Šta je novo?
Misliš da će računi sa osnovnim uslugama u nekom momentu biti ukinuti?
Ne mislim, zato što su određeni zakonom. Alta na primer nudi besplatno, dok druge banke ga uglavnom naplaćuju, a bila je situacija u Halku gde je isti bio besplatan do odluke, itd. To je već više pitanje šbbkbb ako se promeni dalja izvršna situacija, ali to je neka druga tema o kojoj uopšteno govoreći zaista ne bih da dajem neki prognostički sud, iako se objektivno nadam boljem u svakom smislu.
 
Mislim upravo na Fluo paket, a ova kartica nije tad ni postojala kad je otvoren račun 😃
U OTP banci postoje dva paketa računa za mlade, Fluo i Junior.
Pitao sam pre godinu-dve dana za uslove i u lokalnoj poslovnici su mi rekli da može da se otvori sa 16god, ali da kartice dobija sa napunjenih 18.
 
Pre više godina otvoren Fluo za mladju osobu od navedenih godina i odmah sa karticom 😃
Kažem zbog toga da su možda, u medjuvremenu, nešto menjali 😃
 
Pošto se dosad diskutovalo i o štednji, a ALTA banka je produžila promotivni period viših kamata (npr. 5% za dinare na 12 meseci), da prenesem utiske sa jučerašnjeg ugovaranja rentne štednje (biće pomena i tekućeg računa). Odlučio sam se za tu varijantu jer mi odgovara mesečna isplata, iako je ukupan iznos na kraju malo manji od klasične oročene štednje. Procedura nije ništa komplikovana niti posebna: prvo se otvori štedni račun po viđenju, pa se na njega prenese željeni iznos (bezogotovinski ili gotovinskom uplatom na šalteru), pa se to oroči otvaranjem dodatnog računa. Ima, međutim, i previše birokratije, tako da sam se zadržao 70-80 min (bez ikakvog čekanja, nikoga nije bilo kad sam došao), što je glavni negativan utisak. Sem toga, bili su baš uslužni u ekspozituri u kojoj sam bio, čak lik iz obezbeđenja stoji na vratima i otvara ih i zatvara umesto klijenata. 😆

E, sad, gde je kvaka, novcem sa štednje po viđenju (samim tim mesečnom rentom) raspolaže se samo preko šaltera. Budući da je to bez veze, pitao sam mogu li da otvorim besplatan tekući račun (ovaj, što je zapravo platni račun sa osnovnim uslugama), jer bi mi to dozvolilo i interne transfere sa štednje na taj račun, sa kog bih dalje raspolagao novcem eksternim nalozima ili karticom. Međutim, odgovor na moje pitanje je bio odričan. U trenutku sam pomislio da je razlog tome što već imam platne račune u drugim bankama, pa nisam insistirao, ali naknadno mi je palo na pamet da je možda došlo do nesporazuma i da mi je službenica zapravo rekla da ne moram da otvaran tekući račun, a ne da ne smem.

Sumarno, ima li skorijih iskustava sa njihovim besplatnim računom? Da li su stvarno u međuvremenu postali stroži po pitanju njegovog otvaranja? Ranije znam da nisu pravili problem.
 
Razlog je što ne ispunjavaš njihov uslov za besplatan račun - imaš račun još negde i out-ovao si se bespotrebno za to.
Kada sam ja otvarao isti pitali su me da li imam račun još negde - ja sam rekao nemam (iako imam na još 5 mesta) i ona mi je onda rekla možete ispunjavate naš uslov i otvorila mi besplatan račun :)
Idi u neku drugu ekspozituru i na isti način kao ja otvori besplatan račun i zatraži aktiviranje e-bankinga za isti (kom prilikom će ti preko e-bankinga verovatno povezati sve račune na tvoje ime).
 
Poslednja izmena:
Tako sam i mislio, šteta... Zapravo sam se posredno "otkrio" time što sam elektronski prebacio novac na štednju po viđenju. Nije me službenica pitala ništa dodatno, odmah sam dobio odričan odgovor, zato sam naknadno pomislio da je nesporazum. Ranije je, međutim, u temi pisano da nisu pravili problem ako se ima više računa, pa sam se nadao da je isto i dalje, ali izgleda da su sad pooštrili. Jesi li ti otvorio račun u centrali (kod Merkatora) ili negde drugde? Razmišljam da svratim do centrale kad budem u prilici, možda tamo postoji mogućnost da mi izađu u susret.
 
Nisam s tvoje strane reke. U ekspozituri na uglu Južnog Bulevara i Maksima Gorkog, a koristio sam par puta i ekspozituru na Terazijama i tamo mi isto deluju opušteno.
 
