih radije pare nazad? 😂 Ili makar vaučer u toj vrednosti pa kod njih da se troši?

U odgovoru ComTrade servisa (u pitanju je Tesla TV, kupljen pre 13 meseci online porudžbinom na Shoppster sajtu) piše:

Poštovani,

Obaveštavamo Vas da je za Vaš uredjaj odobrena procedura „povrat sredstava ili zamena uredjaja“ na mestu kupovine, usled nemogućnosti popravke.

U prilogu je servisni izveštaj sa kojim se obraćate Vašem prodavcu ,dok stari neispravan uredjaj ostaje zadržan u servisu. Uz izveštaj/potvrdu obavezno priložiti dokaz o kupovini - fiskalni račun.

Pri tom u prilogu maila nema ništa tj ima isti fajl sa istim filename koji sam ja istom dao (deluje kao da je attachment tu završio zbog quote-ovanja mog maila) kad sam skenirao Potvrdu da je TV nepopravljiv u prethodnom mailu na koji mi odgovaraju.
A na brzinu pretragom ove teme videh da ljudi spominju i kače neke Reklamacione listove i koje šta pa sam za malo zbunjen oko toga imam li ili ne svu papirologiju koja će mi trebati.

Ja uopšte do sad / za sad nisam kontaktirao Shoppster da tako iniciram reklamaciju već sam pisao direktno ComTrade servisu (a nije prošlo prvih 2 godine garancije) , preko njih organizovan kurir koji je TV odneo u prošli petak ( = isporučen ComTrade-u u ponedeljak) i danas mi kurir doneo ovu Potvrdu...

1000060873.jpg

Sad tek treba da se upuštam sa Shoppster oko procedure "zamene ili povraćaja novca"... prvo večeras sa ćaletom da se dogovorim šta on želi kao Plan A i Plan B, pošto iako se sertifikat o produženoj garanciji vodi na moje ime taj TV sad koriste moji matorci (ja posle 4 meseca sa tim Teslom kupio TCL za moju sobu a matorcima dao Teslu).

Nikad do sad u životu nismo morali da reklamiramo ni TV niti išta od "bele tehnike" 😅
 
Ja uopšte do sad / za sad nisam kontaktirao Shoppster...
Tebe uopšte ne pokriva zakon o zaštiti potrošača jer nisi izvršio reklamaciju onako kako je zakonom propisano. EDIT: Odnosno nisi reklamirao tamo gde si kupio već si otišao u "neki" servis. *neki pod navodnicima jer i ako je on danas ovlašćeni - već sutra ne mora biti a i nema pomena u ZZP o trećim pravnim subjektima. Servis je validana adresa samo ako ga ima radnja u kojoj si uređaj kupio jer je to sve pod krovom jedne iste firme. Pa čak i tada, radnja ne sme da te uslovi da ideš u servis zbog reklamacije već možeš reklamirati i u samoj radnji, na mestu kupovine.
Možda te "štiti" zakon o obligacionim odnosima, prečešljaj njega.
 
Aaa ako imaju isti model a ja bih radije pare nazad? 😂 Ili makar vaučer u toj vrednosti pa kod njih da se troši?

U odgovoru ComTrade servisa (u pitanju je Tesla TV, kupljen pre 13 meseci online porudžbinom na Shoppster sajtu) piše:



Pri tom u prilogu maila nema ništa tj ima isti fajl sa istim filename koji sam ja istom dao (deluje kao da je attachment tu završio zbog quote-ovanja mog maila) kad sam skenirao Potvrdu da je TV nepopravljiv u prethodnom mailu na koji mi odgovaraju.
A na brzinu pretragom ove teme videh da ljudi spominju i kače neke Reklamacione listove i koje šta pa sam za malo zbunjen oko toga imam li ili ne svu papirologiju koja će mi trebati.

Ja uopšte do sad / za sad nisam kontaktirao Shoppster da tako iniciram reklamaciju već sam pisao direktno ComTrade servisu (a nije prošlo prvih 2 godine garancije) , preko njih organizovan kurir koji je TV odneo u prošli petak ( = isporučen ComTrade-u u ponedeljak) i danas mi kurir doneo ovu Potvrdu...


