Šta je novo?

Ima li pravnika na forumu?

Nisam mogao da verujem očima ali danas dobih opomenu pred utuzenje na mejl zbog negativne recenzije jedne turističke agencije u Beogradu. U istoj traže da obrišem recenziju sa Googla ili će me tužiti privatno zbog tobože iznetih paušalnih stavova gde sam naneo štetu njihovom klijentu. Sve može u ovoj zemlji... Naravno da ne želim da obrišem recenziju jer je nakon moje usledilo 101 pozitivna sa botovskih naloga, a i valjda postoji neki Ustav i oravo na slobodu govora.. Ili ne postoji...
Kontaktiraj i google povodom ovoga, objasni da utiču na korisnike na ovaj način
 
I daj ime agencije, da im dodam jos koju negativnu. :D
 
Bilo ime, ali je obrisano. Znam ih, jer smo radili nešto oko računara sa njima pre 20-ak godina i nikad više. 🫠
 
Moze li na pp neko za radno pravo, vezano za radno vreme i sluzbena putovanja. Mozemo i ovde okaciti odgovor, ali da ne spamujemo dok se ne objasnimo.
 
Napiši o čemu se radi
 
Ukratko, tice se vremena provedenog na sluzbenom putu dok se putuje do ili od destinacije. Dobio sam misljenje pravnika koje kaze da zakon ne tretira put kao radno vreme, shodno tome (teoretski) da covek putuje na havaje na sastanak od sat vremena, toliko bi se i radno vreme racunalo bez obzira sto je put tamo i nazad nekoliko dana.
 
Zato i htedoh na pp prvo, da ne iznosimo nesto netacno ili neprovereno.
Ne bih bas rekao da lupa, nije ovaj slucaj naravano u pitanju, ovo je bi bila karikirana verzija, ali je sustina ista.
Ako je povratak sa puta kasno uvecr, mene zanima kako zakon ne stiti radnika u tom slucaju nego se racuna da sa radom mora poceti naredni dan u normalno radno vreme, a ne da ima neko dodatno vreme odmora koje bi kompenzovalo potroseno vreme (i umor) od samog putovanja.
 
U tom slučaju vozači kamiona praktično i nemaju radne sate, već samo put do destinacije 😀
Između dva radna dana mora da postoji pauza od najmanje 12 sati.
 
U tom slučaju vozači kamiona praktično i nemaju radne sate, već samo put do destinacije 😀
Između dva radna dana mora da postoji pauza od najmanje 12 sati.

Radno vreme za vozače kamiona je nedeljno 3 puta po 15h i još 3 puta po 13h.
Odmor najmanje 9h i to tri puta u toku nedelje(skraćena pauza) sve posle toga mora 11h pauza za vozača kamiona, posle odvezenih 9h vožnje dnevno gde je sečeno na 4,5h pauzom od 45min ili dva puta u toku nedelje može i 10h vožnje ali onda mora dve pauze od po 45min.
 
Ukratko, tice se vremena provedenog na sluzbenom putu dok se putuje do ili od destinacije. Dobio sam misljenje pravnika koje kaze da zakon ne tretira put kao radno vreme, shodno tome (teoretski) da covek putuje na havaje na sastanak od sat vremena, toliko bi se i radno vreme racunalo bez obzira sto je put tamo i nazad nekoliko dana.

Zato i htedoh na pp prvo, da ne iznosimo nesto netacno ili neprovereno.
Ne bih bas rekao da lupa, nije ovaj slucaj naravano u pitanju, ovo je bi bila karikirana verzija, ali je sustina ista.
Ako je povratak sa puta kasno uvecr, mene zanima kako zakon ne stiti radnika u tom slucaju nego se racuna da sa radom mora poceti naredni dan u normalno radno vreme, a ne da ima neko dodatno vreme odmora koje bi kompenzovalo potroseno vreme (i umor) od samog putovanja.
Pitaj pravnu sluzbu, da li se konzumiranje alkohola ili psihoaktivne supstance prilikom povratka sa sluz.puta u mesto rada koje je definisano ugovorom o radu, smatra za povredu radne obaveze.
 
Potrošeno vreme ti je kompenzovano dnevnicama, plaća ti se a ne radiš ništa.
Ne bih rekao da je ovo tačno, koliko se ja sećam iz prethodne firme, ako imaš noćenje sa doručkom, imaš punu dnevnicu, ako imaš pun pansion, nema dnevnice. Neki procenat dnevnice se dobija ako imaš polupansion. Naravno, nadoknađuju se troškovi za vreme puta, tipa taksi, hotel...
 
Potrošeno vreme ti je kompenzovano dnevnicama, plaća ti se a ne radiš ništa.
Jeste kompenzacija, ali čovek pita za odmor. Neretko se dešava da se radnik da službenog puta vrati u kasnim večernjim ili ranim jutarnjim satima, ali se od njega očekuje da ujutro dođe na posao.
U normalnoj firmi ovo ne bi bio nikakav problem.
Zakonom propisana pauza između dva radna dana iznosi 12 sati. Ja na nalogu za službeno putovanje uvek napišem izjavu, kada sam pošao i kada sam se vratio.
 
