Logicno je da sa manje radijatora manje energije trosi za zagrevanje.Testirao sam mu potrošnju u trenutku na nekoj temperaturi polaza pa sam video da troši manje kad zavrnem par komada na istoj temperaturi polaza.
Eto recimo na 40 stepeni polaza kad zavrnem te radijatore spusti na 2-3kw… a sa svim otvorenima je 5 kw. Mislio sam da će i na toj temperaturi sa svim radijatorima trošiti 2-3 kw. Pomislio sam da nije zbog velikih dužina cevi… ili tih grananja u sistemu da treba tu nešto da se doda… ubaci…
Zdravo. Kako ja mogu da proverim na koliko kw mi modulira? I sta mi to uopste znaci? Ne razumem sePozdrav, malo sam tesirao sistem i pratio potrošnju pa bi mi trebao savet.
Naime, kotao je Ariston 24kw ima modulaciju 1:10. U kući ima 11 radijatora različitih veličina i sušač u kupatilu. Kuća ima oko 140m2. Pregledao sam balansiranost radijatora i deluje ok.
Na temperaturi polaza 42 stepena ne može da modulira ispod 5kW čak i na 40 stepeni ide oko 4-5kW na 48 stepeni polaza ne spušta ispod 8kW… 😳 temeperatura povrata je 37 stepeni.
E sad probao sam da zavrnem neke radijatore u sobama i to je već druga priča… mnogo bolje modulira i radi na manjoj snazi (povrat u slučaju 48 stepeni polaza bude 39 stepeni)
Iz kotla polaze dve grane na levu i desnu stranu… dok se leva strana posle grana na još jednom mestu.
Pitanje je šta tu može da se uradi… doda da se smanji snaga i kada su svi radijatori otvoreni ili je to to za ovakav sistem?
Uf. Pretesko za mene. Moj kotao je Immergas isto 24 kw@Leso Ja imam na tom Aristonovom termostatu opciju Info sistema i tu mi sve piše.
A na kotlu mora da se udje u servisni meni pa opcija 8.2.8.
To znači na koliko snage radi kotao… moj je 24kW i eto uglavnom radi na 5-10kW, a može da modulira do 2kW
Na osnovu cega si mislio da ce biti 2-3kW potrosnja? Angazovanje kotla zavisi od zadate temperature i toplotnih gubitaka grejanog postora. Tako nisko angazovanje na danasnjoj temperaturi nije bas realno osim sa nekom savrsenom izolacijom prostora.Testirao sam mu potrošnju u trenutku na nekoj temperaturi polaza pa sam video da troši manje kad zavrnem par komada na istoj temperaturi polaza.
Eto recimo na 40 stepeni polaza kad zavrnem te radijatore spusti na 2-3kw… a sa svim otvorenima je 5 kw. Mislio sam da će i na toj temperaturi sa svim radijatorima trošiti 2-3 kw. Pomislio sam da nije zbog velikih dužina cevi… ili tih grananja u sistemu da treba tu nešto da se doda… ubaci…
Mislio sam da će kotao raditi na 2-3kW jer je to dosta niska temperatura polaza…
Treba da razumes da temperatura polazne vode nema skoro nikakve veze sa snagom koju kotao isporucuje u objekat... 5kw toplotne u kucu moze da se unese sa vodom od 60c, 70c itd... a bogami moze i sa vodom od 30c....… i da bih morao da smanjim na 35 da bi radio na 2kW
U slicnoj sam situaciji bio kao i ti, renovirao sam kucu i sredinom januara sam uveo centralno grejanje od nule. Doduse, trenutno grejani prostor je manji od tvog ali princip je isti. Za dimenzije cevi ne mogu da ti pricam jer nisam se dovoljno informisao na tu temu, ono sto je kod mene uradjeno jeste da su stavljene i 18mm i 22mm bakarne cevi u razlicitim delovima i stavljeni su veci radijatori negde 33ke paneli, negde klasicni 22 ali vece duzine.Isčitao sam celu temu vezano sa ovo grejanje, dosta toga sam “naučio” da makar razumem terminologiju majstora u postupku radova i uvodjenja grejanja. Opet naravno ostaje dosta nedoumica, pa bih bio zahvalan za neke savete:
Dakle, uvodim grejanje od nule, kuća oko 120 m2 na sprat (pr+sprat), planira se 9 panelnih radijatora, 2 sušača u 2 kupatila. Prema proračunu izvodjača, stavljaće se malo veće dimenz. radijatora (dnevni boravak od 25 m2: 2 x 600x1200 + 1 x 600x1400 ; trpezarija i kuhinja: 2 x 600x1200; na spratu u dve spavace po jedan 600x1200, 3. soba je 600x1000, garderober/hodnik: 600x800 i u kupatilima sušači 500x1500mm)
Zidovi su senvic cigla+3 cm stiropor+cigla, pvc prozori.
