Šta je novo?

Raiffeisen bank

Za kupovinu na rate preko kreditne kartice je meni najbolja UniCredit MasterCard Flexia. 300din jednokratna provizija i to je to, nema nikakvih kamata i može bilo koja transakcija da se podeli na rate (čak i one iz inostranstva, pa i online)
 
Za kupovinu na rate preko kreditne kartice je meni najbolja UniCredit MasterCard Flexia. 300din jednokratna provizija i to je to, nema nikakvih kamata i može bilo koja transakcija da se podeli na rate (čak i one iz inostranstva, pa i online)
Da li se može otvoriti bez prenošenja plate?
Izmirivao sam redovno u Rajfu, ali ovo je oružana pljačka.
 
Da li se može otvoriti bez prenošenja plate?
Izmirivao sam redovno u Rajfu, ali ovo je oružana pljačka.
Koliko ja znam mogla je da se izvadi samo kreditna i to bez prenosa zarade. Održavanje je 100 dinara mesečno. Limit je maksimum do 4 plate.

Edit:
Ali da bi delio na rate moraš da imaš aktiviran SMS card alert. E sad ne znam da li on može da se aktivira ako nemaš neki od paket računa. Gold paket ti je na primer održavanje 395din (dobiješ običnu Master i Gold Master što je super jer možeš obe da iskoristiš za MasterCard akcije, pa te onda ispadne održavanje računa džabe tj. još i zaradiš)
 
Poslednja izmena:
Koliko ja znam mogla je da se izvadi samo kreditna i to bez prenosa zarade. Održavanje je 100 dinara mesečno. Limit je maksimum do 4 plate.
Hvala proveriću.

Limit mi se povećavao kako sam redovno otplaćivao. Tj ako redovno plaćaš oni ti daju više lufta.
Jel o tome odlučuje banka ili kreditni biro?
 
Hvala proveriću.

Limit mi se povećavao kako sam redovno otplaćivao. Tj ako redovno plaćaš oni ti daju više lufta.
Jel o tome odlučuje banka ili kreditni biro?
Ako nemaš neke kredite ili druge obaveze već onda možeš da tražiš limit do 4 plate. Onda to ide na odobravanje i o tome banka odlučuje. 246din se plaća izveštaj iz kreditnog biroa
 
Uzeo sam online keš kredit u Raiffeisenu, sa 7,9% NKS i stoji mi da ukoliko do kraja avgusta ne prebacim platu kod njih, povećaće se na 9,9% NKS. Da li neko ima iskustvo da ako se ne prebaci cela plata, već veći deo plate, da li će ostati niža kamata? Pitam, jer bih ostavio 35 hiljada u Yettel banci zbog besplatnog održavanja.
 
Nije iskustvo, ali oni svakako ne znaju kolika je tebi plata, te da li je legla u celosti ili delimično.
 
Ako je uzimao kredit, možda je slao potvrdu o visini plate? 🤔

Nisam to nikada radio, pa ne znam, ali znam kada nam donose papire za kupovinu na administrativnu zabranu, da uvek piše iznos plate.
 
To stoji, ali ti dokumenti govore o prošlosti, prethodne tri plate i slično. Buduće plate su nepredvidive, uvek može proizvoljno da mu se smanji, npr. baš za tih 35k koje bi išle u Yettel. Jedino ako ima neku klauzulu ugovora po kojoj svakog meseca mora da im donosi/šalje potvrdu, pa da upoređuju da li je u dinar leglo na račun kod njih, ali valjda to nije slučaj. 😃
 
Nije iskustvo, ali oni svakako ne znaju kolika je tebi plata, te da li je legla u celosti ili delimično.

Da, to i ja mislim iako sam slao poslednja 3 izvoda. Nikakva administrativna zabrana nije tražena, potrebno je samo da poslednjeg u mesecu obezbedim sredstva na iRačunu u visini rate.

Jedino ako ima neku klauzulu ugovora po kojoj svakog meseca mora da im donosi/šalje potvrdu, pa da upoređuju da li je u dinar leglo na račun kod njih, ali valjda to nije slučaj. 😃

Nema toga u ugovoru, samo napomena da se NKS povećava sa 7,9% na 9,9% od 01.09.2025. ukoliko do 31.08.2025. ne prenesem platu na račun u Raiffeisen banci.
 
