Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Gume svakako meris i pumpas za svaku voznju. Bez obzira da li je 2-3-5 ili 15 dana. Moze se desiti da se neko vrati kuci sa busnom gumom koja je ok tog dana, ali sutra ce da bude izduvana.
Normalno je to ispumpavanje za 2x mesecno voznje, cak i na presti. Isto potpuno je kod mene bilo na conti unutrasnjim gumama, a sada i na TPU tubama
Ja imam xiaomi kompresor v1 i radi odlicno i toplo svima preporucujem. V2 je sada aktuelan, ne znam sta je razlika, ali verujem da je podjednako dobar. Ne hejtujem kopije i druge proizvodjace, ali bih opet birao neki brend pre nego noname. Ima vecih kineskih brendova po aliju za svaki proizvod.
 
Nije normalno.
Prilična je zabluda da presta vetili bolje drže od šreder modela.
 
Normalno je da guma vremenom ispusti, narocito ako se ne vozi.

Da li presta bolje drzi pritisak ne znam, ali prestin ventil drzi pritisak "na sraf", dok kod AV drzi opruga, neka logika govori da je sraf sigurniji, narocito ako je guma kineska :)
zabluda je da kapica ventila drzi vazduh, ona stiti od prljavstine.

Verovali ili ne pritisak se najcesce gubi na samom telu gume a ne na ventilu, tj vazduh izlazi kroz pore gume
Sto je pritisak veci, to je brzi gubitak pritiska, manji pritisak u gumi, logicno manje i gubi pritisak.
Takodje sve zavisi i od smese gume, ako je guma deblja nije nikakav garant da ce bolje drzati vazduh, cak je najcesce obrnuto jer je u pitanju obicno jeftina guma.
Tanka i lagana guma je po pravilu skuplja.

Zasto i dalje postoje ti "prokleti" presta ventili, zar to nije zastarelo i zasto sve nije zamenjeno auto ventilima?

presta ventil je u biciklistickom svetu popularniji od AV, presta moze na svaki tocak bicikla, dok AV jednostavno ne moze,
presta je dizajniran je za visoke pritiske i uske i duboke felne, kakve su najcesce na biciklu.

AV moze da se montira samo na sirokoj felni, i jednostavno nije praktican za iole bolji i skuplji aerodinamicni tocak bicikla.

presta nece izumreti, a moze da smeta samo zato sto nemate adekvatnu pumpu.
Muke sa prestom necete resiti sa malom drkalicom od jeftine (elektricne ili rucne) pumpe,
kupite kvalitetnu podnostojecu pumpu, i vise necete znati da tu neko moze da ima neki problem.
 
Poslednja izmena:
Pa kenda je socijalna valjda🤭

CST je dobar brend, i mitas takodje, ništa ispod toga ne bih gledao

Ko iole vozi jeftina guma se ne isplati, ta matematika ce biti vrlo prosta.
 
Normalno je da guma vremenom ispusti, narocito ako se ne vozi.

Da li presta bolje drzi pritisak ne znam, ali prestin ventil drzi pritisak "na sraf", dok kod AV drzi opruga, neka logika govori da je sraf sigurniji, narocito ako je guma kineska :)
zabluda je da kapica ventila drzi vazduh, ona stiti od prljavstine.

Verovali ili ne pritisak se najcesce gubi na samom telu gume a ne na ventilu, tj vazduh izlazi kroz pore gume
Sto je pritisak veci, to je brzi gubitak pritiska, manji pritisak u gumi, logicno manje i gubi pritisak.
Takodje sve zavisi i od smese gume, ako je guma deblja nije nikakav garant da ce bolje drzati vazduh, cak je najcesce obrnuto jer je u pitanju obicno jeftina guma.
Tanka i lagana guma je po pravilu skuplja.

Zasto i dalje postoje ti "prokleti" presta ventili, zar to nije zastarelo i zasto sve nije zamenjeno auto ventilima?

presta ventil je u biciklistickom svetu popularniji od AV, presta moze na svaki tocak bicikla, dok AV jednostavno ne moze,
presta je dizajniran je za visoke pritiske i uske i duboke felne, kakve su najcesce na biciklu.

AV moze da se montira samo na sirokoj felni, i jednostavno nije praktican za iole bolji i skuplji aerodinamicni tocak bicikla.

presta nece izumreti, a moze da smeta samo zato sto nemate adekvatnu pumpu.
Muke sa prestom necete resiti sa malom drkalicom od jeftine (elektricne ili rucne) pumpe,
kupite kvalitetnu podnostojecu pumpu, i vise necete znati da tu neko moze da ima neki problem.

Nisam razumeo ovo sa mukom oko tipa ventila. Ako pušta guma, onda nema veze koji je ventil, a za samo duvanje je opet svejedno. Bar meni tako deluje.
 
Moje iskustvo sa jeftinim gumama - Kenda, CST najbolje u toj klasi.
Mitas (Rubena) se nisu baš nešto pokazale dugoročno, a neke su bile i krš totalni. Uglavnom, uvek bih pre kupio Kenda/CST.
Ko iole vozi jeftina guma se ne isplati, ta matematika ce biti vrlo prosta.
Kenda Kadre (2 para, za 7 godina), ubedljivo najbolje niskobužetne gume koje sam imao. Dosta vozim po off road po obroncima planina, uglavnom po grubom terenu (krupan makadam, miks makadama, kamena i blata, livade sa oštrom travom, potoci, a pre svega toga usijan i oštećen brdski asfalt) i pokazale su se mnogo bolje Mitas (Rubena, ne sećam se tačno modela, bile su ok u početku, posle toga krš).