E sad izvodjac mi kaze kad je uradio projekat da ne radi sa cevima ispod 22mm za radijatore i ispod 35 ispod kotla, sto mi deluje ok, veca kolicina vode u sistemu znaci i vise energije u istoj.
Naravno savetuje mi kodenzacioni kotao da radi do 50 stepeni i zbog ceka kaze da je dao malo vece dimenz. radijatora, ja sam naglasio da zelim svakako magnetni filter i spoljni senzor sto je pozdravio svakako.
E oko kotla mi je savetovao neki Ferroli od 25 kw, sto mi se nije svidelo, izrazio sam zelju za Bosch posto su izmedju ostalog i ovlasceni serviseri za te kotlove, tu mi nudi soluciju sa Condens 1200w, poznata masina vec.
E sad posto sam sve ovde iscitao i teme kontinuiteta tople sanitarne vode (treba za 2 kupatila i kuhinju koja je povezana) kao i moduliranja kotla sto samog kotla sto preko modulacionog termostata, za oko mi je zapao i skuplji model Boscha 2300w koji ima kapacitet 24/30kw i neke jos elektronske prednosti po specifikacijama.
Kontam da Bosch 1200w nema mogucnost wireless povezivanja sa modulacionim termostatima za nase trziste, zanima me da li ovaj 2300w ipak ima tu mogucnost?
I da li ce u nekom prosecnom koriscenju ovaj 2300w imati dosta vecu potrosnju u odnosu na ovaj 1200w?
Dajte neka vasa misljenja za ova dva kotla tipa za i protiv.
Btw, pozicija kotla ce biti u spajzu pored donjeg kupatila i kuhinje, a iznad donjeg je i vertikala gornjeg kupatila, cisto zbog linije sanitarne vode info.
E pa mislim da cu ipak ici sad sa 1200w, jer me malo bilo pokolebalo to sto je kod 2300w aluminijumski izmenjivac, a opet je čelik, čelik. A i to sto je 1200w turbo, a 2300w atmosferac, ne bih bas da mi uvlaci vazduh iz prostorije za sagorevanje, jer je u spajzu, nije kotlarnica.Ono sto sam hteo da ti kazem prijateljski jeste da postoji kod nas da se uzme set Bosch 100CR RF koji je preko radio modula (bezicni). Skuplji je ali mislim da vredi jer se onda postize full efekat sa modulacijom. Ja sam ga nabavio preko jednog ovlascenog servisera iz NS.
2300w bi trebalo da je kvalitetniji sa aspekta legure izmenjivaca jer je na 1200w od inoxa.
Taj izmenjivac na 2300w je navodno kvalitetniji (bar po misljenju ovlascenog servisera boscha). Sto se ovog "uvlacenja" tice, ni jedan ni drugi ne uvlace vazduh iz prostorije nego kroz dimovodnu cev (ta cev ima u sebi jos jednu manju cev koja izduvava paru a sa spoljne strane te uvlaci svez vazduh od spolja).E pa mislim da cu ipak ici sad sa 1200w, jer me malo bilo pokolebalo to sto je kod 2300w aluminijumski izmenjivac, a opet je čelik, čelik. A i to sto je 1200w turbo, a 2300w atmosferac, ne bih bas da mi uvlaci vazduh iz prostorije za sagorevanje, jer je u spajzu, nije kotlarnica.
Mozes li jos neki info oko ovog seta Bosch 100CR RF? Koliko kosta? Je li on modulira bez spoljne sonde? Sta je sve potrebno da bi se bezicno povezao sa 1200w?
Mene je izasao oko 30k nema spoljnu sondu nego radi modulaciju na osnovu unutrasnje temperatrue. Sustinski da ga okacis na zid i kod kotla tu remote jedinicu da okacis na zid i nju kablom (od pola metra) povezes sa kotlom.
I kod mene je recimo spavaca sa termo glavom na 16 stepeni, i u hodniku jedan radijator 600x600 je prigušen.Obzirom da cu i ja imati 2 prostorije sa smanjenom temp. na termoglavama na 17-18, nece se svih 120 grejati u punom kapacitetu. Zanima me koliko si imao neku prosecnu potrosnju (okvirno) sa tim termostatom Bosch 100CR RF, obzirom da je dobar deo vremena kotao zadrzavao u modulaciji dok ga ne isključuje? Recimo za decembar, januar, posto su bili hladniji meseci?
Videcemo, pao je avans, na zalost nigde nije pronaci onaj modulacion Bosch RF termostat, tako da za sad idem sa nekim WiFi dok (ak uspem) ne pronadjem gde ima da se kupi. Gde si ti uspeo da ga nabavis?I kod mene je recimo spavaca sa termo glavom na 16 stepeni, i u hodniku jedan radijator 600x600 je prigušen.
