Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024 / 2025)

Proveri u aplikaciji kakav je status tvoje kartice. Ako piše “u izradi”, moraćeš da sačekaš sa aktivacijom. Kada je moja kartica promenila status na “poslata”, uspela sam da je aktiviram i dodam u Apple Pay, mada sam to radila na sopstvenu odgovornost. Nisam sigurna da li to još uvek funkcioniše, ali ako pokušaš, budi oprezan jer radis to na svoj rizik.
Meni su na primer sami preko četa rekli da mogu da je dodam u Apple Pay čim se status promeni na “poslata” i da počnem da je koristim (jer sam ih pitao kako da se potroši preko 30.000din u ovom mesecu ako je pitanje da li ću ih i dobiti na kućnu adresu do pred sam kraj meseca). Rekla mi je da otprilike posle maksimum 15 dana status pređe u “poslata”.

@rovello
Koliko znam i u UniCreditu kreditnom kad se digne sa bankomata može da se podeli na rate (plaća se pored standardne provizije od 300din pri prvoj rati i 2% od iznosa zbog naknade za podizanje sa bankomata kreditnom karticom)
 
@GMT II promenu statusa možeš da tražiš i na lični zahtev. Eventualno će ti tražiti odgovor na sigurnosno pitanje kako bi potvrdili da to zaista želiš.
 
@GMT II promenu statusa možeš da tražiš i na lični zahtev. Eventualno će ti tražiti odgovor na sigurnosno pitanje kako bi potvrdili da to zaista želiš.
Iskreno ne znam da sam igde i podešavao to sigurnosno pitanje. Možda i jesam davno pri otvaranju računa, a da se ni ne sećam. Trenutno mi status stoji “neaktivna”.
Misliš da im tražim odmah da promene status kako bih mogao da je dodam u Apple Pay i koristim u prodavnicama (online neću moći koliko sam skapirao) kako bih prešao 30.000 za ovaj mesec
 
Misliš da im tražim odmah da promene status kako bih mogao da je dodam u Apple Pay i koristim u prodavnicama (online neću moći koliko sam skapirao) kako bih prešao 30.000 za ovaj mesec
Kažem, kako hoćeš. Ja sam to uradio zato što je bio kešbek i trebala mi je kartica odmah. Pošto su podaci vidljivi u aplikaciji, upisao sam poslednje 4 cifre i aktivirao. Dok nije stigla, aktivirao sam i blokirao kanale potrošnje. Samim tim što ćeš je upotrebiti za isplatu na bankomatu ili korišćenje na prodajnom mestu, otvoriće ti se i internet kanal, tako da bi trebalo posle i online (nisam probao, ali pretpostavljam da je tako).
 
Sve sto je preko 2000 moze
Eto i ti nesto od nas da naucis🤣
Koliko znam i u UniCreditu kreditnom kad se digne sa bankomata može da se podeli na rate (plaća se pored standardne provizije od 300din pri prvoj rati i 2% od iznosa zbog naknade za podizanje sa bankomata kreditnom karticom)
Iskreno sam se iznenadio, pogotovu što na sajtu naglašavaju da podela funkcioniše samo za kupovine na prodajnom mestu i preko interneta. E, sad, izgleda da se taj tekst odnosi na potrošnju koja je originalno nastala preko kreditne kartice. Znači li to da se dizanje novca debitnom može naknadno podeliti na rate, a kreditnom nikako ne? I dalje mi je konfuzno, baš zato što dizanje novca na kredit ima svoje dodatne troškove. Okej mi je što UniCredit to ima jer su definisali način.

Nisam sigurna da li to još uvek funkcioniše, ali ako pokušaš, budi oprezan jer radis to na svoj rizik.
Samim tim što ćeš je upotrebiti za isplatu na bankomatu ili korišćenje na prodajnom mestu, otvoriće ti se i internet kanal
Funkcioniše, tj. aplikacija sama po aktivaciji kartice odmah nudi dodavanje u mobilni novčanik. Čak i ako to dugme iz nekog razloga zabode, kontakt centar će odobriti ručno dodavanje, samo je potrebno da je status kartice da je poslata. Tako dobijeni token, naravno, nastaje pre aktivacije fizičke kartice (transakcija sa čipom i PIN-om), a funkcioniše sve vreme bez problema. Stoga je dobro pitanje da li njegovo korišćenje otvara internet kanal, jer je fizička kartica i dalje neaktivna, pa su obe mogućnosti smislene. Lično mi nije ni palo na pamet da probam da platim nešto preko interneta pre aktivacije fizičke kartice, ali jesam pokušao da platim beskontaktno i ipak nije moglo, tako da i nije preterani rizik. Svakako gašenje kanala potrošnje kada nisu potrebni rešava (skoro) sve strepnje, kako je već i rečeno, pa neka se kartica i/ili podaci sa nje našli u čijim god rukama.

