Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

To je majstor Žika 2.0 i takav profil čoveka će se uz malo truda prešaltati i na polovna EV kada za to dođe vreme.
Da, ali nažalost, takvih ljudi neće biti dovoljan broj da bi pokrili potražnju. Zato će izuzetno dobro da zaradjuju, a vlasnici će imati velike troškove održavanja.
 
Kakav kubanski scenario, niču servisi za stara ev na sve strane - gde ih ima u dovoljnom broju. Popravlja se sve, motori, transmisija, baterije. Nema nikakve razlike u odnosu na bilo koju drugu smenu tehnologija. Mi smi zemlja sa jako jeftinom strujom, a skupim gorivom, tako da će ovaj problem za deo korisnika, posebno komercijalnih, itekako da se sam od sebe rešava.
 
Nisam računao ja ali moguće da nije tačno. Ajde ugrubo da izračunam.
punjenje Pande kući 44kw košta 600-700 din za autonomiju 400km.
400km gradske vožnje na benzin je oko 6500 dinara.
4000km 65000 din benzina/ 7000 struja,
40.000km 650.000 benzina/ 70.000 struja
100.000km 1.625.000 benzina/ 175.000 struja.
Dakle jeste greška (praštajte) ali ušteda jeste dobra.
U nocnoj zelenoj tarifi ,puna baterija od 44kwh je 100 dinara,za nekih 270-300km gradske voznje.
U plavoj nocnoj j e 140 dinara,crvena 275 dinara,da ljudima bude jasnija usteda,koja je ogromna.
Ovo gore napisano,nije dobar primer za stepen ustede.Na moje pisanije,dodaje se i nesto sitno za gubitak iz mreze.
Ko postavi solarne panele od 3.5kw,ekvivalent povrsine krova jedne garaze,ne mora ni u jednu zonu da udje.
 
Poslednja izmena:
U nocnoj zelenoj tarifi ,puna baterija od 44kwh je 100 dinara,za nekih 270-300km gradske voznje.
U plavoj nocnoj j e 140 dinara,crvena 275 dinara,da ljudima bude jasnija usteda,koja je ogromna.
Ovo gore napisano,nije dobar primer za stepen ustede.Na moje pisanije,dodaje se i nesto sitno za gubitak iz mreze.
Ko postavi solarne panele od 3.5kw,ekvivalent povrsine krova jedne garaze,ne mora ni u jednu zonu da udje.
Ja sam namerno računao plafon cenu kao da si u crvenoj zoni
Pošto radim u Stellantisu mogu vam reći da već izlaze od 3 do 7 Pandi sa trake. Neće to još nekoliko meseci (moja procena je pred kraj godine). Takođe Citroenove školjke su već spremne za pilot proizvodnju ali i to neće brzo. Što se Pande tiče mogu Vam reći da ide kao metak. Mogu misliti kako potežu BMW ili Mečke elektro kad ova panda poteže jedno 4x jače od mog auta koji je 2.0 benzinac
 
Poslednja izmena:
Poteze kao metak,od nule do 50-60 kmh,posle do 100 je relativno sporo,113 konja,naspram tezine nije sjajan odnos.
2.0 benzinac je svakako brzi do 100.Pravi potezaci su EV preko 200-250 ks.
Isporuke citroena prvim kupcima su u oktobru,to je to.
Kada si vec insajder,treba nam pravi odgovor,da li postoji aktivni menadzment hladenja baterija,kao i da i su LFP celije od kineske firme SVOLT?Hladjenje baterija je maltene najbitniji parametar EV vozila.
Nisam insajder ali imam sliku unutrasnjosti.
 
Poslednja izmena:
Poteze kao metak,od nule do 50-60 kmh,posle do 100 je relativno sporo,113 konja,naspram tezine nije sjajan odnos.
2.0 benzinac je svakako brzi do 100.Pravi potezaci su EV preko 200-250 ks.
Isporuke citroena prvim kupcima su u oktobru,to je to.
Kada si vec insajder,treba nam pravi odgovor,da li postoji aktivni menadzment hladenja baterija,kao i da i su LFP celije od kineske firme SVOLT?Hladjenje baterija je maltene najbitniji parametar EV vozila.
Nisam insajder ali imam sliku unutrasnjosti.
Nisam ni ja insajder 😘. Sve detalje imaćete već od 11.jula kada je zvanična premijera povodom 125 godina Fijata
 
