Šta je novo?

Software za 3d modeling u 3D stampi

twister

Čuven
Učlanjen(a)
25.12.2001
Poruke
1,906
Poena
660
Treba mi pomoc za Fusion 360...

Hteo sam da 'ugraviram' 'Power Symbol' (tj. 'Stand By Symbol) u plastiku, ali nisam mogao to da odradim jer izgleda Fusion ne podrzava taj Unicode symbol.

U+23FB ⏻ POWER SYMBOL (IEC 60417-5009 stand-by symbol, IEEE 1621 power symbol)

Zatim sam probao da ubacim SVG fajl, ali taj Power Symbol je samo 'polukrug' sa jednom tankom crtom, pa ni to nije bilo ono sto mi treba.

Na kraju sam ubacio 'canvas' (*.PNG) fajl i koristeci taj canvas kao 'podlogu' probao da sam kreiram taj 'oblik' (shape) 'crtajuci' ga u ''sketches'.

Napravio sam konture ali sada ne znam kako da to sve join-ujem i da bude jedan oblik koji cu da kasnije extrude-ujem.

Evo kako to izgleda:

UHTcZfp.jpeg
E9gxLti.jpeg


Cak i kada 'is-trimujem' sve unutrasnje linije, opet isto. Ne znam kako da kreiram jedan 'oblik' od toga:

pQkjMWf.jpeg


Mislim, 'to' moze da se extrude-uje, i izgleda ovako:

n4oCSnH.jpeg


Samo mene zanima kako da napravim da sve to bude jedna celina (iako je 'pokukrug' razdvojen od vertikalne crte).
Mozda nekoga bude zanimalo zasto mi ovo treba? Pa ne zelim da ako mi opet zatreba gubim vreme da kreiram ovaj oblik. Ne znam da li se 'sketch' moze snimiti negde lokalno na racunaru pa da se posle (ako zatreba) samo 'insertuje' unutar trenutnog projekta.


Probao sam da izguglam i da nadjem mozda neki youtube guide, ali nisam uspeo da nadjem ono sto mi treba.
Pretpostavljam da je 'prosto' samo ja nikako da nadjem potrebnu opciju. Cudno mi je sto ne postoji neka opcija npr. 'create shape' kada se odredjeni elementi u 'sketches' selektuju (kao na drugoj slici).

Verujem da neko ko koristi Fusion360 zna resenje. Mozda @DukeLander ? :)
 

Prilozi

  • Power_Symbol2.jpg
    Power_Symbol2.jpg
    174 KB · Pregleda: 3
  • Power_Symbol_1.jpg
    Power_Symbol_1.jpg
    179.7 KB · Pregleda: 9
  • Power_Symbol_3.jpg
    Power_Symbol_3.jpg
    167.4 KB · Pregleda: 3
  • Power_Symbol_4..jpg
    Power_Symbol_4..jpg
    143 KB · Pregleda: 13
Poslednja izmena:
Da, tako nesto. Treba mi da bude deo dugmeta.
Dugme i vecina tog 'sklopa' koje cini jednu celinu je vec (uglavnom) dizajnirana.
Taj 'ugravirani' znak mi u principu ne treba ali eto, hocu da u potpunosti 'iskopiram' kako izgleda originalni deo, pa sam se zainatio. :)

Zanima me kako taj 'shape' sacuvati, da ga vise ne kreiram, vec da mi bude spreman za neki sledeci put tako sto cu ga samo ucitati sa hard diska i onda kao 'sketch' samo prilagoditi velicinu koja mi treba.

btw. jesi li taj 'shape' dizajnirao ili si nekako uspeo da ucitas 'Power Symbol' u Fusion360?
Ja sam pokusavao da nadjem koji mu je ASCII code pa da, drzeci ALT taster, ukucam code za taj znak, ali nisam uspeo to da odradim.
 
Ako nemas font koji moze da bude tekstualni sketch, onda najlakse da PNG konvertujes u SVG, SVG importujes na sketch i pocistis visak linija (ukoliko ih imas, dobar SVG ih nece imati). Taj sketch mozes naravno skalirati po potrebi i kada god ti zatreba isti simbol, uradis isti taj import na sketch. Mislim, ovako ja radim i treba mi 30sec za tu radnju. Potom ekstrude ili cut, sta je vec dizajnerska zamisao...
 
btw. jesi li taj 'shape' dizajnirao ili si nekako uspeo da ucitas 'Power Symbol' u Fusion360?
Dizajnirao, bukvalno je 30 sec posla. Ovakav dizajn je jedna od najosnovnijih funkcija 3d modeling programa, ne znam odakle ti ostatak modela :)

Tips:
vidim da si crtao krugove pa spajao linijama za polukruzni oblik; imas mnogo brzi nacin u Fusion: Sketch - Create - Slot - Three point arc slot ili Center point arc slot
 
U CAD programima najbrža varijanta je zaobliti ili ti fillet. sa r=1/2 razmaka dužih stranica (linija).
 