Sad tek treba da se upuštam sa Shoppster oko procedure "zamene ili povraćaja novca"... prvo večeras sa ćaletom da se dogovorim šta on želi kao Plan A i Plan B, pošto iako se sertifikat o produženoj garanciji vodi na moje ime taj TV sad koriste moji matorci (ja posle 4 meseca sa tim Teslom kupio TCL za moju sobu a matorcima dao Teslu).

Nikad do sad u životu nismo morali da reklamiramo ni TV niti išta od "bele tehnike" 😅
Pošalji mail shopsteru uz fiskalni račun i zahtevaj pare ako ti to više odgovara. Nećeš imati nikakvih problema. Možeš da biraš isti tv ili pare, pa sta ti vise odgovara. Striktno to reci.
 
već možeš reklamirati i u samoj radnji, na mestu kupovine.
Pa "mesto kupovine" je u ovom slučaju online only prodavac?? Koliko sam ja informisan Shoppster nema "radnju" nigde.


A i ovde piše:

Ukoliko se slučajno desi da nakon određenog vremena korišćenja proizvod prestane sa radom u garantnom roku, savetujemo Vam da prvo proverite servisnu mrežu proizvođača tog proizvoda. Ukoliko ste u bilo kakvoj nedoumici, slobodno nas kontaktirajte i dobićete konkretna uputstva kako da ostvarite reklamaciju u vezi sa garancijom proizvođača

Nisam im (Shoppster-u) pisao mail jer je ideje bila da se prvo informišem kod Tesle / kod ComTrade da li moj bizarni slučaj uopšte pokriva garancija ili ne.
= poslao sam mail na office@teslablablabla i servis@comtrade

Usput pitao kako izgleda procedura reklamacije i servis mi odgovorio da se donosi ili lično na NBG adresu ili se zakazuje kurir preko nekog formulara.
Pitao sam da li pre slanja TV na reklamacije / u servis treba da kontaktiram prodavca i nisu mi rekli da treba, samo mi poslali informaciju kako da im pošaljem TV kurirskom.


I kakva tu sad bude situacija što se tiče zamene i garancije, jel ima / može registracija novog primerka za 5 godina garancije? Novi fiskalni račun?
 
Poslednja izmena:
Ko će da ti izda novi fiskalni račun? Ovlašćeni servis?
Pomozi mi da shvatim šta je nerazumljivo od gore napisanog, u prethodnom postu?
 
@shamanNS sve si dobro uradio
I to je ujedno bio najefikasniji način da resis reklamaciju.

Sa tom potvrdom se obrati prodavcu da ili refundiraju novac ili odaberi drugi TV od njih

Ako odaberete drugi TV dobices novi račun i garanciju.
 
Pomozi mi da shvatim šta je nerazumljivo od gore napisanog, u prethodnom postu?
Nerazumljivo tj nelogična je tvoja tvrdnja da to ko i kako je inicirao dijagnostikovanje uređaja (na mestu gde bi se svako radila dijagnostika) koji je predmet reklamacije automatski drastično menja prava kupca i obaveze prodavca uređaja.

Naravno da nisam d*bil i da mi je jasno da sad treba dalje sa Shoppster da "završavam" zamenu za novi uređaj ili povraćaj novca. I da će oni na osnovu izveštaja dijagnostike servisera da to "razdužuju", "pravdaju" ili šta god. Da li je servis prodavcu nešto slao nakon zaključka da se TV ne može popraviti to već nemam pojma. Meni je rečeno da sas prodavcu dostavimo tu potvrdu koju ja dobio od servisa.

Imao sam dilemu da li mi treba još nešto od papirologije plus to oko produžene garancije na novi TV primerak ako bude varijanta "zamena" (ili vaučer) a ne povraćaj novca pa kupi šta hoćeš gde hoćeš varijanta.

Jer mi se sad nešto čini da je tipa na TCL temi pisao neko da je imao probleme sa registracijom za produženu garanciju nekog TV kupljenog sa vaučerom ili preko nekog od internet i TV provajdera.
 

Jasno je da ovu temu nisi čitao ranije, već je bilo sličnih nedoumica ali su se ljudi uglavnom javljali pre nego što bi odradili nešto na svoju ruku.

Za početak pročitaj tekst sa linka u ovom postu.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno