Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Vozio sam ga među prvima,čim se pojavio.
Osećaj u vožnji je ,kao da si seo u drvenu fioku iz babinog kredenca.
Ta najača AWD verzija je 56.000 evra kod nas,van svake pameti i svakog razuma.Probaj njega,pa posle probaj MG4 Xpower i Ioniq5 ,možeš kod nas,sve u istom danu,nije teško
Nisam probao baznu verziju,možda ona ima bolje podeseno vešanje,ali svi smrde na recikliranu plastiku,kao da si ušao u galeriju PVC podova.Može on da bude auto svemira,ali taj auto nije vredan 56.000 evra,ni približno,i to je najveći problem.
Kompletna konkurencija,može da bude prvi auto u porodici,EX 30 ne može.
Da li Volvo ima odličan marketing,svakako ,možda i najbolji u evropi,ali ga ja finansirati neću.
Ako bih gledao prvo novčanik ,MG4 Xpower je opcija broj jedan,ako bih hteo nešto više,luksuznije,komfornije,kvalitetnije,Ioniq 5 je vrhunski izbor.
 
Poslednja izmena:
Jel probao neko novu Konu EV? Kod nas je ne vidim u prodani, u Hrvatskoj je 45 hiljada eura 65kwh verzija.
 
Probao sam i Ioniq 5, Teslu Y, Konu... Nista od navedenih mi nije ostavilo ni priblizno lep utisak kao Volvo EX30, bukvalno nisam skidao osmeh sa lica dok sam ga vozio. Evo i SAT ga je stavio u nominacije za auto godine, stvarno je genijalan. Od mene 9/10... Najveci problem je manjak prostora u prtljazniku i na zadnjoj klupi. Nikako se ne isplati uzimati twin mortor jer je preskup, oko 53k je kod nas... Za 43-44k se moze uzeti single motor extended...
 
Onda nemas sta da se razmisljas. Ako se tebi svidja i ako ti odgovara uzimaj. Ne postoji savrsen auto i najbitnije je da se tebi svidja onaj koji kupujes. A ukusi su razliciti i svako ce preporuciti nesto drugo. Ja bih npr za te pare uzeo Teslu model 3 jer eto ne volim SUV.
 
Jeste li videli akciju za Ioniq 5? Počinje od 38k kad se naravno isplati subvencija (ako se odobri i kad se odobri).
Za Hondu Civic u srednjem, istina odličnom paketu iz 2023. traže 37k eur
Meni se dopade Ioniq 6, ima baš dosta mesta za noge pozadi i enterijer mi je moderniji nego kod Ioniqa 5. Počinje od 44k
 
Onda nemas sta da se razmisljas. Ako se tebi svidja i ako ti odgovara uzimaj. Ne postoji savrsen auto i najbitnije je da se tebi svidja onaj koji kupujes. A ukusi su razliciti i svako ce preporuciti nesto drugo. Ja bih npr za te pare uzeo Teslu model 3 jer eto ne volim SUV.
Ne kupuje čovek čokoladu,pa da mu se ukus sviđa ili ne.
Čovek se razmišlja sa razlogom,ako kupuje porodični automobil,EX 30 može da bude samo kao drugi,a onda treba kupiti prvi.Sve kada se sabere i oduzme,Tesla model 3 Highland,ispada najbolja kupovina,ali je nema kod nas.EU zulum,nažalost je pogodio, i model 3 iz Kine.
 
Poslednja izmena:
Zašto bi neko odabrao bilo koji od tih manjih, lošijih, često skupljih automobila, bez adekvatne mreže punjača umesto Model 3? Mi u Srbiji nemamo dilera za Teslu, što je jedini validan razlog, ali svi drugi?
 
Zašto bi neko odabrao bilo koji od tih manjih, lošijih, često skupljih automobila, bez adekvatne mreže punjača umesto Model 3? Mi u Srbiji nemamo dilera za Teslu, što je jedini validan razlog, ali svi drugi?
Kao neko ko ce kroz 1-2 godine kupiti auto na CH trzistu, odgovor sta kupiti zavisi od brdo faktora. Trenutna situacija:

• Model 3 - 41k i 49k LR
• Model Y - 43k i 47k LR
• IONIQ 5 - 50k
• IONIQ 6 - 48k
• EX30 - 38.2k
• EX40 - 52k
• Polestar 2 LR Single Motor - 48k
• ID3 - 36k
• ID4 - 41k
• ID5 - 54k
• Citroen E-C3 - 25k

Tesla definitivno nudi najvise za cenu (range, prostor itd.), ali za (z)migavac moras da pritisnes dugme na volanu??? Naravno test voznja mozda pokaze da je to ok, ali opet nema Car Play, ima samo centralni ekran, nema fizickih tastera, nema HUD, nesto losiji enterijer itd.

Konkurencija je lepsa unutra, ali range je los. Takodje zavisno od poslodavca ovde mozes na pojedine brendove (najcesce VW) dobiti popust od 10-15%. To opet znacajno menja racunicu, sto znaci da mozes za isti novac da uzmes auto vise klase.

Licno cekam gen 2 EV od Evropskih proizvodjaca, ako se to pokaze marginalno bolje, onda ce izbor najverovatnije pasti na plug-in hibrida.
 
Kao neko ko ce kroz 1-2 godine kupiti auto na CH trzistu, odgovor sta kupiti zavisi od brdo faktora. Trenutna situacija:

• Model 3 - 41k i 49k LR
• Model Y - 43k i 47k LR
• IONIQ 5 - 50k
• IONIQ 6 - 48k
• EX30 - 38.2k
• EX40 - 52k
• Polestar 2 LR Single Motor - 48k
• ID3 - 36k
• ID4 - 41k
• ID5 - 54k
• Citroen E-C3 - 25k

Tesla definitivno nudi najvise za cenu (range, prostor itd.), ali za (z)migavac moras da pritisnes dugme na volanu??? Naravno test voznja mozda pokaze da je to ok, ali opet nema Car Play, ima samo centralni ekran, nema fizickih tastera, nema HUD, nesto losiji enterijer itd.

Konkurencija je lepsa unutra, ali range je los. Takodje zavisno od poslodavca ovde mozes na pojedine brendove (najcesce VW) dobiti popust od 10-15%. To opet znacajno menja racunicu, sto znaci da mozes za isti novac da uzmes auto vise klase.

Licno cekam gen 2 EV od Evropskih proizvodjaca, ako se to pokaze marginalno bolje, onda ce izbor najverovatnije pasti na plug-in hibrida.
Jesi uzimao u razmatranje Nissan Ariya? Nemam neka licna iskustva, ali skroz zanimljivo mi izgleda i cenovno i vizuelno..
 
Што се тесле тиче ентеријер и екстеријер не могу да им опростим ни да је домет 1000км и да је пуњење 5 минута, ето толико ми не леже. Али добро, једноставно све је до тога ко какав укус има. Тесла је зајахао на таласу јер су први и људи им и даље верују. Али сада се једноставно појавила конкуренција и показала зубе... Видећемо, биће занимљиво у наредних пар година. Киа је одрадила фантастичан посао, Хјундаи солидан, сада се појавио и Волво...
 
Jesi uzimao u razmatranje Nissan Ariya? Nemam neka licna iskustva, ali skroz zanimljivo mi izgleda i cenovno i vizuelno..
Njega sam potpuno zaboravio, ali i sa razlogom, nema mnogo buzz-a u vestima oko njega, prodaja je losa + ga nisam video uzivo. Ja ovde verovatno cesce vidjam Ferrari nego Nissan ako ces iskreno :).

Licno gledam brend koji je prisutniji na trzistu, prvenstveno zbog odrzavanja. Konkretno ovde to su Tesla i VW grupacija, dok su Kia, Volvo, Hyundai, Polestar itd. podjednako zastupljeni. Solidnu popularnost u svoje vreme, ali i danas ima Renault Zoe, ponekad se vidi i neki Peugeot e-208. Takodje cesto vidjam Fiat 500L, sto moze biti indikator da ce Grande Panda imati korektnu prodaju na ovom trzistu, mada posto sam ja u francuskom govornom podrucju, tu ulogu mozda preuzme E-C3 (jos nisam video nijedan uzivo).
 
Aha, shvatam. To znaci da u CH nije prisutan ni Nissan Leaf? Neverovatno, to je jedan od najstarijih i najprodavanijih el modela auta..

Sto se tice zamerke za Teslu model 3 koji si pomenuo (dugmici na volanu umesto rucice za migavce) zaista je to ogroman problem u praksi. Dosta vlasnika u Norveškoj se žalilo na to, pogotovo u zemljama gde su toliko puno zastupljeni kruzni tokovi, haos je potrefiti pravo dugmence u trenutku kada se volan vrti/drzi naopačke 😁 Inace je to sasvim dobar izbor na tvojoj listi po mom mišljenju.

Nama je model Y bio vrlo aktuelan svojevremeno kada smo kupovali el auto, medjutim otpao je u poslednjem trenutku iz ovih razloga:
1. model Y proizvedeni od januara 2023 nemaju klasicne (ultrasonicne) parking senzore niti radar (za odrzavanje odstojanja npr kod cruise control). Sve to obavljaju kamere, kojih ima poprilicno. Meni licno je to problematicno objašnjenje u zemlji gde kisa i sneg padaju maltene svaki drugi dan i lako zaprljaju kamere (prljavstina sa puta se dize i lepi za ceo auto, pa i na kamere koje nisu iza sofersajbne a njih nije malo). Uostalom, progooglaj i sam. A mozda i nije toliki problem u CH 🙂
2. Model Y ima poprilicno velik i izdignut gepek, ali pogled na centralni retrovizor je zato kao pogled iz bunkera, vrlo malo se vidi. Sta znam, meni to i nije bilo toliko strašno..
Inace to nisi pomenuo, mozda si podrazumevao da je softverski Tesla za koplje iznad ostalih, zaista nudi neverovatno vise od ostalih i preko aplikacije i u samom autu, opet u zavisnosti sta je kome bitno.. i mreza punjaca, zajedno sa softverom koji te vodi usput je domaci zadatak za dosta drugih proizvođača..

Nisi razmatrao BMW X1, on je u sličnom cenovnom rangu kao tesla?
 
Ne znam da li u CH ima BYD, ali Seal je u Nemackoj 45 hiljada eura. Nisam ga vozio ali sedeo sam u jednom i detaljno ga pregledao, unutrasnjost je dve klase iznad Tesle.
 
 
Aha, shvatam. To znaci da u CH nije prisutan ni Nissan Leaf? Neverovatno, to je jedan od najstarijih i najprodavanijih el modela auta..

Sto se tice zamerke za Teslu model 3 koji si pomenuo (dugmici na volanu umesto rucice za migavce) zaista je to ogroman problem u praksi. Dosta vlasnika u Norveškoj se žalilo na to, pogotovo u zemljama gde su toliko puno zastupljeni kruzni tokovi, haos je potrefiti pravo dugmence u trenutku kada se volan vrti/drzi naopačke 😁 Inace je to sasvim dobar izbor na tvojoj listi po mom mišljenju.

Nama je model Y bio vrlo aktuelan svojevremeno kada smo kupovali el auto, medjutim otpao je u poslednjem trenutku iz ovih razloga:
1. model Y proizvedeni od januara 2023 nemaju klasicne (ultrasonicne) parking senzore niti radar (za odrzavanje odstojanja npr kod cruise control). Sve to obavljaju kamere, kojih ima poprilicno. Meni licno je to problematicno objašnjenje u zemlji gde kisa i sneg padaju maltene svaki drugi dan i lako zaprljaju kamere (prljavstina sa puta se dize i lepi za ceo auto, pa i na kamere koje nisu iza sofersajbne a njih nije malo). Uostalom, progooglaj i sam. A mozda i nije toliki problem u CH 🙂
2. Model Y ima poprilicno velik i izdignut gepek, ali pogled na centralni retrovizor je zato kao pogled iz bunkera, vrlo malo se vidi. Sta znam, meni to i nije bilo toliko strašno..
Inace to nisi pomenuo, mozda si podrazumevao da je softverski Tesla za koplje iznad ostalih, zaista nudi neverovatno vise od ostalih i preko aplikacije i u samom autu, opet u zavisnosti sta je kome bitno.. i mreza punjaca, zajedno sa softverom koji te vodi usput je domaci zadatak za dosta drugih proizvođača..

Nisi razmatrao BMW X1, on je u sličnom cenovnom rangu kao tesla?
Izvini sto pisem sa zakasnjenjem!

Video sam mozda 1-2 Leaf-a i to je to :), naravno ovo je moje subjektivno iskustvo. Sto se tice BMW ix1, pocetna cena je 56k sto je interesantno. Od BMW-a interesantan bi bio next gen, odnosno vozila iz "Neue Klasse", to bi po nekim najavama trebalo da dodje sledece godine!

