Šta je novo?

Letnje gume

I ja sam krenuo u anlizu kao i @markoskmarger, stavio na papir/excel letnje zimeske, kupovina celicnih felni za zimulje, cuvanje, menjanje 2x godisnje, nemoj da kupis felne menjaj gume(to sam radio na predhodnom autu 10 godina jer me mrzelo da trazim jos jedan par felni)
Pa sam onda uzeo ALL Season uporedjuj, meri, racunaj, bilo dal uzeti Premium ALL Season, na kraju resih da probam Kleberke, neka izdrze i 3 pune godine dao sam 30k za njih, opet za 3 godine kupim nove gume i cao.
Nema zakazivanja kod vulkanizera, nema secanja iz podruma gume, nema okretanja istih u postolju preko godine.
Ko ima mogucnosti sam da menja gume ok je ima smisla kupovati 2 seta.
Ja sam uz auto dobio jedne felne i ALL Season Laufen gume koje bile 3 godine stare ali taj je i malo vise prelazio od mene godisnje.

 
Kumho / Hankook, 99% ista guma, a i ako razlika postoji u svakodnevnoj voznji je neces osetiti.
Kupi gumu prema nacinu voznje i dubini dzepa i opusti se, razmisljaj o bitnijim zivotnim stvarima ako ih imas.
 
Ako si sa zenama kao sa kupovinom guma, decu imati neces... Udavi brate
Tigar mi ok ali mi Hankook od 7 god sulud...
Javi se kada kupis nesto
Koji si ti kralj. Tako si me slatko nasmejao, cerekao sam se 10 min. 😁👍👍👍

Jeste upravu si, mnogo sam komplikovan kad se uhvatim necega idem u istrazivanje i sitna crevca priznajem.

@Oswajac Slazem se sa tobom, ali lose iskustvo sa all season. Ipak bih leto - zima (narocito zbog planinskih uslova). Odlaganje i montaza nija nikakav problem.

@MiloshBg E ovo su odgovori koje trazim od pocetka. Neko ko je probao i jedno i drugo ili zna nekog iz price ko je probao.

Hvala na odgovoru. Ne zato sto si rekao da je Hankook \Kumho isto u normalnoj voznji (pa meni sad odgovara kao sto kolega rece jer zelim da ubedim sebe da ne kupim premium) isto bi mi odgovaralo da si rekao Hankook 30-50% bolji. Onda bih rekao ok Hankook vredi to je to.

I da dodam da se neckam oko premiuma, samo zato sto sam video na ozbiljnim kolima vise komada nov premium gotov za 2 godine, a mid izdrzi 3,4 godine bez problema. Opet nije stvar kesa jer ljudi imaju na pretek, ali su isto popizdeli jer plate nesto 2 -2.5 puta vise i nije ni za q...c. Na kraju predju na mid i nikakav problem pricam o ozbiljnim SUV vozilima od preko 120 000 eur.

Sve mi vise lici da je sav taj premium kao bolji 10-20% u performansama, a ostalo kvalitet = globalizacija, cena = marketing.

Mozda gresim ali to je moj zakljucak na osnovu onog sto sam video. Ocigledno je bitno sam konkretan model gume i gde je tacno ta guma proizvedena i za koje trziste.

Da sam video u praksi da je premium top, ne bih ni postavio ovde pitanje i vec bi gume bile na autu. To je razlog zasto sam trazio savet i ovoliko udavio sa temom.

Hvala na razumevanju i strpljenju svima, i izvinjavam se na davljenju (kolega je potpuno upravu).
Ako neko bude imao jos neki predlog savet direktan kao @MiloshBg do petka bice mi drago da cujem, a ja necu dalje da sirim.

Sve najbolje svima i srecna i bezbedna voznja 😉
 
Pretpostavljam da jesu gume u pitanju ali ajde da potvrdim sa vama. Naime na autu sa kojim sam došao na more primećujem da kad god uđem u neku oštriju krivinu osetim pod volanom da ga gubim, kao da kliza, maltene kao da je na ledu i sad baš vozim oprezno. Gume na oko izgledaju kako treba ali pretpostavljam da su izgubile svojstava? Verujem da im ima bar 2-3 sezone. Vreme za menjanje hitno?
 
Prvoveri prvo da li je dobar pritisak - ako je nizak, onda se guma deformiše i više zanosi u krivini, a ako je previsok, onda može da prokliza, jer je kontaktna površina manja.
 
Nema veze da li je 4x4 ili ne. Uvek moraš u paru da ih menjaš
Za 4x4 je ipak preporuka da se menjaju sve 4:
"Ово је да би се избегле различите брзине ротације на новим и истрошеним гумама.
Разлика у обиму котрљања је већа него што би се могло помислити. Ова разлика може уништити диференцијале и мењач. Видео сам примере овога – и верујте ми – поправке овде могу купити много гума за..." link Google translate za prevod.
Ima li drugačijih iskustava na forumu? Baš pre godinu dana me vulkanizer obradovao kad mi je sraf izvadjen iz gume, maltene na boku - ipak je moglo samo da se zakrpi.. inače bih morao da menjam sve 4, ne verujem da bih rizikovao menjanjem guma u paru.
 
Zavisi od auta tj sistema diferencijala za 4x4.
Znam da je Renault imao mehanicki sistem koji reaguje na razlicite obrtaje te mehanika sistema reaguje jer misli da proklizavas.
Naravno nije cudno da su cesto riknjavali.
Proveri u servisu i na netu kako konkretno radi tvoj sistem.
 
Novim automobilima sve smeta...
Ako još malo AI uznapreduje, mogao bi i da se naljuti na vozača...
 
Onaj članak odozgo kaže (tek sad videh) da se obavezno menjaju sve 4 gume na kolima sa permanentnom 4x4 vučom i da je samo pitanje vremena kad će nastati kvar ako se gume menjaju komadno/u paru.
Kola gde drugi diferencijal ne radi konstantno, već uskace po potrebi su manje izložena riziku prilikom menjanja guma u paru kaže članak..
 
Preporuka samo, nije zakon. Mora baš ogromna razlika da bude u obimu da bi sistem trokirao. Permanentni 4x4 nisu zaključani, to su sve otvoreni diferencijali, koji se blokiraju elektronski ili mehanički. Za konkretan automobil bih gledao ako postoji poznat problem.
 
Većina automobila/SUV/Crossovera zapravo ima pogon baziran na Haldex i sličnim (on-demand) AWD sistemima, a ne klasične permanentne 4WD/4x4 pogone. (ne računam hibride i e-automobile).
Permanentni 4x4 nisu zaključani, to su sve otvoreni diferencijali, koji se blokiraju elektronski ili mehanički
Da su stalno zaključani, bili bi jako zanimljivo u vožnji po asfaltu i pri skretanju:D
Mada, neki modeli imaju Torsen ili LSD, obično u zadnjem ili centralnom diferencijalu (SUV-ovi s početka 2000-ih) ili elektronske simulacije ograničene blokade, preko softvera i ESP-a.

Znam da je Renault imao mehanicki sistem koji reaguje na razlicite obrtaje te mehanika sistema reaguje jer misli da proklizavas.
Naravno nije cudno da su cesto riknjavali.
Na koji model misliš?
 
Koliko sam u auto industriji oduvek je vazilo pravilo da 4x4 iskljucivo se menjaju sve 4 gume istim modelom sa istom sarom, dimenzijom, itd...!
 
Današnji suv/krosoveri koji imaju 4x4 ne koriste taj pogon često. Odnosno, 99,99% vremena oni su na pogonu na dva točka. Pogon 4x4 se uključuje samo u ekstrrmnim situacijama tako da je suludo raspravljati o tome.
Ne pričam o ozbiljnim off-road mašinama
 
A dobro, to je baš gerijatrija, s kraja 90-ih/početka 2000-ih. Kangoo i Scenic RX4 mislim da su imali full-time AWD (mehaničke, sa viskoznim kvačilom, što je zastarelije rešenje od najnovijih Haldex-a), za Kangoo ne znam ali RX4 je imao solidan SD Puch pogon, ali su im kardani imali problematične delove (valjda nosač i ''krst'' kardana), kod nas je bila još gora situacija sa leš primercima sa placeva. Mislim da su menjači bili najveći problem tih modela, uz kardane.
 