Trenutno imam Kadre sa pređenih oko 7500 km, zadnja guma je zrela za zamenu, prednja može da izgura još godinu dana.
Uglavnom, navikao sam na njih i na ponašanje u svim uslovima, zato ću ponovo kupiti iste. Dovoljno brze na asfaltu, a opet dobre i sigurne na grubom terenu, pa čak i po snegu i blatu, iako nisu baš pravljene za te uslove.
I što je najbitnije - veoma su otporne na bušenje, verovatno zbog 30tpi izrade. Sa nekim starim Rubena i CST sam imao velike probleme u tom smislu, sa Kenda svega 2-3 bušenja za 7+ godina.

Jeste, tocak je 26". Probacu Cst, pa da vidimo.
Hvala svima
Zavisi od načina vožnje, podloge itd. Ako si rekreativac koji je 90% vremena na asfaltu, ostalo na utabanom makadamu, onda nema smisla da uzimaš neke agresivne kramponke.
Ocu sam pre 2-3 godine uzeo ove Kenda (samo 2.1) i dosta dobro su se pokazale: https://planetbike.rs/guma-spoljasnja-26x1-95-kenda-k1118-spo-00782.html
Nije to neki epski kvalitet same smese ali su brze, grip dobar u svim uslovima, za rekreativce sasvim ok gume.
 
Poslednja izmena:
Race king continental odlične. Imas i jeftine varijante koje su isto super.
 
Trenutno imam Kadre sa pređenih oko 7500 km, zadnja guma je zrela za zamenu, prednja može da izgura još godinu dana.
Posle 7500km možeš samo da zaključis da ti je ta guma bila odlična!

ako već znaš koliko može da predje bilo bi dobro da na nekih 50% njenog životnog veka na zadnjem tocku gumu prebacis napred, i izvucices još 50% više kilometara.

Jedino što posle toga menjas gume u paru, ali tako uvek imaš novi par guma
 
Uvek menjam gume u paru, ali ovaj put mislim da ću samo jednu, jer možda na proleće promenim bajs (ako naletim na neki baš dobar full-sus/XC XXL)
Nisam hteo da ih rotiram, jer je zbog opterećenja grip zadnjeg točka dobar i sa potrošenom gumom (jer nema mnogo blata u ovim krajevima), a pri spustu kroz naslage makadama, peska i kamena mi je baš bitno da prednja guma ''grize'' što bolje.
 
Nisam ni mislio da sad potrosenu gumu stavis napred ;)
vec da si trebao to da uradis dok je bila dobra, tako bi se ravnomernije trosile obe

Zadnja guma se bukvalno 4x brze trosi
 
Da, razumeli smo se. Ranije sam rotirao gume, ali ovaj put nisam hteo, i zbog gripa napred, a i trenutni bajs mi je nekako ''tesan'' (najviše zbog dužine ruku), pa čekam neku dobru priliku za proveren full-sus XC/karbon itd.
 
Brdskih 45km na 40 °C, topile se gume, a bogami i ja.
Trećina od toga van asfalta, uglavnom spust, na kraju su gume bile kao da sam vozio po vanilicama :D
QeFJgh7h.jpg


Q4tlP4fh.jpg
 
Poslednja izmena:
Ima li neki Vranjanac ovde? Ako ima, neka piše kakvih sve ruta ima oko Vranja.
 
@MilanBre
Prosto otvoris stravu na racunaru i vidis heat map rute gde se najcesce vozi, vidis segmente i ko vozi
Nije ko pre ali je i dalje sasvim upotrebljivo, i novi izazovi za tebe ;)

 
Meni iz nekog razloga ne radi kako treba strava.

No, videću sa lokalnim biciklistima.
 
Šta tu ima da ne radi?🥴
strava je sajt na internetu a ne aplikacija na mobilnom telefonu...
Računam da imaš kompjuter...i kliknes na link koji sam postavio.
 
Aplikaciju nisam ni pominjao

Ovo što sam postavio ni nema na aplikaciji.
 
ima i u aplikaciji
 
i garmin connect ima heatmap. za nalog nije potrebno posedovati uredjaj.
Na kraju ima export gpx
 
Ima, ako imaš premijum, iz browsera ne treba

Verovatno je to što kaže da mu nešto ne radi jer samo izbaci grešku umesto da napiše da je potrebna pretplata.

Ne, strava ima izazove i hteo sam da je koristim za neke brdske delove .

Pretplaćen sam bio, krenem da vozim, brzina vožnje 1000 na sat, ruta sa krivinama, on crta pravu liniju.

Zato sam sada na sporttracker koji ima bolji interfejs i više opcija.
 
crta pravu liniju ako ti telefon ugasi gps u background. zato je najbolje koristiti neki bike computer :) naravno to zadovoljstvo i kosta....
 
Vrh Dno