Šta je novo?

Industrija igara

Sećam se low res snimaka koji su procureli sa prezentacije 2003. Verovatno najveći jaw drop koji sam doživeo. :) I dalje mi nije jasno da 20 godina kasnije ništa nije uspelo da prevaziđe HL2 po pitanju mnogih stvari. Čeka se RTX verzija da se obnovi gradivo po ko zna koji put.

 
Samo da bude u izvornom duhu keca i dvojke a ne neki hibrid kao trojka.
 
Znači MP2 sam prešao jedno 77 puta, nekad se igralo sa burazerom, nekada sa drugom. Koja droga od igre. Tako mala i linearna. Drugo doba...
Sećam se napolju pljušti kiša a igra se Max Payne... 4D efekat...
 
 
Zašto ne okačiti originalan klip bez ovog strašila što viče mhm aha yeah praveći se da razume šta ovaj priča lol
 
on dodaje malo flavor, showmen, prvo sam
pomislio da je ovaj lik sto prica metahuman :D
 
kako se danas gleda na zahtevnost igara?
nekad je bila samo 1080 rezolucija i onda je od podešavanja detalja zavisilo da li će raditi na minimum ili preporučenu konfiguraciju tj ako imam lošiji komp smanjiću detalje

sada kad ima više rezolucija da li minimum znači da će raditi na 1080 a preporučena na npr 4k tj da ne zavisi toliko od detalja već samo od rezolucije
 
kako se danas gleda na zahtevnost igara?
nekad je bila samo 1080 rezolucija i onda je od podešavanja detalja zavisilo da li će raditi na minimum ili preporučenu konfiguraciju tj ako imam lošiji komp smanjiću detalje

sada kad ima više rezolucija da li minimum znači da će raditi na 1080 a preporučena na npr 4k tj da ne zavisi toliko od detalja već samo od rezolucije
Bog će im ga znati... Zahteve nikada ne treba uzimati kao 100% tačne, pogotovo ako igra ima više grafičkih opcija za promenu.
Kada devovi objave zahteve većina to sada čini na način što napiše tipa 1080p - 30 FPS pa zahtevi, zatim 1440p - 60 FPS, onda posle naglašavaju RT i tako dalje.
Premda jako volim računare (oduvek sam bio PC gamer) i uživam u sklapanju PC komponenata, pravo da ti kažem da sam odmorio što se zahteva za igru tiče otkako sam prešao na konzolu. Plug in play i ćao.

Ponekad imam krizu da odem u prodavnicu i naručim neki baš dobar PC ali onda "izkonzoliram" pa me prođe :p
 
Nema tu nikakvog horora dokle god je pijuk u rukama.
 
Bivši developeri Piranha bytes (Gothic, Risen, Elex) Bjorn and Jenny - sad Pithead studio, najavili su indie igru "Cralon". Navodno je u pitanju first person dungeon crawler a biće rpg avantura koja će trajati duble digit kako kažu.
U razvoju je za PC ali pominjali su i konzole.
Bjorn jeste talentovan i tu nema spora. Baš me interesuje na šta će ovo ličiti kad izađe.
Ne otvaram temu jer je indie projekat, vi kako hoćete. Razvija se u UE5.



 


Lossless scaling dobio nove opcije.
 
Testirao sam u Genshin Impact koji je na PC ograničen na 60 fps i po prvi put mogu reći za Lossless Scaling da radi dobro. Jeste da ima artefakta sa 60 na 144 pri kretanju, pogotovo ako je pozadina sa transparentnim efektima ali je i pored dodatog laga i artefakta ipak puno bolji osećaj 144 generisanih fps na 144 Hz monitoru u odnosu na 60 po default. Takođe mi omogućava da odsečem deo ekrana što je vrlo korisno za OLED TV, jer ima belih UI elemenata u igri koji su stalno prisutni i statični su.

Ovo da ne radi na krajnjem frejmu, verovatno bi bilo uporedivo sa nVidia i AMD rešenjima po pitanju artefakta i laga. Mada na osnovu onoga što kažu iz DF, krajnji cilj generisanja frejmova i jeste da omogući da bilo koji input fps naša mašina isporuči na kraju pretvori u fps koji odgovara osvežavanju ekrana. Za očekivati je da i nVidia i AMD izbace fractioinal scaling, ali za sada je ovo ekskluziva Lossless Scaling programa.

Pogotovo je zgodno ako u igri imate stabilnih 45 fps, kada od 45 izgeneriše 60 mnogo manje artefakta ima, jedva se primeti i mali je dodatak na latenciju, svega 4-5 ms. Takođe možete kao u videu gore, ako znate da fps ne pada ispod recimo 40 fps da preko drajvera ili RivaTunera zakucate max fps na 40 i time izravnate frametime krivu i onda od toga izgenerišete 60 fps, čime dobijate savršeno glatko iskustvo.

Vremenom će AI model biti unapređen i rendering pipeline biti izmenjen tako da nećemo moći primetiti razliku između generisanih i "realnih" frejmova, kao što je sada vrlo teško primetiti artefakte sa DLSS4 Transformer model u Quality modu, koji zna da doda detalje kojih ni u native modu nema zbog muljanja koje pravi TAA.
 
Interesantna ideja, ali iskreno ne znam sta da mislim o ovom posto potpuno menja gameplay.

 
Nema više radosti kad vidiš da se nešto razvija na UE5, koliko je obećavao toliko je razočarao.
 
Da oživimo malo temu, deluje da je diskusija o tržišnoj retardaciji izazvanoj Unreal Engine glasnija nego ikad.
Pogotovo nakon što je izašao KCD 2, većina nije ni znala da ga "pogoni" CryEngine.

Odličan video ispod:
Meni se nije svideo, lik se samo dernja i ništa pametno nije rekao. Razumem frustriranost UE5 performansama, ali ne može to biti uzrok propasti, niko nikog ne bije po ušima da ga koristi. Eto KCD2 kao odličnog primera.

Actually investigating "Gaming is Dying"
Ovaj video je zapravo odličan. Retko ko danas tako detaljno opiše i analizira bilo šta, a ovom je svaka na mestu. I nisu navedeni problemi vezani samo za gejming, tako je i u ostalim industrijama (filmovi, muzika, knjige...). S jedne strane, svako može da napravi i stavi na tržište bilo šta, s druge strane za vrhunski proizvod ti trebaju desetine miliona dolara. Ja nisam u ovoj industriji i iznenadio sam se informacijama sa Witcher 4 / Dawnwaker tema o broju ljudi i dužini projekta. To je jednostavno neodrživo ako nisi siguran da ćeš prodati milione kopija, a za to moraš baš da se potrudiš i da imaš ime. Mislim da ima smisla praviti kraće igre (brže i jeftinije), što mnogi u industriji guraju. Pisao sam o Sumerian six - duplo je kraća od ostalih igara iz žanra, a opet zanimljivija i lepša. Nije duplo jeftinija, ali je bolje potrošen novac. Lepo reče onaj bivši šef PS-a - nekad su gejmeri imali vreme, ali nisu imali novac. Danas imaju novac, ali nemaju vreme. Naravno da ima mesta i za igre od po 100-200 sati, ali ne mogu svi igrati na tu kartu.

I smatram da generalno kritike na račun kvaliteta i žal za dobrim starim vremenima nisu na mestu. Opet slično kao i u muzici, filmu, književnosti… smatramo da je nekad sve bilo bolje, ali to ne znači da danas nema podjednako kvalitetnog sadržaja. Samo se uglavnom ne vidi od tolike količine lošeg. A realno nema mnogo prostora za inovacije osim sa tehničke strane. Tako je kako je, nije to svemirska tehnologija, ne može se izmišljati topla voda. Kao što je i skoro sve posle Bitlsa i Stonsa samo varijacija na temu, sa kvalitetnijom opremom 😁
 
Nazad
Vrh Dno