Odavno je bila prezentacija Citroena E-C3,pa su i dalje nepoznati ključni podaci o proizvodjaću baterija i o TBMS-u.
Ako je proizvodjač baterija SVOLT ,to je totalno minoran i sićuśni Kineski proizvodjač u svetskim okvirima.Treba biti debelo oprezan sa njima.
Ako je vazduśno hladjenje,a sigurno jeste,ostaje pitanje da li je aktivno ili pasivno.Ako bude pasivno,to nikako nije dobro,po životni vek baterije.Zamislite leti punjenje na 100 kw punjaču.
Pogledajte samo kod nas,broj BMW I3 modela,10 godina starih,sa minimalnom degradacijom baterija,tu je TOP TMBS implementiran.
 
Poslednja izmena:
Odavno je bila prezentacija Citroena E-C3,pa su i dalje nepoznati ključni podaci o proizvodjaću baterija i o TBMS-u.
Ako je proizvodjač baterija SVOLT ,to je totalno minoran i sićuśni Kineski proizvodjač u svetskim okvirima.Treba biti debelo oprezan sa njima.
Ako je vazduśno hladjenje,a sigurno jeste,ostaje pitanje da li je aktivno ili pasivno.Ako bude pasivno,to nikako nije dobro,po životni vek baterije.Zamislite leti punjenje na 100 kw punjaču.
Pogledajte samo kod nas,broj BMW I3 modela,10 godina starih,sa minimalnom degradacijom baterija,tu je TOP TMBS implementiran.
Bateriju mogu da vidim kad prolazim, a hlađenje je vodeno ako je to bilo pitanje 🙂, voda kruži dok se puni, pumpa vrti i s vremena na vreme uključi ventilator na nekih 5 minuta pa ugasi
 
Pogledaj bateriju ako mozes.Mislis da je hladjenje baterija vodeno?
Saznaj ako mozes,kolika je garancija za bateriju.
 
Poslednja izmena:
Već dugo vremena razmišljam o električnom automobilu za grad i to pre svega polovnom, jer mi se čini da kod novih baš i nema neke zdrave matematike. Poznanik je prošle godine kupio BMW i3 iz Norveške, 2016. god sa 65k na satu i oduševljen je. Elem, nedavno izađe neki zanimljiv oglas za BMW i3s, 2020. godina, malo km na satu, cena od samo 23k, pokažem ga svom prijatelju, on ode da ga pogleda i kupi još jedan i to za 21k :)))) Još prodavac tog BMWa nije bio plac ili neki trgovac već BMW fan koji ga je lično kupio u DE od meraka.
Da stvari budu gore, posle samo par dana ja prodam 2020 Pežo 2008 od supruge koji koristimo za grad i sad su opcije samo neki VW UP! i i3 električni modeli, pri čemu ako je baterija još u garanciji cene su takve da je bolje čekati novu Pandu, a ako je van garancije onda i ima smisla, ali nakon onog videa EV CLINICa gde shvatih da crkavaju i elektro motori i inverteri i ovo i ono, nešto mi se više ne kupuje ni bulletproof i3.
Elem, mogu da sačekam do Septembra jer mi supruga radi u prosveti, ali izađe mi jedan VW UP! sa 40k na satu star 4 godine i mislim da ću da se skrasim sa njim neko vreme za grad. Dodatni benefit je to što ćerka i stariji sin upravo polaze u auto školu pa bolje nek se uče na automobilu sa ručnim menjačem i cenom od 5 do 7k nižom od ekvivalentnih električnih UP pandana.
Mesečno se prolazi od 1000 do 13000km u proseku godišnje ne više od 15000km tako da mi se čini da je još uvek bolja, ako ne jednako loša varijanta SUS.
E da, planirao sam i da u narednih godina zamenim svoju prekrasnu klasičnu 2020 Mazdu 3 i to možda sa Hondom Civic XI generacije (ne tako prekrasnom spolja :), ali me ona priča o cenama baterija i crkvanju baterija kod hibrida od strane EV clinic baš zaprepasti. Da stvari budu gore baterija kod Honda hibrida ima garanciju 5, a ne 8 godina kao kod Toyote, plus cena je za naše tržište trenutno 10k! Tako da je priča uglavnom takva da što ne platiš na mostu, platičeš na ćupriji :)
Naravno čini mi se da je priča o crkavanju baterija kod hibridnih modela ipak preterana jer Honda i Toyota ih prave jos od devedesetih, tako da nije bap da se tope kao sladoledi na suncu.
 