Današnji suv/krosoveri koji imaju 4x4 ne koriste taj pogon često. Odnosno, 99,99% vremena oni su na pogonu na dva točka. Pogon 4x4 se uključuje samo u ekstrrmnim situacijama tako da je suludo raspravljati o tome.
Ne pričam o ozbiljnim off-road mašinama
Pa meni i nije suludo, posto se ova priča odnosi na vlasnike Audi (quattro), Mercedes-Benz (4MATIC), BMW (xDrive), Subaru vozila koja niti moraju nužno biti SUV niti offroad. Svi navedeni imaju permanenti pogon na sva četiri točka. Moguće još neki..
 
Zar nije cela priča potekla od tucsona?
A osim toga i mnogi nabrojani ako su iole noviji nemaju permamemtni pogon 4x4. Recimo bmw xDrive nije klasični pemanentni pogon na 4 točka već samo po potrebi uključuje prednji, što je u normalnim uslovima jako retko, bar su meni tako objasnili u Delta motorsu kad sam se raspitivao da kupim. Kod toyote isto. Za ostale nisam siguran ali verujem da je slična priča
 
Poslednja izmena:
Evo ja prvi put cujem za ovo,6 godina vozim audi a4 b9 kvatro,dva puta sam busio gumu i menjao samo dve nikad sve cetri,cak sta vise posto se prednje gume brze trose kupovao sam nove samo dve i nisam imao problem.
 
Verujem da se zaposleni u Delta motorsu neće složiti sa Google.com, al pošto je tema "Letnje gume", a ne "Samo letnje gume za Hyundai Tucsona":

"Пошто ће се један точак (или два) са новијим, већим гумама увек окретати спорије од остала три (или два), диференцијал ће морати стално да ради, не само када аутомобил cкрећe. Пакети диференцијала/квачила на аутомобилу са погоном на сва четири точка нису пројектовани за 100% радни циклус и биће изложени прекомерном загревању и хабању.

Диференцијал механички компензује различите брзине осовина, али зупчаник није пројектован да компензује значајно различите брзине осовина сваке секунде док је возило у покрету. Има пројектовани век трајања, а када га стално држите у раду, прекорачујете тај век трајања. То доводи до прекомерног загревања и хабања, а топлота и хабање уништавају механичке ствари.

Хоће ли експлодирати испод вас када изађете са паркинга? Не, нећете уништити погонски склоп за 10 секунди. Али ако тако возите 25.000 или 50.000 km, подвргавате погонски склоп продуженом оптерећењу које није пројектован да поднесе, што очигледно може довести до превременог квара. Ако бисте радије уштедели неколико стотина долара на гумама и ризиковали поправку погонског склопа од више хиљада долара, само наставите тako да возите."

Gore navedeno se odnosi na permanenti pogon na sva 4, pa sad ko kome hoće slobodno nek veruje i preracuna šta i koliko mu se isplati:
 
Poslednja izmena:
Pretpostavljam da jesu gume u pitanju ali ajde da potvrdim sa vama. Naime na autu sa kojim sam došao na more primećujem da kad god uđem u neku oštriju krivinu osetim pod volanom da ga gubim, kao da kliza, maltene kao da je na ledu i sad baš vozim oprezno. Gume na oko izgledaju kako treba ali pretpostavljam da su izgubile svojstava? Verujem da im ima bar 2-3 sezone. Vreme za menjanje hitno?
Koje doba dana je u pitanju? Da li se kliza na svakoj krivini?
Postoje neke krivine koje su stalno osunčane, pa u zavisnosti od vrste asfalta se u njima auto kliza.
Na takvim delovima puta se namerno postavi manje gladak asfalt da ne bi došlo do ovakve pojave.

A možda treba da skineš otvrdnuti sloj sa površine gume.
 
