Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Ako piše da može, ondamože, a ako ne piše, onda je lutrija.
 
Paralelno povezivanje akumuatora na kablove je samo puko povecavanje kapaciteta originalnog akumulatora.

Kablove, punjace, i boostere ima smisla kupovati jedino kada imate potpuno ispravan accu, da kad njemu dodje kraj da imate da se pomognete.
Ako imate los akumulator, bolje kupiti nov cak i najgoru marku nego najbolje kablove i punjac
 
Paralelno povezivanje akumuatora na kablove je samo puko povecavanje kapaciteta originalnog akumulatora.

Kablove, punjace, i boostere ima smisla kupovati jedino kada imate potpuno ispravan accu, da kad njemu dodje kraj da imate da se pomognete.
Ako imate los akumulator, bolje kupiti nov cak i najgoru marku nego najbolje kablove i punjac
meni u januaru zakazao exide 77Ah. Dva dana ga nisam palio i treci dan nije mogo da pokrene motor. Nadjem garantni list, kupljen 15.matra 22. Garancija 40 meseci.
Uzo taxi i otiso do prodavnice, kaze prodavac da idem u neki servis na autoputu da mu mere kapacitet... Kupio sam novi, opet isti, cetvrti put. Nekad traje i do 5 godina, ali obicno kad navrsi 4, mozes da racunas da ne upali na hladnom vremenu.
Ja doduse imam dva alarma koji vuku struju i gps tracker. Fabricki alarm sam trazio u vw servisu da mi iskljuce jer nije ni za k. ali nisu hteli jer je povezan sa centralnom bravom i jos necim.

E sad, ako neko ima iskustva... umesto ovih bustera, interesuju me misljenja o ugradnji kondenzatora od 1 MF ili jaceg ? Znam da se koriste za jaka ozvucenja u kolima, ali oni prakticno mogu i da pokrenu auto cak i bez akumulatora. Ako neko sa njima ima iskustva, zanima me kakvi su na hladnom vremenu. Tu bi sigurno morali i deblji kablovi nego za muziku.
 
Treba dobro razmisliti pre paljenja na kablove. Naravno konstatovati i uputstvo.
Pre neki dan sam prisustvovao potpunom zaglupljivanju jedne škode kodiaq, 2021. godište. On je korišćen za paljenje drugog auta kojem je bio crkao akumulator. Nakon paljenja sve živo mu se popalilo na instrument tabli, neke greške, gluposti. Posle kraće vožnje nešto se pogasilo ali ne sve.
Morao je da radi servis jer je auto još pod garancijom. Naravno da čovek nije rekao šta je radio jer mu ne bi priznali garanciju.
Ne znam šta piše u uputstvu za kodiaqa
 
Meni booster sluzi samo da upalim par puta ako zatreba, do prodavnice aku-a.

Modern cars have complex electronic systems, including multiple ECUs, which can be damaged by power surges during the jump-start process
 
Paralelno povezivanje akumuatora na kablove je samo puko povecavanje kapaciteta originalnog akumulatora.
Da, tako bi bilo, kada bi vezivali same akumulatore.
Ali povezivanjem kablovima, paralelno vezujemo i dva ECU kontrolisana alternatora, a to je ono što može stvoriti problem.

Na tamo nekoj KIA što smo imali u firmi, preporuka je NE koristiti je ni kao "davač" energije, ali ni paliti nju drugim vozilom.
Ali može busterom?!?
Onda je onaj jedan obrazovaniji u KIA servisu (što ide na interne serviserske kurseve), rekao ajd' može, ali...
...kada Kiom palimo drugo vozilo, motor na KIA ne bi trebalo da radi, pa čak ni da se daje kontakt. Time ECU na KIA ništa ne pametuje, i KIA-in accu može da startuje drugi auto.
...kada Kiu palimo drugim vozilom, drugo vozilo obavezno ugašeno, pa čak i bez kontakta. Tako taj neki drugi ECU neće pametovati oko napona i zbunjivati naš ECU u KIA, i naš alternator.

Dalje, ima određeni broj elektronskih potrošača u vozilu koji ne rade direktno na 12V, već su na nižim naponima, i napajaju se sa DC/DC pretvarača koji 12V spušta na niže napone. Najćešće 5V.
ECU tačno zna kada anlasujemo naše vozilo, te zna kako koji potrošač treba da se ponaša. One koji su na 12V može disejblovati, ovi na 5V rade nomalno.
Ako se neko drugo vozilo anlasuje sa našeg, naš ECU taj pad napona može smatrati neočekivanim problemom, ili neki 12V potrošači mu mogu javiti da imaju grešku i bla.bla.bla, šarena instrument tabla...

Dalje, motor se zavrti, i imamo dva paralelna ECU kontrolisana alternatora, gde svaki ima svoju filozofiju trenutno optimalnog napona.
Ta filozofija u datom trenutku može biti različita, pa dva ECU mogu da smatraju da se instalacija u vozilu ne ponaša ispravno.
"Ne sluša me moj alternator" kaže ECU, i eto nama žutih i crvenih lampica.

Sve to ne bi trebalo biti problem ako palimo sa bustera (koji je u trenutku verglanja samo pasivni akumulator), ili sa drugog "glupog" ili ECU onesposobljenog vozila (ugašen, bez kontakata)
...ali kod ovih novih, nemamo pojma kada je ECU stvarno potpuno OFF.

Šlag na tortu, sve to se razlikuje od auta do auta. Čak i u okviru istog brenda.
Nekima ne smeta ič. Neke ozbiljno zabaguje.

... ... ...

Offtopic:
Pre 15-ak godina smo ne znajući da bi to mogao biti problem, povezali paralelno dva tada najmodernija CPU kontrolisana trofazna 400/220V AC/DC ispravljača, od po 7-8kW.
Oba su bila ispravna, sve do tog paralalenog vezivanja. U trenutku vezivanja, pocrkalo nam nekoliko potrošača koje su ti ispravljači napajali. :(
Trideset godina stariji slični uređaji (ali bez CPU kontrole) su prethodnih 30-ak godina radili u paraleli, srećni i zadovoljni.
 
Neki punjač za akumulator, ima metalnih i plastikanera, koja je razlika, osim u izgledu, mislim na ove do ~4000?
 
Plastični imaju elektroniku u sebi i smatraju se pametnim punjačem a metalni su klasika trafo+grec.
 
Pa šta je bolje?
 
Има преко Ананаса сада уз купон, око 3000 су , ајнхел, не сећам се колико је лидлов.
 
2000 je bio sa 3 godine garancije.Ako se žuriš uzmi bilo koji od tih jeftinijih,svi su na sličan kalup napravljeni.
 
@NShappy
Da li bi onda bilo logično da skinemo kleme sa akumulatora koji daje struju (da skroz raskačimo auto donatora) i povežrmo kablovima na auto koji treba da se upali? Kad upali raskačimo kablove i vratimo kleme?
 
Pa sad, to je pitanje. Ne resetuje se ništa, samo da li treba ponovno kodiranje (ako je noviji auto), to je pitanje.
Ja samo skoro menjao akumulator na superbu 2020., ništa se nije resetovalo ali je trebalo kodirati novi akumulator. Koliko sam shvatio majstora, to kodiranje služi da bi se akumulator normalno punio, odnosno punio onako kako treba
 
@NShappy
Da li bi onda bilo logično da skinemo kleme sa akumulatora koji daje struju (da skroz raskačimo auto donatora) i povežrmo kablovima na auto koji treba da se upali? Kad upali raskačimo kablove i vratimo kleme?

Ko b' to mog'o znati sa ovim modernim ćereslima, koji nisu da su uvek isti.
Da moram da povezujem vozila kablovima, gledao bih da je donor ugašen, i bez kontakata.
Ako oživljavani ne kresne normalno, ono max posle par obrtaja motora, ne bih dalje mučio donorski akumulator.

Nedavno smo potpuno mrtav Fiat 500L startovali sa matorog Mitsubishi Pajera.
Nije bilo nikakvih problema.

... ... ...

A znate li jedan 🤪 momentat?!?
Tesla automobili, oni električni, postoji mogućnost opisana u manualu, da ga startujete busterom, ili kablovima sa akumulatora drugog vozila?!? :ROFLMAO:

Neke verzije Tesli imaju back-up akumulator, običan 12V olovni. Služi da kada ona glavna mnogo kWh baterija bude skroz prazna, da CPU, brave i još neka elektronika ima napajanje.
E, 'oće i taj 12V da se bude prazan tj. neispravan, kao i glavna baterija, i onda je Tesla mrtva, ne može ni vrata da vam otključa, niti da pokrene main-board koji kotroliše battery managment, pa neće da krene punjenje ni kada uštekate Teslu na pravi punjač za EV.
E onda se ili menja taj 12V accu, ili, startujete Teslu kablovima.
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ali, Tesla ne sme da se koristi da startuje drugi ICE auto.
 
Ja samo skoro menjao akumulator na superbu 2020., ništa se nije resetovalo ali je trebalo kodirati novi akumulator. Koliko sam shvatio majstora, to kodiranje služi da bi se akumulator normalno punio, odnosno punio onako kako treba
Dobar ti taj majstor, vrlo učen. Ne "kodira" se akumulator, nema šta kod njega da kodiraš. Na stranu što mnoge izraze većina majstora pogrešno upotrebljava.
Da uprostim, bekapuju se sačuvana podešavanja i parametri ECU-a i nakon zamene se vraćaju nazad. Kod određenih vozila skoro da ti treba knjiga šta i kako. Zapravo ne skoro nego i treba.
Naravno, nije to smišljeno da bi očuvali integrtitet sistema već da bi debelo naplaćivali rad servisa i za tako jednu prostu intervenciju. Zašto bi oni morali da ugrade jedan čip koji bi mogao da zadrži podatke nekoliko sati/dana/neko vreme, ili prosto CMOS bateriju, nego to mora da se radi samo uz odgovarajući hardverski i softverski alat.
 