Rade hibridi, nego prestanu da ti štede gorivo. To je problem. Jednostavno bolje uzeti tako star konvencionalan auto.
 
Ako štede 4 litra u gradu, na 100km a mnogi mogu čak i više, opet uštedu pojede eventualna zamena baterije tj viša nabavna cena full hibrida u odnosu na običan SUS. Na kraju vodu vari, vodu hladi
 
E da, planirao sam i da u narednih godina zamenim svoju prekrasnu klasičnu 2020 Mazdu 3 i to možda sa Hondom Civic XI generacije (ne tako prekrasnom spolja :), Da stvari budu gore baterija kod Honda hibrida ima garanciju 5, a ne 8 godina kao kod Toyote,
To bi bilo sa lepotice na zver😂

Toyota daje 10 godina garancije na bateriju…
 
Rade hibridi, nego prestanu da ti štede gorivo. To je problem. Jednostavno bolje uzeti tako star konvencionalan auto.
Kada je već kolega Hasan,pomenuo EV kliiniku,evo jedan njihov tekst vezan za Toyotine hibride.
Ispod je sve citat.

“Toyotine hybrid baterije se nikad ne kvare”
“Ne slušaj EV Clinic njima sve nevalja”
“Baterije prelaze 500,000km na svim toyotama”
“Garancija je 10 godina” (zaborave reci 180k km)
“To neki fušeri”
Ekipa nije naucila da cuje informaciju onakva kakva jeste, sirova i tocna. Osim sto ih repariramo, redovno se cujemo off-the-record i sa serviserima ovlastenih.
A upravo smo se načitali svakakvih obmana i laznog reklamira ja u Toyota grupama tako da cemo proci kroz sve inboxe zadnjih 5 godina za upite koje smo imali. Već smo bili jasni, od svih hybrida Toyota je najmanje zlo i bolji izbor od dizela, ali nije od EV (ne svakog), jer koristi zastarjelu NiMH tehnologiju ćelija u vrlo nakaradno dizajniranom baterijskom sustavu koji stradaju zbog pregrijavanja u srednjem dijelu. Mogli su rijesiti bolje da se hladi chillerom sa klime kao na Outlanderu, BMS prati svaku 5-6 celiju a srednje ne balansira, samo 2-3 se senzora temperature i nema redudantnog zastitnog sustava ako nema protoka zraka za hladjenje. Nekima se celije skuhaju na 80000km a drugima na 180000km. Neki koji redovno skidaju repariraju i mjenjaju losije celije, na 750,000km se hvale kako je baterija original, ali je 5 puta reparirana jer je poklopac baterije original, pa se to valjda kvalificira kao “jos original baterija”. Spas toyote je sto prodaje bateriju dzaba, tj 2000€ za 1kWh sto je 8x skuplje nego za EV i trosi oko 7 litara po gradu (1kwh na EV je cca 250€). Toyotin je Definitivno najjeftiniji baterijski Hybrid sustav na svijetu. Samo ekipa koja to vozi ne zna da je sustav jako brzo degradira a auto ne pali gresku, ali se primjeti da su po gradu ustede manje, jer celije u srednjem dijelu nisu vise 6.5Ah kapacitet vec 2Ah ili cak i manje. Dovoljno je jedna slaba, da cijeli sustav radi slabo. Neki cak imaju na OBD spojen bluetooth diag i brisu gresku dok voze, i tako voze dok ne stane skroz. Mi radimo 2 velike taksi flote pa nam baterije na 200k-250k dodju unistene, 8-15 celija, sto je vise od pola battery pack. Onda nam dodju neki batterijski sustavi vec otvarani sa potpisima 2-3 razlicita majstora na 400k km. Tako da nam uopce nije jasno odakle toliki fanatizam oko toyotinih hybrida da je baterija “nikad nista” i da prelazi milijune i da je najbolja tehnologija ikad!? Tu je jedino cijena nove baterije fenomenalna, ako se uopce ustedom na gorivu moze amortizirati taj trosak na bar 200k km.
Od preventivnih zahvata da bi produzili vijek trajanja toyotne baterije je da ljeti koristite klimu da hladi u noge, tako da nazad u putnickom dijelu baterija usisava hladan zrak.
Drugi zahvat je da se baterija svakih 50,000km demontira otvori i očiste svi “dišni” kanali za hladjenje, sto moze djelomicno produžiti zivotni vijek. Jer po svemu sudeci jedna vožnja i pregrijavanje baterije je dovoljno da oštetire bateriju, nebitno koliko kilometara ima.