Pitaj pravnu sluzbu, da li se konzumiranje alkohola ili psihoaktivne supstance prilikom povratka sa sluz.puta u mesto rada koje je definisano ugovorom o radu, smatra za povredu radne obaveze.
Psihoaktivne su svakako zabranjene, ali jasno mi je na sta ciljas.
Jeste kompenzacija, ali čovek pita za odmor. Neretko se dešava da se radnik da službenog puta vrati u kasnim večernjim ili ranim jutarnjim satima, ali se od njega očekuje da ujutro dođe na posao.
U normalnoj firmi ovo ne bi bio nikakav problem.
Zakonom propisana pauza između dva radna dana iznosi 12 sati. Ja na nalogu za službeno putovanje uvek napišem izjavu, kada sam pošao i kada sam se vratio.
Tacno ovo, pauza jeste 12 sati, o ovom se i radi. Ako su poslovne obaveze do 16, i posle na avion, kuci se stigne u ponoc, i dalje se ocekuje pocetak rada narednog dana u 8 (ili kad pocinje radno vreme).
Dnevnica se dobija za potrebe ishrane, lokalnog prevoza i slicnih troskova. Za dnevnice je propisano za koje vreme trajanja sluzbenog puta (ne rada, nego puta) se dobija i koja cifra.
Poenta i jeste sto au po zakonu sam rad i sluzbeni put dve razlicite stvari.
 
Zakon ovde nije jasan u potpunosti te se na kraju sve svede na nadmudrivanje advokata (ako dođe do suda). Ne znam da li je tema obrađena u internom pravilniku o radu u preduzeću gde radiš???

Pauzu od 12 časova nisi mogao da koristiš zbog samog puta, tj. vremena povratka sa istog i ja bih se u isterivanju pravde držao ove činjenice.
 
Tvoj poslodavac se verovatno oslanja na Misljenje Ministarstva rada iz 2016. godine, koje nemusto pokusava da uvede pojam ''efektivnog rada'', a koje Zakon o radu, a boga mi ni sudska praksa ne poznaju. To je isto probao i moj poslodavac internim aktom koji nije priznavao zaposlenima radno vreme na sluzbenom putu koji rade duze od punog radnog vremena (duze od 8 sati), osim onima koji efektivno rade (primera radi upravljaju sluzbenim vozilom), sve dok se nije suocio sa tuzbama i negativnim ishodom po njega. Citiracu kolegu sa jednog od foruma, sa cijim misljenjem se slazem:
''Vreme provedeno u putu, koji se preduzima po nalogu poslodavca, i koji se obavlja na taj način da zaposleni, radi obavljanja radnih zadataka, odlazi u mesto koje nije njegovo mesto rada prema ugovoru o radu, smatra se vremenom provedenim na radu''.
 
Sa tim misljenjem se apsolutne slazem i ja. Problem je sto se zakon (i dalje) ne slaze, ili bar zmuri.
Interno nemam bolji pravilnik od zakona, tako da to je sto je.
Dok se nesto ne promeni, jedino preostalo resenje je ne idenje na sluzbene puteve (ko moze, naravno).
 
To otvara druge probleme od povreda na radu do obračuna prekovremenog rada. Zakon nije izričito jasan. Kod povreda na radu se služe formulacijom "povreda u vezi sa radom", a prekovremeni svakako niko ne obračunava. Dalje, oni koji se voze autobusom kući (ne upravljaju vozilom) po toj logici ne bi imali prekovremeni rad, dok oni koji se voze službenim vozilima kući bi imali prekovremeni rad. Ovakvih gluposti i nedorečenosti u samom zakonu o radu i pratećim podzakonskim aktima i povezanim zakonima ima koliko hoćeš i često se čak ni terminološki ne poklapaju. Čak ni radno vreme ne mogu da reše kako treba za sva zanimanja.
 
Jedna od takvih nedorečenosti je i angažovanje vozača jer u teoriji mogu da kažu da je on angažovan samo dok vozi neko lice od tačke A do tačke Na i nazad dok mu vreme provedeno u čekanju tog lica dok završi neki posao ne računaju kao angažovanje na službenom putu. Nikad ne znaš šta genijalni rukovodeći umovi mogu da smisle.
 
"Takođe, zaposleni imaju pravo na odgovarajući odmor nakon završetka službenog puta, posebno ako je put trajao duže ili je podrazumevao dodatno radno vreme.
Poslodavci su zakonom obavezni da obezbede transparentnost u vezi sa pravilima službenih putovanja i obračunom troškova. Što znači da moraju da imaju definisan iznos dnevnica i ostalih naknada kroz pravilnik, da blagovremeno osiguraju isplate, kao i da jasno definišu procedure za odobrenje službenih putovanja."

Odgovarajući odmor i pauza od 12 sati izmedju dva radna dana su različiti pojmovi.
 
Jedna od takvih nedorečenosti je i angažovanje vozača jer u teoriji mogu da kažu da je on angažovan samo dok vozi neko lice od tačke A do tačke Na i nazad dok mu vreme provedeno u čekanju tog lica dok završi neki posao ne računaju kao angažovanje na službenom putu. Nikad ne znaš šta genijalni rukovodeći umovi mogu da smisle.