Iskreno ne znam da sam igde i podešavao to sigurnosno pitanje.
To je prvi korak posle aktivacije stare aplikacije (Mobi), odabereš dva "laka" pitanja (omiljena boja, ime prababe...) i odgovoriš na njih. Sada su to dodali na novu veb-aplikaciju, pa svakako možeš da ih predefinišeš po želji, dok u stari izbor i odgovore ni nemaš uvid.
 
Iskreno sam se iznenadio, pogotovu što na sajtu naglašavaju da podela funkcioniše samo za kupovine na prodajnom mestu i preko interneta. E, sad, izgleda da se taj tekst odnosi na potrošnju koja je originalno nastala preko kreditne kartice. Znači li to da se dizanje novca debitnom može naknadno podeliti na rate, a kreditnom nikako ne? I dalje mi je konfuzno, baš zato što dizanje novca na kredit ima svoje dodatne troškove. Okej mi je što UniCredit to ima jer su definisali način.
Trebalo bi da može i sa kreditne da se podeli na rate. Na sajtu, u delu za kreditnu karticu piše ovo:
1754201902333.png
Ja nikada nisam probao da podignem pare sa kreditne kartice jer nisam hteo da plaćam tu proviziju. Ali jesam jednom kupio telefon u kešu tako što sam podigao pare sa debitne i sutradan prebacio na rate na kreditnu.
Što se prebacivanja transakcija sa debitne na kreditnu tiče, nigde nije naznačeno koje transakcije su u pitanju. Do sada je važilo za bilo koju katričnu transakciju (ali ne preko Dina kartice, samo preko Master debitne).
1754202232552.png
 
Hvala, baš sam i sâm sebi hteo da odgovorim da sam u međuvremenu shvatio da ima i taj deo ili podizanje gotovine na bankomatu (i to je tako još od prošle godine, kada je banka postala Yettel, nije se ništa u međuvremenu menjalo po pitanju uslova), ali apsolutno sve sem toga ukazuje na to da je bankomat isključen. Već sledeća rečenica pominje samo prodajna mesta i onlajn kupovine, a i deo sa debitnim karticama kaže plaćajte. Čak i u često postavljanim pitanjima kao odgovor na to Koja plaćanja mogu podeliti na rate? stoji sledeće:

Sva plaćanja karticom izvršena na platnim mestima ili na internetu možeš podeliti na rate. Transakcije izvršene putem internet ili mobilne aplikacije, poput plaćanja računa sredstvima sa kreditnog limita ili internog prenosa, nisu obuhvaćene uslugom podele na rate.

Ne samo što se bankomat ne pominje kao mogućnost, već su isključili interni prenos, koji je jednak podizanju novca na bankomatu kreditnom karticom i ponovnoj uplati na tekući račun debitnom. Još kad su uvodili tu uslugu (Telenorova 3 u 1 kreditna kartica) napomenuli su da postoji baš zbog olakšanja, da ne bi moralo da se ide na bankomat po gotovinu. Sad ispada da ako klijenti ipak odrade tu komplikaciju, mogu da podele na rate, a iz fotelje jok, što mi je malo kontradiktorno.

Svakako i nije tema za diskusiju, jer ako oni koji su probali kažu da može, onda može i super, baš ih briga, kreditnu ni ne moraju da nose sa sobom (niti da je imaju digitalizovanu). 😃

Ostaje mi, međutim, sporno to što podizanje novca kreditnom ima naknadu, a debitnom ne. Da li to znači da je isplativije podići debitnom, pa prebaciti na kreditnu, nego podići direktno kreditnom? Ako je tako, čudno je, mada ne mnogo čudnije od same činjenice da se podizanje sa bankomata (uz ponovnu uplatu) može podeliti na rate, a interni prenos ne. U oba slučaja komplikovanije ispada isplativije. Ili se ipak uz tu podelu nametne i opšta naknada za podizanje gotovine kreditnom karticom?
 
Poslednji pasus - meni je to takođe skroz nelogično.

Vrv tako namešteno da zarade na provizijama.
 