Zakljucak:
Baterije im se kvare
Lako su popravljive
Dijelovi jako dostupni
Baterije su skuhane vec na 150k km
Preventivni servisi su no-brainer
Toyota od svih ima najodrživiji hybrid
Baterija lose dizajnirana
Baterija ima preveliki toleranciju na kvar, ne pali gresku
Najjeftinija na tržištu nova hybrid baterija
 
Poslednja izmena:
Tekst nam zapravo otkriva jednu nepoznatu,u formuli koja treba matematički da opravda kupovinu Tojotinog hibrida.
Japanci daju garanciju do 180k km,nikakvih 10 godina neće pomoći onome ko prelazi mnogo.
Baterije će svakako prokuvati i pre toga,pa i ako se ostvati garancija,svaka dalja zamena ce iziskivati trosak,jer su japanci odabrali zastareo tip baterije,hladjenje su odradili katastrofalno,bms je blagi užas.
Ko je mislio da štedi pare na japanskom hibridu,igrajuci igru velikih brojeva,taj bolje da kupi električni automobil.Hibrid je u takvom scenariju,čisto bacanje para.
Ko prelazi malo,a želi sam sebi ,da pokaže kako je on zapravo napravio mudar potez,odabirom brenda za sinonim nepogresivosti,e za njega je takav hibrid ,prosto savršen.
 
Poslednja izmena:
Upravo se vozim EV taksijem, jedne nam male susedne države.Pitam ih za hibride,smeju mi se.
Vele,hibride prepustaju dobrostojećim penzionerima,njima je to idealan auto,doživotno im se japanac,pokvariti neće.
 
Ovde su taksisti rado pokupovali Toyotine hibride. Video sam potrošnje tipa 3 litre po Bgd, što može biti fina ušteda za Corollu koja nije bila toliko strašno skupa. EV ko može da dobaci, ali ovo je ipak bilo duplo jeftinije. Možda će sa ovim novim čudom iz Kg to malo da se promeni, jer za taksistu, kurira ili bilo koga ko svakodnevno prelazi put koji može da napuni preko noći na jeftinoj struji, i da pritom ima gde kod kuće šteker za auto, svakako će biti bolje.

Za sve ostale ko nema opciju za plugin ostaje hibrid.
 
Ko ima svoj punjač,samo EV.
Taksisti u Nišu koji imaju svoj punjač,polako prelaze na EV.Pre koju nedelju,prođe jedan nov MG4 pored mene.
U Beogradu ima jedan noćni Taksi vampir.Vreba besplatne punjače,sisa struju i lepo razradio biznis.Toliko se osilio,da ostavi celu noć auto na punjaču,pa lepo dodje ujutru po njega.
Kako stoji zakon kod nas,kako naterati EPS, da instalira strujomere u zajedničkim garažnim mestima.
Ono sto znam,je da su vlasnici garažnih mesta,razvukli kablove od svog strujomera za stan,do garažnog mesta.
Bilo je reči za novogradnju ,da će morati da budu punjači,ali izgleda neki zajednjčki,kako ce se tu naplaćivati,pitaj boga.
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: mnt
Svestan sam da Srbija nije baš idealna država za kupovinu Tesla vozila, ali da li neko svejedno planira kupovinu ili već poseduje neki od Tesla modela? Mislim takođe i na članove foruma van Srbije, kakva je tu situacija?

Vidim da se diskutuje o EV modelima drugih proizvođača, da li isključujete Teslu samo zbog cene ili iz nekog drugog razloga? Po svemu što sam pratio u poslednjih deset godina, za onog ko je u mogućnosti i u nameri da pređe na EV, mislim da se i danas Tesla nameće kao logičan izbor obzirom na sve opcije koje nudi. U cenovnom rangu između 40 i 60k evra, barem u Evropi, iz mog ugla nema tu nekog auta koji je poželjniji od recimo Tesla Model Y i Model 3.