ZAKON O RADNOM VREMENU POSADE VOZILA U DRUMSKOM PREVOZU I TAHOGRAFIMA i ZAKON O RADU su u koliziji

 
Odgovarajući odmor i pauza od 12 sati izmedju dva radna dana su različiti pojmovi.
Odmor izmedju 2 radna dana, osim u preraspodeli rv, ne moze trajati manje od 12 sati. Konkretno ukoliko si sluzbeni put zavrsio u 20:00 casova, radno vreme ti naredni dan ne moze poceti pre 08:00 casova.
Sa tim misljenjem se apsolutne slazem i ja. Problem je sto se zakon (i dalje) ne slaze, ili bar zmuri.
Interno nemam bolji pravilnik od zakona, tako da to je sto je.
Dok se nesto ne promeni, jedino preostalo resenje je ne idenje na sluzbene puteve (ko moze, naravno).
Resenje ti je da pokrenes adekvatan postupak.
 
To otvara druge probleme od povreda na radu do obračuna prekovremenog rada. Zakon nije izričito jasan. Kod povreda na radu se služe formulacijom "povreda u vezi sa radom", a prekovremeni svakako niko ne obračunava. Dalje, oni koji se voze autobusom kući (ne upravljaju vozilom) po toj logici ne bi imali prekovremeni rad, dok oni koji se voze službenim vozilima kući bi imali prekovremeni rad. Ovakvih gluposti i nedorečenosti u samom zakonu o radu i pratećim podzakonskim aktima i povezanim zakonima ima koliko hoćeš i često se čak ni terminološki ne poklapaju. Čak ni radno vreme ne mogu da reše kako treba za sva zanimanja.
Povreda na radu je nesto drugo, odlazak na posao i povratak sa istog ne predstavljaju radno vreme sto je jasno navedeno u zakonu, ali ako se na putu do posla/kuce desi povreda, onda je to povreda na radu. Sa te strane ne moze se zakljuciti da ako je doslo do povrede na radu, da je ona nastala u toku rv. Sluzbeni put se smatra da je zavrsen dolaskom u mesto rada koje je odredjeno ugovorom o radu, a ne dolaskom u mesto prebivalista/boravista. Prekovremeni rad je svaki rad duzi od punog radnog vremena ukoliko nije uvedena preraspodela rv, bez obzira da li je planiran, koliko traje, da li zaposlen obavesten na vreme... buduci da je poslodavac taj koji organizuje rad, pa posledice nesposobnosti poslodavca ne moze da trpi zaposleni.
 
Poslednja izmena:
Sto se mene tice, dalje ne moramo. Jasno je, za sada, da zakon ne poznaje sluzbeni put kao rad. Samim tim obavezni odmor od 12 sati ne vazi izmedju zavrsetka sluzbenog puta i pocetka rada.
Hvala svima na odgovorima.
 
Naravno da poznaje, tome u prilog govori vazeca sudska praksa, ali i tumacenje odredbi koje regulisu radno vreme, odmor izmedju 2 radna dana, prekovremeni, kao i rad u preraspodeli rv.
 
Povreda na radu je nesto drugo, odlazak na posao i povratak sa istog ne predstavljaju radno vreme sto je jasno navedeno u zakonu, ali ako se na putu do posla/kuce desi povreda, onda je to povreda na radu. Sa te strane ne moze se zakljuciti da ako je doslo do povrede na radu, da je ona nastala u toku rv. Sluzbeni put se smatra da je zavrsen dolaskom u mesto rada koje je odredjeno ugovorom o radu, a ne dolaskom u mesto prebivalista/boravista. Prekovremeni rad je svaki rad duzi od punog radnog vremena ukoliko nije uvedena preraspodela rv, bez obzira da li je planiran, koliko traje, da li zaposlen obavesten na vreme... buduci da je poslodavac taj koji organizuje rad, pa posledice nesposobnosti poslodavca ne moze da trpi zaposleni.
Imamo problem određivanja prekovremenog rada kod vozača. Na njih se odnose oba zakona koje sam naveo i u praksi predstavljaju problem...

Ovo sa povredom na radu je malo komplikovanije jer uključuje i odgovornosti poslodavca, obaveze osiguranja... Sudije loše stoje, a i advokati sa čitavom ovom pričom...
Otišli smo malo više u širinu...
 
Kako u firmi odredjujete prekovremeni rad za vozace? Pitam, jer vidim da je Zakon o radnom vremenu posade vozila...dosta nejasan po tom pitanju, i verovatno sklon razlicitom tumacenju.
 
Kako u firmi odredjujete prekovremeni rad za vozace? Pitam, jer vidim da je Zakon o radnom vremenu posade vozila...dosta nejasan po tom pitanju, i verovatno sklon razlicitom tumacenju.
U Srbiji ne postoji firma koja prekovremeni rad za vozače plaća, bilo da je to medjunarodni ili domaći Transport. Možda obračunava ali te pare ne završe kod vozača. 😉
 
Nazad
Vrh Dno