Kolika je provizija kada se iz neke druge banke (npr intese ili postanske stedionice) uplacuje npr 10.000 din nekome ko ima tekuci racun u telenor banci?

A i kako najednostavnije uplatiti nekome pare na tekuci racun u telenor banci ako ja nemam tamo tekuci racun?
 
Kolika je provizija kada se iz neke druge banke (npr intese ili postanske stedionice) uplacuje npr 10.000 din nekome ko ima tekuci racun u telenor banci?

A i kako najednostavnije uplatiti nekome pare na tekuci racun u telenor banci ako ja nemam tamo tekuci racun?
Provizija je onolika koliko je banka iz koje uplacujes novac propisala, a to zavisi i od paketa racuna koji koristis i nacina kako uplacujes novac (salter, ebanking...). Apsolutno iz bilo koje banke mozes uplatiti novac na racun u yettel banci.
 
Čisto da dopunim, ne postoji provizija za prijem dinara za fizička lica, ukoliko se možda pitanje odnosilo na to. To zapravo važi na svaku domaću banku. Ako si nekome uplatio 10k, toliko će mu i leći na račun, pa nema brige da će primalac primiti manje nego što treba. Ipak, tebi tvoja banka naplati proviziju, kako je i navedeno u prethodnoj poruci.

Što se tiče samog plaćanja, radiš sve isto što radiš kada plaćaš bilo šta drugo nalogom za uplatu, npr. neki račun. Ako nemaš osposobljeno elektronsko bankarstvo (uzimam to kao realnu opciju, pošto se iz pitanja čini da dosad nisi koristio, a izvinjavam se ako grešim), a ne odgovara ti radno vreme šaltera tvojih banaka (BPŠ, Intesa), možeš uplatiti i u pošti ili nekoj menjačnici. Tu bi ti provizija za 10k bila 100 dinara, što, uistinu, jeste mnogo veće nego preko elektronskog bankarstva, gde bi ti teorijski maksimum bio 30 dinara (Intesin osnovni paket).

Edit: još jedna važna stvar, navedenih 100 dinara se odnosi na tzv. kliring nalog, koji se izvršava samo u toku uobičajenog radnog vremena, pa bi primalac tvoj novac potencijalno (ako uplatiš van tog radnog vremena) dobio tek sledećeg radnog dana. Elektronsko/mobilno bankarstvo bi ti omogućilo instant transfer, tj. primaocu bi se novac pojavio na računu u roku od nekoliko sekundi, u svako doba. Imaju i platne institucije to, ali onda je skuplje, konkretno 195 (klasičnih 100 + dodatnih 95) u pošti, a u menjačnicama malo manje (npr. 120 u Alta Pay), uz napomenu da mnoge i nisu uključene u instant sistem.
 
Poslednja izmena:
Ne radi podela na rate preko Web aplikacije. Sad sam probao. Famozno "Nešto je pošlo po zlu" kad se ubaci sms kod koji pošalju.
 
Očekivano, za to su eksplicitno najavili da će biti "moguće poteškoće", tj. znali su unapred da neće raditi baš kako treba. Kao rešenje su naveli poziv kontakt centru, pa bi mogao da ih pozoveš.
 
A i kako najednostavnije uplatiti nekome pare na tekuci racun u telenor banci ako ja nemam tamo tekuci racun?
Ranije je postojala opcija mCash sa dnevnim limitom do 30k i taj neko bi u toj situaciji mogao da ti pošalje barkod koga bi skenirao na bankomatu ili uneo 16 cifara.
Za sada jedino na Rajfajzenovim uplatnim bankomatima postoji mogućnost direktne uplate na račun, gde na kraju ti se nudi mogućnost da potvrdu pošalješ sebi na mejl.
Ako si već u nekoj banci i imaš uključeno elektronsko i/ili mobilno bankarstvo, uplati mu odatle i banka će ti eventualno uzeti proviziju za tvoj tip tekućeg računa.
U krajnjoj liniji otvori besplatan Lite račun i sačekaj Dina karticu ili eventualno iRačun u Rajfajzenu odakle su nalozi za uplatu bez provizije, s obzirom na to da odmah po otvaranju već imaš broj računa i moći ćeš da odradiš uplatu na bankomatu.
 