Što se tiče punjača, da, zeznuto je jer većina živi u stanovima, i ako nemaš svoj punjač u zgradi/boksu/garaži, nema baš smisla da kupuješ EV. Mada, nije nemoguće, verovatno ste naleteli možda koji put na YT, ali ima jedan lik što vozi Teslu po BG i puni je u Ikei na Superchargeru, kao što rekoh, nije baš idealno. Btw ceo kanal je uglavnom Tesla related, i koga zanima kako je imati Teslu na prostoru Balkana, bacite pogled.



Ja ukoliko budem prelazio na EV, to bi najverovatnije bio Tesla Model 3 Performance, ovaj Highland refresh, predobro deluje sveukupno. Mada, ko prati Tesla scenu, možda nije ni loše čekati Model Y Juniper refresh, ima više prostora u gepeku ko ima decu. Mada to je možda jedina prednost Y modela, viši položaj takođe ko to voli. Ovde u FR gde god da se okrenem vidim Model Y, baš je postao nenormalno popularan u poslednje vreme. Ja sam oko ipak bacio na ovaj crveni Model 3 Performance.



Btw takođe počinje testiranje FSD u Evropi, možda ćemo do kraja 2025 da vidimo self driving u meri u kojoj ameri imaju danas. Ko prati ove Tesla FSD kanale, zna dokle je sve to napredovalo i koliko to impresivno deluje u praksi, u poređenju kako je bilo neupotrebljivo pre godinu dve.
 
Samo Tesla.

Ja ih gledam neko vreme i imao sam isto mišljenje kao ti, međutim sve mi se više nameće LR kao bolji izbor od P.
 
Problem je što Tesla nema salon u Srbiji,pa su cene polovnih,van svake logike.
Svaki jeftiniji EV,koji sam pokusao da dovedem do bazne Tesle 3,po opremi i specifikaciji,ispao je skuplji na kraju.
Pogledajte samo koliko kosta plehani Ice atmo Jaris,kojj zvoni na sve strane,pa oni nisu normalni,skoro pa 20.000 evra regularna cena.Da li oni klepaju kupce,ili im je produktivnost nula,nije ni bitno.
Panda na struju, ce biti neznatno skuplja,od potpuno zastarelog atmo trocilindarca.
 
Poslednja izmena:
Upravo se vozim EV taksijem, jedne nam male susedne države.Pitam ih za hibride,smeju mi se.
Vele,hibride prepustaju dobrostojećim penzionerima,njima je to idealan auto,doživotno im se japanac,pokvariti neće.
Hibrid je najgora varijanta. Ili sus ilo čist elektro. Hibrid je loša kupovina
 
Pojavile se slike klot Pande.
Za razliku od Premijerne Pande,nema krovne šine,ima čelične felne iz 80-tih,nema alu lajsne na dnu prednjeg i zadnjeg branika,nema parking senzore.Deluje bas jadno,kao Dačia,još se vidi i pod baterija.Za utehu ima antenu na krovu,izgleda da ima kakav takav head unit,osim ako ima pripremu za radio,da se u potpunosti uklopi sa 80-tim godinama prošlog veka.Što bi rekli indeksovci,od opreme ima motor i menjač:D
 