Ako nemas font koji moze da bude tekstualni sketch, onda najlakse da PNG konvertujes u SVG, SVG importujes na sketch i pocistis visak linija (ukoliko ih imas, dobar SVG ih nece imati). Taj sketch mozes naravno skalirati po potrebi i kada god ti zatreba isti simbol, uradis isti taj import na sketch. Mislim, ovako ja radim i treba mi 30sec za tu radnju. Potom ekstrude ili cut, sta je vec dizajnerska zamisao...
Hvala!
Pretpostavljam da bih SVG mogao da napravim preko Inkscape-a kreirajuci vector od PNG 'podloge' ?
Sve mi ovo novo, nisam neki expert (sto se vidi). Tek ucim. :)

Dizajnirao, bukvalno je 30 sec posla. Ovakav dizajn je jedna od najosnovnijih funkcija 3d modeling programa, ne znam odakle ti ostatak modela :)

Tips:
vidim da si crtao krugove pa spajao linijama za polukruzni oblik; imas mnogo brzi nacin u Fusion: Sketch - Create - Slot - Three point arc slot ili Center point arc slot
Hvala.
Sve mi je ovo novo, pa pokusavam na svoj nacin da smislim kako da dodjem do resenja, ocigledno tezim putem. Probacu na nacin koji si mi savetovao. Tek se ucim polako sta i kako Fusion funkcionise pa mnogo toga ne znam.

btw. kako si postigao (bar tako vizuelno izgleda) da ti 'povrsina' dugmeta na kojoj je 'urezan' Power Symbol bude...'zaobljena' tj. 'elipsasta'? Ja probao pre par dana sa Fillet, ali on mi (u svim kombinacijama koje sam isprobao) samo zaobljava ivicu. Meni treba da povrsina koju prst treba da dodirne kada pritiska dugme ne bude 'flat' ravna, vec...('aj da tako nazovem) 'jajolika', ako sam uspeo da objasnim na sta mislim. :)

... , ne znam odakle ti ostatak modela :)

Na sta mislis? Ako mislis na deo gde sam rekao:
Dugme i vecina tog 'sklopa' koje cini jednu celinu je vec (uglavnom) dizajnirana.

...ja sam dizajnirao.
Prvo sam skinuo 3D model sa nekog od sajtova. Iznenadio se da je neko cak i takvu stvar odradio. Odstampao i nije mi se dopalo, pritom lik je taj 'deo' zalepio super-lepkom tako sto je odredjene delove unutar plastike gde je bilo to dugme 'isekao'. Ja to ne zelim, pa sam resio da od pocetka sve dizajniram. Evo ima tome...sigurno 10-ak dana (ako ne i vise, jer ne stizem od posla, pa pola stvari sto sam radio zaboravim dok ponovo nadjem vreme da se tome posvetim). Imam dugme koje mi je puklo pa sve merim lenjirom i preracunavam. :) (pocetnicki, ali polako tek ucim).

Ono sto me zanima je gde naci 'stick to grid' ili tako neku opciju? Ili npr. ako su mi 'vece kockice podesene da predstavljaju 1mm a manje da budu 0.1mm, kada pomeram objekat bilo bi stvarno dobro da mogu da koristim strelice na tastaturi. Pa jedan dodir 'leve' strelice da pomeri objekat za 0.1mm, kako bih fino mogao da podesim gde ja zelim. Medjutim jos nisam nasao da li je uopste tako nesto moguce.

Druga stvar koja mi je cudna, jeste da za dva kruga ima opcija da ih jednostavnom selekcijom postavis jedan unutar drugog i da im centar bude ista tacka. Medjutim ako je npr. objekat kvadrat i u njemu zelim da postavim krug, nikako ne mogu da nadjem opciju da centar kruga bude na mestu preseka dijagonala tog kvadrata. Trazio, googla-o, ali nista.

I dodatno... projekti (10/10 koliko fusion dozvoljava da ima snimljeno u istom trenutku) mi se snimaju sa 'americkim' 'time format-om'. Ono njihovo PM i AM a nema 24-casovno vreme. Zna li neko gde je ta opcija ako uopste postoji?

Hvala.
 
