Šta je novo?

[MTS] BOX paketi

I u drugoj poslovnici potvrda: ko bude raskidao UO zbog poskupljenja neće dobiti IDP već ostaje bez celog kompleta tj. raskida ceo ugovor i ostaje bez usluga u BOX-u.

Kome iz centrale ponude ostanak na staroj ceni - nema pravo ni na raskid UO.

Za sada prosleđuju broj korisničkoj podršci pa kao trebaju oni da pozovu i dogovore se sa mnom.
Pa naravno da ostaje bez cele usluge, to je po zakonu. Oni poskupljuji, ti raskidaš ugovor.
A za ovo drugo nije tačno. Imaš pravo da raskineš čak i da ti kažu da ostaje ista cena. Bilo više slučajeva u februaru.
Na kraju krajeva, ne moraš da se javiš ako hoćeš da raskineš
 
Pošto nisam još u toj priči oko IDP jer optiku tek treba da uvedem šta znači ovo za vas što vam ne daju IDP pri ovim uslovima ?

Ne možete odmah na Yettel bez prekida usluge interneta nego mora kompletna oprema da se vrati MTS-u pa onda da idete u primera radi Yettel i tamo zakažete instalaciju svih usluga i tome slično ?
 
Da, to je u suštini. Ako ti daju IDP onda prvo zoveš Yettel sa tim brojem, oni ti uvedu svoje a ti posle vratiš opremu MTS-u.

Kad nemaš IDP onda vratiš opremu mts-u odmah i imaš prekid usluga dok ne dođu monteri iz Yettela. Doduše mislim da se to u oba slučaja odnosi na terminalnu opremu, tj. sve posle ZOK-a.

Za @mlax37, dakle oni onemogućavaju raskid UO već teraju na raskid celog ugovora da bi otežali stvari nama koji bismo eventualno prešli i odvratili nas od te ideje. Kako je Yettel mogao da nudi raskid UO pa posle prenos, kako je A1 mogao isto, samo Lelekom ne da. Vrlo ogavna praksa po mom mišljenju ali šta da se radi, državno čedo
 
Zakonom je predviđeno i propisano da ukoliko je to tehnički moguće (a moguće je), prenos između operatera na istoj infrastrukturi bude izvršen bez prekida usluge interneta i telefonije (a verovatno i TV) za korisnika. Prema tome, nema tu šta da neko "ne da", već ima da postupi po zakonu. Zato i postoji IDP i na zahtev korisnika mora da se izda a usluga održava sve dok drugi operator ne priključi opremu u predviđenom i propisanom roku.
 
Njihov stav je da nemaju šta da prenesu jer oni gašenjem UO automatski gase i sve usluge (tj. ugovor u celini) tako da uspešno eskiviraju ovu zakonsku obavezu.

Slično je bilo i sa Yettelom koji je ranije pecao ljude na pričiu "ako raskinete UO ostajete bez broja" pa je na kraju ipak dopustio ostanak na postpaid-u bez UO.
 
Njihov stav je da nemaju šta da prenesu jer oni gašenjem UO automatski gase i sve usluge (tj. ugovor u celini) tako da uspešno eskiviraju ovu zakonsku obavezu.

Slično je bilo i sa Yettelom koji je ranije pecao ljude na pričiu "ako raskinete UO ostajete bez broja" pa je na kraju ipak dopustio ostanak na postpaid-u bez UO.
Gase UO odmah, ostaju ugovor i usluge (po punoj ceni) koji gase onog momenta kada novi operator demontira njihovu opremu i počne da pruža svoju uslugu na adresi (lokaciji). Taj momenat je definisan vremenskim rasponom za koji je izdat IDP (MIK). To je praktično i okvir neke vrste otkaznog roka. U tom rasponu korisnik treba da vrati opremu starom operatorom i to je datum kraja važenja ugovora tj datum raskida. Datum raskida može da bude najkasnije i definitivno na kraju vremenskog okvira izdatog IDP (MIK). U svakom slučaju poslednji datum IDP je zapravo i kraj "otkaznog roka" koji je izdao stari operator i time se obavezao da pruža uslugu do tog datuma.

Čik neka probaju da ne izdaju IDP na zahtev korisnika i da mu ugase uslugu kada oni hoće.
 
Poslednja izmena:
Hvala na objašnjenju, videću sa ovima kad me budu zvali pošto se u poslovnicama očigledno prave ludi i to namerno. Ubedljivo najgora korisnička podrška od sva tri operatera.
 
U svakom slučaju tu su Ratel i tržišna inspekcija, ukoliko se budu pravili pametni. Ko ih je terao da "dele" infrastrukturu sa drugim operatorima. Kako je funkcionisalo (MIK) na bakru (adsl) koji je bio ekskluzivitet Telekoma tako to funcioniše sada i na deljenom kablu tj optici (IDP).
 
Зар није предлог закона неки да се дели фибер инфраструктура или тек треба да буде?
 
Stigao mi malopre odgovor od mts-a :

Poštovani,
Obaveštavamo Vas da će od 05.01.2025. godine biti realizovan proces prelaska na unapređene pakete usluga iz naše aktuelne ponude, u cilju poboljšanja i redizajniranja komercijalne ponude kao i omogućavanja korisnicima da koriste sve prednosti najbolje mobilne i fiksne mreže. Navedeni postupak, sproveden je u skladu sa važećim zakonskim aktima.
Detaljnije informacije u vezi sa načinom realizacije navedenih izmena dostupne su na našoj internet strani Unapređena mts ponuda od 5. januara 2025. važi za sve korisnike. | mts Tvoj svet
Ukoliko pre isteka minimalnog perioda važenja ugovora, isti raskinete, obračunava se naknada za prevremeni raskid.

Inace trazio sam da ostane ista cena do kraja ugovorene obaveze ili raskid ugovora bez penala po clanu 131 itd.
 
Koje morončine, pa bukvalno su u tekstu na svom sajtu napisali (doduše uvijeno u oblande, perfidno) da se garantuju prava po Zakonu.

Ne znam, možda sačekati sledeću nedelju pa krenuti u poslovnice, do tad se možda saberu. Ako ovako budu definitivno odlučivali prštaće prijave RATEL-u.
 
I sta ti znaci prijava Ratel-u, i kada si u pravu oni ne mogu nista vec poslednju rec ima Ministarstvo. Ja sam vec pre 2-3 godine imao prijavu Ratel-u kada je mts ukinuo dečiju tv i još neke kanale, Ratel je rešio u moju korist da imam pravo na raskid ugovora i poslao na konačnu odluku Ministarstvu, i evo već 2-3 godine ništa od toga, pisao Ministarstvu Telekomunikacije u vezi tog predmeta, nikada nisam dobio ni odgovor ni spor, iako je Ratel doneo odluku u moju korist.
 
@b4gz1 To je klasično njihovo natezanje. Mora se razmeniti par mejlova da se dođe do suštine. U odgovoru naravno nisu spomenuli "cenu". Ako se promenama usluga bitno narušavaju uslovi (napr "cena") definisane ugovorom, na koji se operator obavezao u skladu sa tadasnjim cenovnikom, a promena je na štetu korisnika (veća cena), dakle "krivicom" operatora, onda se raskid ugovora obavlja bez plaćanja te nanade za prevremeni prekid po članu 131 zek.

Dakle, sledeći korak je, pošto je iz prethodnog odgovora implicitno (podrazumevano) odbijena mogućnost poštovanja uslova ugovora i cene na koju se operator obavezao, traži se raskid ugovora i dodela IDP u čijem periodu će biti omogućena usluga do isticanja roka IDP. Raskid ugovora mora biti bez ikakve naknade, kako je predvideo zakon. Jedan primerak zahteva (cc) poslati RATEL-u, naravno uz prosleđivanje njihovog mejla u kome tvrde to što tvrde.

Samo, treba biti svestan da su izvršili namernu manipulaciju i nigde nisu rekli da će povećati cenu i da će promeniti ugovor u tom delu. Ali ti si to tako shvatio i zbog toga raskidaš ugovor. Ukoliko te u međuvremenu PISMENO ne obaveste da sve ove promene i unapređenja ne menjaju ugovorenu cenu istaknutu u ugovoru , zahtev ćeš povući i ugovor će se nastaviti.

Moraju se PISMENO izjasniti o tvom konkretnom ugovoru (br. taj i taj), da li se od 5.januara menja cena za taj ugovor ili ne i kolika će biti. To je najteže izvući iz njih, posebno to ne žele da daju NAPISMENO.
 
I sta ti znaci prijava Ratel-u, i kada si u pravu oni ne mogu nista vec poslednju rec ima Ministarstvo. Ja sam vec pre 2-3 godine imao prijavu Ratel-u kada je mts ukinuo dečiju tv i još neke kanale, Ratel je rešio u moju korist da imam pravo na raskid ugovora i poslao na konačnu odluku Ministarstvu, i evo već 2-3 godine ništa od toga, pisao Ministarstvu Telekomunikacije u vezi tog predmeta, nikada nisam dobio ni odgovor ni spor, iako je Ratel doneo odluku u moju korist.
Ratel je samo posrednik i oni nikoga ni na sta ne mogu da nateraju. Ako si u pravu oni kontaktiraju operatora a ako operator i dalje tera svoje, Ratel moze samo da ti preporuci da tuzis tog operatora.
 
Onda nek izbace to R jer kakva je to regulacija kad operater može da bira šta će u ZEK-u poštovati kao da je švedski sto. Ovo je prvi put u zadnjih par godina da neki operater direktno odbija primenu člana 131.

Štaviše, oni ga ne krše samo u stavu 2. o pravu na raskid, već i u stavu pre njega koji definiše da operater mora "na jasan i razumljiv način" da obavesti korisnika. Ovde je rečeno samo da se prelazi na nove pakete, bez napomene da to sa sobom nosi i poskupljenje (pa čak i obavezu prelaska sa Box3 na Box4 u pojedinim slučajevima).
 
Postoji i inspekcija pre utuženja. Inspekcija može da donese rešenje i da kazni, odnosno naloži mere. E sad, oni i to mogu da plate, ali ne isprave grešku. Tek onda ide utuženje. Ali onda već imaju dokazanu krivicu. Mislim da nikad nije išlo dotle, bar ja ne znam.
Obično se povuku i otvore zahtev "smetnje" i onda "reše smetnje" (u ppdršci se takvi zahtevi nazivaju "smetnje") tako što obaveste da se neće menjati cena do kraja UO i da nemaš prava na raskid bez penala.
 
ako se raskida box4 gasi li se i postpaid mob broj uvezan sa paketom ?
 
Postoji i inspekcija pre utuženja. Inspekcija može da donese rešenje i da kazni, odnosno naloži mere. E sad, oni i to mogu da plate, ali ne isprave grešku. Tek onda ide utuženje. Ali onda već imaju dokazanu krivicu. Mislim da nikad nije išlo dotle, bar ja ne znam.
Obično se povuku i otvore zahtev "smetnje" i onda "reše smetnje" (u ppdršci se takvi zahtevi nazivaju "smetnje") tako što obaveste da se neće menjati cena do kraja UO i da nemaš prava na raskid bez penala.
Meni je Ratel posle silnih problema sa SBBom rekao da samo mogu da uzmem advokata i da ih tuzim. Iako sam bio u pravu i Ratel je insistirao na tome u prepisci sa SBBom, koju su mi poslali, SBB nije hteo (mogao) da regulise problem i zavrsilo se tako da sam presao na MTS optiku. Preporodio sam se. ;)
 
Hvala na objašnjenju, videću sa ovima kad me budu zvali pošto se u poslovnicama očigledno prave ludi i to namerno. Ubedljivo najgora korisnička podrška od sva tri operatera.
Moraš da shvatiš da oni moraju da pričaju ono što je dobro po njih, ne po tebe. Oni znaju sve, imaju iskustva iz februara ali tako im rečeno da pričaju a zna se šta je naređenje i da ono mora da se poštuje. Nenoj očekivati da će ti bilo ko reći kakva je procedura, u nekim poslovnicama ne daju čak ni da se izjasniš pisano u vezi raskida, da potpišeš zahtev za raskid, već zavode u nekakvu bazu pa te neko zove. Zna se vrlo dobro kako se ugovor potpisuje i raskida, i kada si potpisivao morao si da staviš neki potpis na papir niko te nije zvao naknadno da pregovara o potpisivanju.

Generalno narod je u ovoj zemlji slabo naučen da se bori za svoja prava koja mu pripadaju zakonima, dosta ljudi ni ne razume šta znači ugovor, raskid, zahtev za raskid, potpis, reklamacija, dosta ljudi ne zna da otvori na telefonu sajt telekoma a kamoli koja su mu prava kao korisniku, takvi su operaterima najisplativiji. Većina njih će se javiti kada im stignu januarski računi posle 5.febuara.
Čak se i na forumu, gde se očekuje da je makar 80% ljudi upoznato u it svet i tehnologiju, javlja nekolicina ljudi posle svega da se bune i žale oko veće cene. Tek nekoliko strana je ispisano ovde, a to je na broj pretplatika u Telekomu statistička greška.

Uostalom, verovatno su videli da im je prošlo odlično u februaru, sami korisnici ovde potvrđuju da su gotovo svi pristajali na neke ustupke a samo par nas je uradilo raskid što je opet na broj pretplatika statistička greška (brojke u Ratelovim pregledima samo rastu). To ostavlja njima prostor da dalje rade šta žele, što vrlo vešto koriste.
 
A može biti i suprotno, tj da sada očekuju da se pročulo i da će puno ljudi tražiti da ostane ista cena.
U mojoj okolini puno ljudi nije obraćalo pažnju na račune za telefon, internet, tv. Većini je i prošla ugovorna obaveza a da to nisu ni znali, tačnije nije ih bilo briga, plaćali više cene bez UO. Ali sada, posle silinih poskupljenja kod svih operatera, primećujem da ljudi više obraćaju pažnju na cene ugovora, ugovorne obaveze i slično
 
Onda nek izbace to R jer kakva je to regulacija kad operater može da bira šta će u ZEK-u poštovati kao da je švedski sto. Ovo je prvi put u zadnjih par godina da neki operater direktno odbija primenu člana 131.

Štaviše, oni ga ne krše samo u stavu 2. o pravu na raskid, već i u stavu pre njega koji definiše da operater mora "na jasan i razumljiv način" da obavesti korisnika. Ovde je rečeno samo da se prelazi na nove pakete, bez napomene da to sa sobom nosi i poskupljenje (pa čak i obavezu prelaska sa Box3 na Box4 u pojedinim slučajevima).
Proslo im je u martu pa ce i sad, tako da mozemo ocekivati 2-3 puta godisnje da usklade ponudu
Sto se mene tice, verujem i vecine ne treba nam brze od 50-100mbps downloada
 
Istekla UO , najavio da ne zelim da pravim novu UO i da vratim opremu. Rekli nema problema, nisam trebao 45 dana unapred mogao sam kao 20 dana pred istek UO. Zadnji racun stize , ok par dana koriscenja Omorka S , ali i to stavili gde placam Sokolic tarifu.
Ali stavka naknada za " Ugoverna naknada stete zbog raskida " , u iznosu od 300 din, ja to prvi put cujem da postoji. Jesam pre 4god isto tako vratio opremu ali se ne secam nikakve naknade. Oni nisu zivi dok nesto ne izmisle , nesto famozno, nesto izvuku iz neke rupe.
Ovo sto se desava sa poskupljenjem i sta oni odgovaraju na mail, to je cirkus. Ti njima dobar dan ne pristajem, oni tebi dobro vece sve je po zakonu i placate penale ako zelite raskid zbog vece cene.
 
Nisam bas siguran da mi je 50-100mbps dovoljno, troclano domacinstvo gde se koristi vise uredjaja plus gledanje 4K sadrzaja na tri uredjaja odjednom plus Home office itd.
Sad smo na 1000mbps mada cenim i da bi 600mbps radilo posao.
Poenta je samo da je razlika u ceni minorna pa ono kao sto da ne, pogotovo sa 50% 24m.
Ali da su cene visoke za nase uslove jesu to nema dileme.
 
Samo tako manje boli! Kad se samo malo mozak ukljuci osnovni Box 3 je “otisao” sa 3700 na 4600, ne treba biti naucnik…
 
Cekajte bre ljudi letos sam obnovio ugovor uz zahtev za idp broj i dobio ugovor 24m 50 posto box 4 plavi lite
Sta se sad desava od 5 januara?
 
Cekajte bre ljudi letos sam obnovio ugovor uz zahtev za idp broj i dobio ugovor 24m 50 posto box 4 plavi lite
Sta se sad desava od 5 januara?

Evo vest sa njihovog sajta, poskupljenje i menjanje paketa:

Od 5. januara 2025. aktuelna komercijalna ponuda važi za sve mts korisnike


Za sve naše korisnike od 5. januara 2025. važiće paketi iz aktuelne komercijalne ponude.

Pažljivo prateći svakodnevne potrebe i navike u korišćenju naših usluga, unapredili smo ponudu kako bi korisnicima pružili veći komfor i što bolje korisničko iskustvo.

Aktuelna ponuda u okviru Net i BOX i Super PLAN paketa na optičkoj infrastrukturi, sada donosi dodatni kvalitet - izjednačene brzine interneta, podjednako brzo preuzimanje i slanje sadržaja.

Postpejd ponuda donosi neograničeni internet u okviru Omorika i Soko tarifa, neograničeni internet za društvene mreže, unapređenu mtel Zonu sa neograničenim minutima i SMS porukama i još mnogo toga! O svim detaljima naše ponude informišite se na mts.rs.

Prelaskom na aktuelnu ponudu ostajemo verni kvalitetu i najboljem korisničkom iskustvu, a cilj nam je da svim našim korisnicima omogućimo da uživaju u svim pogodnostima naše ponude u mreži broj 1. Ovim prelaskom korisnicima se garantuju prava u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama.

Hvala na poverenju, ostaćemo usmereni na pružanje najvišeg kvaliteta usluga u najboljoj mreži u Srbiji.
 
Dobro za sve
Gde ce da me prebace na koji box posto ovaj vise ne postoji
I ocu li i dalje imati 24 meseca 50 posto
Nejasnoce
 
@Viper93 uredno ti ostaje 50% pune dve godine, samo će ti se BOX paket promeniti na novi PLAVI ( ukupno 3450 din sa 50% i e-računom ).
Stari plavi lajt je bio 2950 din i imao je brzinu 400/200 i mob Omorika 25 a sad ćeš imati simetrično 400/400 i Omoriku M 100 GB i 4 GB roming.
Ako se ne slažeš sa ovom razlikom cene od 500 din možeš raskinuti besplatno do 30.dec
 
Nazad
Vrh Dno