Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024 / 2025)

Ko uspe banku i kladionicu da otera u minus, taj je čisti genije. Ali neka, nisu bolje ni zaslužili. Samo pogledajte vrh profita. Intesa #1. Banka koja u pola zemlje nema ni bankomate, ni ekspoziture, ni otvaranje računa online. Al rokaju profit, samo tako. Pretpostavljam u radu sa pravnim licima, stambeni krediti i druge velike stvari. Naravno, vrlo su slatki i sa naknadama za sve živo i mrtvo. Njih konkurencija ne zanima. Pevaju svoju pesmu i uživaju u profitu.
 
Delta banka je među prvima uvela elektronske usluge (doduše posle Poštanske) i bila prva po veličini još pre dve decenije kad ju je Inteza kupila. Meni su bili dobri dok su radili AdSense inkaso čekova, izdavali besplatno internet karticu kada sam 2016. počeo da koristim PayPal. Imali su svojih mana, vraćali swift uplate ispod 100€, jer su po tarifniku bile bez naknade i onda im se to nije isplatilo pa sam to morao da prebacujem u Komercijalnu. Kroz nekoliko godina, vremena su se promenila, banke modernizovale i izbor postoji.
 
Kljucne poslednje 2 reci - izbor postoji.

Nisu nam oni ni familija ni prijatelji, samo strogo surova korist i nuzno zlo i nista drugo.

Kod njih drzim jos uvek tu Visu Classic Debit iz navike, mada sad uzimaju 1e mesecnog odrzavanja i nema vise ebankinga u bilo kom obliku za nju, srecom pa moze SMSom da se proverava stanje inace bih zatvorio verovatno i taj racun.

Ovako uvek i svuda radi pa je koristim za devizna placanja i pored tih 1e odrzavanja.
 
Postoji, ali je mBanking doplatna usluga od 50 dinara mesečno i eBanking funkcioniše na identičan način kao u Yettel-u.
 
Nisam znao da moze tako, hvala na informaciji. Ostace za sada na SMS informisanju dok radi ta varijanta.
 
Zato su verovatno i pustili Max paket sa potrošnjom debitnom preko 30k da motivišu one bez primanja ili koji neće da prebace platu, a da oni uzimaju deo kolača od međubankarskih naknada i uspeli su.
Ako uzmemo u obzir da je prosek zarade po transakciji negde oko 2.5%, na 30k, to je tek 750 RSD mesečno, otprilike dovoljno da im pokrije operativni trošak za Bank Max i da zarade malo preko. Iskreno se nadam da većina tih korisnika troši dosta više od toga na mesečnoj bazi, jer u suprotnom mislim da će morati još mnogo da mozgaju ako mislie da ispeglaju ovoliki minus.

A taj ko je očekivao da kamata na štednju po viđenju ostane 4% neko duže vreme je jednostavno naivan, u momentu kada ECB vrlo agresivno reže kamatne stope, a evo i FED se polako oštri da konačno krene to isto da radi, samo lud čovek može da očekuje da kamata na RSD štednju ostane tolika. Bilo je lepo dok je trajalo, sad se moraju opet tražiti druge varijante za investiranje ako se želi visoka kamata.
 
Čudna situacija sa refundacijom. Naime, platio sam jednom transakcijom online sa Mastercard debit kartu za voz u odlasku i povratku (inostranstvo). Povratak sam otkazao pre par dana, za šta mi sleduje puna refundacija karte u povratku.

Međutim, danas vidim da umesto da mi je stigla refundacija (nisam je ni očekivao nakon samo par dana) naplaćen mi je iznos koji je trebao da bude refundiran. Ovi sa Yettel chata naravno ništa ne mogu da skontaju.

Moje pitanje za bankarske bardove ovde. Da li je moguća refundacija iznosa drugačijeg od naplaćenog?

Dakle, u mom slučaju sam platio 40 evra dve karte jednom transakcijom (dve karte po 20 evra), otkazao jednu sa punom refundacijom, naplaćeno mi je još 20 evra. Pada mi na pamet - da li je to učinjeno jer refundacija iznosa drugačijeg od naplaćenog nije moguća, pa mi je naplaćeno 20 evra, kako bi mi bilo refundirano prvobitnih 40 evra?

