Šta je novo?

Raiffeisen bank

Malo sam iznenađen time što nije odrađena štampa makar pozadi, a koliko vidim i mat su. Mi sa redovnim dizajnom smo izgleda drugorazredni. Doduše, zato radije i koristim Dinu, pošto ona barem jeste kvalitetnije odrađena.
 
Danas stigle kartice, tačno 10 dana od otvaranja ne računajući vikend, evo i dizajn nove vize ako nekoga interesuje.
Napred samo ime a pozadi ništa, prvi put vidim da na kartici nema broj i ostalo.

Malo sam iznenađen time što nije odrađena štampa makar pozadi, a koliko vidim i mat su. Mi sa redovnim dizajnom smo izgleda drugorazredni. Doduše, zato radije i koristim Dinu, pošto ona barem jeste kvalitetnije odrađena.
Wise vec ima ovakve Viza kartice zove se Eco Card.
 
Wise vec ima ovakve Viza kartice zove se Eco Card.
Imala je i Credit Agricole, odnosno još Yettel i Addiko (njihove imaju pozadi u donjem desnom uglu miris jagode, a Rajfajzen u Hrvatskoj limuna 😀).
 
@andjelkov Neka vas kartice dobro služe, ali ovo je najružniji dizajn koji sam videla kod domaćih banaka. Prethodna generacija Visa kartica kod RF banke je sasvim pristojno izgledala.
 
Nisam ukapirao koja je sad ovo fora bez broja računa, CVV koda, itd. na samoj kartici...?! :unsure: Slažem se sa @Violet, dizajn je blagi užas u odnosu na prethodne, ali OK...
 
Dakle, ako kod sebe u datom trenutku nemam telefon i RaiPay da pogledam broj kartice ili CVV kod, ništa od plaćanja :ROFLMAO:
 
@Violet mi stariji od 26 i dalje imamo one žute sa plavim gradientom u gornjem desnom uglu. Zamerio sam samo to što ih i dalje rade sa prelepljivanjem folija, umesto da se magnetna traka odštampa na plastici.
 
Još da budeš zahvalan što ti piše VISA debit, da znaš barem koja je vrsta kartice. 😂 Za cvv je i bolje što ga nema. Ne znam i na DINA zašto ne izbace. Mada, to mogu ljudi i sami da uklone.

P.S. Kako razlikovati kartice, ko ih ima više?🤔
 
Otvorio sam iRačun i nisam znao da može da radi automatski konverziju sa dinarskog računa u evre ako plaćam nešto u inostranstvu ili na nekom sajtu. Nego povežem Visu za devizni račun i sad moram da imam evre isključivo, što me malo nervira.
Da li je bolji kurs ako menjam u menjačnici kod njih dinare koje imam na računu, nego to kad radi automatski konverziju, što neko gore reče?
 
Svakako je malo bolji preko menjačnice, nego li autokonverzijom. Uostalom, pre odabira i potvrde, imaš odbrojavanje od 60 sekundi, gde izostanak reakcije znači i odustanak, što ti daje dovoljno vremena da vidiš koji kurs ti nude i potvrdiš kupoprodaju.
 
Otvorio sam iRačun i nisam znao da može da radi automatski konverziju sa dinarskog računa u evre ako plaćam nešto u inostranstvu ili na nekom sajtu. Nego povežem Visu za devizni račun i sad moram da imam evre isključivo, što me malo nervira.
Da li je bolji kurs ako menjam u menjačnici kod njih dinare koje imam na računu, nego to kad radi automatski konverziju, što neko gore reče?
Pa ne moraš da imaš isključivo evre već se kartica vezuje po tvojoj želji i za dinarski i za devizni pa kad plaćaš nešto spolja ona vuče sa deviznog, bez da radi konverziju i da te deru na kursu. Kada plaćaš u Srbiji istom karticom onda se vuče sa dinarskog računa. Tako bi trebalo da funkcioniše, još nisam probao, podneo sam zahtev kao što sam pisao gore pa čekam da mi to odobre i povežu, ali sam razumeo da su ljudi ovde sa foruma tako to odradili.
Što se tiče ovog drugog pitanja, evo iz mog primera, platio sam nešto u Crnoj Gori u aprilu iz Srbije i za iznos od 7,32EUR mi je skinuo 879,29 din sa dinarskog računa (+ VISA provizija od 0,07EUR -> 8,41din na tu transakciju). To je 120,12 din za 1 EUR putem auto konverzije. Kurs u njihovoj menjačnici je na taj dan bio 120,1989 din da si hteo da kupiš Evre. Dakle najbolji kurs je da odeš u Trange-Frange, kupiš Evre i uplatiš na devizni za koji si vezao VISA karticu :)

edit:
Da ne zaboravim, devizni iRačun je multivalutni, tako da ti možeš da uplatiš i npr. USD, CHF i druge valute pa kad plaćaš u USD karticom on će povući USD sa računa bez konverzije, samo uz tu proviziju od 1%. Opet ovo pretpostavljam, nisam probao, ali nema logike da je drugačije, ako neko zna neka potvrdi ili opovrgne.
 
