Sve je stvar matematike,ako je ona na prv om mestu.Nekome je dizajn,a nekome potezanje od 0-100km.
Kod hibrida,bar kod Toyote,kalkulacija je puno laksa.Imas ICE motor,i isti takav hibrid.Pogledas razliku u ceni,saberes koliko prelaziš ,stavis da je garancija 180 ili 150k na bateriju,i vidis da li se osetno skuplji hibrid isplati.Džaba sto on troši 2 litre,ti si unapred platio razliku do 8 ili 10l po gradu.Kod EV-a,ako imas svoj punjač,ti si unapred ,u ceni koja je skuplja od istog takvog ,koji nije EV,kupio cisternu goriva.
Tvoje je da punjenjem na svom punjaču,amortizuješ onu cisternu sto si kupio,da dodješ na nulu,pa tek onda da imaš pravu uštedu.,U oba slučaja,potrebno je da prelaziš ozbiljnu km.
Ako ne prelaziš ozbiljnu km,mozes da uzmeš ,bilo koji auto za uživanje,makar on trošio i 20 litara,uživanje nema cenu.
Imam auto za uživanje,i smrkne mi se kada dobijem pitanje,koliko troši.Tu odgovaram pitanjem ,koliko ti je trošak po predjenom km,i tu prestaje svaka dalja diskusija.
Ako imas svoj punjač,EV je najisplatljivije vozilo,koje je do danas izmišljeno,za vožnju po gradu.Drugar ima isto vozilo za uživanje,300 konja,3000 kubika,ali ima i BMW I3 po gradu.Kada ide van grada,ne ide EV autom,a u gradu je 90% vremena.
Za grad,je svaki EV,bolji od bilo kog hibrida,ako imas svoj punjač.Ako ga nemaš,priča o EV-u,nema nikakvog osnova.
100 dinara,100 km u gradu,bez ulja,svećica,kaiševa,dpf-a,egr-a,turbine,dizne,auspuha,tu nema bolje opcije,još nije izmišljena.
Na 150.000 km,tu je preko 20.000 evra čista ušteda,samo na gorivu.Ušteda na servisima ,još koja hiljada evra,a sve to pod garancijom za bateriju.
Ko uzme novu Pandu,pređe 150k za 8 godina,ako bude tolika garancija na bateriju,ceo auto je otplaćen,a moči če da se uzme,sigurno 10k,kod prodaje.Ako ga ne proda,može da vozi do prvog problema sa baterijama,još para da uštedi,i u najgoroj varijanti da proda ispravne ćelije za lepe pare,ako neće da ga popravlja,dosadio mu je,ili hoće opet nešto novo.
U svakom slučaju,vozač Pande,će na kraju svih krajeva,biti u plusu,za razliku od bilo kog drugog ICE automobila,gde moze samo da bude na gubitku.
Problem svih problema je ,sto su naterali kupce,da kupe EV kao prvi auto,a nemaju sv oj punjač,to je propast,pa zato sada gledamo sunovrat prodaje Tesle.
Za Srbiju može EV,kao drugi auto, i uz svoj punjač.
UP i BMW I3,nisu za poređenje,I3 je premijum automobil.Kao na početku ovog mog pisanija,šta je bitno matematika ili uživanje.Do skoro sam vozio auto od 200e ra,pa nema tog EV-a,koji će ga nadmašiti sa uštedom,a uživanje???