Tako sam i mislio, šteta... Zapravo sam se posredno "otkrio" time što sam elektronski prebacio novac na štednju po viđenju. Nije me službenica pitala ništa dodatno, odmah sam dobio odričan odgovor, zato sam naknadno pomislio da je nesporazum. Ranije je, međutim, u temi pisano da nisu pravili problem ako se ima više računa, pa sam se nadao da je isto i dalje, ali izgleda da su sad pooštrili. Jesi li ti otvorio račun u centrali (kod Merkatora) ili negde drugde? Razmišljam da svratim do centrale kad budem u prilici, možda tamo postoji mogućnost da mi izađu u susret.
apsolutno nema veze to sto imas druge racune samo je bitno da nije onaj osnovni racun koji vecina naplacuje 150 za njega specificno ne mozes u vise banaka a ovako nema zasto da ti ne daju
 
Nisam s tvoje strane reke. U ekspozituri na uglu Južnog Bulevara i Maksima Gorkog, a koristio sam par puta i ekspozituru na Terazijama i tamo mi isto deluju opušteno.
Nisam zapravo iz Beograda, ali biću u prolazu uskoro, pa je realna opcija da svratim. Pitao sam to jer u centrali imaju najveće privilegije i mogućnosti, pa čisto da vidim da te nisu možda tamo to pitali. Uvek su manje fleksibilni u klasičnim ekspoziturama i za svašta zivkaju centralu (desilo se dvaput u toku mog boravka, nevezano za moj slučaj), pa onda ako već zatražim nešto specijalno, bolje da budem tamo gde se odlučuje.

apsolutno nema veze to sto imas druge racune samo je bitno da nije onaj osnovni racun koji vecina naplacuje 150 za njega specificno ne mozes u vise banaka a ovako nema zasto da ti ne daju
Znam da je tako bilo ranije, ali vidiš da su izgleda pooštrili uslove. Odluka NBS o platnom računu sa osnovnim uslugama (PROU), kao i Zakon o platnim uslugama (članovi 73n-t), na osnovu kojeg je Odluka i doneta, propisuju da je banka obavezna da otvori PROU samo ako već nemaš nijedan platni račun koji ti dozvoljava slobodno učešće u dinarskom platnom prometu: uplate, isplate, transakcije. U svakom drugom slučaju mogu da odbiju, pa i da kasnije jednostrano raskinu ugovor sa tobom ako se otkrije da si ih lagao ili naknadno otvorio drugi platni račun. Taj drugi račun ne mora biti PROU, može biti bilo koji, a od banke zavisi koliko je stroga.
 
@fiy

Nisam siguran za ispravnost tvog tumačenja. Evo zašto, u članu 5 ugovora između banke i korsinika u stavu 1/paragraf 1 stoji:
"Obaveze Korisnika su da nema otvoren platni račun kod druge banke (osim računa za otplatu kredita i namenskog računa za jednokratnu pomoć) i da ima zakoniti boravak u R.Srbiji"
A u članu 5/stav 1/paragraf 2 kaže:
"Eventualno postojanje drugog otvorenog platnog računa sa osnovnim uslugama kod druge banke predstavlja osnov za raskid ovog ugovora..."

E sad po ovom prvom ispada da obuhvataju sve račune, a po ovom drugom samo sa osnovnim uslugama. Dodatno zbunjuje član 5/stav 5:
"Obaveza korisnika je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana, obavesti Banku o svim promenama ličnih podataka, te činjenici da ima otvoren i drugi platni račun u banci u R.Srbiji"
 
Pisali smo u isto vreme, ali to je to, prvi i treći citat su saglasni sa Odlukom NBS i Zakonom o platnim uslugama, a drugi ne znam zašto pominje samo PROU.
 
@rovello
Najbolje ti na J.Bulevar ili Terazije i napraviš se lud i lepo nemaš nigde nikakav dinarski tekući i tražiš da ti otvore besplatan sa e-bankingom.
U Centrali možda imaju najveće privilegije, ali verovatno i najstrožije prate "pravila službe". Ove devojčice što rade u "mojim" ekspoziturama su opuštenzija (ima samo jedna baba koja malo više zakera na J.Bulevaru, ali nju gledaj da eskiviraš).
 
  • Like
Reagovanja: fiy
Hvala na predlogu, shvatam šta kažeš, ali bih radije probao u centrali da dogovorim nešto vanredno nego da u nekoj klasičnoj ekspozituri nešto "smuljam". Razmisliću, iako bi bilo vrlo zgodno da imam taj račun, nije mi prioritet, a potencijalan rizik je veći od dobiti. Imaju oni nekih zanimljivih osnova za raskid ugovora i za štednju, mogli bi možda nešto da od toga da mi pripišu ako se otkrije, npr. ako Deponent (...) remeti poslovni proces Banke. Trag u vidu moje bezogotovinske uplate deponovanih sredstava svakako imaju.
 
