Šta je novo?

Kurirske službe

Mogao bi i KP nekako da to reši, da zabrani postavljanje više od 10-15 oglasa ukoliko nije registrovana trgovina
 
Mogao bi i KP nekako da to reši, da zabrani postavljanje više od 10-15 oglasa ukoliko nije registrovana trgovina

Nije KP jedini oglasnik, ali tamo je razlika već jasna. Ako prodavac nema upisan PIB, nema mogućnost da izabere nov proizvod, već "kao novo (nekorišćeno)". KP je uradio dovoljno, svi vidimo ko radi na crno, ostalo nije njihova stvar.

Naravno, to što je upisan PIB i omogućeno da se stavi da je artikl nov, ne znači da će artikl biti legalno prodat.

Zato se prati novac, a gde novac mora da prodje? Kroz kurirsku službu. Odatle ide ili u banku ili prodavcu u kešu.
 
To je tačno. Često kupujem preko KPa i ne sećam se kada sam poslednji put dobio račun, čak i kada naizgled deluje da je firma u pitanju, garancija i račun izostanu. Mada je sve povezano, većina ide na crno a opet Pošta i druge kurirske službe na neki način žive od njih, šta bi se desilo da njih nema. Takođe bi konkurencija bila manja, online kupovina znatno skuplja
 
Zato se prati novac, a gde novac mora da prodje? Kroz kurirsku službu. Odatle ide ili u banku ili prodavcu u kešu.
Ne mora kroz kurirsku sluzbu, prodavac moze traziti uplatu unapred pre slanja.
Meni cesto ljudi traze da uplate unapred zbog nesto jeftinije postarine, ne znam kako se posmatra kad fizicko lice uplati novac fizickom licu, da li je isto kao kad kurirska sluzba uplati fizickom licu ili je drugacije ali mora da postoji neki limit i u jednom i u drugom slucaju.
 
Ne mora kroz kurirsku sluzbu, prodavac moze traziti uplatu unapred pre slanja.
Meni cesto ljudi traze da uplate unapred zbog nesto jeftinije postarine, ne znam kako se posmatra kad fizicko lice uplati novac fizickom licu, da li je isto kao kad kurirska sluzba uplati fizickom licu ili je drugacije ali mora da postoji neki limit i u jednom i u drugom slucaju.

Da, loše sam formulisao, ali svakako, ako kurir ne nosi novac, novac prolazi u kroz neki elektronski sistem plaćanja. Izuzetak je, opet, lično preuzimanje.
 
Nebitno je da li ti fizicko lice ili kurirska sluzba uplacuje novac, svakako poreska ima uvid u tvoj promet na racunu
Ako prodjes ovaj iznos od 4.874.508 spremaj pare da platis porez na dobit

Ako redovno primas uplate od kurirske sluzbe, nece im mnogo trebati da saberu sta radis, bez obzira da li je to nova ili polovna roba, ti ostvarujes prihod od toga. Ako jedini sistem koji radi kako treba u drzavi, to je poreski. Imao sam prilike da vidim na Kopaonik biznis forum njihov informacioni sistem koji je bolesno dobar, sta god da zamislis, bilo kakvu analizu, kalkulaciju ili bilo sta drugo za pravno ili fizicko lice, odradice ti jednim klikom
 
Ako neko od prodaje ostvari toliki promet, onda i treba da reaguju. Ali to mogu samo ozbiljni igrači (prodavci)
 
Ako prodjes ovaj iznos od 4.874.508 spremaj pare da platis porez na dobit

Zapravo bi trebalo da je mnogo gore, jer ovo što si linkovao je porez na dohodak (240 i još neke šifre), a transakcije za prodaju preko oglasa idu na 253, za koje uopšte nemaš osnov priliva. Može da bude proglašeno za pranje para.

Ako neko od prodaje ostvari toliki promet, onda i treba da reaguju. Ali to mogu samo ozbiljni igrači (prodavci)
Ovo je sada već potpuno druga tema. Danas je elektornika baš skupa i 50.000 eur godišnje je rekao bih smešan promet.
 
Ako je tako kao što si naveo onda ispada da nemaš pravo ni da nešto lično, svoje prodaš, jer može da se tretira kao nešto više. Recimo, moja supruga je prošle i ove godine prodala brdo nekih igračaka, garderobe, čega sve nije, od klinaca što više nekoriste, puna je bila soba i dvorište. Kako bi se onda to tumačilo, mislim da neka fleksibilnost postoji, bar je do sada bila, jer nisu svi preprodavci.
 