Koliko sam upućen, nije im bitan iznos, nego šifra uplate, tj da uplate budu po osnovu zarade i drugih primanja zaposlenih.
 
Uzeo sam online keš kredit u Raiffeisenu, sa 7,9% NKS i stoji mi da ukoliko do kraja avgusta ne prebacim platu kod njih, povećaće se na 9,9% NKS. Da li neko ima iskustvo da ako se ne prebaci cela plata, već veći deo plate, da li će ostati niža kamata? Pitam, jer bih ostavio 35 hiljada u Yettel banci zbog besplatnog održavanja.
Smeju li oni da menjaju uslove ugovora?
 
Koliko sam upućen, nije im bitan iznos, nego šifra uplate, tj da uplate budu po osnovu zarade i drugih primanja zaposlenih.
To i nije sporno, pitanje je bilo da li nekako znaju koji je udeo prenet, tj. da li zahtevaju da 100% primanja ide kod njih.

Smeju li oni da menjaju uslove ugovora?
Nisu promenili, takav je prosto ugovor. NKS je 7,9% u startu, ali uz sledeću napomenu: Imajte u vidu da navedeni uslovi važe ukoliko prenesete zaradu u Raiffeisen banku u naredna dva meseca, inače će kamatna stopa biti veća za 2% od prikazane. Ovo je, doduše, vrsta navlakuše, jer stoji samo kao napomena (kod ostalih banaka je to transparentnije, rekao bih), pa bi bilo zanimljivo zatražiti mišljenje NBS. Edit: da preciziram, nije sporno postojanje povlašćene stope za primaoce zarade, već način na koji se to reklamira, sitnim slovima.
 
Nisu promenili, takav je prosto ugovor. NKS je 7,9% u startu, ali uz sledeću napomenu: Imajte u vidu da navedeni uslovi važe ukoliko prenesete zaradu u Raiffeisen banku u naredna dva meseca, inače će kamatna stopa biti veća za 2% od prikazane. Ovo je, doduše, vrsta navlakuše, jer stoji samo kao napomena (kod ostalih banaka je to transparentnije, rekao bih), pa bi bilo zanimljivo zatražiti mišljenje NBS. Edit: da preciziram, nije sporno postojanje povlašćene stope za primaoce zarade, već način na koji se to reklamira, sitnim slovima.

Ne stoji samo kao napomena u ugovoru već kao obaveza korisnika kredita da najkasnije na dan taj i taj obezbedi uplatu zarade na tekući račun na koji je kredit pušten u tečaj.
 
Jasno. Ja zapravo ni ne znam kako tačno izgleda ugovor, cenio sam prema reklamnom materijalu za koji sam znao. Dosad mi je bio poznat kalkulator, u kom su tu informaciju stavili samo u napomenu. Sad, međutim, vidim da postoji i ova stranica, gde su to bolje objasnili, da je to zapravo ugovorna obaveza, a da ovo povećanje od 2% dođe kao kazna ako se to ne ispoštuje. Ostaje ipak da im je zanimljiv/neuobičajen pristup problematici. Koliko sam ispratio kod ostalih banaka, lepo imaju kalkulatore i reprezentativne primere za oba slučaja.
 
Jasno. Ja zapravo ni ne znam kako tačno izgleda ugovor, cenio sam prema reklamnom materijalu za koji sam znao. Dosad mi je bio poznat kalkulator, u kom su tu informaciju stavili samo u napomenu. Sad, međutim, vidim da postoji i ova stranica, gde su to bolje objasnili, da je to zapravo ugovorna obaveza, a da ovo povećanje od 2% dođe kao kazna ako se to ne ispoštuje. Ostaje ipak da im je zanimljiv/neuobičajen pristup problematici. Koliko sam ispratio kod ostalih banaka, lepo imaju kalkulatore i reprezentativne primere za oba slučaja.

Da, zanimljivo je da se viša kamata primenjuje tek posle 2 meseca. Svakako je proces uzimanja iKeš kredita za svaku pohvalu. Završio sve za manje od pola sata od ulaska na sajt do novca na računu, bez videopoziva jer već imam otvoren iRačun, te sam identitet potvrdio u e-bankingu.