"Пошто ће се један точак (или два) са новијим, већим гумама увек окретати спорије од остала три (или два)..."
Sta znaci citirano? Koliko su vece nove gume od guma starih mesec, dva, tri? Milimetar, pet milimetara...?! Ili, kolika treba razlika u velicini da bude da bi se jedan ili dva tocka toliko sporije okretali od ostalih tockova da bi mogli nesto lose da prouzrokuju? Podrazumeva se da su i nove i "stare" gume istih dimenzija.
 
Au dobicu ban sa foruma krenulo od guma otislo na pogon i mehaniku 😁

Tucsona sam uzeo pre dve nedelje i iskreno ne znam nista o njegovom pogonu nije me zanimalo ne silazim mnogo sa puta vise.

Pre njega sam vozio Sportage 2009 i o nenoj mehanici i pogonu mogu referat da napisem. Svasta sam naucio ozbiljne majstore iz ovlascenog, a mene naucili na ruskom forumu oni su tate za njih 😁

Bas kad smo radili servis tj zamenu ulja i semeringa (koji se inace po kiji ne radi) na spojnici od sportagea jer je imala trzaje prico sam sa majstorom na tu temu.

Imao je situaciju sportage ili tucson isto je 3 dana trazi gresku u pogonu. Greska nastaje od kad su stavljene sve 4 nove Michelin gume. Sve je prekopao i nista. Na kraju se seti da izmeri obim guma i razlika par cm (ne secam se tacno koliko). Stavljene nove gume i sve ok.

Eto i tu je premium zakazao sad ste me podsetili .zato se ja toliko razmisljam koje gume 😁

Sto se generalno tice tih pogona, oni se ukljucuju po potrebi. Dobro korejanci imaju i blokadu centralnog difa do 50 kmh. Da li moze da bude neka steta velika ne verujem. Ono sto moze jeste da se sve zagreva vise, ulje isparava, degradira,... E sad sta moze da brljavi to je elektronika da non stop uljucuje iskljucuje, prijavljuje gresku,... Kazem ne znam na tucsonu, ali sportage bi ako se to desi imao zurku sa spojnicom jer ona ne podnosi uklj\isklj prokljuca ulje bukvalno, izbije semering i cao. Nova spojaka ako se secam oko 800-1000 eur. Zato je i praksa kad je neko blato da se ukljuci blokada da se to ne desi

Sad ima tu scenarija i scenarija, koliko su gume istrosene, ...... Ali postoji potencijalni problem kao i tolerancija. Ako kia -hyundai kazu tolerancija 2-max 3mm je bih se toga drzao. Jer oni obicno mnogo toga ne kazu pa 1000 problema , a ustvari globalizacija - konkurencija, marketing i samo mi da prodamo auto i da prezivi garanciju. I tako mnogi 1.6 benzin motori nisu preziveli ni 60 000 km (znam 2 slucaja), samo zato sto nje odrzavano kako treba, ali nisu konkurentni ako kazu da realno treba menjati ulje od 8-10 000 km na tom motoru.

Isto kao sto po njima ne treba menjati druga ulja pa tako mene gledaju kao ludaka kad sam sad rekao nov antifriz, novo ulje u kocnicama, difovi, menjac,.... E kod DCT menjaca smo zapeli. Nema niko u srbiji ulje na stanju. Doslo za 2 dana iz bugarske. Kazu eto fantaziras auto bre ima 48 000km na satu. Kad su zamenili ja pitam jel nedostajalo jedno pola litre od 2.1 litar koji ukupno ide u menjac. Kazu blizu istocili smo oko 1.7 litara ali nigde ne curi sve je suvo auto je kao nov.

Ja kazem e toliko o tome sto se ne menja ulje, i o tome koliko se vi razumete u mehaniku i principe rada sklopova. Itd itd itd....

No otisli smo sa teme totalno. Zakljucak ja ni na normalnom autu ne bih vozio jednu novu gumu, a ostale na 3+ mm istrosenosti, a kamoli na awd. To je moje misljenje i iskustvo sve preko 2-3mm razlike zamena i ne razmisljas.

Nego koje gume kupiti? 😁😁😁 Salim se. I izvinite sto sam odvukao temu u drugom pravcu nije bila namera, samo sam pitao da li neko ima direktna iskustva sa 3 modela guma.
 