Продаја личних, половних, ствари не спада под недозвољену трговину (промет робе ''нерегистрованих субјеката'').
Тако би бар требало да буде. Нека ме неко исправи ако грешим.
Иначе, пре пар дана сам узимао неке графичке од ''мађара'' са којим сарађујем годинама, пре је увек слао поузећем
Бексом или Аксом, а сада прима само уплате или у виду крипта или му се шаље новац у пакету, Пост Експресом.
Обзиром да ја свакако имам и користим редовно крипто, а и трансакција је била скоро 15k€, послао сам криптом.
Мада ми не би био проблем да му пошаљем и у пакету новац (у више одвојених пакета, за сваки случај),
ако је неки мањи износ, кад не бих користио криптовалуте.
Наравно, билo је могуће и лично преузимање, али ми се није баш цимало да идем до Суботице, јер сам имао других обавеза.
 
Ako je tako kao što si naveo onda ispada da nemaš pravo ni da nešto lično, svoje prodaš, jer može da se tretira kao nešto više. Recimo, moja supruga je prošle i ove godine prodala brdo nekih igračaka, garderobe, čega sve nije, od klinaca što više nekoriste, puna je bila soba i dvorište. Kako bi se onda to tumačilo, mislim da neka fleksibilnost postoji, bar je do sada bila, jer nisu svi preprodavci.

Ne zna šta je i koliko prodala, ali to može da bude nekoliko stotina ili ajde hiljada eur. Posebno što je veći broj transakcija, pa su u zbiru opet nebitne. To nikoga ne interesuje.

Ali kada gore pomenuti "mađar" u jednoj transakciji proda opremu za 15k EUR, to ne da upada u oko, nego ide na nešto što se zove "procena rizika od pranja novca i finansiranja terorizma", pa iz tog razloga traži alternativne načine naplate.
 
Ako nesto narucujete iz subotice preko poste racunajte da ce te paket cekati skoro cele nedelje da posalju
 
Kako cele nedelje?
Jel to u Subotici posta strajkuje ili je problem do posiljaoca da ne posalje na vreme?
 
Mi smo danas prvi put slali u PE reklamaciju kao primaoci paketa. Kad god je neki minijaturni paket, u onim PE kesama, tipa nekoliko šrafova ili presavijena dokumenta ili tako nešto slično, što u mom reonu raznosi poštar, nema trika da nam donese pakete. Gotovo uvek kao primalac plaćamo poštarinu po ugovoru, primalac je pravno lice, nekada ubaci u sanduče onaj papir, nekada ni to. Samo stigne poruka da nas paket čeka u pošti.

A poseban crnjak je što nam juče PE kurir doneo paket od 3kg, a poštar istog dana nije ostavio ni papirić, već samo poruka da preuzmemo PE u pošti.

Koliko godi mi je na kućnoj adresi poštar mega car, toliko je ovaj tip baš teška negativa.

Na prvu reklamaciju nam uopšte nisu odgovorili, pa smo ponovili reklamaciju I Nakon toga je usledio poziv iz lokalne pošte, pa poziv od ne znam odakle, pa je bio poštar, valjda ga poslala šefica da se izvini, mada to nije uradio, već je nespretno obajasnio da je mislio da su ti naši mali paketi "kinezi" za fizičko lice i on to uopšte ne nosi. Pa je rekao da će ubuduće sve što je za našu firmu da donese. Ostali smo zbunjeni momentom da on zapravo bira kome će šta da isporuči, a kome ne.

I onda je došao neki kontrolor iz PE, nisam bio tamo, pa ne znam šta je tačno bio razlog njegovog dolaska. Valjda da vidi gde nam piše naziv firme, kao poštar nije znao gde smo, pa je ubacio dopis u sanduče. A isti poštar nam svako malo donosi redovnu poštu i onda zna gde smo. Izlog do ulice nam je oko 16 metara širine, a ulazna vrata su 3-4 metra. Nema drugih firmi u blizini.

I carevi su zapravo hteli da nam naplate i lezarinu za PE paket koji nismo preuzeli prvog dana kada smo obavešteni. Umesto da oni plate penal što ga nisu isporučili. Ne znam da li smo to platili, ali znam da koleginica koja vodi računa o tome odbije da prihvati račune sa kojima se ne slaže, pa se nateže sa njima i za najmanji iznos. Kaže, princip.
 
E kad smo kod principa, imamo novi hit sa AKS. Zbog upisivanja lažnih masa Od strane pošiljalaca, iveli su merenje svih paketa. Kada vam se učini visoka poštarina, obavezno proveravajte koliko je napisana masa. Mi svaki paket merimo nakon pakovanja i upisujem u nekoliko grama tačnu masu. Od početka godine, pre neki dan nam sedmi put naplate veću masu. Uglavnom nam pomere paket za jednu cenovnu kategoriju, ali poslednja dva puta pomeraju za po dve cenovne kategorije. Obrazloženja su do sada bila
"mora vaga na baždarenje" - ponovljeno više puta
"kada je paket mnogo lagan, vaga ga ne detektuje, pa se kolege nagnu da pokrenu vagu" - pa paket od 0,8kg ode na 6,5kg
"desi se da kolege slučajno zapisu pogrešnu masu", pa paket od 1,2kg postane 5,5kg 😳

Sektor reklamacija Nam je do sada sve moguće situacije vrlo brzo rešavao, ali ovo sa merenjem paketa, kao da im je sistemski predvidjeno I da nemaju nameru to da reše.
 
Paket juce poslat danas jos uvek stoji u posti kod njih 2400 posta subotica
Kako je poslat, kao CC ili kao Post Express?
Pretpostavljam da je kao CC, a isporuka CC paketa je, cini mi se, do 5 radnih dana, nije kao kod Post Express-a danas za sutra.
S obzirom da, iz komunikacije sa kuririma znam, da je utorak ubedljivo njima najgori dan za dostave jer utorkom imaju najvise paketa za isporucivanje pa verovatno zbog toga nije tvoj paket mrdnuo iz Subotice.
Ni meni utorkom ne stizu CC paketi.
 
Kako je poslat, kao CC ili kao Post Express?
Pretpostavljam da je kao CC, a isporuka CC paketa je, cini mi se, do 5 radnih dana, nije kao kod Post Express-a danas za sutra.
S obzirom da, iz komunikacije sa kuririma znam, da je utorak ubedljivo njima najgori dan za dostave jer utorkom imaju najvise paketa za isporucivanje pa verovatno zbog toga nije tvoj paket mrdnuo iz Subotice.
Ni meni utorkom ne stizu CC paketi.
Pe poslato nije cc
 
Imam ugovor sa Post Expressom, interesuje me na koji broj telefona ili email se prijavljuju ispravke poput : pogrešno unet otkup, pogrešna adresa itd.

U pošti mi kažu da to ne postoji da sve mora lično u pošti da se sređuje, ali mi deluje kao da ne znaju...
 
[email protected]
Željenu ispravku pišeš na memorandum, skeniraš i šalješ.

Uglavnom brzo reše.
Kada pošalješ pravu reklamaciju, ne javljaju se dok ih ne pdosetiš.
 
Dobijem danas poruku na Viber od DExpress-a da mogu ocekivati u toku dana paket sa Temu posto DExpress danas, 2. maja radi normalno.
Cekam paket ko budala, ne odvajam se od telefona i evo sad je kraj njihovog radnog vremena jer rade do 16h, a paket mi nije isporucen.
Izgubio sam dan cekajuci kurira DExpress-a.
 
Zivo me zanima da li ce ovaj paket koji je predat 30 tog aprila krenuti sutra ili nocas, ili ide pon./utorak posto valjda rade u subotu (posta)
 
Nama PE kurir u sredu reče da u subotu neće raditi tj da će paketi koje šaljemo u sredu biti isporučeni u ponedeljak.
 
Ova nasa Posta zaposljava bas zanimljive likove, danas dok sam cekao u redu za salter Post Express-a malo je falilo da mi puknu zivci i da ih onako bas posteno iznapusavam.
Stanem u red, ispred mene troje ljudi, radnica na slteru zavrsi jednog dodje drugi, u pitanju je bio jedan mladi momak.
Paket velicine kao android telefon, momak zapisao podatke primaoca na ceduljce i zelepio na paket, verovatno da ne bi izgubio.
Predaje radnici na salteru taj paketic, ona uzme u ruke i kaze "ne moze ti adresnica biti ovako mala" :rolleyes:, ja vec vidim da nesto nije kako treba, zatim ga pita "jel saljes kao post express", momak odgovara "da",zena ukuca podatke od posiljaoca i podatke od primaoca, odnosno prekucala je podatke od pimaoca sa cedulje pa pocne citati da vidi sa momkom jel dobro prepisala :rolleyes:.
Kada su se usaglasili da su podatci dobri momak joj kaze da ima otkup i kaze iznos, zena "e pa sad, sto to nije napisano na cedulju, sta ja sad da radim, jel ti prvi put nesto prodajes pa ne znas da moras napisati otkupnu cenu na papirce", momak se nasmeja, zena "sta se smejes, stvaras mi guzvu, vidi koliki je red" :rolleyes:.
Meni iza vec ozbiljno poceli da rade zivci kad sam cuo tako nesto sto nema veze sa vezom jer je njihovo da pitaju jel ima otkupa ili nema (bar tako su do sad radili) i mislim se u sebi, aj sad reci jos nesto pa da puknem skroz onda ce biti svasta.
Sreca pa nije, posiljalac je bio maloletna osoba i nije mogao poslati otkupni paket jer nije imao licnu kartu
Kad je rekao da nema licnu kartu zena mu je rekla "e pa ne moze", vratila paket i nastavila da radi dalje sa sledecim.
 
