Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Tasko je
 
Ne može da upadne kamen u senzor. Verovatno ga nisu dobro priključili, naravno neće priznati grešku. Bitno je da ne naplate

Upravo tako. Ići preko Makedonije ili Grčke je uzaludan posao.
Put je ekstra, putarina nema, nikakvih problema nikada, gorivo osetno jeftinije iako cena varira od lokacije do loakcije, usluga na pumpama takođe (kapućino je 1,1-1,2 € npr)
OIbratite paćnju da nakon Prištine do granice sa Albanijom nema nijedne pumpe. Nemojte da točite gorivo na pumpama odmah nakon ulaska na Kosovo, to je sa naših cisterni.
Ono na pumpama oko Prištine može biti i američko i rusko i neuporedivo je bolje. Ima nekoliko pumpi u nizu (4) na izlasku iz sone Prištine, nakon SHELL-ove ima još dve.
Ako i idete na krajnji jug Albanije, jedini putni trošak je tunelarina od 5€. Opravdano sa obzirom na 5600m vrhunskog tunela.
Ja planirao na ulazu u Kosovo da sipam. Hvala za info, sipaću u Pristini.
Video sam Shell pumpu, malo odstupam od rute u gradu ali nije strasno.
 
Ne može da upadne kamen u senzor. Verovatno ga nisu dobro priključili, naravno neće priznati grešku. Bitno je da ne naplate
Nešto je majstor zeznuo, ako su zagrebani diskovi nema reklamacije. Dakle ili je pogrešno kupio ili je neki fuš.
Koje je vozilo u pitanju?
To mi je drugar, znamo se od vrtića, ne plaćam ruku tako da nije do njega sigurno. Disk nije zagreban samo taj senzor nije ok, menjacemo.
Nije 100% siguran da je nesto upalo ali da je los jeste zato i ABS greska.
Reklamirace deo, nikakav problem.
Sa starim setom sve ok radi a zadnji su uvek u boljem stanju od prednjih naravno.
Peugeot 307SW 2008.
 
Moje iskustvo sa putom, tj povratkom iz Potosa na Tasosu. Uplatio Atlas pre 2 3 meseca, rekoh zlu ne trebalo, onaj najjaci paket,a prethodno kupio "nov" auto i odradio na njemu sve sto sam nasao da ne valja. Do ostrva i po ostrvu nekgde 1200km bez problema. U povratku, mi se nesto desi sa kvacilom koje sam promenio 4 meseca ranije, pocne da drobi u menjacu i radila mi je samo 2, 4 i 6. brzina. Rekoh sta sad, dosta mi je tri brzine, doteracu ga nekako 700km. Napravim pauzu na pumpi pred Evzoni da se odmorim jer sam iznad Halkidikija naisao na neverovatno nevreme, bukvalno samo je grad falio. Posle pauze, palim kola, sve radi, ja u cudu, rekoh super, ima Boga, mozda upao neki kamencic. Zadnja naplatna rampa u GR, izlazim sa jos 3 vozila iz linije , potopim gas, auto poleti, 2.0 170ks, i samo stade, i greska Engine repair :) . Uugasim upalim auto, sve isto. Ja rekoh to je to, zovem atlas. Pade mi na pamet da je mozda bolje da probam u safe modu udjem samo u mkd jer ce brze stici slep i naravno krenem. Na granici totalni haos, za mene nevidjeno, skoro 6h sam prveo sa suprugom i detetom. Grci slepci drze dve trake a kolina 10km. Krenem dalje, preseo mi i atlas i sve, ja rekoh ma idem dalje pa nek se zapali do kuce, sta mu bog da. Na nasoj granici jos 1h. I da bila je subota. Dogegam se u pola noci do kuce, skoro 16h voznje. Heh, sad mislim da sam profi vozac. I da, u medjuvremenu mi je crkla i 4. brzina pa sam imao samo dve. Sam se sebi divim kako sam uspeo da prodjem deo oko Soluna. Vise mi se ne ide na more kolima :) Nisam ih popravio, niti planiram skorije. E da, i dpf se zapusio kod Nisa negde..
 
Zato ja skinuo DPF prošle godine, isto me zezao.
 