Pre toga sam pokušao sa Addiko bankom, gde je malo niža kamata, ali brate - prvi video poziv prekinut jer po tvrdnji agentice secka poziv te mora da se prekine, drugi video poziv ne čujem zvuk od agentice, ona ga prekinula, treći video poziv, odradio proces identifikacije lične karte, dolazimo do očitane lične karte, gde kaže da je suviše star datum očitavanja, te moram da pokrenem ceo proces od početka, sa novijim datumom očitavanja. Pritom je između svakog videopoziva bilo bar 5 minuta čekanja na vezu. Očitam ličnu, pa ponovo popunjavam sve iz početka, kad u trenutku procesa pre video poziva kaže trenutno nismo u mogućnosti da obradimo zahtev. Zovem call centar, dobijem ih posle 5 minuta čekanja, kažu stari zahtev nije otkazan (trebala je agentica sa kojom sam pričao to da odradi), sada ću uputiti zahtev kolegama da otkažu, stići će vam mejl da je otkazano, pa onda možete pokrenuti proces od početka. Za to vreme odradim sve preko Raiffeisena i tu negde u međuvremenu mi stigne mejl od Addiko da je stari zahtev otkazan - džabe im, već su izgubili klijenta.
 
Pozdrav, da ne bih sada lutao po temi zanimaju me dve stvari pa bih cenio ako neko eventualno zna odgovor (dok čekam da se smiluju iz banke i jave se)

1) Skoro sam otvorio račun i izvadio Visa kartice, kada odradim neko internet plaćanje uopšte mi se ne prikazuje nigde transakcija ni na mobilnoj aplikciji niti na online bankingu, samo mi stigne sms da je plaćanje izvršeno tu i tu i koliko je skinuto. Jel još neko imao ovaj problem ? Jel treba da čekam da se transakcija proknjiži da bi se videli podaci ? Ako treba to mi je baš ono mega glupo jer kod drugih banaka se odmah sve vidi

2) Da li se nekome desilo da mu internet plaćanje Visa Debit plastičnom biva odbijeno a da Visa Digital prolazi normalno ? Devizni račun mi je vezan za obe kartice tako da sredstva nisu problem. Podaci svi ispravno uneti itd.
 
Kada odradim internet plaćanje, ne prikazuje mi se nigde transakcija ni na mobilnoj aplikciji niti na online bankingu.
Rezervacije vidiš u Računi/Detalji računa i uđeš u rezervisana sredstva dinarskog ili deviznog (odskroluješ udesno pa tamo)
Da li se nekome desilo da mu internet plaćanje Visa Debit plastičnom biva odbijeno a da Visa Digital prolazi normalno? Devizni račun mi je vezan za obe kartice tako da sredstva nisu problem. Podaci svi ispravno uneti itd.
Može biti da je broj plastične kartice na crnoj listi kod tog prihvatioca pa zato ne prolazi. Ovo je čest slučaj u Intezi, ali sve više uzima maha i u Rajfajzenu (za račun i kartice nema troškova pa samim tim moraju neke brojeve u opticaju da recikliraju). Pretpostavljam, jedan od razloga zašto digitalne kartice važe najkasnije do februara 2029. je između ostalog i taj, da bi se uštedelo na tome.
 
Rezervacije vidiš u Računi/Detalji računa i uđeš u rezervisana sredstva dinarskog ili deviznog (odskroluješ udesno pa tamo)

Može biti da je broj plastične kartice na crnoj listi kod tog prihvatioca pa zato ne prolazi. Ovo je čest slučaj u Intezi, ali sve više uzima maha i u Rajfajzenu (za račun i kartice nema troškova pa samim tim moraju neke brojeve u opticaju da recikliraju). Pretpostavljam, jedan od razloga zašto digitalne kartice važe najkasnije do februara 2029. je između ostalog i taj, da bi se uštedelo na tome.

Probao sam Visa Debit plastičnu malopre da vežem na svoj Paypal i ne uspevam dok Digital prolazi najnormalnije. Baš me zanima šta će da mi kažu.

A ovo za rezervisana sredstva sam u međuvremenu sam izvalio ali mi je glupo što mi se to ne pojavljuje u transakcijama na glavnoj strani kao kod drugih banaka. Mogli su da naprave da tipa u zagradi stoji "rezervisano" ili tako nešto, jako loš dizajn ako me neko pita
 
Slažem se da su rezervacije loše odrađene, i meni to baš smeta... Što se tiče plastične kartice, da nisi možda zaboravio da je aktiviraš? Nije dovoljno odblokirati je u mobilnom bankarstvu, mora prva transakcija da bude sa čipom i uz unos PIN-a, npr. promena PIN-a na bankomatu.
 
Da, to sam prevideo. Mora barem jednom da se prethodno provuče kroz čip na pos terminalu ili bankomatu.
 
Čekam platu ko kišu ovih dana :)
Čekiraj ovaj klizač kod natpisa "Dobro došli" i vidi se sve. Meni je lično onaj drugi prikaz bezveze.
Screenshot 2025-07-01 at 20.14.54.jpg
 
  • Like
Reagovanja: uji
Slažem se da su rezervacije loše odrađene, i meni to baš smeta... Što se tiče plastične kartice, da nisi možda zaboravio da je aktiviraš? Nije dovoljno odblokirati je u mobilnom bankarstvu, mora prva transakcija da bude sa čipom i uz unos PIN-a, npr. promena PIN-a na bankomatu.

Da, dobio sam isti odgovor od banke da moram karticu da provučem kroz bankomat, to mi je isto tek debilana totalna i prvi put čujem za tako nešto. Kod Intese i BPŠ Banke toga nema recimo uopšte. Da sam bio negde u prodavnici ili restoranu obrukao bih se samo tako :eek:
Čekam platu ko kišu ovih dana :)
Čekiraj ovaj klizač kod natpisa "Dobro došli" i vidi se sve. Meni je lično onaj drugi prikaz bezveze.
Pogledajte prilog 497863

Ne vidi se ništa, nema podataka o transakcijama samo kada se ode u Detalji/Rezervisana Sredstva. Loš im je dizajn aplikacije
 
Poslednja izmena:
Kod Intese i BPŠ Banke toga nema recimo uopšte.
Ali tu dobiješ kartice na ruke, zar ne? Ovo je specifičnost dostave na kućnu adresu. Doduše, moglo je i odblokiranje u aplikaciji biti dovoljno, ali tako je prosto u svim bankama. Nisam dosad čuo da neka kartica koja nije preuzeta u samoj banci postaje aktivna na jedan klik.

nema podataka o transakcijama samo kada se ode u Detalji/Rezervisana Sredstva
A ni tu se ne vidi sve lepo, npr. čak ni celo ime trgovca ako je duže.
 
Vidiš sliku mog računa na mobilnoj aplikaciji? Prikazana su rezervisana sredstva, klikneš tačno na njih i pravo si tamo gde bi otišao tim putem koji pominješ.
Transakcije koje su proknjižene su odmah ispod na pošetnom računu. Zadnjih nekoliko.
Za ebanking je tako kako kažeš, ideš na detalje računa. Odavno prilično slabo koristim ebanking pa nisam obratio pažnju na to.

Ne bi se obrukao, odmah bi tog momenta aktivirao i prošla bi transakcija. Takođe važi za POS terminale. Mora naravno PIN kod kod tog prvog korišćenja i fizičko slotovanje kartice u POS koliko mogu da se setim. Tako je jedino i normalno, ne bi trebalo da mi poštar koristi kartice usput :) Nisam neko vreme aktivirao ali mislim da je sve to lepo napisano.
Imaju/imali i sigurnosni sistem za beskontaktno, koji nisam odavno aktivirao pa ne znam da li još uvek funkcioniše. Nakon neodređenog (upravo tako je bilo, ne znaš koliko) broja beskontaktnih transakcija u nekom kratkom vremenu, odbija beskontaktno. Moraš tada fizički da ubaciš karticu u POS terminal i kucaš PIN.
Ovo mi se nije desilo već neku godinu a ume da bude dobar ritam potrošnje kod nabavke za kuću.
Meni te njihove mere ne smetaju i ne smatram ih suvišnim.

Edit: Rovello, koliko je to dugačko u pitanju. Burito nešto neki broj Srbija Beograd piše kod mene npr.
 
Poslednja izmena:
Ali tu dobiješ kartice na ruke, zar ne? Ovo je specifičnost dostave na kućnu adresu. Doduše, moglo je i odblokiranje u aplikaciji biti dovoljno, ali tako je prosto u svim bankama. Nisam dosad čuo da neka kartica koja nije preuzeta u samoj banci postaje aktivna na jedan klik.