Pokušao sam da postavim ovo pitanje na Yettel chatu, ali oni prosto nisu na nivou ljudskog razvoja da razumeju pitanje.
 
Da ponovim šta ti se desilo svojim rečima, pa me ispravi ako grešim, pošto me je prvi deo malo zbunio. Naplaćeno ti je 40 EUR za oba smera i očekivao si da ti se vrati 20 EUR zbog povratka koji nisi iskoristio. Ipak, "naplaćeno" ti je dodatnih 20 EUR umesto da bude refundirano.

To mi prvenstveno liči na Yettelovu grešku u računanju, koja će se ispraviti knjiženjem. To im je bilo karakteristično za stari Mobijev sistem, a najlakše se videlo sa uplatama na bankomatu. Uplatiš tipa 10k, a Mobi kaže da ti je tekući račun u minusu, jer i uplatu pre knjiženja vidi kao odliv, iako stoje dva minusa, koja nakon knjiženja postaju plus. Još se više "ukopaš" ako sve to odmah prebaciš na štednju, čime si u minusu 20k, hahah. Ali to je samo greška u prikazu, nisi stvarno u minusu i mogao bi da raspolažeš eventualnim ostatkom sredstava. Jeste da smo sada u potpunosti na novom sistemu, mada je sve moguće, možda su nešto kombinovali kad su ugasili stari.

Ovo je, naravno, jedna pretpostavka šta se desilo, a može da bude i da je platni procesor uradio to što si rekao, mada bi mi to iskreno bilo čudno. Možda je čak i specijalni slučaj, da su ti slučajno (ili iz nekog njihovog internog razloga namerno) refundirali svih 40 (što još ne vidiš), pa naknadno naplatili novih 20 (što odmah vidiš), kako bi ispeglali. Mogućnosti su razne.

Što se opšte priče tiče, refundacija može da bude proizvoljnog iznosa. Primera radi, na Temuu imaš pravo na korekciju cene, što je refundacija razlike između veće cene nečega u trenutku kada si kupio i manje koja je postala aktuelna u određenom periodu nakon tvoje kupovine. Ako bi to pratio svakodnevno, mogao bi da nakrcaš dosta refundacija od nekoliko dinara i sve bi bile obrađene odvojeno. U suštini refundacija čak ni ne mora da bude vezana za konkretnu transakciju, ima tu više aspekata.
 
Da li si uspeo da ih iscimaš preko četa? Mene su prošle nedelje konstantno odbijali. Kažu da može preko sajta i to je kraj priče.
Jesam, i jednu su mi uradili prosle nedelje, drugu bi trebalo sutra jer "kolege imaju mnogo posla ponedeljkom, strpite se". Ne moze preko sajta, zvanicno mi potvrdio agent na cetu, samo rate mogu na sajtu, revolving ne moze.
 
Da ponovim šta ti se desilo svojim rečima, pa me ispravi ako grešim, pošto me je prvi deo malo zbunio. Naplaćeno ti je 40 EUR za oba smera i očekivao si da ti se vrati 20 EUR zbog povratka koji nisi iskoristio. Ipak, "naplaćeno" ti je dodatnih 20 EUR umesto da bude refundirano.

To mi prvenstveno liči na Yettelovu grešku u računanju, koja će se ispraviti knjiženjem. To im je bilo karakteristično za stari Mobijev sistem, a najlakše se videlo sa uplatama na bankomatu. Uplatiš tipa 10k, a Mobi kaže da ti je tekući račun u minusu, jer i uplatu pre knjiženja vidi kao odliv, iako stoje dva minusa, koja nakon knjiženja postaju plus. Još se više "ukopaš" ako sve to odmah prebaciš na štednju, čime si u minusu 20k, hahah. Ali to je samo greška u prikazu, nisi stvarno u minusu i mogao bi da raspolažeš eventualnim ostatkom sredstava. Jeste da smo sada u potpunosti na novom sistemu, mada je sve moguće, možda su nešto kombinovali kad su ugasili stari.

Ovo je, naravno, jedna pretpostavka šta se desilo, a može da bude i da je platni procesor uradio to što si rekao, mada bi mi to iskreno bilo čudno. Možda je čak i specijalni slučaj, da su ti slučajno (ili iz nekog njihovog internog razloga namerno) refundirali svih 40 (što još ne vidiš), pa naknadno naplatili novih 20 (što odmah vidiš), kako bi ispeglali. Mogućnosti su razne.

Što se opšte priče tiče, refundacija može da bude proizvoljnog iznosa. Primera radi, na Temuu imaš pravo na korekciju cene, što je refundacija razlike između veće cene nečega u trenutku kada si kupio i manje koja je postala aktuelna u određenom periodu nakon tvoje kupovine. Ako bi to pratio svakodnevno, mogao bi da nakrcaš dosta refundacija od nekoliko dinara i sve bi bile obrađene odvojeno. U suštini refundacija čak ni ne mora da bude vezana za konkretnu transakciju, ima tu više aspekata.

Da, pritom mi je sumnjivo što nisam dobio od platnog procesora (Halyk bank) mejl o naplati, što jesam svaki put za sve ostale transakcije preko tog sajta (imam ih nekoliko pre toga).

Međutim, i ta druga transakcija od 20 evra jeste proknjižena, sa datumom knjiženja 11.08, a datum transakcije stoji 05.08 (datum originalne transakcije od 40 evra) iako je proces refundacije započet 07.08.

Tražio sam od Yettela izveštaj o promenama po računu koji će mi dostaviti sutra do 17h, pa ću videti.

Na žalost, isključio sam obaveštenja o promenama na mejl, gde se vidi novo stanje nakon promene. Možda je ipak dobro imati ga.

Poslao sam i korisničkoj službi prodavca upit, pa ću videti.
 
Hmmm, da, tu je posebno zanimljiv datum, jer odgovara originalnoj transakciji. Mislim da MasterCard ne dozovoljava antidatiranje ni u kom slučaju, čak ni kad bi bila pogrešna refundacija u punom iznosu, mada nisam sasvim siguran. Ono što je činjenica jeste da kao razlog za spor (chargeback) imaju netačan datum transakcije, a to se u suštini svodi na antidatiranje. Svakako, specifična je situacija, ali najvažnije je da ti na kraju saldo bude ispravan, što se nadam da ćeš rešiti uz pomoć trgovca i banke, ako se već samo ne reši. Edit: e, da, zar nema novo stanje i u push notifikacijama?
 
To mi prvenstveno liči na Yettelovu grešku u računanju, koja će se ispraviti knjiženjem. To im je bilo karakteristično za stari Mobijev sistem, a najlakše se videlo sa uplatama na bankomatu. Uplatiš tipa 10k, a Mobi kaže da ti je tekući račun u minusu, jer i uplatu pre knjiženja vidi kao odliv, iako stoje dva minusa, koja nakon knjiženja postaju plus. Još se više "ukopaš" ako sve to odmah prebaciš na štednju, čime si u minusu 20k, hahah. Ali to je samo greška u prikazu, nisi stvarno u minusu i mogao bi da raspolažeš eventualnim ostatkom sredstava. Jeste da smo sada u potpunosti na novom sistemu, mada je sve moguće, možda su nešto kombinovali kad su ugasili stari.
Haha, sećam se ovog. Ludilo :D
 
Upravo sam korz njihov web portal podelio transakciju na rate i izašla je poruka da je uspešno realizovano. Sada umesto da stigne mejl kao na staroj Mobi banci da sam uspešno podelio na rate, čeka se verovatno da oni to ručno odobre. Nadam se da će stići onda mejl obaveštenja. Jel ima neko iskustva, da li stiže mejl sada kao potvrda i koliko se čeka da odrade zahtev?
 
Elem, oko sporne refundacije. Poslali su mi izvod u kojem transakcija jeste refundacija i stanje na izvodu je veće od stanja u aplikaciji za iznos refundacije. Dakle, stanje u aplikaciji i na izvodu se ne slažu iako je transakcija proknjižena.
 
@Tilek najbolje da odeš do njihove poslovnice, jer ovo je ozbiljno kršenje zakona sa njihove strane. Može se voditi kao malverzacija... Ne mogu da verujem šta rade.
 
Samo da potvrdim da su i meni prebacili dve transakcije sa debitne ne kreditnu. Juče sam im pisao preko četa, prošlo je nešto više od 24 sata. Na tekućem se vidi "AUTOMATSKI TRANSFER NA TEKUĆI RAČUN". Samo se iz nekog razloga vodi kao da je izvršen 08.08. Račun kreditne kartice je zadužen, iako se ne vide nigde transakcije. Takođe nema nikakve potvrde preko mejla.

U svakom slučaju drago mi je da sistem koliko-toliko funkcioniše. Nadam se da će se pojaviti opcija za to, da ne moram da im pišem; da neću morati da čekam izvod da saznam koliko treba da prebacim na kreditnu; i da će u listi transakcije stojati ime transakcije, umesto mog imena.
 
Stigla mi notifikacija da su kartice poslate.
Aktivirao sam master
Ubacio u apple pay
Pokusavam placanje racuna za mobilni karticom, 3d secure code mi ne stize sms-om. Jel treba da se ceka neko vreme da to proradi ili da cimam podrsku?
 
Dok ne dobiješ fizičku karticu, možeš samo Apple Pay da koristiš. Za online plaćanja moraš da fizičku karticu ubaciš u bankomat ili da na pos terminalu platiš korišćenjem čipa i pina.
 
24.07. Potpisani papiri i zvanično otvoren račun
Kartica poslata danas 13.08. i tek sada sam uspeo da je dodam u Apple Pay.
Videćemo koliko će trebati kartici da stigne, pretpostavljam sutra-prekosutra da će stići.
Ako nekoga zanima otprilike koliko se čeka
 
Meni je stigla 2 dana nakon što sam dobio obaveštenje da je poslata, u istoj koverti su stigle i dina i master.
 
Dok ne dobiješ fizičku karticu, možeš samo Apple Pay da koristiš. Za online plaćanja moraš da fizičku karticu ubaciš u bankomat ili da na pos terminalu platiš korišćenjem čipa i pina.
Jel se racuna da odem na ATM koji ima nfc reader i da se prijavim apple pay-om da tipa dignem 1000 din? Da li bi to gledalo kao da sam fizicki gurno karticu xD
 
24.07. Potpisani papiri i zvanično otvoren račun
Kartica poslata danas 13.08. i tek sada sam uspeo da je dodam u Apple Pay.
Videćemo koliko će trebati kartici da stigne, pretpostavljam sutra-prekosutra da će stići.
Ako nekoga zanima otprilike koliko se čeka
Ja sam ceka 2 nedelje od trenutka kad sam dobio obavestenje da je poslata
 
Mogu li se tih 30k dinara za besplatno održavanje na Max paketu koristiti i u inostranstvu? Bicu nekoliko meseci odsutan iz zemlje...
 
Mogu li se tih 30k dinara za besplatno održavanje na Max paketu koristiti i u inostranstvu?
Samo u Srbiji (citiraću: „na našim“ prodajnim mestima), ali može i online pa ako imaš da pokriješ neke račune (postpaid telekomunikacije, EPS uvid u račun, dopuna prepaid kredita i drugo), možda i možeš nešto da iskombinuješ ili se dogovori sa još nekim ako si u mogućnosti oko plaćanja dažbina. Ja se nažalost u to ne uklapam, ali rizikovaću da probam prenosom 35k i 5 transakcija debitnom online, pošto mi je to bila mogućnost iz ranijeg mejla, a naknadno su me obavestili samo o ovoj uz 30k.
 

Prilozi

  • Screenshot_2025-08-14-11-44-29-068-edit_com.mail.mobile.android.mail.jpg
    Screenshot_2025-08-14-11-44-29-068-edit_com.mail.mobile.android.mail.jpg
    124 KB · Pregleda: 38
Nazad
Vrh Dno