Ja planirao na ulazu u Kosovo da sipam. Hvala za info, sipaću u Pristini.
Video sam Shell pumpu, malo odstupam od rute u gradu ali nije strasno.
Ne odstupa se od rute, nije jedna Šel pumpa usput. Ne prolazi se ni kroz Prištinu već kroz okolnu industrijsku zonu. Osim ako ti nećeš da je posetiš iz nekog razloga. Šel koji pominjem je na skoro samom izlazu iz te zone, na nekih 150-155 km od Niša
Sipao sam i na Šel i na šiptarskim pumpama, subjektivno mogu da tvrdim da je kod njih čak i bolje. Benzin, testirao i 95 i 100-ku, častim auto uglavnom ovim drugim zbog minorne razlike u ceni
Kad uđete u Albaniju na oko pola km od granice ima par lepih kafanica u drvenom fazonu sa fantastičnim pogledom i veoma jeftinih za naše uslove
 
Poslednja izmena:
Da li može negde pristojno da se ruča posle ulaska u Srbiju iz Severne Makedonije, a da se puno ne udaljava od auto puta i da to nije motel Predejane?
 
Iskreno, ja bih pre ru;ao u Makedoniji (Demitr Kapija npr). Ili Javor Agapi u Mrzencima
U Srbiji, zavisi koliko daleko od granice. Motel "Džep", Bavka Leskovac ...
 
Poslednja izmena:
Da li može negde pristojno da se ruča posle ulaska u Srbiju iz Severne Makedonije, a da se puno ne udaljava od auto puta i da to nije motel Predejane?
Jezero Mladost jest u Mkd. ali je prilicno blizu nase granice, oko sat vremena pre iste!
Ako insistiras na Srb. onda pravac Vranje, gde god udjes neces mnogo pogresiti, moras se malko iscimati.
 
Pa to je u Makedoniji, meni treba kad uđem u Srbiju iz Makedonije...
 
Groš kod Leskovca ako nije daleko od granice.
 
Moje iskustvo sa putom, tj povratkom iz Potosa na Tasosu. Uplatio Atlas pre 2 3 meseca, rekoh zlu ne trebalo, onaj najjaci paket,a prethodno kupio "nov" auto i odradio na njemu sve sto sam nasao da ne valja. Do ostrva i po ostrvu nekgde 1200km bez problema. U povratku, mi se nesto desi sa kvacilom koje sam promenio 4 meseca ranije, pocne da drobi u menjacu i radila mi je samo 2, 4 i 6. brzina. Rekoh sta sad, dosta mi je tri brzine, doteracu ga nekako 700km. Napravim pauzu na pumpi pred Evzoni da se odmorim jer sam iznad Halkidikija naisao na neverovatno nevreme, bukvalno samo je grad falio. Posle pauze, palim kola, sve radi, ja u cudu, rekoh super, ima Boga, mozda upao neki kamencic. Zadnja naplatna rampa u GR, izlazim sa jos 3 vozila iz linije , potopim gas, auto poleti, 2.0 170ks, i samo stade, i greska Engine repair :) . Uugasim upalim auto, sve isto. Ja rekoh to je to, zovem atlas. Pade mi na pamet da je mozda bolje da probam u safe modu udjem samo u mkd jer ce brze stici slep i naravno krenem. Na granici totalni haos, za mene nevidjeno, skoro 6h sam prveo sa suprugom i detetom. Grci slepci drze dve trake a kolina 10km. Krenem dalje, preseo mi i atlas i sve, ja rekoh ma idem dalje pa nek se zapali do kuce, sta mu bog da. Na nasoj granici jos 1h. I da bila je subota. Dogegam se u pola noci do kuce, skoro 16h voznje. Heh, sad mislim da sam profi vozac. I da, u medjuvremenu mi je crkla i 4. brzina pa sam imao samo dve. Sam se sebi divim kako sam uspeo da prodjem deo oko Soluna. Vise mi se ne ide na more kolima :) Nisam ih popravio, niti planiram skorije. E da, i dpf se zapusio kod Nisa negde..
Moraš naći dobrog majstora za brend koji voziš. Zadnji put kada sam kupovao auto, pre kupovine je bio kod jednog poznatog majstora za brend koji vozim. Tema je između ostalog bio i dpf čiji se parametri mogu očitati na dijagnostici. Zapušenost filtera je bila ako se dobro sećam 95 %, ali interval između dve regeneracije oko 1700 km, što je bilo odlično. Posle prve vožnje autoputem i dimne zavese, beli dim više nikada nisam video.
 
Veće je cimanje ulazak u Leskovac, ali su svakako obe kafanice dobre. ( :
 
Ne odstupa se od rute, nije jedna Šel pumpa usput. Ne prolazi se ni kroz Prištinu već kroz okolnu industrijsku zonu. Osim ako ti nećeš da je posetiš iz nekog razloga. Šel koji pominjem je na skoro samom izlazu iz te zone, na nekih 150-155 km od Niša
Sipao sam i na Šel i na šiptarskim pumpama, subjektivno mogu da tvrdim da je kod njih čak i bolje. Benzin, testirao i 95 i 100-ku, častim auto uglavnom ovim drugim zbog minorne razlike u ceni
Kad uđete u Albaniju na oko pola km od granice ima par lepih kafanica u drvenom fazonu sa fantastičnim pogledom i veoma jeftinih za naše uslove
Planiram da idem preko Medvedju.
Trenutno gledam Sygic apk i pokazuje mi jedinu Shell pumpu u Pristini u naselju Čaglavice.

1000130848.jpg

Ruta mi ide preko narandžaste pasarele koja je levo na slici. Tu bih se isključio na kratko jer mi izgleda blizu pumpa. Pa da se vratim na istu pasarele i nastavim put.
Drugu pumpu nisam nasao
 
Radari obično budu gde su niska ograničenja, deonica od Katlonova gde se razdvajaju trake, posle tunela i sl.
 
Na granici totalni haos, za mene nevidjeno, skoro 6h sam prveo sa suprugom i detetom. Grci slepci drze dve trake a kolina 10km.
Ja sam trenutno u Grckoj, u nedelju sam presao Evzoni oko 16h, cekao sam bukvalno 10 minuta na granici. Ali zato na suprotnoj strani, za izlazak iz Grcke... Ljudi moji ja ne znam sta je ono bilo, ali kolona je bila do prve naplatne rampe! Ja ono u zivotu nisam video, tu ima sigurno nekoliko kilometara.. Ko zna koliko su oni ljudi cekali da udju u Makedoniju.
 
Planiram da idem preko Medvedju.
Trenutno gledam Sygic apk i pokazuje mi jedinu Shell pumpu u Pristini u naselju Čaglavice.

Ruta mi ide preko narandžaste pasarele koja je levo na slici. Tu bih se isključio na kratko jer mi izgleda blizu pumpa. Pa da se vratim na istu pasarele i nastavim put.
Drugu pumpu nisam nasao
Nemoj da gledaš nijednu od tih navigacija. Nemaju pojma o objektima koji se nalaze ni na Kosovu ni u Albaniji. Koristio sam iGO za navođenje, kontrola preko TomToma, GMaps, CoPilot i Sygic u pripravnosti.
Kada sam prvi put išao u Valonu (2020), na Vikipediji sam pročitao da ima oko 80.000 stanovnika. Sada piše da ima nešto preko 66,000 a zapravo grad ima preko 300,000 inače. Ni u jednoj navigaciji nije postojao novi (auto)put od Drača do juga.
Išao sam 4 puta, poslednji put u Sarandu a obilazio sve i svašta u krugovima po 100-ak km od boravišta i skroz do Grčke granice, Vozikao novim neucrtanim putevima, čak i nekim prastarim koji su kratki ali se vozi po 30 na sat, itekako se isplati da gledaš i pratiš znakove.
Uglavnom, apropos Kosova, oko Prištine i taj industrijski deo koji se okrzne ima gomila benzinskih pumpi kraj puta. Sa obzirom da sam prvi put po savetu sipao gorivo na ulasku u Kosovo, prešao sam se misleći da če biti još neke nakon Prištine do granice. Nije bilo više ni jedne pa sam sipao benzin tek kad sam došao u Valonu (Vlore) a tamo je cena kao kod nas. Možeš ti sići sa autoputa na Kosovu i da svratiš u neko selo pored, vide se stanice, ali nisam baš imao volje za takve egzibicije.

Uglavnom, beležio sam, od moje kuće u Nišu pa u intervalu 155-159km od nje ima poslednje 4 pumpe u nizu, još jedna je bila u izgradnji. Prva je HiB, poslednja IP, između su Šel i još jedna. Inače nije neobično da promene vlasnika. Sipao gorivo na tri od te 4, čini mi se da je na obe šiptarske bolje. Pravi je autoput pa ako promašiš ne možeš da pređeš na drugu stranu, kruženje bi potrajalo solidno.
To je autoput označen kao R7, segment je nekoliko km pre "detelina" raskrsnice. Ko zna, možda je još neka pumpa iznikla u međuvremenu u tom potezu ali sigurno ne nakon toga.
 
Poslednja izmena:
Radari obično budu gde su niska ograničenja, deonica od Katlonova gde se razdvajaju trake, posle tunela i sl.
Posle tunela obavezno stoje, čak postoji caka kod onog tunela što je čini mi se najduži i put je prav, bez krivina(ne znam kako se zove), dakle posle tunela još 1km je ograničenje 80km/h pa tek onda ide znak za 130km/h. Iza tog znaka uglavnom stoje i pecaju. Kad izađeš iz tunela skoro da ih i ne vidiš, još sunce udara direktno u oči.
 
Uradio sam update mapa na Sygic-u i mislim da mi pokazuje dobro. Pre Alone se skreće za Novi put kroz tunel i onda idem desno pre Djirokastra.
Verovatno si tim putem išao.
Svakako ću obratiti paznju na znakove ali mislim da bi mi bilo naporno zbog dužine puta jer planiram stajanje samo na benzinsku pumpu I granice.
Radije bi da vozim opušteno i gledam i navigaciju

Da krećem iz Leskovac, tu ću doći dan ranije a u povratku vraćam na Ohrid ski jezero jedan dan.
1000130873.jpg
 
Pre dve godine još tunel nije bio završen. Jeste, sada ti dobro pokazuje
Prvi put kada sam pravio izlet do Ksamila išao sam nakon Valone preko Liogara planinskog prevoja (penješ se od 0 na preko 1000m :D) Naredni put sam nakon Fiera skrenuo levo i išao takođe odličnim novim, lepšim putem ali dužim. Njime se prolazi preko prelepih planinskih krajeva bogatih fantastičnom vodom za piće

Edit
Zapravo i ne pokazuje ti kako treba baš. Lepo si napisao, malo pre Valone se skreće levo, obilazi sa gornje strane i ide se na Dermi/Himaru kroz tunel u Liogari. Ovo na tvom skrinšotu je put od Fier-a levo kojim sam išao. Od Niša do Sarande ima oko 730km, pa još 15-ak km do Ksamila.
 
Poslednja izmena:
To je to, evo iz drugog ugla
1000130874.jpg

Mislim da je ovo najbolja ruta
Uglavnom, treba u Priština sipati Gorivo do čepa. Bitno li je da li je Shell kao proverena ili može bilo koja?
 
Često sipam na Hib, nije bilo problema do sada. I u vezi pomenutih radara, kroz Alb do Drača sam naišao na tri ili četiri.
 
Meni je kolona bila i pre naplatne rampe.
Ja sam trenutno u Grckoj, u nedelju sam presao Evzoni oko 16h, cekao sam bukvalno 10 minuta na granici. Ali zato na suprotnoj strani, za izlazak iz Grcke... Ljudi moji ja ne znam sta je ono bilo, ali kolona je bila do prve naplatne rampe! Ja ono u zivotu nisam video, tu ima sigurno nekoliko kilometara.. Ko zna koliko su oni ljudi cekali da udju u Makedoniju.
Moraš naći dobrog majstora za brend koji voziš. Zadnji put kada sam kupovao auto, pre kupovine je bio kod jednog poznatog majstora za brend koji vozim. Tema je između ostalog bio i dpf čiji se parametri mogu očitati na dijagnostici. Zapušenost filtera je bila ako se dobro sećam 95 %, ali interval između dve regeneracije oko 1700 km, što je bilo odlično. Posle prve vožnje autoputem i dimne zavese, beli dim više nikada nisam video.
Naučio sam školu.
 
Nazad
Vrh Dno