Imam referencu za od pola januara kad je pocelo i grejanje da se koristi (od starta januara je radila i sanitarna), račun je izašao oko 11k rsd. U februaru do sad pri dnevnoj sobnoj temperaturi od 22 stepena ( noćna 20) prosečna potrošnja po satu je 0,4767 kubika. Opet imaj na umu da je u tome i kuvanje i sanitarna voda.
Teško je da ti bude ovo precizna referenca, jer moj prostor ima 0 izolacije sto je u planu da se radi, prozori su zamenjeni PVCom kvalitetnim, drugi deo kuće se ne greje jer nije renoviran i ne koristi se.
Ono sto može da bude referenca jeste da smo se pre ovoga grejali na iverter klime 2,5 godine (nije grejana pomenuta spavaca od cca 11 12 kvadrata) niti gore pomenuti hodnik. U najhladnijim mesecima je račun za ceo mesec bio oko 15 16k. Jeste da ce centralno koštati malo više ALI kvalitet grejanja, kontinuitet ne može da se meri u odnosu na klime, koje malo malo u defrost, malo malo hladno, pa ne mogu da nabiju temperaturu i standardne muke. Ovde ako želim, mogu da dobijem 30 stepeni ali ću to i da platim, ali opet to sa klimama nisam mogao sve i da sam hteo da platim.
Kao sto napomenuh, u procesu sam balansiranja sistema i povecavanjem delti radijatora. Posto nemam termo kameru niti dovoljno znanja, više je stvar eksperimentisanja. Ono sto sam uspeo da iskopam po netu jeste da može ogromna ušteda time da se napravi. Postoji poznat jedan hrvat koji obradjuje temu grejanja i po svemu sudeći je vrlo stručan. Po njegovom svedočenju, balansiranjem sistema račun se sa 1800 kuna spustio na 1000…
Sa tri dobra inveetera bi trošio 900kWh. A što se tiče modulacionog termostata, nije smak sveta ako ga nema, gledaj da uposliš spoljašnju sondu, da ti temperatura polaza bude u funkciji spoljašnje temperature. U prelaznom periodu ćeš imati konfenzaciju zbog manje temperature polaza, a u debelom minusu ti najviše znači velika površina radijatora, jer se tada greje sa manjom temperaturom vode. Ta razlika polaza i povrata zna da napravi razliku između ima kondenzacije ili nema kondenzacije, ali SAMO u specifičnim uslovima i samo na onom delu izmenjivača čija temperatura je ispod kritične tačke za kondenzaciju. Dakle sa većim radijatorima imaš zagarantovanu kondenzaciju i zbog velike količine vode biće uvek topli/mlaki. Najbolja varijanta je i kad pumpa vrti non-stop, a termo glave ne dozvoljavaju da radijatori pređu zadatu temperaturu po termostatu. Dakle ako je sobni termostat na 22°C, staviš termo glave na 22,5°C (pojačaš pumpu na max protok, kreneš od 24 na termoglavi pa smanjuješ, podesiš termoglavu "na uvo"). I tako sve radijatore, sem sušača u kupatilu. Njega bez termoglave, da ne bi ubio pumpu ako se desi da svi radijatori otvore. Može i tu termoglava, ali onda je obavezan prestrujni ventil na magistralnom vodu. I gledaj da ti sobni termostat ima manji histerezis. 0,5°C je previše, 0,1°C idealno. Ako se prečesto pali/gasi kotao, staviti 0,2°C. Ključno u celoj raboti je podesiti na kotlu krivu temperature vode po spoljnoj temperaturi. Krenuti od nižih vrednosi pa ako ne postiže zadatu sobnu temp povećavati polako krivu. Idealno je da kotao konstantno "pućka" i održava temp. Tu je zagarantovana 100% kondenzacijaVidecemo, pao je avans, na zalost nigde nije pronaci onaj modulacion Bosch RF termostat, tako da za sad idem sa nekim WiFi dok (ak uspem) ne pronadjem gde ima da se kupi. Gde si ti uspeo da ga nabavis?
Nadam se da ce biti daleko bolje, a za potrosnju cemo videti jer sad sa inventer klimom 12k na spratu i 2 TEA peći (6kw + 4,5kw) u prizemlju tučem mesečno preko 2600 kwh 🤯
Pa kuca je na 2 etaze (60+60m2) i visoko potkrovlje koje je trenutno u funkciji tavana, ali sa potencijalom od 30-35m2 stambenog prostora u buducnosti. Pa da ima rezerve na kotlucsa tih 24kw.@basarickv a zašto 25kW ili 35kW kotao za 120kvm?
A i opet imacu na ovih 120 km2, 10 radijatora + 2 susača, pitanje da li bi slabiji kotao postigao sve to
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari