Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Zavrsices i ti na gravelu polako :ROFLMAO:
Ergonomija je ista, a dobijas malo vecu udobnost za nase puteve. Jos uvek obozavam da sednem na drumasa i uvek se iznenadim koliko je laksi, ali na kraju, osim tog pocetnog osecaja, ne osetim neku razliku na kraju voznje ili u max brzini i slicno.
 
Odustao sam od XL.

Evo sada jurim L drumaša, 50-34. Neverovatno kako ih nema na oglasima ili ih ima ali su ubitačno preskupi.
To je najtrazenija velicina, i zato su skupi,
XL je jeftin zato sto je prevelik

P.S. Da li kupiti bicikl iz 2017 sa grupom Shimano 105 gde je bicikla kupljena nova i vožena nekoliko puta?

Nije se mešto menjalo pa da bude neka drastična razlika sa grupama.
Slobodno kupi 105 ali ne veruj u price da je nov i vozen svega par puta, ali to znaci da je bajs dobar i da bas dobro izgleda
Niko nije kupio drumasa ko ne vozi, veruj mi... i ti kupujes zato sto si prevazisao svojom voznjom dosadasnji bajs, i ne planiras prelaziti manje, nego vise.

ja bi gravel preskocio.
 
To je najtrazenija velicina, i zato su skupi,
XL je jeftin zato sto je prevelik


Slobodno kupi 105 ali ne veruj u price da je nov i vozen svega par puta, ali to znaci da je bajs dobar i da bas dobro izgleda
Niko nije kupio drumasa ko ne vozi, veruj mi... i ti kupujes zato sto si prevazisao svojom voznjom dosadasnji bajs, i ne planiras prelaziti manje, nego vise.

ja bi gravel preskocio.

Lik kaže da je bio u foliji. Inače vozi mtb i uzeo ga baš da vidi kako je sa drumašom. Poslao mi slike i video, izgleda dosta dobro očuvano.
 
Cuo sam tu pricu o foliji milion puta veruj mi :sneaky:

Isto kao kad se prodaje auto i kazu vozila baba vikendom do pijace

Ne znaci to nista lose, vec da je bajs lepo ocuvan, ali da nije vozen... 😁
 
Ne znam, budzet mi je nekih 900 evra. Da li će iskočiti nešto, ne znam.

Baš bruka kako KP ne može da razdvoji sekcije drum/gravel.
 
Za te pare ćeš naći pristojnog drumasa
Ali mora da se traži nije to na izvolte
 
Kako se menja trend, mene u ovoj temi prošle godine ubediše da uzmem Gravel 😄

Nisam se pokajao, jer ću postaviti nosače za bisage, ali u perspektivi, ako krenem više da vozim, tražiću neki sa geometrijom pogodnom za aero. Nemam airbarove, pa bi sa njima možda bilo udobnije, ali rekao bih da mi je potreban malo veći reach za takav položaj.

Na oglasima je mnogo gravela, jer su postali trend, nisam siguran da je rasprodaja nezadovoljnih korisnika.

Što se tiče "novo" i "baba do pijace", već sam pisao ovde, moj "polovan" bajs je bio bukvalno nov. Mislio sam da je uglancan za prodaju, ispostaviće se da nije ni vožen. S obzirom na cenu i da je imao nekoliko identičnih, kapiram da su u najboljem slučaju skinuti sa osiguranja.


Vi koji koristite trenažere sa svojim ramovima, koje trenažere koristiti i koliko vam je u praksi cimanje nabacivanje bicikla i skidanje? Gledao sam onaj TacX i Elite su sada dostupni u Planet Bike.
Pa razmišljam da li koristiti svoj ram ili uzeti neki samo za tu namenu.
 
Gravel je trend, drumski je klasik

Koristi svoj ram na trenazeru, nema potrebe za drugim.
Ne verujem da ovde ima toliko jakih vozača da potroši Bajs na trenazeru
 
Koji trenažer beše koristiš?
 
Imam već stari tacx magnetni sa 10 nivoa opterećenja završava periode tokom zime kad se ne ide napolje, inace vozim cele godine
 
Isto se skida zadnji točak?
Koliko ti je cimanje skidanje i stavljanje? Ne pitam za tehnički deo, već ono, osećaj u glavi. E neću sada da ga kačim za sat vožnje, prekosutra će biti lepo vreme, pa idem napolje da vozim.
 
Isto se skida zadnji točak?
Koliko ti je cimanje skidanje i stavljanje? Ne pitam za tehnički deo, već ono, osećaj u glavi. E neću sada da ga kačim za sat vožnje, prekosutra će biti lepo vreme, pa idem napolje da vozim.
Ne, ovo je onaj sa valjkom i zamajcem.

Ti što se skida točak su Smart imaju kasetu pozadi (dakle treba ti 2)

Tu štediš zadnju gumu ali moraš skidati točak...

Nije to tako strasno cimanje ako imaš volju i vreme da treniras.

Najveća greška je što ljudi misle da će vožnja trenazera biti poput vožnje napolju... neće, biće surovo teško i naporno.

Tu je najvažnija disciplina i doslednost tako da je tu nameštanje trenazera za trening samo najmanja sitnica.

Dakle trenazer je isključivo sprava za trening nikakvo zadovoljstvo neće pružiti osim nirvane nakon iscrpljenosti nakon treninga.
 
Evo ja bas danas ili sutra planiram da probam westbiking trenazer od 70$. Samo se uglavi zadnji tocak, nema nikakvog skidanja bilo cega.
Mozda cak i garmin uspe da mi uhvati brzinu i kadencu.
 
Senzor kadence mi je na pedali, to ok, a senzor brzine na prednjem točku. To bi moglo da se prebaci na zadnji točak, ali uopšte nisam siguran kako isti radi tj šta bi prikazao na trenažeru.

Ima smisla uzeti tako neki entry model, probati, pa ako ga budem koristio, videti šta dalje, neki model koji se može povezati na Edge.
 
Mogu pisati vise na tu temu kasnije ako vas zanima

Bio bih zahvalan da podeliš iskustva.
Počinjem da ih pratim, pa bih u perspektivi uzeo neki trenažer.

Ima mali izbor ili je već prodato.
Prati svaki dan Cikloberzu, jer kada se pojavi dobar bajs, pa još ako je dobra cena, nestane u danu.
Samo u poslednjih mesec dana smo imali dva primera da su se pojavili bajsevi ukradeni neposredno pre objave oglasa. Prosto mi je neverovatno da neko tako drpi, oglasi ispod svake realne cene, na portalu kome svi imaju pristup. I još poštuje link do oglasa na Facebook grupama.
 
 
Kod nas bi bio 1300 eur + carina i PDV.... Preko 1700eur.
 
da, za nov bicikl.
takav neki canyon bi bio oko 6000 plus carina ili kod nas Scott oko 5000-6000 (laksi su oko 1-1.5kg)

ok shimano ultegra di2 naspram wheeltop wireless. ali razlika u ceni
 
Cenu sam pomenuo u kontekstu da ipak nije 1200$, već 1700€, ali kad smo već tu...

Razlika u ceni je jasna, ali pošto radim sa proizvodima od karbona, praksa je pokazala da kineski proizvod od karbona, za američki brend, pa sklapanje ostalih delova u SAD nije ni blizu kao kada Kinez sklopi sve i ponudi kao gotovo proizvod. Ovi drugi su u najmanju ruku, skromnog kvaliteta.

Drugu grupu artikala, isto karbon, manje kompleksan proizvod, ali proizvodnja sa mnogo manjim dozvoljenim odstupanjem, aritkli proizvedeni u SAD i Južnoj Koreji su etalon kvaliteta. Proizvodi iz Kine, ima bukvalno svega i top i shit, a najveća muka je što ni cena, ni brend ne garantuju kvalitet from batch to batch.

I kad smo već tu, part two, gornja dva proizvoda se odnose opremu za streličarstvo dok kucam poruku, shvatim da najveći proizvođač strela, američki Easton, zapravo ima celu liniju opreme za biciklizam. Krenuli od strela, pa se širili na druge sportove.

Dok Koreanci, sa najvećom fabrikom za proizvodnju lukova na svetu (fabrika je u Kini), su zapravo i ozbiljan brand karbonskih ramova za bicikle WiaWis (kompanija je Win&Win).

Što se tiče električnog menjača, tu imam još i najviše poverenja, jer elektrika je ono gde Kinezi razbijaju, a električni menjači velikih brendova su opako precenjeni. Preveliki deo cene im je R&D i eksluziva brenda.
 
Da li je okej 46/36 crankset za drum?
Meni je 46 malo za veliki, a 36 puno za mali :)
Ako slučajno nađeš bicikl sa 46/36, proveri da li prednji menjač može da se podigne dovoljno za 50 ili 52 napred.

Kako se menja trend, mene u ovoj temi prošle godine ubediše da uzmem Gravel 😄

...

Vi koji koristite trenažere sa svojim ramovima, koje trenažere koristiti i koliko vam je u praksi cimanje nabacivanje bicikla i skidanje? Gledao sam onaj TacX i Elite su sada dostupni u Planet Bike.
Pa razmišljam da li koristiti svoj ram ili uzeti neki samo za tu namenu.
Ima gravela koji imaju agresivniju geometriju nego endurance drumaši (na primer canyon grizl vs endurance).
Gravel može da bude OK izbor uz dva para točkova (pa čak i jedan par točkova, a dva para guma - za one koji voze drum leti, a gravel zimi)

Ako se trkaš na trenažeru (Zwift), sprintaš van sedišta, bacaš bicikl levo desno u sprintu - onda gledaj neki krš ram da uzmeš, pa da ti nije žao. Inače nema potrebe.

Isto se skida zadnji točak?
Koliko ti je cimanje skidanje i stavljanje? Ne pitam za tehnički deo, već ono, osećaj u glavi. E neću sada da ga kačim za sat vožnje, prekosutra će biti lepo vreme, pa idem napolje da vozim.
Imam Suito, skida se zadnji točak. Mislim da je lakše sa drumašima koji imaju QR mehanizam (mada nisam probao). Nije ni sa TA neki problem, ali nekad je smaranje da ubodem u milimetar položaj da TA uhvati lepo. Kad mi se vozi, nije teško ni da se skine ni da se stavi točak. Kad mi se ne vozi, svaki izgovor je dobar za preskakanje vožnje :)
Mogu samo da potpišem ono što Bakara kaže - vožnja na trenažeru je smaranje. I pored svih tehničkih džidžabidža i "pametnih" aplikacija. I Zwift i Rouvy i Trainerroad i MyWhoosh su dosadni. Neki prost trening (Z2, bez promena intervala i slično) + Netflix su još najpodnošljiviji. Ne znam kako neki po netu pišu da im je Zwift bolji od vožnje napolju, to mi nikad neće biti jasno.
Meni je najbolja stvar kod pametnog trenažera bilo to što sam shvatio koliko je korisna informacija o snazi. Ko hoće da zaista da trenira, a nema budžet za smart trenažer i powermetar, preporučujem da uzme powermetar i glupi trenažer radije nego pametni trenažer bez PM.
 
Hajde da vas čujem drumaši. Čuo sam već par mišljenja pa se lomim.

Carbonac Koga 2011/2012 ultegra grupa, izgleda kao nov, v brake kočnice. 800 evra.

Cube Cross Race 2020 alimunijum, Shimano 105, isto 50 zuba napred, disk kočnice, može biti drumaš pošto ima 50 zuba napred. 540 evra.

Karbonac 2022 je duplo skuplji.

Cube Cross je dosta jeftiniji što mi može doneti sledeće, nove gume sa točkovima i neke gadzete plus što imam opciju šta da vozim, road ili gravel, sve zavisi od guma.

Karbonac je čist drumaš.
 
Ajao. Probao danas da probam trenazer, ali sam totalno zaboravio da imam manjak delova. Trenazer dolazi sa QR iglom za fiksiranje, a ja imam 12mm TA. Kada sam dobio trenazer, ovo sam video i isplanirao da kupim adapter, ali je ta misao u potpunosti iscezla iz moje glave do danas kada sam ponovo shvatio sta mi treba.
Jos je fora sto DT Swiss nable imaju kapice koje se brzo menjaju i u kompletu cak i imam 9mm kapice, ali bih morao da skidam disk i kasetu da bih to montirao.
Sve u svemu, moram da cekam aliexpress isporuku jer kod nas nisam nasao.
 
Meni je 46 malo za veliki, a 36 puno za mali :)
Ako slučajno nađeš bicikl sa 46/36, proveri da li prednji menjač može da se podigne dovoljno za 50 ili 52 napred.

Moj je 46/36 i imam osećaj da mi fali 50 napred. Ali nisam u fazonu da ga menjam, radiću na kadenci :)

Ima gravela koji imaju agresivniju geometriju nego endurance drumaši (na primer canyon grizl vs endurance).
Gravel može da bude OK izbor uz dva para točkova (pa čak i jedan par točkova, a dva para guma - za one koji voze drum leti, a gravel zimi)

Kada sam kupovao bicikl, na osnovu ranijih vožnji i iskustva, plan gde, šta i koliko ću da vozim je bio jedan, pa sam zato završio na Gravel. Nakon godinu dana, ispostavilo se da vozim kao čist drumaš. Nisam ni razmišljao u tom pravcu.
Gume su mi 33, pa nije neki ekstrem, računao sam da stavim druge, više zbog paterna, nego zbog širine. Na ove felne mogu da stavim najmanje 28.


Imam Suito, skida se zadnji točak. Mislim da je lakše sa drumašima koji imaju QR mehanizam (mada nisam probao). Nije ni sa TA neki problem, ali nekad je smaranje da ubodem u milimetar položaj da TA uhvati lepo. Kad mi se vozi, nije teško ni da se skine ni da se stavi točak. Kad mi se ne vozi, svaki izgovor je dobar za preskakanje vožnje :)
Mogu samo da potpišem ono što Bakara kaže - vožnja na trenažeru je smaranje. I pored svih tehničkih džidžabidža i "pametnih" aplikacija. I Zwift i Rouvy i Trainerroad i MyWhoosh su dosadni. Neki prost trening (Z2, bez promena intervala i slično) + Netflix su još najpodnošljiviji. Ne znam kako neki po netu pišu da im je Zwift bolji od vožnje napolju, to mi nikad neće biti jasno.
Meni je najbolja stvar kod pametnog trenažera bilo to što sam shvatio koliko je korisna informacija o snazi. Ko hoće da zaista da trenira, a nema budžet za smart trenažer i powermetar, preporučujem da uzme powermetar i glupi trenažer radije nego pametni trenažer bez PM.

Pred novu godinu sam bio u 11Tri na Adi, pa ćaskam sa ljudima, bajsevi im već na trenažerima. Đurićev klinac, 17 godina, kaže uopšte mu se ne svidja da vozi napolju, mnogo mu je opasno zbog saobraćaja, vozi samo trenažer. Kapiram da im je to prihvatljiva klupska atmosfera.

Meni je i trčanje i bicikl pre svega provođenje vremena napolju. Alo za zimske, večernje termine, trenažer bi mogao da bude dobra opcija.
 
 
Pričao sam danas sa profesionalnim biciklistom i rekao mi je da koristi manji ram nego što inače treba.

Razlog je ovde već neko rekao, da ti jašeš bajk a ne on tebe.
 
Pa vidis, to je paradoksalna izjava.
Ako koristis ram koji treba da koristis, onda je on preveliki pa treba da uzmes manji da bi ram bio kako treba.
Na kraju treba da koristis ram koji tebi odgovara i koji ti je prijatan.
 
Pa vidis, to je paradoksalna izjava.
Ako koristis ram koji treba da koristis, onda je on preveliki pa treba da uzmes manji da bi ram bio kako treba.
Na kraju treba da koristis ram koji tebi odgovara i koji ti je prijatan.

Naravno. To su takmičari i njima možda treba manji ram jer oni lete i zbog boljeg upravljanja u krivinama. Ja hoću ram da mi bude komforan, da sednem i vozim pa gde me put nanese i da se samo takmičim sam sa sobom za prolazno vreme.

Ne žurim sad sa kupovinom bicikle. Imam par ljudi kojim sam poslao šta tražim pa će valjda nešto naleteti.
 
Nazad
Vrh Dno