Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Klasična regeneracija filtera. Ja sam imao totalno zagusenje i havariju.
 
Vratih se sa mini odmora iz CG. Bukvalno sam putovao od Sozine do Dobrih Voda 2.5h zbog guzve, na ENP proslo samo jedno vozilo, tako da bi mi aktiviran tag dobro dosao. Najgore sto i ovako u Srbiji nesto slabo radi, prvi put morao lik da izadje iz kucice i uzme ga u ruku da mi ocita. Posle morao da ga vozam po staklu da uhvati signal... A inace ga namestio tik ispod onog crnog na staklu, iza unutrasnjeg retrovizora, sa suvozaceve strane i kad smo krenuli nije hteo da se ucita opet, ja ga skinem i doslo mi da ga zavrljacim kroz prozor. Placao rucno, a njega zavukao u kasetu. Ne znam zasto slabo tako radi li je do mene...
 
Pa kad ga nisi stavio na predvidjeno mesto: upravo na tu crnu površinu oko retrovizora.
Pozdrav
 
Pisao sam već u ovoj temi za preporuku za suncobran, dobih preporuku za pecaroške suncobrane i konačno se nakanih da odem da ih pogledam (Formax na Novom Beogradu). Imaju svega nekoliko na stanju, ali nam je zaposleni (diskretno) ukazao da ih ne uzimamo ako je namena za plažu. A baš sam se bio obradovao kad sam našao te suncobrane da kupim i da rešim to pitanje, a sad ide opet potraga. Tako da, ako neko ima predlog za dobar suncobran za plažu, neka napiše.

U Gr smo videli kod nekih ljudi Hupa suncobran, deluje baš kvalitetno, ako ne nađemo ovde, gledaćemo da tamo kupimo.
 
Znas li otprilike koliko ti je sati voznje trebalo do tamo? Vidim da do Tasosa npr ima dosta manje kilometara tuda pa ne znam da li se i koliko brze stigne.
Не могу да ти кажем тачно колико сати траје вожња, али ако гледаш по навигацијама/мапама рута преко Бугарске је краћа по километражи, али углавном је временски или иста или нешто дужа него преко Македоније (не рачунам време изгубљено на границама), из разлога јер када се иде преко Македоније више се иде аутопутем (каквим таквим) и кроз Македонију и кроз Грчку, па се самим тим надокнађује дужа километража (у смислу времена).
 
Pisao sam već u ovoj temi za preporuku za suncobran, dobih preporuku za pecaroške suncobrane i konačno se nakanih da odem da ih pogledam (Formax na Novom Beogradu). Imaju svega nekoliko na stanju, ali nam je zaposleni (diskretno) ukazao da ih ne uzimamo ako je namena za plažu. A baš sam se bio obradovao kad sam našao te suncobrane da kupim i da rešim to pitanje, a sad ide opet potraga. Tako da, ako neko ima predlog za dobar suncobran za plažu, neka napiše.

U Gr smo videli kod nekih ljudi Hupa suncobran, deluje baš kvalitetno, ako ne nađemo ovde, gledaćemo da tamo kupimo.
Uzeo sam u Masutisu sa UV50 zaštitom, 2.10m je dijagonala. 50e sam platio. Ima onaj zaštitni sloj ispod. Skroz je ok, ne oseća se sunce ispod njega. Mogu da ti slikam ako hoćeš.
 
Klasična regeneracija filtera. Ja sam imao totalno zagusenje i havariju.
Auto uzeo 2018-te, do ove godine mi se nikad nije desavalo, uglavnom supruga vozi a ona (kao i ja) nismo ostri vozaci, mislimo da ako vozimo u nizi stepen prenosa da tako stedimo gorivo i motor.


Oslabela mu je baterija verovatno.
Ne znam zašto postoji taj "mit" da je ta crna površina mesto za tag.
Covek ima nov TAG.
Bukvalno imas tutorijal uz TAG na papiru ili na webu da se bas tu stavlja uredjaj, na tom mestu bolje prolaze radio signali, obicno tu ide i ona flat antena za radio.
Na ostalim mestima sofersajbna ima UV zastitu koja blokira i radio signale.
Не могу да ти кажем тачно колико сати траје вожња, али ако гледаш по навигацијама/мапама рута преко Бугарске је краћа по километражи, али углавном је временски или иста или нешто дужа него преко Македоније (не рачунам време изгубљено на границама), из разлога јер када се иде преко Македоније више се иде аутопутем (каквим таквим) и кроз Македонију и кроз Грчку, па се самим тим надокнађује дужа километража (у смислу времена).
Zaboravih, put kroz MK u pravcu ka Grkoj je u mnogo boljem stanju, bukvalno sam mogao da vozim po ogranicenju sto je do ove godine bilo nemoguce a da mi auto ne skace. Popravili su neke delove a tamo gde je lose na desnoj traci ja idem u preticajnoj, isto rade i ostali jer je bolji asfalt.
Nocu nema radara ni nicega.

Sad je ulaz u Grcku posle Evzonija najgori deo puta po meni, kod nas je autoput odlican.
 
Covek ima nov TAG.
Bukvalno imas tutorijal uz TAG na papiru ili na webu da se bas tu stavlja uredjaj, na tom mestu bolje prolaze radio signali, obicno tu ide i ona flat antena za radio.
Na ostalim mestima sofersajbna ima UV zastitu koja blokira i radio signale.
Tag treba postaviti tu jer u kolima tu najmanje smeta vidnom polju jer je iza retrovizora, nema to veze sa UV zaštitom😉
U nekim zemljama EU (Italija, Francuska, Portugal, Hrvatska imaju naplatne rampe) zna policija da napiše kaznu ako su TAG uredjaji u vidnom polju. Obrati pažnju gde kamionima koji voze medjunardno stoje TAG-ovi svi su u što nižem delu šoferšajbne, skoro pa i ispod ili iza brisača.
 
Uzeo sam u Masutisu sa UV50 zaštitom, 2.10m je dijagonala. 50e sam platio. Ima onaj zaštitni sloj ispod. Skroz je ok, ne oseća se sunce ispod njega. Mogu da ti slikam ako hoćeš.
I ja sam zainteresovan, pa možeš slikati? Gde si uzeo?

Mi imamo neki klasičan iz metroa sa tom dijagonalom. Primetih da Grci naplaćuju takve zajedno sa ležaljkama. Problem je što naravno ne pravi totalni hlad i oseća se sunce ispod. Ove godine u odnosu na prethodne sam baš primetio dosta više tih UV suncobrana zbog zaštitnog sloja sa gornje strane.

Zato planiram da uzmem jedan, zajedno sa onim zakucavajućim postoljem.
 
@djalf tako se upravo najbolje zapusava DPF filter.
@optical u Masutis prodavnici. Verovatno ih ima po celoj Grčkoj. Zaštitni sloj je ispod na ovom.
 
Uzeo sam u Masutisu sa UV50 zaštitom, 2.10m je dijagonala. 50e sam platio. Ima onaj zaštitni sloj ispod. Skroz je ok, ne oseća se sunce ispod njega. Mogu da ti slikam ako hoćeš.
Ima tih suncobrana raznih boja i modela, od 26 do 50€ za isti tip. Svi sa zaštitom 50. Naravno kada je sloj odozdo "metalizirani" sivi. Osim masutasa ima ih u još nekoliko prodavnica i kod privatnika. E sad, zavisi u kom delu/mestiu ste sme[teni, možda nemate mnogo izbora.
 
Ima ih naravno. Dao sma čoveku najjednostavniji predlog kako da ga kupi, a da se ne zaebe.
 
Daj kratko objasnjenje zasto se zapusava DPF filter, mozda je off ali ce znaciti i drugima, hvala.
 
Pa kad ga nisi stavio na predvidjeno mesto: upravo na tu crnu površinu oko retrovizora.
Pozdrav
Pa ovde svi rekose stavi ga 1 cm ispod ovog crnog dela, jer u crnom delu su mi senzori. A stavio sa suvozaceve strane, jer mi je bilo lakse, i da mu dodje na isto. Prolazio sam ispod onog djavola na rampi x puta, nema sanse da zbog toga ne moze da ga ucita. Lik mi je rekao da mi je mozda staklo celo sa zastitom i da zato ne moze, a proslo mi je kad je supruga drzala tag u ruci na sred stakla... Sad moram da skinem onda ceo nosac i stavim ga u ovo crno, pa da probam, ali ako bas zbog tog 1 cm pravi problem, onda stvarno... Pretpostavljam da ako ga odlepim, da nece opet da se zalepi, moram da uzmem novi nosac...
 
DPF filter sluzi da skuplja i skladisti cestice iz izduvnog dima i tako smanjuje emisiju i ima ogranicen kapacitet pa zato postoji regeneracija gde se spaljuje visak tih cestica... Najcesce se zapusi jer se upravo vozi u gradskoj voznji na malom broju obrtaja pa ne postoji mogucnost da se te cestice spale... Postoje dva nacina da se otpusi pasivna regeneracija gde radis ono sto ti je majstor savetovao vozis brzo na vecem broju obrtaja duzi vremenski period i aktivna gde bord kompjuter izbacuje upozorenje i tada radi automatski a tvoj zadatak je da vozis duze od 15ak min i preporuka je brze od 60ak na otvorenom putu...

Za TAG ne bi trebalo da pravi problem taj 1 cm ( znam gomilu ljudi koji ga ni ne drze na soferki nego u prostoru za rukavice i kad dodju iz ruke im prodje ili u donjem delu soferke, tu je bitan ugao kod putnickih je preporuka da bude gore jer je ugao takav da najbolje hvata senzor koji je tako pozicioniran, dok je kod kamiona zbog drugacijeg ugla soferke drugo mesto, uostalom pise u uputstvu sve, ne znam sto ljudi kod nas beze od uputstva kao djavo od krsta :) ), postoji mogucnost da je neispravan ili da im je stajao dugo pa da se baterija istrosila... Nosac mozes uzeti u Ustanickoj u AMSS ako si u Beogradu daju besplatno...
 
Na Peugeot/Citroen HDI motorima, FAP (DPF) se čisti spaljivanjem nagomilane čadji. To se radi podizanjem temperature filtera na nekoliko stotina stepeni. Postoji posebna tečnost (Eolys) koja se ubrizgava da bi pomogla sagorevanje čadji. Sagorevanje se radi automatski, kad se ispuni skup uslova (količina čadji, temperatura motora, količina goriva u rezervoaru, itd...). Obično se to desi tokom malo duže vožnje. Jedan od načina da se detektuje proces sagorevanja su popratne manifestacije: povećana trenutna potrošnja goriva, promenjen zvuk motora (kao da radi na višim obrtajima), kao i dodatno opterećenje raznih električnih potrošača. Da bi se što više opteretio motor (i time dodatno digla temperatura izduvnih gasova, a time i temperatura FAP-a), ECU uključuje grejače spoljnih retrovizora i zadnjeg stakla. Zanimljivo je da se tom prilikom ne pale lampice na ogovarajućem dugmetu. Ljudi su vezivali LED paralelno na grejač spoljnog retrovizora da bi imali indikaciju kada se radi regeneracija FAP-a. Preporuka je da se regeneracija ne prekida, nego da se vozilo vozi dok se ne završi. Duža vožnja na većrm broju obrtaja pogoduje regeneraciji FAP-a.
Naravno, FAP ima životni vek, pa vremenom regeneracija postaje sve manje uspešna. Za HDI motore važno je da sistem za ubacivanje aditiva za sagorevanje (Eolys) radi ispravno i da ima aditiva u posebnom rezervoaru.
Što se tiče lokacije tag-a, u prilogu su par screenshotova iz uputstava za 3 različita vozila.
Pozdrav
Screenshot_20240817_104720_Drive.jpgScreenshot_20240817_122237_Drive.jpgScreenshot_20240817_122311_Volvo Cars.jpg
 
Poslednja izmena:
Evo gde sam ga okacio pa kazite gde tacno da ga stavim.

TAG inace radi, kao sto rekoh testirao sam ga, u app stigao nalog za uplatu itd. Ali ocitanje je problem i mislim da je sigurno do lokacije. Ako i na mestu gde ga pomerim bude zezao, onda je sigurno do njega problem.

IMG_5376.jpegIMG_5377.jpeg
 
Treba da krenem ka Ljubljani sledeći vikend, pa onako iz zezanja da vidim kakva je situacija sada na granicama. Evo slike sa Border watch.
Koliko je pametno da idemo na Bačku palanku pa selima do auto puta? Google ume da povede nekim kolskim putevima, ali vidim i Sygic vodi istom pravcem ako ih nateram da pređem ovde granicu.
Za nijansu je dalje ali čekanje je, bar gledajući u aplikaciji, neuporedivo kraće.
Neki savet?
 

Prilozi

  • Screenshot_20240817_124250_BorderWatcher.jpg
    Screenshot_20240817_124250_BorderWatcher.jpg
    64.2 KB · Pregleda: 33
@Labello Jel ti rekao neko nekad da previse komplikujes? :ROFLMAO:

Stavi ga gde ti odgovara u tom delu sa tackicama mozes da namestis da ga ne vidis od njega sa svoje pozicije za volanom... ja volim da mi stoji skroz gore gde se spajaju soreka i krov jer je crn i prakticno se ne vidi...

Za Backu Palanku sam isao jednom i nikad vise jer ima deo gde je bio uzasan put ( mozda su to sredili ali skakako ne bih rizikovao)... Sto se tice prelaska pisao sam ja kada je najbolje preci, s tim sto su se guzve malo pomerile od uobicajenih u julu ka avgustu pa su sada najvece... Tovarnik se isplati ako je cekanje duze od sat i po recimo za obe granice...

Inace kad smo kod ulaska u HR, pazite na cigarete, poceli su da random kontrolisu kolicinu a po novim propisima dozvoljeno je samo dve pakle... ja sam tokom leta vec 10ak puta presao granicu i 3 puta su me pitali, jednom sam otvarao gepek...
 
Klasična regeneracija filtera. Ja sam imao totalno zagusenje i havariju.
Klasična po čemu? Ne vozim Pežoa, ali ovako nikada moj auto nije radio regeneraciju.
Kod mene poveća potrošnju i izlazi beli dim na auspuh. Auto normalno ide.

Ne bi bilo loše otići na fizičko čišćenje dpf.
 
Prosli za 45min obe granice.
E sad da napisem sta mi se desilo, kod Leskovca mi Pezo 307SW iz 2008 izbaci gresku "Anti polution DPF filter error" i auto ostaje bez snage. Izadjem na Predejane, pozovem nekog mehanicara kaze ili je DPF ostao bez ulja ili je on nesto. Desilo se supruzi isto pre mesec i po. Navodno gradska voznja i mali broj obrtaja to izazove. Nista upalim ja i krenem polako drugom u 3500 obrtaja, dere se ali ide, ima snage i tako teram dok ne izadjem na autoput, posle cetvrtom isto oko 3000 i drzim tako 5min. Auto posle toga ide i ima snagu, jutros mi se moj majstor javio, rekao mi da isto uradim kad krenem nazad, tako se radi regeneracija DPF filtera i da se vozi preko 2500 obrtaja da se ne desi opet.
Nije to nista alarmantno, auto je registrovao neuspesnu regeneraciju, samo nastavi da vozis i ne gasi motor, treba mu oko 10 min voznje da zavrsi uspesno regeneraciju i ugasi gresku.
 
Ima tu mnogo faktora *** kako će da izgleda regeneracija. Ovo što si ti napisao je školski primer.
 
Tako izgleda uspesna regeneracija, on je imao nesupesnu i zato mu je izbacio gresku.
Ali ako ne prekinete voznju auto ce ponovo pokusati regeneraciju sve dok je uspesno ne zavrsi.

kod pezoa auto ne obavestava korisnika kada je sve u redu, samo odradi neprimetno regeneraciju.
 
Na Peugeot/Citroen HDI motorima, FAP (DPF) se čisti spaljivanjem nagomilane čadji. To se radi podizanjem temperature filtera na nekoliko stotina stepeni. Postoji posebna tečnost (Eolys) koja se ubrizgava da bi pomogla sagorevanje čadji. Sagorevanje se radi automatski, kad se ispuni skup uslova (količina čadji, temperatura motora, količina goriva u rezervoaru, itd...). Obično se to desi tokom malo duže vožnje. Jedan od načina da se detektuje proces sagorevanja su popratne manifestacije: povećana trenutna potrošnja goriva, promenjen zvuk motora (kao da radi na višim obrtajima), kao i dodatno opterećenje raznih električnih potrošača. Da bi se što više opteretio motor (i time dodatno digla temperatura izduvnih gasova, a time i temperatura FAP-a), ECU uključuje grejače spoljnih retrovizora i zadnjeg stakla. Zanimljivo je da se tom prilikom ne pale lampice na ogovarajućem dugmetu. Ljudi su vezivali LED paralelno na grejač spoljnog retrovizora da bi imali indikaciju kada se radi regeneracija FAP-a. Preporuka je da se regeneracija ne prekida, nego da se vozilo vozi dok se ne završi. Duža vožnja na većrm broju obrtaja pogoduje regeneraciji FAP-a.
Naravno, FAP ima životni vek, pa vremenom regeneracija postaje sve manje uspešna. Za HDI motore važno je da sistem za ubacivanje aditiva za sagorevanje (Eolys) radi ispravno i da ima aditiva u posebnom rezervoaru.
Što se tiče lokacije tag-a, u prilogu su par screenshotova iz uputstava za 3 različita vozila.
Pozdrav
Pogledajte prilog 454433Pogledajte prilog 454434Pogledajte prilog 454435
Ovo važi samo za tzv solarna stakla.
 
Tako izgleda uspesna regeneracija, on je imao nesupesnu i zato mu je izbacio gresku.
Ali ako ne prekinete voznju auto ce ponovo pokusati regeneraciju sve dok je uspesno ne zavrsi.

kod pezoa auto ne obavestava korisnika kada je sve u redu, samo odradi neprimetno regeneraciju.
Pa mi smo vozili 180km, koliko mu treba da odradi tu automatsku?
Voznju smo prekinuli jer auto nije imao snagu, ogranici broj obrtaja, ti gas ides do kraja a on nista. Posle pauze od 20min upalio i vozio do Evzonija bez problema.
 
Nazad
Vrh Dno