Poslednja izmena:
Hm, ne znam kako je kod ovih najnovijih tj ~5 godina starih auta, ali generalno kod nekih vozila je potrebno "reci" racunaru da je akumulator zamenjen, stavljen drugi/nov.
Posedujem Forda 2011. godiste i slucajno na YT naidjoh na video gde objasnjavaju kako reci Body kompjuteru da je stavljen drugi akumulator preko odredjenih tastera u kabini. Na dosta vozila je moguce to uraditi tako i bez odlaska i placanja "ovlascenom" serviseru. Inace je preporuka i obaveza da se odradi to da bi sve funkcionisalo u najboljem redu. Sto se tice podataka, ne gube se svi odma tako brzo, verujem da se podaci cuvaju neko odredjeno vreme, ali isto tako znam i da neki auti ne smeju ostati bez napajanja pri zameni akumulatora.

PS. Mnogo je sve zakomplikovano danas od strane proizvodjaca namerno. Skoro videh BMW 2018. godiste neka X serija, gde su zamenjene plocice ali majstor nije umeo da resetuje status pa je vozilo i dalje izbacivalo gresku za iste. Uz pomoc YT opet, sve reseno preko bord kompjutera u nekoliko koraka bez kacenja dijagnostickog uredjaj i odlaska u servis.
 
@Boki.N
Ma naravno da se ne kodira akumulator, tako se samo žargonski kaže. Koliko sam shvatio kodira se automobil da bi znao kako da ga puni, odnosno da bi imao info o karakteristikama akumulatora i na osnovu toga punio pravilno.
Tako sam bar ja shvatio
 
Skoro sam menjao akumulator, pa sam i registrovao novi.
Neko kaze ne treba, a neko da treba, da bi ecu znao da je promenjen i kako da upravlja alternatorom, tj. kolikom strujom da ga puni itd...
Aku 1.jpg Aku 2.jpg
 
I sve bi to imalo smisla kada bi novi akumulatori trajali znatno duže od starih, ali to nije slučaj.
Čitav BMS podiže cenu automobila u nabavci, zahteva bar 30 % skuplji akumulator, podiže troškove zamene akumulatora sa 0 dinara na ne znam ni ja ko koliko naplaćuje...

Kvalitetan AGM akumulator neće trajati 30 % duže od kvalitetnog ca ca akumulatora, a da ne govorimo o ostalim direktnim troškovima, kao i troškovima usled kvara BMS.

Drugim rečima, imamo tehnologiju koja je samoj sebi svrha i ukupno dodatna vrednost svega ovoga je u minusu.
 
U prilogu testovi 3 akumulatora, koji je po vasem misljenju najsigurniji za koristenje s obzirom na prikazane rezultate i datum proizvodnje?

1. Slika 1 - 45Ah 420A, sredina 2022 god.
2. Slika 2 - 45Ah 420A, sredina 2019 god.
3. Slika 3 - 60Ah 580A, pocetak 2021 god.

Prvi i drugi su vrlo slicni po rezultatima, s tim da su sekundu bolji kod 2, ali je stariji 3god, dok ovaj od 60Ah izbacuje priblizno A koliko i ovi od 45Ah + nesto veca razlika u otporu.
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    259.1 KB · Pregleda: 30
  • 2.jpg
    2.jpg
    236.9 KB · Pregleda: 30
  • 3.jpg
    3.jpg
    202.1 KB · Pregleda: 29
Prvi
 
Da li se susretao neko sa Mission akumulatorima? Na ananasu su ekstremno povoljni, vidim da je to neki Deltin brend, google nije baš od pomoći pri istraživanju vrede li šta. Prošli akumulator mi je bio neki jeftini totalni no-name iz Agrohima 60mah, izdržao 5 godina, ali je jutros zatajio posle 24h u mestu. Upalio je na kablove, pali posle sat-dva, ali je def za zamenu. Auto je benzinac 1.6, 2011, ništa spec.
 
Poslednja izmena:
Poreklo - Turska
Cena nije ništa specijalno kako vidim. U početku su se malo izapeli pa onda skinuli taman toliko da budu jeftiniji od izvikanih brendova. Ananas po običaju daje dobre akcije.
Verovatno su pod nečijom licencom, u svakom slučaju radiće i imaš garanciju
 
Nazad
Vrh Dno