Hvala za overview Tesle, za vecinu problema nisam ni bio svestan jer ne poznajem nikoga sa Teslom, niti sam istu vozio. Inace softverski Tesla jeste iznad svih, ali opet nema CarPlay sto znaci da ako kroz X godina ne zele vise da rade update is nekog razloga (mala verovatnoca) ti si blokiran na toj verziji softvera, dok kroz CarPlay i dalje imas pristup update-ovanim aplikacijama. Mada ono sto je mnogo bitnije jeste nedostatak fizickih tastera (klima itd.).

Inace u CH sam video ravno jedan MG i to je to. Strasno je kolika je razlika u ceni izmedju zapadnog i Kineskog trzista. Sad jedan kolega ide kuci na odmor u Kinu i kupuje hibrida sa dometom od 2000km za nekih 12k CHF, kaze jaca verzija 14-15k:D. Inace rece mi da Xiaomi nema dobru reputaciju jer je jos first gen proizvod, dok BYD sada po njegovim recima mesecno izbacuje novi model...
 
Vozimo 4g auto bez fizičkih tastera za klimu i još štošta. Nije razlog da se ne kupi neki auto, iako je bolje kad su tasteri fizički.
 
Ovamo borba protiv kineza, iza leđa na mala vrata kroz sopstvene mreže prodaja kineza.
 
Inače ovo se odnosi na njihove "truck"-ove i SUV-ove. Naravno da je budalaština od starta krenuti sa elektrifikacijom baš ovih vozila. Pit, i to je Amerika.
Ako nekome nije jasno to su ovi monstrumi.


Ford Expedition
2023_ford_expedition_limitedmax_SR_AgateBlackMetallic-800x334.png

Ford F-150


Ford_F-150_Lightning.jpg
 
A generalno, sam pojam preteških električnih SUV-ova i Crossovera je baš onako, green/ekološki :D
Ili kad su ubedili ljude da su dizeli krivi za kLiMaTsKe pRoMene, pa su počeli da im uvaljuju SUV/Crossovere od 2 tone (sa sve predimenzionisanim točkovima/gumama, to je baš onako ekološki), i sa benzinskim motorčićima koji troše 50% više fosilnog goriva od svojih dizel prethodnika u datim modelima 🤡
 
To... Krenuli su sa elektrifikacijom u segmentu koji ima najmanje smisla elektrifikovati. Ali tu je lova.
 
Meni je jasno da su benzinci bolji i čistiji od dizela, i da je SUV/Crossover trend zavladao tržištem. Ali, s obzirom da ogroman deo planete apsolutno nema čistu/zelenu električnu energiju, koja je potrebna za napajanje tolikog broja automobila, ispada da su (pametno kontruisani) hibridi najmanje zlo trenutno.
U smislu, kombinacija najčistijih mogućih benzinaca (npr. 2.0, ili do 2.5 u USA) i elektromotora. Čini mi se da su japanski proizvođači imali najbolju viziju, što se toga tiče.
 
Poslednja izmena:
Gorivo je sad na većini razvijenih tržišta veoma skupo, pa je tu prostor za najveće smanjenje troškova, ko god prelazi malo veće kilometraže.
A generalno, sam pojam preteških električnih SUV-ova i Crossovera je baš onako, green/ekološki :D
Ili kad su ubedili ljude da su dizeli krivi za kLiMaTsKe pRoMene, pa su počeli da im uvaljuju SUV/Crossovere od 2 tone (sa sve predimenzionisanim točkovima/gumama, to je baš onako ekološki), i sa benzinskim motorčićima koji troše 50% više fosilnog goriva od svojih dizel prethodnika u datim modelima 🤡
Megalomanija je počela odavno tamo, pa se preselila ovde sa svim ovim džipićima na ulicama. Struja tu uopšte nije bitna.

Tebi će i dalje biti bolja prodaja EV, kome je kritično da ima što veći domet, znači da bude što lakši i što aerodinamičniji, u formi krosovera kod koga je to sve hendikepirano.
 
U Americi ne voze automobile nego kamione. Tako se i klasifikuju (truck), a F150 im je najprodavaniji model. To su Amerikanci zeznuli još pre dosta godina kada su dozvolili da se kamioni izuzmu od kontrole efikasnosti potrošnje goriva.... i od tada svi su počeli da voze mini kamione umesto automobila. Pa su ti mini kamioni postajali sve veći i veći.
Na kraju će sve biti elektrifikovano, ali ovi SUV imaju najmanje smisla u tome.
 
Nazad
Vrh Dno