Mislim da nemaš nikakve šanse da dobiješ drugačiji ugovor o korišćenju tekućeg računa bez gore citiranih eksplicitnih članova jer nema šanse da bilo ko od zaposlenih ima autorizaciju da menja te formulare koje im je neko po horizontali unapred uvalio zarad individualnih zahteva klijenata. Potencijalni rizik ti je raskid ugovora za štednju? Pa šta i ako ti u nekom više nego malo verovatnom scenariju razoroče/raskinu štednju? A šanse za to su po meni gotovo nikakve jer je najveći "poslovni interes Banke" da obrće tvoj novac.
 
Mislim da nemaš nikakve šanse da dobiješ drugačiji ugovor o korišćenju tekućeg računa
To ni ne očekujem, mada ne bi me spasilo ni da je moguće, budući da je njima to deo i opštih uslova poslovanja. Pogledao sam i taj dokument u međuvremenu, i otprilike su u delu o PROU prepisali sve iz zakona, ali i dodali ovu rečenicu: Banka će odbiti zahtev za otvaranje platnog računa sa osnovnim uslugama ako potrošač kod druge banke već ima otvoren platni račun. U svakom slučaju, na meni je da kažem šta me muči i šta mi treba, pa da vidim šta će biti. Nije isključeno ni da postoji neko drugo rešenje. Cela suština je da bih želeo da izbegnem šalter, jer mi najbliži zapravo i nije toliko blizu, niti mi je inače usput. Juče se baš poklopilo da jeste, a imao sam novac namenjen dinarskoj štednji, pa sam se odlučio na taj potez.

jer je najveći "poslovni interes Banke" da obrće tvoj novac
Baš zbog toga i mislim da ima smisla pitati. I u ostalim bankama svašta vanredno može da se dogovori, i to obično funkcioniše tako što na šalteru kažu da nije moguće, pa te pošalju kod šefa ekspoziture, pa on onda piše centrali. Zato ja i razmatram opciju da direktno odem u centralu. Nema garancije uspeha, ali makar sam miran po pitanju eventualnih problema.

Pa šta i ako ti u nekom više nego malo verovatnom scenariju razoroče/raskinu štednju?
Džaba onda cela priča. U slučaju prevremenog raskida ugovora vratila bi mi se osnovica umanjena za dotad isplaćenu rentu, tako da bih bio na nuli (zapravo u minusu, jer novac vremenom gubi vrednost, mada ću po tom principu biti u minusu i sa kamatom, haha), a oni su u međuvremenu fino obrnuli to što sam uložio, tako da su u plusu kako god da okreneš.
 
Uz koji račun je najjeftinija Gold kartica(Mastercard, ali može i Visa)?
 
@Truba ukoliko je problem u dnevnim limitima, kod Rajfajzena je podignut na 5000€ za Classic Debit, a možeš da tražiš i viši ako hoćeš. Za Gold je mršava ponuda i svodi se na OTP Praktik, Halkbank Gold, UniCredit Gold, sva 3 po ≈400 dinara mesečno, Raiffeisen Može sve od 490, Erste Premium od 620 (uključuje besplatna podizanja na tuđim bankomatima sa Masterom) i NLB Royal od 1200.
Edit: OTP uz online otvaranje može godinu dana besplatno (postoji opcija da otvoriš Prestiž pa posle pređeš na Praktik), Halk takođe, ali uz prijem zarade, s tim što trenutno ne naplaćuju održavanje ako nema prometa po računu u toku meseca. Za oba paketa ide i putno osiguranje.
 
Poslednja izmena:
da li postoji dinarski tekuci racun bez troskova odrzavanja osim Raif.
 
ProCredit besplatan (moguće poručiti Master za 1200), Yettel Lite (s druge strane, isprobaj Max, potpiši benefit izjavu u poslovnici, uplaćuj više od 35k sa iRačuna 10 meseci uz provlačenje kartice preko 5x i uplaćivaće ti po 500, a posle možeš da nastaviš sa potrošnjom karticom preko 30k da ostane bez održavanja ili se vratiš na Lite pa ti Master ostaje) i Alta besplatan (Platni račun sa osnovnim uslugama, na pitanje da li imaš račun u drugoj banci, nemaš).
 
Yettel Lite (s druge strane, isprobaj Max, potpiši benefit izjavu u poslovnici, uplaćuj više od 35k sa iRačuna 10 meseci uz provlačenje kartice preko 5x i uplaćivaće ti po 500, a posle možeš da nastaviš sa potrošnjom karticom preko 30k da ostane bez održavanja ili se vratiš na Lite pa ti Master ostaje)
Za Max može i prebacivanje dela plate.
 