E kad smo kod principa, imamo novi hit sa AKS. Zbog upisivanja lažnih masa Od strane pošiljalaca, iveli su merenje svih paketa. Kada vam se učini visoka poštarina, obavezno proveravajte koliko je napisana masa. Mi svaki paket merimo nakon pakovanja i upisujem u nekoliko grama tačnu masu. Od početka godine, pre neki dan nam sedmi put naplate veću masu. Uglavnom nam pomere paket za jednu cenovnu kategoriju, ali poslednja dva puta pomeraju za po dve cenovne kategorije. Obrazloženja su do sada bila
"mora vaga na baždarenje" - ponovljeno više puta
"kada je paket mnogo lagan, vaga ga ne detektuje, pa se kolege nagnu da pokrenu vagu" - pa paket od 0,8kg ode na 6,5kg
"desi se da kolege slučajno zapisu pogrešnu masu", pa paket od 1,2kg postane 5,5kg 😳

Sektor reklamacija Nam je do sada sve moguće situacije vrlo brzo rešavao, ali ovo sa merenjem paketa, kao da im je sistemski predvidjeno I da nemaju nameru to da reše.
Kako se želite kada je loša masa, meni se todešavalo nekoliko puta, pa se nisam cimao, al' beveze mi je da plaćam nešto što nije realno.

Kao PE kada je imao do 12h i do 19h pa dođe u 17h i hoće da naplati uslugu do 12h...
 
Kako se želite kada je loša masa, meni se todešavalo nekoliko puta, pa se nisam cimao, al' beveze mi je da plaćam nešto što nije realno.

Pošaljemo mail na adresu za reklamacije. To ne radim ja, pa nisam siguran da li se šalje još nešto, ali recimo mogli bi da pošaljemo kopiju fiskalnog računa za taj paket. Na računu se vide svi proizvodi, a greška može da bude neka stotina grama, zbog ambalaže, ne može da bude 5kg.
 
Pošaljemo mail na adresu za reklamacije. To ne radim ja, pa nisam siguran da li se šalje još nešto, ali recimo mogli bi da pošaljemo kopiju fiskalnog računa za taj paket. Na računu se vide svi proizvodi, a greška može da bude neka stotina grama, zbog ambalaže, ne može da bude 5kg.
Ja šalje mejlove kad ne stigne neka pošiljka, nisam ni pokušavao da se žalim na ove probleme, znam da PE ne priznaje reklamaciju na uvećanu poštarinu kad se preuzme pošiljka, nego moraš da se žališ dok ne platiš, kad platiš onda je kasno. Zato sam pitao kakva je procedura.
 
Ovaj tekst me podseti. Nedavno sam dobio jedan paket preko GLS.
Iz NS u Zemun. Verovatno najbolje iskustvo sa jednom kurirskom službom do sada.

Poruke koje sam dobio, kurir kada je pozvao i rekao "dobar dan", rekao ime i da je GLS kurir. Kada je došao, momak totalno na mestu*, takve kurire i način komunikacije kod nas ima samo Fedex. Mada, i oni imaju po nekog indijanca.

* dečko se pojavio u šorcu, u nekoj majici, sva ukrivo, pertle nešto bezveze vezane, ima nekoliko tetovaža na sebi - nigde neke GLS oznake - i bukvalno sve to nije bilo bitno, jer je kulturan, radi svoj posao onako kako očekujem od kurira.

Ne znam kako im je razrađena mreža po malim mestima u Srbiji. Da ne bude da im neko drugi radi last mile u BB mestima i opet dodje na isto.
 
Ja šalje mejlove kad ne stigne neka pošiljka, nisam ni pokušavao da se žalim na ove probleme, znam da PE ne priznaje reklamaciju na uvećanu poštarinu kad se preuzme pošiljka, nego moraš da se žališ dok ne platiš, kad platiš onda je kasno. Zato sam pitao kakva je procedura.

Kod PE zaista nismo imali situaciju da pogreše masu. Oni sve pakete mere i već sam pisao kako je kontrolor jednom prilikom telefonom rekao da zna naše pakete, jer su uvek tačno izmereni, što je retkost. Nama u danu paketi variraju od 100 grama do 25kg, pa svaki merimo.

Kod PE reklamaciju podnosi onaj ko plaća uslugu transporta, a koji je rok za podnošenje reklamacije, zaista ne znam.
 
Vrh Dno