Au dobicu ban sa foruma krenulo od guma otislo na pogon i mehaniku 😁

Tucsona sam uzeo pre dve nedelje i iskreno ne znam nista o njegovom pogonu nije me zanimalo ne silazim mnogo sa puta vise.

Pre njega sam vozio Sportage 2009 i o nenoj mehanici i pogonu mogu referat da napisem. Svasta sam naucio ozbiljne majstore iz ovlascenog, a mene naucili na ruskom forumu oni su tate za njih 😁

Bas kad smo radili servis tj zamenu ulja i semeringa (koji se inace po kiji ne radi) na spojnici od sportagea jer je imala trzaje prico sam sa majstorom na tu temu.

Imao je situaciju sportage ili tucson isto je 3 dana trazi gresku u pogonu. Greska nastaje od kad su stavljene sve 4 nove Michelin gume. Sve je prekopao i nista. Na kraju se seti da izmeri obim guma i razlika par cm (ne secam se tacno koliko). Stavljene nove gume i sve ok.

Eto i tu je premium zakazao sad ste me podsetili .zato se ja toliko razmisljam koje gume 😁

Sto se generalno tice tih pogona, oni se ukljucuju po potrebi. Dobro korejanci imaju i blokadu centralnog difa do 50 kmh. Da li moze da bude neka steta velika ne verujem. Ono sto moze jeste da se sve zagreva vise, ulje isparava, degradira,... E sad sta moze da brljavi to je elektronika da non stop uljucuje iskljucuje, prijavljuje gresku,... Kazem ne znam na tucsonu, ali sportage bi ako se to desi imao zurku sa spojnicom jer ona ne podnosi uklj\isklj prokljuca ulje bukvalno, izbije semering i cao. Nova spojaka ako se secam oko 800-1000 eur. Zato je i praksa kad je neko blato da se ukljuci blokada da se to ne desi

Sad ima tu scenarija i scenarija, koliko su gume istrosene, ...... Ali postoji potencijalni problem kao i tolerancija. Ako kia -hyundai kazu tolerancija 2-max 3mm je bih se toga drzao. Jer oni obicno mnogo toga ne kazu pa 1000 problema , a ustvari globalizacija - konkurencija, marketing i samo mi da prodamo auto i da prezivi garanciju. I tako mnogi 1.6 benzin motori nisu preziveli ni 60 000 km (znam 2 slucaja), samo zato sto nje odrzavano kako treba, ali nisu konkurentni ako kazu da realno treba menjati ulje od 8-10 000 km na tom motoru.

Isto kao sto po njima ne treba menjati druga ulja pa tako mene gledaju kao ludaka kad sam sad rekao nov antifriz, novo ulje u kocnicama, difovi, menjac,.... E kod DCT menjaca smo zapeli. Nema niko u srbiji ulje na stanju. Doslo za 2 dana iz bugarske. Kazu eto fantaziras auto bre ima 48 000km na satu. Kad su zamenili ja pitam jel nedostajalo jedno pola litre od 2.1 litar koji ukupno ide u menjac. Kazu blizu istocili smo oko 1.7 litara ali nigde ne curi sve je suvo auto je kao nov.

Ja kazem e toliko o tome sto se ne menja ulje, i o tome koliko se vi razumete u mehaniku i principe rada sklopova. Itd itd itd....

No otisli smo sa teme totalno. Zakljucak ja ni na normalnom autu ne bih vozio jednu novu gumu, a ostale na 3+ mm istrosenosti, a kamoli na awd. To je moje misljenje i iskustvo sve preko 2-3mm razlike zamena i ne razmisljas.

Nego koje gume kupiti? 😁😁😁 Salim se. I izvinite sto sam odvukao temu u drugom pravcu nije bila namera, samo sam pitao da li neko ima direktna iskustva sa 3 modela guma.
Brate ti toliko losih iskustva naprica za premium gume da ja ne znam sta jos cekas i ne uzmes tigar gume opet.
 