Prilozi

  • Screenshot_20240627_234237_Chrome.jpg
    Screenshot_20240627_234237_Chrome.jpg
    222.6 KB · Pregleda: 78
  • Screenshot_20240627_235054_Chrome.jpg
    Screenshot_20240627_235054_Chrome.jpg
    288.7 KB · Pregleda: 83
Poslednja izmena:
Svakim danom ,sve je više najava EV vozila sa cenom ispod 25.000 evra.
Poslednji u nizu je Hyundai Inster,na bazi Caspera,koji se godinama prodaje samo u Koreji,kao ICE vozilo.Puno prostora ,sa dužinom od samo 3.8 metara.
Dve baterije,dva motora,puno opreme ,uključujući i toplotnu pumpu.
Inster je po svemu viđenom ,od strane novinara koji su ga juče prvi put videli,kvalitetniji EV od Pande i EC-3 modela,kako po opremi,tako i po materijalima u unutrasnjosti.Jednostavno ,na oko,nigde se ne vide ustede,već naprotiv,unutrasnjost je kao neka premijum klasa.Početna cena,za bazni model,42kwh baterija ,97 ks motor,120kw brzi punjač,11kw kućni,čelične 15" felne,i jos nepoznata bazna oprema,treba da bude 20.000 evra.Negde kažu,da su toplotna pumpa,šiber,dva 10.25 ekrana, deo standardne opreme,mada gledajući domaćeg uvoznika,filovanje cene i opreme,teško da će biti tako.Šiber će da zveknu u 35.000 evra super deluxe paketić.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240628_102110_Chrome.jpg
    Screenshot_20240628_102110_Chrome.jpg
    227.9 KB · Pregleda: 48
  • Screenshot_20240628_102138_Chrome.jpg
    Screenshot_20240628_102138_Chrome.jpg
    200.5 KB · Pregleda: 25
  • Screenshot_20240628_102225_Chrome.jpg
    Screenshot_20240628_102225_Chrome.jpg
    200.7 KB · Pregleda: 20
  • Screenshot_20240628_102240_Chrome.jpg
    Screenshot_20240628_102240_Chrome.jpg
    215.5 KB · Pregleda: 18
  • Screenshot_20240628_101441_Chrome.jpg
    Screenshot_20240628_101441_Chrome.jpg
    285 KB · Pregleda: 30
Poslednja izmena:
HDMI kakva su iskustva sa novim HONDA hibridima (Civic XI, novi CRV itd) Moj prijatelj ima JAZZ hibrid i on je prezadovoljan, mada je primetio da zimi troši puno više jer baterija nema regulisano grejanje i onda, pogotovu na kraćim deonicama, ušteda maltene ne postoji. Pri čemu on čak ima grejanu garažu. Doduše, leti u BGu ima vožnje od 2.5l do 4l maksimum. On je lično prezadovoljan jer ima CRV SUS i JAZZ, mada Jazz mu je toliko zabavan i akustički udoban za voćnju da sada česšće do HN skoči Jazzom, nego CRVom.
Honda hibridi su mnogo zanimljiviji i prirodniji za vožnju nego Toyota hibridi, ali garancija na bateriju Honde je SAMO 5 godina.
Što se tiče mantre, najbolji je EV, najbolji je SUS, ne valja hibrid... sve zavisi od prioriteta, potreba i želje svake osobe. Svi smo različiti, svako sam ponderiše razne kriterijume za odobir automobila i iluzorno je pričati o nekom jedinstvenom rešenju. Neko voli zvuk motora, neko voli sportsko ležanje, nekoga ne zanima finansijska ušteda, neko samo hoće da ima novo, svakakvih nas ima i svako pliva različito i u različitom smeru.
E da, za vikend sam bio sa prijateljem koji ima dva i3 (2020 i3 sa 23k na satu i 120Ah baterijom i 2016 i3 sa 89k na satu i 60Ah baterijom) Prelep mi je i3 i meni bi baš legao za grad, ali kupio sam VW UP pošle nedelje za 7,7k 2019 god 50k na satu, mint stanje, bolja oprema sa tempomatom, senzorima itd... i3 sličnog godišta sa toplotnom pumpom i je 20k, Ako posmatramo finansije, ne postoji scenario u kome će za sledećih 50 000 i 5 godina upotreba i3 sveukupno biti jeftiniji. Ako uzmemo da će up! za 50k potrošiti 3500 litara goriva i imati 5 servisa po 150 eur to je 5250+750=6000 eur Dodajte 600 eur za Michelin Crossclimate i to je 6600 eur. Sveukupno to ispadne 14600 eur, a za toliko se prodaju uredni VW eUP sličnog godišta i stanja. BMW i3 je 5000 eur skuplji. Pri čemu ako uključimo trošak deprecijacije stvari postaju još lošije za elkektrični automobil,
Naravno, ne posmatra se kupovina automobila samo kroz prizmu finansijske uštede... nije isto imati maksimalni obrtni moment svo vreme, nije isti imidž vlasnika elektrilnog automobila i nekog SUS modela, ali ako posmatramo samo finansije... struja je još uvek sveukupno finansijski zahtevnija ZA PROSEČNU upotrebu. Naravno da sa povečanjem prosečne godipnje kilometraže na neke taksi cifre, EV postaje jeftiniji, za prosečnu upotrebu nije
 