Poslednja izmena:
Licno koristim Photoshop za editovanje image fajlova od kako znam za sebe, ali ko voli opensource moze i Inkscape. :) Preporucujem crno-belu sliku, sa crnim logoom razume se i tipa Convertio radi dobar posao sa tim PNG to SVG. Onda koraci importa na sketch i cepas dalje...

Ne moras nista snimati na cloud-u, mozes lokalno eksportovati Fusion fajlove i onda otvoriti po potrebi. 10 je presmesno za bilo koje igranje, a kamoli za neki rad. Imas Fusion school YouTube kanal, bukvalno mozes da pratis kao kurs i da se dobrano podebljas sa znanjem Fusion-a. Kada provalis pristup, ima uvek barem 3 nacina za uraditi istu stvar.
 
Teško da će ti pomoći grid za precizno pomeranje a i za samo crtanje, sve se to radi kucanjem podataka. Nisam čačkao oko Fusion ali u suštini svi CAD programi isto funkcionišu jedino može biti razlike u nazivu komande i za postavljanje kruga u kvadrat trebaju ti pomoćne linije i osnap menu za izbor početne tačke kruga izborom centra na mestu preseka dijagonala i kucanjem radijusa a odokativnom metodom mnogi objekti neće biti zatvoreni.
 
Nisam čačkao oko Fusion
Definitivno nisi cakcao Fusion, cim si napisao takav post :)
Ne moras nista kucati, sve mozes da radis free i odokativno, Fusion ce ti samo javiti drugacijom bojom linija da mere i pozicije nisu definisane. Da li ce biti zatvoreni ili ne je cisto korisnikov izbor.
Jedina prava mana free dizajna (osim sto nije definisan) je sto slucajno mozes da pomeris crteze i objekte jer nisu fiksni tj pozicija nije definisana ili npr slucajno pomeris duzinu stranice kvadrata i sl.
Takodje je mana da ako imas previse free objekata/crteza u jednom dizajnu, Fusion-ov engine konstanto izrazunava pozicije non constraint objekata i dodatno ga usporava.
Ali opet, napravices dizajn bez problema. Moj prvi dizajn mog 3d stampaca dok sam se ucio kako radi Fusion je bio 90% free dizajn i snap-ovanje na grid. I stampac se sklopio i savrseno radio, dok se Fusion na kraju mucio zbog kompleksnosti projekta.
Ali svakako definisani objekti su pravilan rad, dok je free vise za eksperimentisanje i definisanje pravca projekta.

Pri dnu prozora u Fusion pri svakom projektu su opcije za prikaz, tamo su i opcije za grid i snap to grid.
U pocetku je korisno ali vremenom kada se covek navikne i upozna sa Fusion, sam ce se udaljiti od grid i snap.


kako si postigao (bar tako vizuelno izgleda)
vizuelno je, ravna je povrsina. Zavisno od potrebe, zaobljene povrsine se rade na vise nacina. Kao sto rece Gedora, uvek imas minimum 3 nacina za nesto da odradis.

Medjutim ako je npr. objekat kvadrat i u njemu zelim da postavim krug, nikako ne mogu da nadjem opciju da centar kruga bude na mestu preseka dijagonala tog kvadrata.
Dosta ti je jedna dijagonala i kada priblizis mis sredini iste, pokazace ti gde je midpoint.
 
@DukeLander
Mislio sam da je neka skraćena verzija acad jer je autodeskov softver ali je neka skraćena verzija solida otprilike. Ako bi bio ljubazan da mi odgovoriš da li pozicije ako koristim za drugi sklop uz minimalne izmene menja i u sklopu odakle je povučeno kao što je u solidu. Unapred hvala na odgovoru a pitanje je da ne bih dva dana listao i na kraju da bude dečko ostani di si.
 
da li pozicije ako koristim za drugi sklop uz minimalne izmene menja i u sklopu odakle je povučeno
Fusion se razlikuje po tom pitanju od vecine cad, jer recimo (ako se ne varam) solid tretira sklopove kao niz povezanih fajlova koji cine celinu sklopa, dok fusion ima tzv komponente koje su totalno nezavisne. To znaci da ako napravim kopiju componente koja moze imati milion sub-komponenti i tu kopiju koristim u istom ili nekom drugom projektu, ona ce se tretirati kao posebna komponenta i ako radis izmene, one se vrse na samo toj komponenti. Takodje bilo koja sub-komponenta se tretira nezavisno ako je odvojis/izvuces iz svoje main komponente i sl.
Evo ti primer gde sam importovao iz drugog projekta komponentu (znak lanca to oznacava) gde je postala sub-komponenta u ovom projektu i tu istu komponentu kopirao u drugu sub-komponentu gde je postala sub-sub-komponenta :D
Kao sto vidis, radio sam izmene na samo jednoj i samo ona se menjala.
Takodje vidis da svaka komponenta ili sub-komp ima Origin tj definisanu nultu tacku u prostoru i ti je definises pri stvaranju ili importovanju/kopiranju komponente.

1721122599764.png
 
@DukeLander
Hvala najlepše na brzom odgovoru, znači ne da treba čačkati nego kad prodje ova žega ući ću dublje u Fusion jer skraćuje vreme a nekada zbog sitne promene mora da se krene od nule ili ti što se kaže od livade. Za solid se ne varaš, svako povlačenje pozicije i svaka promena na njoj se automatski menja krenuvši od početnog sklopa pa do svih sklopova radjenih do momenta promene. U acadu je druga priča a i radi na sasvim drugi način i po meni je on pravi, precizniji program za ovu vrstu modelovanja (konstruisanja).
 
Dosta ti je jedna dijagonala i kada priblizis mis sredini iste, pokazace ti gde je midpoint.
Ja ne verujem da potrosih 3 sata svog slobodnog dana da ukapiram kako se centrira fcking kvadrat unutar fcking kruga.

Znaci imam krug precnika 5mm. Imam kvadrat sa stranicama od po 3mm. Povukao sam 'line' da dobijem dijagonalu. I vucem fcking kvadrat unutar tog kruga ocekujuci da ce se 'nesto' pojaviti kada otrpilike sredina dijagonale bude kod centra kruga ali NISTA.

Da li moze neko da mi objasni, onako k'o detetu od 5 godina, kako da centriram jbni kvadrat unutar kruga?
(malo je reci da sam besan, da se ne moze ovako prosta operacija odraditi 'prosto' vec trebam da se dovijam okolo naokolo, ne bih li odradio ono sto zelim.).
A moguce i da mi je vrucina udarila u glavu pa mozak ne funkcionise kako treba.

Neverovatna mi je cinjenica da se dva kruga centriraju jedan unutar drugog pritiskom na 'concentric' dugme, ali da ista opcija ne postoji za kvadrat, pravougaonik, ...nemam reci.

Hvala unapred!
 
Uhvatiš kvadrat na sredini dijagonale (midpoint) i voziš do centra kruga (center). Da li su ukljčene te opcije pojma nemam jer nisam u tom programu a u nekom drugom deskovom to je osnap meni i biraš šta će ti biti uključeno. Ceo posao max 10 sec. komanda pomeri/izbor objekta/polazna tačka (midpoint)/novo mesto (center) i gotovo. Skloni kvadrat od kruga jer moguće da zbunjuješ program jer su i midpoint i center jedno do drugog i ne zna šta da izabere, i njemu je vrućina
 
Ne znam, mozda ja jednostavno ne kapiram sta mi pricate.

Ali evo, dosao sam na drugu ideju, i 'uspeo' da odradim, iako verujem da postoji mnogo brzi nacin.

Dakle, palo mi je na pamet da kreiram krug unutar kvadrata. Pa ako uspem da ga postavim u centar kvadrata, da mu (krugu) samo kasnije promenim dimenziju precnika na 5mm, cime bi krug 'porastao' izvan kvadrata, tj. kvadrat bi tada bio unutar kruga.

Evo sta sam radio:

1, Prvo sam napravio kvadrat sa dijagonalama od 3 mm. I unutar njega kreirao krug sa 'random' velicinom precnika.

uiRchCf.jpeg


2. Zatim sam ubacio 'line' koji je dijagonala tog kvadrata:

F4q2axM.jpeg


3. Zatim sam (drzeci CTRL) selektovao (kliknuo) na 'Vertical Constraint' i na 'Horizontal Constraint'

g9WXjWb.jpeg


4. Zatim, dok su oba 'Constrainta' bila selektovana, uradio 'mouse-over' iznad centra kruga (i linija kruga je 'dobila boju').

26XZ25N.jpeg


5. Zatim sam kliknuo na centar kruga i drag-ovao (povukao) ga u pravcu gde sam mislio da je otprilike sredina dijagonale kvadrata, sve dok mi se nije pojavila 'ikonica' trougla:

FnZOvri.jpeg


6. Nakon toga, koristeci 'Sketch Dimension' opciju, umesto trenutnog precnika kruga, upisao sam da izmeni precnik kruga na 5mm:

le18ZpJ.jpeg


.7. Da bih na kraju dosao do onoga sto mi je trebalo:

e7u60is.jpeg



Sta reci? Toliko koraka umesto da se samo selektuje npr. krug i kvadrat i pritisne neko dugme koje znaci 'centriraj'.
Valjda je ovako 'lakse' za korisnike.
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    87.3 KB · Pregleda: 1
  • 2.jpg
    2.jpg
    90.2 KB · Pregleda: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    104 KB · Pregleda: 1
  • 6.jpg
    6.jpg
    91.7 KB · Pregleda: 0
  • 5.jpg
    5.jpg
    94.3 KB · Pregleda: 1
  • 4.jpg
    4.jpg
    91.4 KB · Pregleda: 1
  • 7.jpg
    7.jpg
    95.7 KB · Pregleda: 2
Poslednja izmena:
Sledeći put izaberi pod kvadratom onaj koji se crta prvo birajući centar kvadrata i poklopi isti sa centrom kruga. Centar rectangle i onda klikneš na sredinu kruga. :)
 
Auuu...Hvala!
Odmah sam isprobao. Mnogo brze.
I upravo shvatio na sta jos uvek ne obracam paznju. Zaboravim da su ikonice na 'toolbar-u' za kreiranje necega gde je nesto odredjeno kao default. Pa samo kliknem. Zaboravim (smetnem s'uma) da idem na 'create' pa iz padajuceg izaberem 'rectangle' pa dalje koji 'tip' rectangle-a. Totalno sam prevideo da tu pogledam.

Jos jednom hvala! Mnogo brze!
 
Imas jos brze, tj pravilan postupak:
Nacrtas kvadrat i dijagonalu.
Nacrtas krug bilo gde.
Dok si u sketch-u gore u sredini imas Constraint opcije.Kliknes na trougao tj Midpoint pa na centar kruga pa na dijagonalnu liniju.
Voila!
 
Dizajnirao sam u F360 obican 2-pin header. I dok sam to radio, neka pitanja su mi se javljala. Pa rekoh da pitam za neke odgovore.
Vecina ima veze sa tim sta je 'good practice', posto se do odredjenog 'oblika' ili dizajna moze doci na vise nacina.

1. Kada se kreira oblik tj. osnovna 'baza' onoga sto ce se kreirati, ja obicno koristim 'XY plane'. Medjutim, uglavnom sam npr. stranice pravougaonika povlacio po X i Y osi, jer mi tako lakse. Medjutim negde sam procitao da objekat treba da bude 'centriran', tj. da mu sredisnja tacka prolazi tacno gde se ukrstaju X i Y osa, tj. da se prilikom kreiranja pravougaonika koristi opcija 'centered'. Sta je bolje?
Takodje, ako ga i centriram, pretpostavljam da je to dovoljno? Ili moram i prilikom extrusion-a takodje da extrudujem u oba pravca istovremeno da bi se samo srediste tog predmeta nalazilo tacno gde se seku sve 3 ose (X, Y, Z)? Znam da je verovatno generalno nebitno dok god mi zavrsava pos'o, ali...kao 'future proof', u smislu ako kasnije zelim da ubacim taj dizajn tj. komponentu unutar druge (npr. da ne bih ponovo gubio vreme sa kreiranjem onoga sto sam vec ranije radio), da li je dobro da predmet bude centriran tako da mu 'srediste' bude gde se seku ose (dal samo X-Y, ili X-Y-Z)? Nadam se da sam uspeo da objasnim sta me zanima.

2. Kada zelim da snimim taj objekat (videcete dole slike tog header-a), da li je 'bolje' da ga snimim kompletnog, tj. ceo dizajn kao *.f3d fajl, ILI da kliknem desni klik na tu komponentu pa da onda izaberem 'export' u *.f3d. U oba slucaja ce se snimiti dizajn. ALI kada sledeci put ubacim taj dizaj sa hard diska da ga imam na levoj strani medju 'Admin projektima' pa ga odatle 'insert-ujem u 'active design', ...postoji razlika, tj. ako sam samo exportovao kompoenentu, sada ce mi u aktiovnom dizajnu lepo biti u browseru samo stavka sa imenom te komponente. Medjutim ako sam exportovao ceo dizajn, tu je vise stvari sadsa 'ugnezdenno' pa mi malo 'bode oci'. Nadam se da i ovo razumete sta pitam i da sam uspeo da objasnim na sta mislim.

3. Kada sam dizajnirao sam pin, tj. njegov vrh (ovo kao 'zasecena piramida), to se moze odraditi na vise nacina, ja sam saznao za dva. Ali me zanima sta je bolje.
Npr. Prvo sam dizajnirao pin bez te tkzv. 'kapice'. A pored osnovog scetch-a, sam dizajnirao na X-Y povrsini 'kapicu' pa sam na kraju kada sam imao extrude-ovani pin, i extrude-ovanu kapicu (tj. spremna 'tela') samo aligne-ovao 'kapicu' na vrh pina. Meni je to nekako 'lakse'.

Medjutim jos jedan nacin sam isprobao, a to je da se dizajnira pin, pa da se na njegovom gornjem delu kreira scketch na X-Z i na Y-Z povrsini , pomocu koga cu extrudeovati taj 'kockasti' deo i dobiti oblik 'kapice'. Isprobao sam i trecu opciju koja mi se uopste nije svidela i samo me nervirala, a to je da mi sketch bude 3D, pa da imam nekoliko 'plane-ova' tj. povrsina istovremen u okviru jednog scketch-a. Bilo je jako tesko (skoro pa nemoguce za mene) neke linije koj ce sluziti za extrude-ovanje te 'zasecen piramide' da se postave kako treba. Uvek sam izmasio iako sam jasno stavio cursor na 'point' kada sam vukao liniju.

Elem pitanje je: Da li je dobar 'good parctice' da se pin 'zasece' na samom vrhu, ili je bolje napraviti odvojeni scetch pored glavnog 'objekta' i na kraju ga samo aligne-ovati gde treba. (meni lakse ovo drugo sa 'aligne-ovanjem), ali rekoh da pitam sta bi bilo 'pravilnije' koristiti. Cisto da ako vec ucim, ucim kako treba. (Ili generalno je nebitno).

4. Meni je zapravo trebao 40-pin header. Ali sam dizajnirao prvo 2-pin header, kako bi posle samo isklonirao taj od 2 pina. Ideja je opet bila da bude 'future proof', tj. da ako mi kasnije zatreba 8-pin header, mogu lako da kreiram tu komponentu, bez da moram ponovo da bas ceo 8-pin header (kad vec imam spremnu 2-pin verziju).

mvG8B39.jpeg

vdlLKh6.jpeg]

TdRmcuU.jpeg



Pogledajte screenshot-ove. Na prvoj slici se vidi kako to izgleda kada je samo originalni dizjan za header sa 2 pina. (mislim na browser, sa leve strane).
A dodam jos 8 header-a, da bih dobio 10-pin header, sa leve strane u browseru vec postoj guzva (koja me malo iritira).
Na trecem sam neka 'bodies' kombinovao pa je broj bodies-a smanjen malo. Takoodje, ove iskloirane 'extrudere' sam selektovao i desolve-ovao. Da li je 'pametno' ostaviit fajl tako (bez extrudera) i sa spojenim telima, ili je bolje da npr. 10-pin header fajl snimim sa tim haosom kao izgleda na drugom screenshot-u?



Eto, ta me pitanja za sada muce. Generalno, dosao sam do dizajna koji mi je trebao, ali me zanima 'good practice' i 'future proof' strana. Npr. ako bih nekome od vas poslao neki dizajn, tj neke komponente, sta biste vise voleli, da je sa leve trane u browser-u 'sredjeno' tj. da ne bode oci, ili da je haos? Ili vam nije uopste bitno?
 

Prilozi

  • Screenshot_1.jpg
    Screenshot_1.jpg
    331.1 KB · Pregleda: 0
  • Screenshot_2.jpg
    Screenshot_2.jpg
    334.3 KB · Pregleda: 0
  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    342.3 KB · Pregleda: 2
Poslednja izmena:
Totalno nebitno gde ce ti biti nulta tacka u odnosu na model. Mozes je uzeti u obzir tj njene ose ako znas da ces imati kruzni pattern, da ti ustedi vreme. Kaze se da je dobra praksa jer se uglavnom "vrtis" oko nje ako radis manje kompleksne modele. Cim uletis u nesto kompleksnije, sam pravis reference, ose itd odnosno nulta tacka sluzi da CAD zna gde se objekti nalaze u prostoru ali ne mozes "vrteti" kombajn oko nje. Razumes poentu.
Takodje "dobra praksa" je stvar licne preferencije. Ne rade isto masinac koji sprema neki deo za cnc obradu ili neko ko sprema model za 3d stampu ili neko ko projektuje brodove (ok, za brodove ima poseban cad).
Poenta je da cackas, njakas, da se ucis na svojim greskama, da gledas yt tutoriale cak i kada ti ne trebaju i to ne da naucis nesto (jer ces svakako zaboraviti ako ne koristis cesto) vecd a ti udje u glavu taj cad 3d svet sa nekim svojim pravilima. Kada ti se mozak "projektuje" u taj svet, sve postaje lako i logicno.

Sto se tice header, ne muci se sa standardnim stvarima osim ako neces da se ucis.
Odes ovde, registrujes se i imas free sve moguce komponente:v


Takodje imas i u Fusion biblioteke svih standardnih masinskih i elekro delova, evo ti primer za header:

1731876333537.png
 
Hvala puno na odgovoru.
Ok, znaci generalno nije vazno kako cu doci do cilja.

Ali, evo kako sam ja dosao do dizajniranja tog 2-pin header-a:
Imam CNC ultra-tanko kucite za RPI 3A+ koje sam kupio zbog nekog DIY projekta. Palo mi je na pamet da dizajniram isto takvo kuciste i da ga odstampam na 3D stampacu. Medjutim kako mi nije islo bas tako lako, krenuh da gledam neki YT klip za pravljenje kucista ali za RPi 4B. Cisto da pokupim 'fore'. Lik je koristio gotov 3D model od RPi 4B (koji je skinuoi sa grabcad) kao bazu za pravljenje oblika (izgleda) kucista za RPi 4B. Rekoh, 'ajd' i ja cu skinuti model ali za RPi 3A+, pa cu pratiti sta lik radi. I tako sam i zavrsio na grabcab-u, gde sam se i registrovao zbog toga. Medjutim, od 3 kreatora:
  • jedan uradio 3D sken koji je ogroman
  • jedan uradio 'ok' model ali je van odnosa 1:1, pa ne znam kako da ga 'fino' podesim na fabricke dimenzije
  • jedan odradio 'prost' model sa pravim 1:1 dimenzijama sto meni i odgovara.

Skinuo od ovog treceg lika ali...coveku nije trebalo da bas sve izgleda kako je u stvarnosti, pa ulazi (dzek-ovi) su razlicitog oblika, a ja bih da mi na kucistu budu ulazi istog oblika kao sto je i na samom RPi 3A+ modelu.

Na kraju se odlucih da sam napravim svoj uprosceni model RPi 3A+, pa krenuh od najjednostavnije komponente tj. od dizajna header-a.
Kod header-a, sam hteo da i pinovi koji prolaze kroz plocu (kada su zalemljeni) imaju duzinu kao u stvarnosti, tj. da bude sto precizniji (uproscen) model, cisto da se oko njega moze precizno napraviti kutija (ne moram i ne zelim da imam sitne SMD kondenzatore i sl, ali ovi 'veci' delovi, ulaza za HDMI, napajanje, 3.5 dzek i sl, da su istog oblika kao u realnosti). Eto, sad' znas celu pricu. Znam sta verovatno mislis i vrlo moguce da si u pravu :D

Ali da, generalno, cilj je da naucim kako se nesto dizajnira. Zato sebi postavim tako neke 'zadatke', pa gledam ako mogu da ne 'pozajmljujem' dizajn komponenti od drugih.

traceparts sam bas juce gledao ali mi nije nesto 'islo', mislio sam da trazi da kupim 3D model. Sada sam se nakon tvog odgovora registrovao, i opet mi nesto iz samog F360 ne skida fajl, ali kada se logujem preko browser-a i kliknem na download, taj se model automatski ucita u Fusion. Dobra stvar.
Jedino sto mislim da nije dozvoljeno da se koristi u komercijalne svrhe, zar ne? (cisto da znam za u buduce)
 
Poslednja izmena:
Treba mi pomoc. Dakle sinoc je Fusion zatrazio update, koji sam mu dozvolio. Nakon update-a i restarta, bio je toliko 'pametan' da mi zakaci 'obavestenje' kako koristim verziju wondows-a koju vise ne podrzava Microsoft (Win 10 LTSC 2021), i koju (sada) ne podrzava ni Autodesk. Inace LTSC 2021 je podrzan do 2027 od M$-a, ali nije njihovo da me obavestavaju sta podrzava a sta ne podrzava M$.

Ucitavao sam neke gotove modele, ali nisam kapirao zasto kada ih rotiram za 90 stepeni, neki delovi se rotiraju kako treba, a neki nekako...'pod uglom'.

Danas probam da napravim obican pravougaonik na XY osi. Uvek je taj 'plane' postavljao sa TOP view. Sada mi postavlja kao 'FRONT'. Nasao sam da u gornjem desnom uglu (gde je 'home' za rotaciju), ako uradim desni-klik na kocku imam mogucnost da izaberem 'Set current view as TOP', i F360 tada postavi view kako treba. Medjutim ne znam kako da mu to postavim da bude default jer pri kreiranju drugog 'new design-a', on opet sve ponavalja isto.

Znaci biram XY osu, koja je 'lezeca' tj. trebam za taj XY plane da imam TOP view, ali F360 ga postavlja kao FRONT. Otisao sam na reddit i vidim da ima ljudi koji se zale.





Zna li neko kako da sve vratim da bude kako treba. Koliko se secam 'ovo gore opisano' nisam nikada menjao. Uvek je default bio da prilikom izbora XY plane-a ,da mi stavi TOP view jer je taj plane po default-u 'lezeci'. Jer inace cak i u 2D-u, XY ose gledate 'odozgo'. Z osa dodaje trecu dimenziju. Sada je to poremeceno sa novom verzijom Fusion 360.

Kako da vratim to da bude kao pre update-a?
(u pitanju je trenutno najnovija verzija 2.0.20754 x86_64)
 
Poslednja izmena:
^ Proslo vreme za EDIT. Evo kako to izgleda:

cRcc3MP.jpeg

l5RIXTK.jpeg

TL5a4tY.jpeg

LiAE4Yx.jpeg


^ Medjutim, kada kreiram 'new design', opet isto. Povrsinu koju kreiraju XY ose (XY plane), mi gleda kao 'uspravnu' (a ne 'lezacu') i postavlja je kao FRONT view, a ne kao TOP view.


EDIT: Ok, nasao.

ZcET2x1.jpeg


U podesvanjima pod General > Default modeling orientation > promenio sa 'Y up' na 'Z up'. Brate mili. Zasto menjaju podesavanja, i da li ima neki config fajl koji mogu da backup-ujem da sprecim slicne situacije u buduce?
 

Prilozi

  • Screenshot_1.jpg
    Screenshot_1.jpg
    230.6 KB · Pregleda: 1
  • Screenshot_2.jpg
    Screenshot_2.jpg
    228.5 KB · Pregleda: 0
  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    220.9 KB · Pregleda: 0
  • Screenshot_4.jpg
    Screenshot_4.jpg
    210.5 KB · Pregleda: 0
  • Screenshot_5.jpg
    Screenshot_5.jpg
    105.3 KB · Pregleda: 0
Poslednja izmena:
Nakon update-a i restarta, bio je toliko 'pametan' da mi zakaci 'obavestenje' kako koristim verziju wondows-a koju vise ne podrzava Microsoft (Win 10 LTSC 2021), i koju (sada) ne podrzava ni Autodesk. Inace LTSC 2021 je podrzan do 2027 od M$-a, ali nije njihovo da me obavestavaju sta podrzava a sta ne podrzava M$.
Onda nemoj da koristis Fusion. Kako ocekivati da radi kako treba ako nemas sve sta je potrebno?
Nikakvu promenu nisam primetio posle update, sva podesavanja su mi ostala.
 
Duke, nije njihovo da mi proveravaju verziju Windowsa na nacin da me upozoravaju kako tu verzIju M$ vise ne podrzava, sto usput nije uopste tacno, jer je Win 10 LTSC 2021 podrzan do 2027. Sada je, koliko znam jos uvek 2024.
Ali poruka u fazonu 'M$ vise ne podrzava tu verziju Win, pa je 'eto' ni mi ne podrzavamo'. To je 3D software, koji je radio par minuta pre upate-a (radi i nakon) ali sad' odjednom, 'ne podrzavamo'. Da su bar sacekali 2027, pa da mi okace tu poruku.

Na stranu sto su resetovali podesavanja. Ja se licno ne secam da sam menjao ovaj settings za 'default orientation' na Z-up, ali cak i da jesam, kakav je to 'update' gde se 'ubise' da me obaveste kako koristim pogresnu verziju windowsa (opet, pogresna informacija totalno), ali nisu u stanju da mi nakon update-a zadrze podesavanja?

Fusion sam update-ovao sigurno 2-3 puta zadnje ~2 nedelje. Jel' to znaci da posle svakog njihovog update-a ja trebam ponovo da prolazim kroz podesavanja?

Vazno da oni obracaju paznju na verziju Windowsa koju imam instaliranu, a ono sto se bas njih tice tu zabrljaju.

EDIT: I da, nemoj da ih branis. Krivi su. :)
 
Autodesk i Microsoft su krivi što postoje, ali ako je minimalni sistemski zahtev za tu verziju programa Win10 22H2 (i koji već build no.), a ti imaš stariju, onda je tvoja krivica kad instaliraš taj program.
 
Nazad
Vrh Dno