Poslednja izmena:
Što se tiče plaćanja u Srbiji to mi je jasno, ali što se tiče inostranih plaćanja uvek skida sa deviznog računa, ukoliko nema novca na njemu, neće da automatski skine dinare već moram da imam sredstva na dinarskom računu.
Tako mi danas rekoše mejlom iz banke.
Nego ja nisam navikao na to, imam račun u Halku i tamo mi automatski konvertuje dinare u evre, iako na deviznom računu nikad nemam novca.
Ovaj iRačun sam otvorio samo da imam odvojeno za AliExpress, Temu i slično. Pa treba da se naviknem sad na to, da uvek imam novca na deviznom računu.
 
USD, CHF i druge valute pa kad plaćaš u USD karticom on će povući USD sa računa bez konverzije, samo uz tu proviziju od 1%. Opet ovo pretpostavljam, nisam probao, ali nema logike da je drugačije, ako neko zna neka potvrdi ili opovrgne
Ja koliko sam upoznat ako bi placali nesto u USD (a imamo raspolozivo USD) konverzija bi išla USD>EUR>USD. EUR bi trebalo da je postavljena kao default valuta za inostrana plaćanja.

Ovako je u Yettel banci, a verovatno i u RF
 
I meni su tako rekli u call centru ali pokušaj otvaranja u pola 7 nije uspeo zbog "nismo u mogućnosti da Vam u ovom trenutku omogućimo otvaranje...".
Nakon ponovnog poziva call centru i upita zašto odbijenica, ista osoba sa promuklim glasom je rekla da već u pola 7 operateri odlaze kući i da probamo sutra posle 9 ujutro.
 
I meni su tako rekli u call centru ali pokušaj otvaranja u pola 7 nije uspeo zbog "nismo u mogućnosti da Vam u ovom trenutku omogućimo otvaranje...".
Ako si nakon popunjavanja svih polja, dobio obaveštenje da nisu u trenutku u mogucnosti da ti ponude zaključenje ugovora o otvaranju i vođenju iRacuna, biće da je to onda zbog nekih kriterijuma banke, a ne zbog rada centra za identifikaciju. Ovim recima kojima si ti rekao, ni ne izgleda kao da si dosao do koraka video identifikacije.

je rekla da već u pola 7 operateri odlaze kući i da probamo sutra posle 9 ujutro
Ako je ovo tačno, to znaci da se radno vreme operatera u centru za identifikaciju skraćuje (ja kad sam otvarao racun bilo je do 22, pre mesec-dva je bilo do 21).
 
Pa ne moraš da imaš isključivo evre već se kartica vezuje po tvojoj želji i za dinarski i za devizni pa kad plaćaš nešto spolja ona vuče sa deviznog, bez da radi konverziju i da te deru na kursu. Kada plaćaš u Srbiji istom karticom onda se vuče sa dinarskog računa. Tako bi trebalo da funkcioniše, još nisam probao, podneo sam zahtev kao što sam pisao gore pa čekam da mi to odobre i povežu, ali sam razumeo da su ljudi ovde sa foruma tako to odradili.
Što se tiče ovog drugog pitanja, evo iz mog primera, platio sam nešto u Crnoj Gori u aprilu iz Srbije i za iznos od 7,32EUR mi je skinuo 879,29 din sa dinarskog računa (+ VISA provizija od 0,07EUR -> 8,41din na tu transakciju). To je 120,12 din za 1 EUR putem auto konverzije. Kurs u njihovoj menjačnici je na taj dan bio 120,1989 din da si hteo da kupiš Evre. Dakle najbolji kurs je da odeš u Trange-Frange, kupiš Evre i uplatiš na devizni za koji si vezao VISA karticu :)

edit:
Da ne zaboravim, devizni iRačun je multivalutni, tako da ti možeš da uplatiš i npr. USD, CHF i druge valute pa kad plaćaš u USD karticom on će povući USD sa računa bez konverzije, samo uz tu proviziju od 1%. Opet ovo pretpostavljam, nisam probao, ali nema logike da je drugačije, ako neko zna neka potvrdi ili opovrgne.
Tacno upravo je sve tako kako kazes. Od A do Š.
 