Kako ide to sa limitom za podizanje na bankomatu?
1. Da li on zavisi od banke čiji je bankomat?
2. Ili zavisi od mog računa sa koga podižem i da li se onda on može promeniti i kako?
3. Ili je limit vezan za karticu?
4. Da li postoji limit na dnevnom nivou (opet vezan za moj račun) tj. mogu li na više bankomata istog dana poduzati max limit tih bankomata?
Danas na Yetel bankomatu pokušao 150k i nije prihvatio. Pristao je na 100k😁.
Posle toga pokušao na bankomatima drugih banaka ali nije moglo. Da nije problem što sam se uvek logovao telefonom tj. Master karticom?
Da li bi dozvolio da sa Dinom podignem ostatak?
 
Limit koji možeš odjednom da podigneš na bankomatu je uglavnom vezan za taj konkretan bankomat. Koliko fizički novčanica može da izbaci odjednom. Ako ima 5000 din novčanice, moći ćeš više da podigneš nego ako u bankomatu ima samo 1000 dinara novčanice.
Pored toga može da se implementira i limit za max iznos.
Što se tiče Yettel banke, u aplikaciji sam podešavaš sve limite. Ako treba da podigneš veći iznos u kešu, uvek možeš da više puta podigneš koliko god bankomat dozvoljava. Ako nekako isprazniš bankomat, onda odeš do sledećeg i opet tako.
Jedino što mi ne bi bilo svejedno da imam u torbi gomilu novčanica koje sam tako podigao.
 
Kako ide to sa limitom za podizanje na bankomatu?
1. Da li on zavisi od banke čiji je bankomat?
Da, ali zavisi i od vrste bankomata. Neke banke su kupile one koje više ne postoje, ali imaju njihove preuzete i svoje stare koje isplaćuju do 40 novčanica. Zatim slede uplatni u rasponu od recimo 60 do 80. Yettel konkretno isplaćuje 99 novčanica. S tim što, sada kod mene imaju običaj samo hiljadarke da ubacuju.
2. 3. 4. Ili zavisi od mog računa sa koga podižem i da li se onda on može promeniti i kako?
Kod nekih banaka su fiksni, Yettel po kartici daje dnevno 150k dinara, a mesečno 600k i to su maksimalni limiti. U Rajfajzenu su po 100k (ukupno maksimalno za Dinu i Vizu 180k) plus na uplatnom bankomatu opcija Isplata preko limita uz autorizaciju jednokratnom lozinkom iz aplikacije (još 450k).
Danas na Yetel bankomatu pokušao 150k i nije prihvatio. Pristao je na 100k😁.
To se i meni dešavalo. Verovatno je da novi teget bankomati isplaćuju manje novčanica. Čim ti je dao 100k, pretpostavljam da si dobio po 2000.
Posle toga pokušao na bankomatima drugih banaka ali nije moglo. Da nije problem što sam se uvek logovao telefonom tj. Master karticom?
Možda što nisi uključio internet.
Da li bi dozvolio da sa Dinom podignem ostatak?
Dozvolio bi ti, sa nje oduzima od njenih limita.
 
Tako sam i ja mislio do danas ali posle podizanja navedenih 100k ni jedan drugi bankomat (4 razl banke) pa ni taj Yetelov nisu hteli da "sarađuju"☹️.
A u podešavanjima limita na mobi app ne vidim mogućnost vezanu za bankomat. Samo za POS i internet..
 
Da, ali zavisi i od vrste bankomata. Neke banke su kupile one koje više ne postoje, ali imaju njihove preuzete i svoje stare koje isplaćuju do 40 novčanica. Zatim slede uplatni u rasponu od recimo 60 do 80. Yettel konkretno isplaćuje 99 novčanica. S tim što, sada kod mene imaju običaj samo hiljadarke da ubacuju.
To se i meni dešavalo. Verovatno je da novi teget bankomati isplaćuju manje novčanica. Čim ti je dao 100k, pretpostavljam da si dobio po 2000.
Dao mi 70x1000 + 15x2000. Znači manje od 99
Možda što nisi uključio internet.
Bio uključen net u svim pokušajima
Dozvolio bi ti, sa nje oduzima od njenih limita.
Pokušaću kasnije.
Imas, udji kroz kartice, na tom drugom mestu JOS nisu ubacili
Hvala, sad sam pogledao i limit za podizanje keša mi je bio baš 100k. Vrv po difoltu jer se ne sećam da sam to podešavao. Promenio sam ga na 150k i dozvoljava mi još 50k.
Hvala još jednom.
 