Pretpostavljam da jesu gume u pitanju ali ajde da potvrdim sa vama. Naime na autu sa kojim sam došao na more primećujem da kad god uđem u neku oštriju krivinu osetim pod volanom da ga gubim, kao da kliza, maltene kao da je na ledu i sad baš vozim oprezno. Gume na oko izgledaju kako treba ali pretpostavljam da su izgubile svojstava? Verujem da im ima bar 2-3 sezone. Vreme za menjanje hitno?
Moje skromno iskustvo sa primorja. desilo mi se da sam pre dosta godina morao malo jace da zakocim brzina 40-50 kmh (gume nove stavljene te sezone i nisu bile Tigar). To je bilo negde poslepodne, a to jutro je padala kisica i posle ceo dan upeklo i ekstremna temperatura. iako je put bio suv dobio sam skije dobrih 10m mozda i vise i na kraju se zaneo na pola trake. Nisam znao sta me snaslo.

Moj zakljucak je bio da na tim temperaturama pogotovo posle kise iz asvalta isparavaju masnoce od kojecega, jos ako je onaj fin gladak, veselo. Te gume sam vozio jos par sezona, kocio i ekstremnije od toga ma nikad nista.

Vozi oprezno, proveri sve sto su kolege navele, i iz mog iskustva testiran ih u drugim uslovima, ako ne drze menjaj.
Brate ti toliko losih iskustva naprica za premium gume da ja ne znam sta jos cekas i ne uzmes tigar gume opet.
Daleko od toga. Sigurno je premium dobar znam i dosta ljudi koji ga hvale, poenta price je bila da nije bas sve tip top kad je premium u pitanju.

Ja verujem da je to najvise do trzista na koje se isporucuju a to je Srbija i tu guraj sve, ma sve moze. A tigar ne kazem da je dobar jer nema jeftino a dobro i jasno sam opljuvao njihov summer suv ili 701 ocajna guma, dok za vinteru imam samo reci hvale. To je licno iskustvo. Nije top ali za svakodnevnu i umerenu voznju neki modeli su ok, svakako za 40k po setu ne mozes ocekivati ludilo, samo je pitanje da li premium set od 120k opravdava cenu to je bila moja dilema.
 
Poslednja izmena:
Greska nastaje od kad su stavljene sve 4 nove Michelin gume. Sve je prekopao i nista. Na kraju se seti da izmeri obim guma i razlika par cm (ne secam se tacno koliko). Stavljene nove gume i sve ok.

Eto i tu je premium zakazao sad ste me podsetili .zato se ja toliko razmisljam koje gume
Ovde nesto jako ne stima.
Posto sam bio u poseti Continental i Dunlop fabrici, svaka guma se elektronski meri i testira na benchu tipa tezina, x ray, balance test i tek kada prodje sve testove sa malim tolerancijama, ide u magacin sa QC pecatom.
 
Koje doba dana je u pitanju? Da li se kliza na svakoj krivini?
Postoje neke krivine koje su stalno osunčane, pa u zavisnosti od vrste asfalta se u njima auto kliza.
Na takvim delovima puta se namerno postavi manje gladak asfalt da ne bi došlo do ovakve pojave.

A možda treba da skineš otvrdnuti sloj sa površine gume.
Doba dana kad je baš vrelo, na asfaltu verujem preko 50, i kliza rekao bih u svakoj. :) Hvala na preporuci!
 
Imao je situaciju sportage ili tucson isto je 3 dana trazi gresku u pogonu. Greska nastaje od kad su stavljene sve 4 nove Michelin gume. Sve je prekopao i nista. Na kraju se seti da izmeri obim guma i razlika par cm (ne secam se tacno koliko). Stavljene nove gume i sve ok.

Eto i tu je premium zakazao sad ste me podsetili .zato se ja toliko razmisljam koje gume 😁
Znaš ti koji je ovo ekstrem, bukvalno ako se ovo na novim gumama stvarno desilo 1 u milijardu slučajeva
 
Ovde nesto jako ne stima.
Posto sam bio u poseti Continental i Dunlop fabrici, svaka guma se elektronski meri i testira na benchu tipa tezina, x ray, balance test i tek kada prodje sve testove sa malim tolerancijama, ide u magacin sa QC pecatom.
Ja samo kazem sta mi je receno od strane majstora. Nisam video svojim ocima tako da ne mogu da tvrdim.
 
Vrh Dno