Šta je novo?

Yunet optika - mts

Pa Yunet je mtsova firma tako da mislim da su oni procenili da za tvoju lokaciju imaju samo mts.
 
За моју (кућну) адресу, провера услова за прикључење посредством МТС сервиса приказује да услова има, али када се за то пита Yunet, онда - нема! :poop:
Ексклузиву уличних радова на прикључењу има искључиво МТС. Yunet се можда избори за понеког корисника у солитерима.
Комш'а до мене има МТС оптику, да ви'ш како може, добрано су узорали околину да би успоставили прикључак.
За мене пак, као Yunet корисника више од деценије, то ипак није могуће. :mad: МТС понуде не узимам у разматрање, прескупе су.
Ovde mi nije jasno da li ti trenutno na toj kućnoj adresi imaš provedeno mts optičko vlakno ili nemaš. Ako nemaš, Yunet neće raditi grube radove na ulici i u kući, kako bi dovukao vlakno. To radi isključivo mts i mislim da prvi ugovor mora biti sa mts-om uz UO, jer onda se ne naplaćuju značajni troškovi razvlačenja kabla na trasi do kuće i troškovi unutrašnje instalacije.

Ako već imaš mts optičko vlakno u kući i sprovedenu instalaciju, onda bi trebalo da može da se uzme Yunet, nakon što se raskine ugovor sa mts i dobije IDP broj. Mada su neki na ovom forumu pisali da se dešavalo da i pored toga što imaju ispravnu i već korišćenu mts optiku, Yunet odbija da pruži uslugu iz nekih navodno tehničkih razloga. Koji su to konkretni tehnički razlozi i za koje korisnike mts optike nema tehničkih uslova za promenu u Yunet optiku, baš bih voleo da znam. I da li isti princip važi i za Yettel, kao 3.potencijalnog pružaoca usluge na pomenutoj instalaciji. 🤔
 
Ovde mi nije jasno da li ti trenutno na toj kućnoj adresi imaš provedeno mts optičko vlakno ili nemaš. Ako nemaš, Yunet neće raditi grube radove na ulici i u kući, kako bi dovukao vlakno. To radi isključivo mts i mislim da prvi ugovor mora biti sa mts-om uz UO, jer onda se ne naplaćuju značajni troškovi razvlačenja kabla na trasi do kuće i troškovi unutrašnje instalacije.

Ako već imaš mts optičko vlakno u kući i sprovedenu instalaciju, onda bi trebalo da može da se uzme Yunet, nakon što se raskine ugovor sa mts i dobije IDP broj. Mada su neki na ovom forumu pisali da se dešavalo da i pored toga što imaju ispravnu i već korišćenu mts optiku, Yunet odbija da pruži uslugu iz nekih navodno tehničkih razloga. Koji su to konkretni tehnički razlozi i za koje korisnike mts optike nema tehničkih uslova za promenu u Yunet optiku, baš bih voleo da znam. I da li isti princip važi i za Yettel, kao 3.potencijalnog pružaoca usluge na pomenutoj instalaciji. 🤔
Ako je MTS optika već prisutna u objektu Yunet može da se uvede bez ikakvih problema. Naravno pošto se sa MTS-om raskine ugovor i nema potrebe ni da se uzima IDP broj. Ako je u objektu prisutna Supernova optika Yunet ne može da se uvede (iako je Supernova praktično MTS).
 
Koliko se secam ima neka fora da li je oprika provucena nadzemno ili podzemno i od toga zavisi mozgu li Yunet i Yettel da daju uslugu. Pisali su ljudi o tome pre godinu - dve kao sto @shamanNS rece.
 
Ako je u pitanju kuća sa već uvedenom mts optikom onda bi trebalo da je ovako:
  • Vazdušno (sa bandere) uveden optički kabl onda može yettel i yunet
  • Podzemno uveden optički kabl onda ne može yettel i yunet

Zašto? Verovatno u telekomu neko zna.
 
Da li to vazi za kuce samo ili vazi i za zgrade?
Ja sam u zgradi. Optika ide pod zemlju. Bio sam na mts optici 2 god a u Februaru mi istice 30 meseci na Yettelu.
Da li ja mogu da uzmem yunet?
 
Da li to vazi za kuce samo ili vazi i za zgrade?
Ja sam u zgradi. Optika ide pod zemlju. Bio sam na mts optici 2 god a u Februaru mi istice 30 meseci na Yettelu.
Da li ja mogu da uzmem yunet?
Trebalo bi da može da se iskoristi postojeća instalacija; barem je za Yettel moguće. Uostalom, IDP broj je validan za sva tri provajdera pa možeš da ga tražiš od Yettel-a, da bi prebacio liniju u YuNet.
 
Ako si mogao Yettel, trebalo bi da može i Yunet.
 
Ako je u pitanju kuća sa već uvedenom mts optikom onda bi trebalo da je ovako:
  • Vazdušno (sa bandere) uveden optički kabl onda može yettel i yunet
  • Podzemno uveden optički kabl onda ne može yettel i yunet

Zašto? Verovatno u telekomu neko zna.
Očigledno da ne može da se izvuče pravilo. Znam za slučajeve gde može yettel preko mts optike i ako je nadzemno (preko bandere) i podzemno.
Ono što takođe znam je da mts ne da yettelu svoju optiku za pravna lica
 
Ako je u pitanju kuća sa već uvedenom mts optikom onda bi trebalo da je ovako:
  • Vazdušno (sa bandere) uveden optički kabl onda može yettel i yunet
  • Podzemno uveden optički kabl onda ne može yettel i yunet

Zašto? Verovatno u telekomu neko zna.
Meni pričali upravo obrnuto. Mada mi ovo prvo odgovara jer imam mts u kući, a ako ostane ovako do 2026. god, uzeo bih, nakon mts-a, Yunet, samo internet.
 
@mlax37 ako pod terminom "optika za pravna lica" podrazumevaš njihovu uslugu FiberPro (optički ethernet direktno do korisnika) to naravno ne daju nikome. Ta usluga je poprilično skupa jer dobijaš samo tvoje vlakno koje ne deliš ni sa kim.

Postoji i FiberBiz (BizBox) koji je klasičan GPON. Tu možeš da migriraš kod Yettel-a ili YuNet-a. Oba provajdera imaju svoje ponude za GPON biznis korisnike.
 
@poglavicas
Mislim na obični, klasični gpon. Hteo sam na jednoj lokaciji u centru Bg da uvedem, ima mts optička infrastruktura, yettel nisam mogao, a mts sam mogao. Zbog toga sam na kraju uzeo sbb koaks jer su imali povoljniju ponudu. Yettel je u tom trenutku bio najpovoljniji ali nisu im dali.
Čak sam išao preko nekih poznatih ljudi u yetelu i rekli su mi da im mts jako retko daje svoju optiku za biznis korisnike
 
Користи ли неко Yunet-ов ВДСЛ? Размишљам о преласку на њихов 50/8 са МТС-а.
Невероватно ми је да је би ме њихов нет+фиксни МТС-а+Орион ТВ излазио 3250 динара а садашњи Бокс 3 5000 динара. после истека обавезе у марту...
Ако неко има искуства на Yunet ВДСЛ-у, био бих захвалан.
 
Ja imam malo tog iskustva na Yunetovom vdsl - u sam od 1 novembra ali sam net,ako nesto mogu da pomognem pitaj?
 
Zdravo svima, na kraju sam uzeo Yunet optiku, imam nedoumicu kažu da daju staticnu IP ali po ovom sajtu ja nemam (slike u att). Da li na Nokia Bacon 3.1 treba nešto da podesim da bi mi bila statička IP adresa ili je imam a jednostavno Mac i iPhone to ne prepoznaju? Jel postoji još neki bolji način provere da li sam iza dinamičke ili statičke? Ruter koji nije ruter koji sam dobio 🙂https://www.nokia.com/networks/fixed-networks/home-wi-fi/wifi-beacon-3-1/
 

Prilozi

  • IMG_7232.jpeg
    IMG_7232.jpeg
    355.5 KB · Pregleda: 67
  • IMG_7234.jpeg
    IMG_7234.jpeg
    430.1 KB · Pregleda: 69
Ako je u pitanju kuća sa već uvedenom mts optikom onda bi trebalo da je ovako:
  • Vazdušno (sa bandere) uveden optički kabl onda može yettel i yunet
  • Podzemno uveden optički kabl onda ne može yettel i yunet

Zašto? Verovatno u telekomu neko zna.
Kod mene, MTS u zgradi podzemno uveo optički kabl i preko istog mi Yettel pustio optički Internet.
 
Ja sam pričao za individualne kuće i način na koji je uveden kabl. To se ne odnosi na objekte sa više stambenih jedinica.
 
Tek sad vidim nove cene zahvaljujući ovoj temi, nije baš malo poskupljenje. Nisam dobio nikakvo obaveštenje uz ovaj račun. Sad plaćam net 200/100Mbps bez UO 2.040 RSD, a to poskupljuje na 2.540 RSD.

Pre toga sam 14 meseci koristio mts BOX3 po 1 RSD i raskinuo ugovor pred početak pune naplate, kad je mts poskupio, sad vidim da je aktuelna ponuda 16 meseci po 1 RSD. Kako su krenuli sa poskupljivanjem, kapiram da ću i taj ugovor raskinuti dok ne krene puna naplata.

Poslao sam im mejl kako nisam zadovoljan poskupljenjem najviše iz znatiželje, nisam stekao utisak da ima cenjkanja. Ako zaista i bude tako, to je to što se mene i YuNet-a tiče.
 
Samo da obavestim da Yunet ne može da izda IDP, pa ako hoćete da pređete nazad na MTS (ili Yettel), mora prvo gašenje usluge pa onda podnošenje zahteva za priključenje kod drugog operatora, efektivno ste dan-dva bez neta.
 
Samo da obavestim da Yunet ne može da izda IDP, pa ako hoćete da pređete nazad na MTS (ili Yettel), mora prvo gašenje usluge pa onda podnošenje zahteva za priključenje kod drugog operatora, efektivno ste dan-dva bez neta.
Da li traže neki otkazni rok pre gašenja usluge?
 
Samo da obavestim da Yunet ne može da izda IDP, pa ako hoćete da pređete nazad na MTS (ili Yettel), mora prvo gašenje usluge pa onda podnošenje zahteva za priključenje kod drugog operatora, efektivno ste dan-dva bez neta.
Upravo tako, ja sam prelazio sa MTS na Yunet i morao sam da vratim opremu,otkazem uslugu ( kazu mogu oni tek kada MTS oslobi kapacitet-sto im javljaju za koji dan kada srede) ali mi je Yunet poslao USB stick modem kao zamenu dok se usluga ne realizuje. Yunet koristi Static IP za povezivanje u odnosu na MTS gde je PPOE tip konekcije kao i kod Yettela, pretpostavljam da je to problem sto ne moze IDP broj.
 
Da li traže neki otkazni rok pre gašenja usluge?
Ne traže, ja im pisao mail za IDP, oni me zvali jer mi je istekla ugovorna obaveza za produženje. Ja rekoh planiram na MTS da pređem, oni rekoše ok, da gradimo sad uslugu? Ali smo se lako dogovorili, ja im poslao mail kada želim da ugase, u roku od par sati ugašena usluga i oslobođeno vlakno za MTS, tamo odmah podneo zahtev za priključenje i sutradan dolaze za instalaciju.
 
Ako IDP broj ne funkcioniše na relaciji mts-Yunet, onda bi obe "sekcije" iste firme (Telekom) trebale da obezbede neki drugi, jednostavniji i kontinuirani način prelaska sa jednog provajdera na drugog. Ovako kako je opisano, taj prelazak deluje seckano i nesigurno u pogledu neprekidnog korišćenja usluge, sa mogućnošću svakakvih odstupanja i improvizovanih pauza, jer ništa nije regulisano nekim obavezujućim postupanjima tj. pravilima.
 
Ja sam mislio da IDP važi za sve koji koriste istu infrastrukturu (mts-ovu optiku), međutim nisam prelazio sa mts na yunet, nego sam prvo koristio mts, pa orion, pa otišao na yunet. Sada povratak na mts - imao sam možda 30h prekid što nije strašno ali nije idealno. Radove nisu imali nikakve, samo doneli ruter i stb. Evo da pohvalim momke iz MTS ovde, doneli su mi Q2 ruter koji sam ranije imao (ogroman je), ja rekoh ljudi meni to ne može da stane u ormarić, može li onaj noviji manji ruter (oko 16h je bilo već). Kaže hajde da se vratim do magacina da pogledam pa dolazim. Ja mislio nema od ovih ništa do sutra, kad eto ga lik za sat vremena, nosi u kesi onaj Huawei 6t ruter. Zakačio ga i probao da li radi, za 5 minuta sve završili, nakon toga ga prebacih u bridge i to je sve.
 
Ako IDP broj ne funkcioniše na relaciji mts-Yunet, onda bi obe "sekcije" iste firme (Telekom) trebale da obezbede neki drugi, jednostavniji i kontinuirani način prelaska sa jednog provajdera na drugog. Ovako kako je opisano, taj prelazak deluje seckano i nesigurno u pogledu neprekidnog korišćenja usluge, sa mogućnošću svakakvih odstupanja i improvizovanih pauza, jer ništa nije regulisano nekim obavezujućim postupanjima tj. pravilima.
Već je rečeno nekoliko puta u temi da ti nikakv IDP broj za prelazak iz MTS-a u Yunet ne treba, da sve funkcioniše izuzetno glatko i prodesionalno što se Yuneta tiče i da nemaš nikakav prekid u korišćenju Interneta jer ti Yuntu daje MiFi ruter na besplatno korišćenje za tih par dana dok ne dođe njihova ekipa i poveže te.
Što se tiče prelaska sa Yuneta na MTS ne znam kakva je procedura ali ne vidim ama baš ni jedan razlog što bi se iko prebaciovao sa Yuneta na fucking MTS koji te za bilo koju njihovu uslugu pilićarski ucenjuje da plaćaš besmislenu imaginarni "fiksnu telefonsku liniju".
 
Jel ima Yunet neku akciju gratis meseci ili slično? Ili to što je na sajtu to je.
 
Nema nista,oni ne trguju. 😁 . Cekam montere svaki cas da dodju pa cu ih pitati ali ne verujem.
 
Nazad
Vrh Dno