Ako si nakon popunjavanja svih polja, dobio obaveštenje da nisu u trenutku u mogucnosti da ti ponude zaključenje ugovora o otvaranju i vođenju iRacuna, biće da je to onda zbog nekih kriterijuma banke, a ne zbog rada centra za identifikaciju. Ovim recima kojima si ti rekao, ni ne izgleda kao da si dosao do koraka video identifikacije.
To smo i mi pomislili i zato i zvali call centar digitalnog bankarstva za razjašnjenje i baš smo i pitali da li ima veze sa kriterijumima budući da se otvara za majku - penzionera tj. "možda je prestara za njihovu ponudu" je prvo što nam je palo na pamet ali je žena promuklog glasa - ista ona koja je u ranijem pozivu potvrdila da rade do 21h sada obhašnjavala da nije to sigurno nego je sistem propterećen i da će joj proći sigurno ujutro kada više operatera bude dostupno, tj. da većina već oko pola 7 nije dostupna - decidno je tvrdila da je problem s njihove strane a ne u kriterijumima.
 
@Belgrade. bez brige, deda je sa tada nepune 92 godine otvorio iRačun na kontu moje preporuke, tako da starost korisnika nije problem. Pisao sam mu markerom krupno, čitao je sa papira, sms kod je stigao na dumb phone i to je to.
 
Da ne zaboravim, devizni iRačun je multivalutni, tako da ti možeš da uplatiš i npr. USD, CHF i druge valute pa kad plaćaš u USD karticom on će povući USD sa računa bez konverzije, samo uz tu proviziju od 1%. Opet ovo pretpostavljam, nisam probao, ali nema logike da je drugačije, ako neko zna neka potvrdi ili opovrgne.
Ja koliko sam upoznat ako bi placali nesto u USD (a imamo raspolozivo USD) konverzija bi išla USD>EUR>USD. EUR bi trebalo da je postavljena kao default valuta za inostrana plaćanja.
Ne znam kojim tokom i po kom kursu bi se dolari sa deviznog računa pretvorili u evre, ali kartična plaćanja su svakako vezana za evre. Tad još ima i dodatna provizija od 1% za plaćanje u trećoj valuti (za kreditne kartice 2%), koja se nalepi na Visino svođenje zaduženja u USD na EUR. Pisao je ranije već neko kako mu je ispalo plaćanje preko Alija i stvarno je tako bilo. Uzeto mu je, dakle, 1% kao naknada za konverziju (to je bilo u okviru konverzije, ne kao odvojena transakcija), a zatim još 1% na to kao naknada za plaćanje u inostranstvu (uobičajena odvojena transakcija). Sve je to u skladu sa tarifnikom.

ukoliko nema novca na njemu, neće da automatski skine dinare već moram da imam sredstva na dinarskom računu
Upravo, to se kod njih ne može izbeći, tj. tačno je određeno šta se skida sa kojeg računa.
 
Poslednja izmena:
@Belgrade. bez brige, deda je sa tada nepune 92 godine otvorio iRačun na kontu moje preporuke, tako da starost korisnika nije problem. Pisao sam mu markerom krupno, čitao je sa papira, sms kod je stigao na dumb phone i to je to.
Nedaju kevi ponovo da otvori račun, očigledno da ipak postoji tiha diskriminacija prema matorcima, jer u njenom slučaju baš ništa drugo nije moglo da bude problem obzirom da kod njih nikad ranije nije imala tekući, evo screenshot-a:
 

Prilozi

  • Problem.jpg
    Problem.jpg
    219.2 KB · Pregleda: 75
@Belgrade. razmišljam možda ako je stavljeno kao razlog otvaranja računa prenos penzije pa da zbog toga sistem odbija. Sa ličnom štednjom je njemu prošlo.
 
Nedaju kevi ponovo da otvori račun, očigledno da ipak postoji tiha diskriminacija prema matorcima, jer u njenom slučaju baš ništa drugo nije moglo da bude problem obzirom da kod njih nikad ranije nije imala tekući, evo screenshot-a:
Da nije imala nekada racun u nekoj banci koju je RB kupila u prethodnom periodu, kao npr. Crédit Agricole, pa vec ma racun kod RB, a da nije ni svesna? Znam za takve slucajeve pa zato i pitam.
 
Da nije imala nekada racun u nekoj banci koju je RB kupila u prethodnom periodu, kao npr. Crédit Agricole, pa vec ma racun kod RB, a da nije ni svesna? Znam za takve slucajeve pa zato i pitam.
Nije, jedini tekući račun koji je ikada imala je onaj u BPŠ gde sad prima penziju, a ranije platu.
Pre deset godina je imala na kratko štedni račun u Raiffaisen-u na kom je imala neki obavezni depozit koji joj je tada bio neophodan da bi dobila vizu da dođe kod nas u goste pošto smo tad živeli u inostranstvu, a i taj štedni je zatvoren pre mnogo godina.
 
Nazad
Vrh Dno