IIRC, Gold same po sebi ne nude bukvalno nista? Osiguranja i lounge access su kod Gold usluge same banke (sem BizKlub..)

Tu i tamo se pojave neke pogodnosti za te premium kartice, ali ako se ne koriste, moguće je da se svede na to da ne nude ništa. Ali ulazi i to što je navedeno, osiguranja i lounge access. Tako da ima bar nešto.
Ne znam za slučaj da imaš neGold paket u banci, a tražiš posebno Gold karticu, ali mislim da se to i ne isplati, jer je razlika između Gold i neGold paketa obično manja od zasebnog održavanja za Gold karticu.
 
Поздрав,
пре неких два месеца овде сам мозгао где да пређем из АИК банке и на крају сам у Рајфајзену , годину џаба.
Оно што ме у Рајф...нервира је 1% провизије при девизном картичном плаћању.

Тражим најисплативије решење за картично плаћање у инострансву .

Прихавтио сам да нема као што је пре било у АИК да ми девизна плаћања пребацују по средњем курсу НБС и тако задужују мој динарски рачун.
Тога више нема нигде или бар ја не знам за такву банку.Јел има нека?Тада ми девизни рачун не би ни требао.

Сада тражим решење за плаћање картицом везаном за девизни рачун а да је повољније од Рајфајзена .
Моје питање је најмањи трошкови за додатну картицу у некој банци (преко 30 г сам J ) која би ми била повезана са девизним рачуном и да са њом плаћам у инострантву/Србији . Намена да плаћам у иностранству/интернет страни сајтови.
Претпостављам да све банке када средство плаћања није ЕУР конвертују по ВИЗА-МАСТЕР конверзији.
Треба ми и нека картица ВИЗА-МАСТЕР , може годишња чланарина ако треба/мора. Може и месечно одржавање рачуна када има промета.
Треба ми да банка има банкомат на којем могу уплаћивати девизе да не морам ићу и банку.
Не би било лоше ни неко електронско банкарство да је бесплатно.

ПОштанска мислим да нема паметне банкомате а остало код њих има?
Јасно ми је ако пређем са платом у ЈЕТЕЛ имам бесплатно а у ОТП са платом бар годину дана.

Ако остајем за сада са платом у Рајфајзену јел има негде ово што тражим?
 
Поздрав,
пре неких два месеца овде сам мозгао где да пређем из АИК банке и на крају сам у Рајфајзену , годину џаба.
Оно што ме у Рајф...нервира је 1% провизије при девизном картичном плаћању.

Тражим најисплативије решење за картично плаћање у инострансву .

Прихавтио сам да нема као што је пре било у АИК да ми девизна плаћања пребацују по средњем курсу НБС и тако задужују мој динарски рачун.
Тога више нема нигде или бар ја не знам за такву банку.Јел има нека?Тада ми девизни рачун не би ни требао.

Сада тражим решење за плаћање картицом везаном за девизни рачун а да је повољније од Рајфајзена .
Моје питање је најмањи трошкови за додатну картицу у некој банци (преко 30 г сам J ) која би ми била повезана са девизним рачуном и да са њом плаћам у инострантву/Србији . Намена да плаћам у иностранству/интернет страни сајтови.
Претпостављам да све банке када средство плаћања није ЕУР конвертују по ВИЗА-МАСТЕР конверзији.
Треба ми и нека картица ВИЗА-МАСТЕР , може годишња чланарина ако треба/мора. Може и месечно одржавање рачуна када има промета.
Треба ми да банка има банкомат на којем могу уплаћивати девизе да не морам ићу и банку.
Не би било лоше ни неко електронско банкарство да је бесплатно.

ПОштанска мислим да нема паметне банкомате а остало код њих има?
Јасно ми је ако пређем са платом у ЈЕТЕЛ имам бесплатно а у ОТП са платом бар годину дана.

Ако остајем за сада са платом у Рајфајзену јел има негде ово што тражим?

Imaš Erste devizni račun (bez održavanja), izdaje se Visa kartica koja košta 3.5€ jednokratno i važi 3 godine.

Ukoliko valuta nije u EUR konvertuje se u EUR po Visa kursu (što je svakako najpovoljnija opcija).

Uvek moraš imati malo više na računu inače transakcija neće proći (to bi trebalo da je oko 3%), ali ti to vraćaju nakon knjiženja. Na primer za plaćanje od 1000 EUR na računu obezbedi minimalno 1030.

E sada, mana je što Erste nema uplatne/isplatne bankomate za EUR pa ćeš morati na šalter non-stop.
 
Vrh Dno