Poslednja izmena:
Yettel po kartici daje dnevno 150k dinara, a mesečno 600k i to su maksimalni limiti
Pretpostavljam da si nešto pomešao, navodeći podrazumevane limite za ostale kanale, ali evo u prilogu svih limita preuzetih iz opštih uslova poslovanja. Takvi su i u aplikaciji, tj. mogu stvarno da se postave, ali definitivno nisam probao ni blizu toliko da pogidnem. Ali u teoriji je po kartici dnevno moguće podići najviše milion, a mesečno deset miliona dinara.

ali posle podizanja navedenih 100k ni jedan drugi bankomat (4 razl banke) pa ni taj Yetelov nisu hteli da "sarađuju"☹️
To je zato što si dostigao podrazumevani dnevni limit od 100k, tako da je rešenje da ih promeniš u aplikaciji i da kombinuješ sa Dinom, kako je već i predloženo.
 

Prilozi

  • yettel_limiti.png
    yettel_limiti.png
    95.3 KB · Pregleda: 22
Jeste, bacio sam pogled na limit za prodajno mesto umesto podizanje gotovine. Stoga sledi zaključak da dnevni limiti mogu da se kombinuju do 200k, a mesečni ipak jeste 600k.
 
I to osnovni, ali ako stvarno radi podizanje na maksimum kako treba, uz dve kartice mogu da se povuku i dva miliona za jedan dan ako treba. 💸
 
@GMT II promenu statusa možeš da tražiš i na lični zahtev. Eventualno će ti tražiti odgovor na sigurnosno pitanje kako bi potvrdili da to zaista želiš.
Probao sa više agenta, ne mogu/ne žele da promene status, kažu kartica je još u izradi, kada se pošalje promeniće se status i onda može da se doda u Apple Pay... 😒
Trenutno je status Neaktivna
 
Probao sa više agenta, ne mogu/ne žele da promene status, kažu kartica je još u izradi, kada se pošalje promeniće se status i onda može da se doda u Apple Pay... 😒
Trenutno je status Neaktivna
Jasno. Žao mi je što se politika poslovanja promenila. Trenutnim opštim uslovima obećali su kule i gradove (prelazak na digitalnu i dostavu plastične kartice na lični zahtev za novootvorene račune, kao i sms elektronski potpis sličan onom za Yettel obnovu ugovorne obaveze u vidu zaključivanja ugovora na daljinu), a od svega toga, dobio se kompletan raspad. Apropo i tog rasula, možda oni sada i ne mogu da izvrše tu promenu. Postoji mogućnost da bi to i uradili, ali u toku ove tranzicije na novi sistem dok ne redukuju dostupnost pojedinih funkcija, što potencijalno obuhvata i ručnu promenu statusa kartice, od toga nema ništa. Pretpostavljam da su zamislili da tranziciju obave dok paralelno funkcionišu oba i da se implementira što više funkcija iz starog u novi u tom stanju, a ono što zahteva privremeno ukidanje sa jednog i premeštaj u drugi odrade u završnoj fazi, gde onda sledi i kompletna integracija u novi (obuhvataju centralu i zaposlene po Yettel radnjama). To bi bilo red da najave, jer ne želim da doživljavam opet one čuvene „izazove“ i zarobljujem pare.
 
Poslednja izmena:
Tebi je prošle godine na licu mesta promenio status agent sa kojim si telefonirao ili kako? Zašto pitam, pa krajem marta su masovno ljudima stizale kartice, a da u sistemu nisu bile označene kao poslate. Drugim rečima, plastične kartice koje su stigle nisu mogle da se aktiviraju i bilo je potrebno zvati ih da bi ručno promenili status. Tu promenu, međutim, nije mogla da uradi osoba sa kojom se telefonira, već je ona taj zahtev prosleđivala negde dalje i oni bi bio realizovan kroz nekoliko sati (zna se da je ručno odrađen po tome što ne stigne mejl da je kartica poslata i da će uskoro stići). Možda tako može i ako nije stvarno stigla, samo da se zamoli agent da nekome prosledi zahtev, a ne da te on odbije u startu.
 
Preko web-a se šalje zahtev.
Poslao sam, ali nisam imao opciju da prilozim dokumentaciju a preko euprave sam podneo zahtev moji podaci za banku, valjda ne treba nista dodatno da se prilozi, a u moji zahtevi pise nema evidentiranih zahteva, kad probam opet da podnesem pise da je vec ppdnet zahtev za isti proizvod
 
Nazad
Vrh Dno