A ni tu se ne vidi sve lepo, npr. čak ni celo ime trgovca ako je duže.

Intesa i BPŠ šalju na kućnu adresu kartice, tj. barem je tako bilo. Nema nikakve dodatne aktivacije, odmah sam ih koristio za internet plaćanja, vezao na Paypal itd. Ni jedan problem nisam imao
 
Poslednja izmena:
Vidiš sliku mog računa na mobilnoj aplikaciji? Prikazana su rezervisana sredstva, klikneš tačno na njih i pravo si tamo gde bi otišao tim putem koji pominješ.
Transakcije koje su proknjižene su odmah ispod na pošetnom računu. Zadnjih nekoliko.
Za ebanking je tako kako kažeš, ideš na detalje računa. Odavno prilično slabo koristim ebanking pa nisam obratio pažnju na to.

Ne bi se obrukao, odmah bi tog momenta aktivirao i prošla bi transakcija. Takođe važi za POS terminale. Mora naravno PIN kod kod tog prvog korišćenja i fizičko slotovanje kartice u POS koliko mogu da se setim. Tako je jedino i normalno, ne bi trebalo da mi poštar koristi kartice usput :) Nisam neko vreme aktivirao ali mislim da je sve to lepo napisano.
Imaju/imali i sigurnosni sistem za beskontaktno, koji nisam odavno aktivirao pa ne znam da li još uvek funkcioniše. Nakon neodređenog (upravo tako je bilo, ne znaš koliko) broja beskontaktnih transakcija u nekom kratkom vremenu, odbija beskontaktno. Moraš tada fizički da ubaciš karticu u POS terminal i kucaš PIN.
Ovo mi se nije desilo već neku godinu a ume da bude dobar ritam potrošnje kod nabavke za kuću.
Meni te njihove mere ne smetaju i ne smatram ih suvišnim.

Edit: Rovello, koliko je to dugačko u pitanju. Burito nešto neki broj Srbija Beograd piše kod mene npr.

Ma ja hoću da vidim na naslovnoj strani gde mi je pregled transakcija sve transakcije koje sam obavio, nije bitno da li su proknjižene ili ne. Tako je kod drugih banaka a ovi imaju loš dizajn jednostavno.

Obrukao bih se potencijalno jer se na nekim mestima ne unosi PIN, samo se prisloni kartica a ni ne znam ga napamet :D
 
Da, baš je teško pročitati 5 rečenica sa papira na kom je kartica dostavljena, a kojima se opisuje aktivacija kartice.
Beskontakntno plaćanje nebi prošlo: za aktivaciju mora kartica da se ubaci u čitač i da se unese PIN.
Pozdrav
 
Ne bi se obrukao, odmah bi tog momenta aktivirao i prošla bi transakcija.
Pitanje je i da li bi se setio sa proba sa čipom (on ili kasir). Neki POS terminali, doduše, u takvim slučajevima napišu poruku "ubacite karticu", a neki ispadnu nekorisni sa porukom "nepodržana kartica".

Edit: Rovello, koliko je to dugačko u pitanju.
Zapravo uopšte ne toliko dugačko. Imaš ovde neke primere, od osam transakcija se samo dve vide cele. U zavisnosti od širine, staje svega dvadesetak karaktera i ne postoji nikakva mogućnost da se vidi sve. Prosto rešenje bi bilo da može svim detaljima da se pristupi klikom/tapom na transakciju, kao što to funkcioniše za proknjižene, ali trenutno se ništa ne dešava ukoliko se klikne/tapne. Isti važi i za rezervacije koje nisu nastale kartičnim plaćanjem, npr. kad ti blokiraju prenos sredstava zbog "sumnjivih" aktivnosti, a zapravo zato što je iznos nešto veći. Tu već garantovano ime, prezime, adresa, grad ne staju u vidljivi deo.

Nema nikakve dodatne aktivacije, odmah sam ih koristio za internet plaćanja
To mi je baš sumnjivo, znači isto je i poštar mogao da uradi?

samo se prisloni kartica a ni ne znam ga napamet
To već nije zgodno, jer stvarno u teoriji može da se desi da ti se zatraži PIN i bez posebnog razloga. Zato je bolje koristiti RaiPay (ili Apple Pay).
 
Vrh Dno