Sve je stvar matematike,ako je ona na prv om mestu.Nekome je dizajn,a nekome potezanje od 0-100km.
Kod hibrida,bar kod Toyote,kalkulacija je puno laksa.Imas ICE motor,i isti takav hibrid.Pogledas razliku u ceni,saberes koliko prelaziš ,stavis da je garancija 180 ili 150k na bateriju,i vidis da li se osetno skuplji hibrid isplati.Džaba sto on troši 2 litre,ti si unapred platio razliku do 8 ili 10l po gradu.Kod EV-a,ako imas svoj punjač,ti si unapred ,u ceni koja je skuplja od istog takvog ,koji nije EV,kupio cisternu goriva.
Tvoje je da punjenjem na svom punjaču,amortizuješ onu cisternu sto si kupio,da dodješ na nulu,pa tek onda da imaš pravu uštedu.,U oba slučaja,potrebno je da prelaziš ozbiljnu km.
Ako ne prelaziš ozbiljnu km,mozes da uzmeš ,bilo koji auto za uživanje,makar on trošio i 20 litara,uživanje nema cenu.
Imam auto za uživanje,i smrkne mi se kada dobijem pitanje,koliko troši.Tu odgovaram pitanjem ,koliko ti je trošak po predjenom km,i tu prestaje svaka dalja diskusija.
Ako imas svoj punjač,EV je najisplatljivije vozilo,koje je do danas izmišljeno,za vožnju po gradu.Drugar ima isto vozilo za uživanje,300 konja,3000 kubika,ali ima i BMW I3 po gradu.Kada ide van grada,ne ide EV autom,a u gradu je 90% vremena.
Za grad,je svaki EV,bolji od bilo kog hibrida,ako imas svoj punjač.Ako ga nemaš,priča o EV-u,nema nikakvog osnova.
100 dinara,100 km u gradu,bez ulja,svećica,kaiševa,dpf-a,egr-a,turbine,dizne,auspuha,tu nema bolje opcije,još nije izmišljena.
Na 150.000 km,tu je preko 20.000 evra čista ušteda,samo na gorivu.Ušteda na servisima ,još koja hiljada evra,a sve to pod garancijom za bateriju.
Ko uzme novu Pandu,pređe 150k za 8 godina,ako bude tolika garancija na bateriju,ceo auto je otplaćen,a moči če da se uzme,sigurno 10k,kod prodaje.Ako ga ne proda,može da vozi do prvog problema sa baterijama,još para da uštedi,i u najgoroj varijanti da proda ispravne ćelije za lepe pare,ako neće da ga popravlja,dosadio mu je,ili hoće opet nešto novo.
U svakom slučaju,vozač Pande,će na kraju svih krajeva,biti u plusu,za razliku od bilo kog drugog ICE automobila,gde moze samo da bude na gubitku.
Problem svih problema je ,sto su naterali kupce,da kupe EV kao prvi auto,a nemaju sv oj punjač,to je propast,pa zato sada gledamo sunovrat prodaje Tesle.
Za Srbiju može EV,kao drugi auto, i uz svoj punjač.
UP i BMW I3,nisu za poređenje,I3 je premijum automobil.Kao na početku ovog mog pisanija,šta je bitno matematika ili uživanje.Do skoro sam vozio auto od 200e ra,pa nema tog EV-a,koji će ga nadmašiti sa uštedom,a uživanje???
 
Poslednja izmena:
Ne treba da stavlja da je garancija 150 ili 180 jer to nije tacno... Evo iz prve ruke iz garantnog lista za CHR... Pri tome se proverava ceo hibridni sistem i baterija a servis koji je besplatan ukljucuje i ciscenje kanala za hladjenje... Odnosno, da pojasnim 5 godina je opsta garancija koju daje fabrika bez ogranicenja kilometraze a posle se produzava na opisan nacin do 10. godine...

Moj savet je da kada razmisljate o kolima lepo odete do salona i probate, trazite dokumentaciju a vecina se dobija uz ponudu i detaljno procitate da ne bi bilo odluka na bazi zastarelih tekstova sa neta..

Возило је укључено у „Програм 10-годишње бриге за хибриднубатерију” која вреди до навршене десете године старости возила без ограничења километраже, уз редовне бесплатне провере стања хибридног система. Редовну бесплатну проверу стања хибридногсистема обавезно треба обавити једном годишње, односно наконпређених 15.000 km ( у зависности од тога који од услова наступи први),чиме се продужава време Тоyотине бриге за хибридну батерију за једнугодину или 15.000 km (у зависности од тога који од услова наступипрви). Провере стања и продужење бриге за хибридну батерију могућеје све до 10. године старости вашег возила.
 
Nazad
Vrh Dno