Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

Ja sam išao u Telenor radnju 2014, ali znam da su mnogi mogli da biraju šta žele. Znam čak i ljude koji su 2018 i 2020 otvarali bez odlaska u bilo kakvu radnju. Sad ko ima izbor, kada i kako, ne znam.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Moram da primetim da je već na novom sajtu i u sistemskim mejlovima došlo do one moderne promene u komunikaciji, prelazak na "Ti". Neću naravno zbog ovoga da menjam banku, ali ja to spuštanje na čobanski nivo toliko ne volim i ne znam stvarno kome to prija. Lepa mi je promena u mejlu umesto "Dragi korisniče" sada je "Zdravo", to skraćuje poruku i potpuno je prihvatljivo. Ali kad krenu sa onim: Šaljemo ti potvrdu, tvoj račun je zadužen... A na sajtu tek koliko hoćeš toga. Šta znam, meni se i prodavci na pijaci obraćaju na Vi čak i oni što bi mogli triput da mi budu roditelji. Ipak je to banka, finansijska institucija, nije prodavnica šrafova u kojoj su opet uljudniji. Od banke bar ja očekujem koliko toliko formalan nivo komunikacije. Zamipljam sad da mi stigne poruka tipa: "Zdravo druže, tvoje plaćanje je odbijeno jer nemaš keša na računu. Pobrini se da do ovoga više ne dolazi, tebra."
Ili me pozove operater i kaže: "Ćao A, jesi ti jutros platio karticom sedamsto tries dinara, sumnjivo nam nešto bre."
Znam ja da je ovo trend koji su neke zapadne budale unele kod nas, kao radi neke bliskosti, a zapravo kod njih ne postoji tako nešto pa kad prevode lakše im. Hoćemo li onda u školama učiti poslovnu korespondenciju ili čobansko nadvikivanje?
Gore od svega je što banka nije jedina, ovoga je sve više. Oni su se bar dosad držali nekog nivoa.
 
ovakav pristup datira još iz vremena telenora, oni su insistirali na per tu s korisnikom, a kako je jetel to sve nasledio, to je prebacio i na mobi banku tj. sad jetel banku.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Čak i u A1 su „na ti" ali slažem se da neke stvari idu u krajnjost pa i „odlična đakinja" pa i tu sad dolazi do nedoumica da nije uspeh odlična, nego ocena odlična, ali može da se stavi znak jednakosti sa rodno senzitivnim odrednicama. Ono što meni više bode oči jeste nedovršenost sajta i kontradiktornost informacija.
 
I meni je zasmetala komunikacija na "Ti". Nekako mi deluje neozbiljno.
 
njihovo postojanje u oblasti telekomunikacija i bankarstva je neozbiljno.
 
U ovoj prvoj oblasti - ni bolji ni gori od konkurencije. U bankarstvu - poredeci njih i intezu jednaka neozbiljnost se primecuje.
 
Ah, kad mi se pomene Intesa... Nešto me probode ispod rebara. Znam, znam, sve je tako subkejtivno, ali meni gora iskustva od njih trista neozbiljnih čeških banki neće prirediti. Deset godina kasnije, još vučem traume od njihovih stručnjaka. Ma sutra da dođe banka iz Bangladeša pre ću kod njih da otvorim.
 
Kakva god bila, Intesa je svemirski brod u odnosu na Yettel banku i praktično je izmislila bankarstvo za ove šarlatane, iako ne sporim da ima svoje bubice koje itekako mogu da isteraju iz takta. Zapravo, sve druge banke u Srbiji su svemirski brod u odnosu na ovo što jedva i može da se nazove bankom. Iskreno se nadam da će rebrendiranje da suštinski prodrma stvari iznutra pa da konačno dobijemo prvu pravu neobanku u Srbiji jer potencijala ima, ako se svede samo na marketing, biće i dalje irelevantni kao i do sada.
 
kolko god ovo bila sprdnja od banke, ono sto mobi banka nudi, besplatno odrzavanje, besplatni prenosi, nema provizije za placanje u eur, podizanje novca na bilo kom bankomatu, stednju po vidjenju sa kamatom 4%, mogucnost da se sve zavrsi online, apple google/pay, kreditna kartica bez odrzavanje, ne nudi nijedna druga banka...imam racun u vise banaka, i bio sam skeptican prema mobi banci u pocetku, al na kraju skoro svu lovu sam prebacio tamo i samo nju koristim...sve placam telefonom, ako mi zatreba kes, opet mogu telefonom da ga podignem na bilo kom bankomatu, legne fina kamata svaki mesec od stednje kod njih, ja sam skroz zadovoljan...kreditna kartica sa limitom koji hocu mi je odobrena za jedan dan, bez ikakvog odlaska u banku, samo dodje na adresu
 
Teško da je sat i po čekanja na šalterima svemirsko bankarstvo, ali dobro...
Reci mi da nisi kročio ni u jednu Intesa poslovnicu 10 godina bez da mi kažeš da nisi kročio ni u jednu Intesa poslovnicu 10 godina. Vrlo relevantan faktor čekanje na šalteru u 2024. kad se 99% stvari završavaju kroz ebanking aplikaciju (koja je za red veličine bolje urađena od Yettel aplikacije, recimo).

Pričamo o banci kojoj zvanično treba 5 dana da odgovori na poslati email u 2024. godini. Pričamo o banci koja vrišti na sva usta kako je digitalna banka a trebalo joj je 3 i po godine da uvede Apple i Google Pay. Pričamo o digitalnoj banci čija je aplikacija toliko zaostala za tradicionalnim bankama da tek treba sada na leto da kreće da sustiže konkurenciju ispred koje je bila pre 10 godina kad je startovala na tržištu. Pričamo o banci koja ne želi da izda kreditnu karticu preduzetnicima ni pod tačkom razno, ali super, makar je besplatna, to što ne mogu da je dobiju oni koji bi je najviše i koristili i od kojih bi banka najviše para zaradila kroz istu, realno koga briga, i ja cepidlačim bez veze.

Pričamo o banci koja ima najkonzervativniju kreditnu politiku u Srbiji čiji je obim kreditnih plasmana najmanji u državi po izveštaju NBSa i čija je aktiva uprkos solidnoj štednji po viđenju i dalje među najmanjima u zemlji. Pričamo o banci u kojoj još uvek ne može da se otvori račun na daljinu iako je tobože digitalna.

Da ne nabrajam dalje, u svakom slučaju mi je drago što sam pre neki dan konačno prebacio i poslednje pare iz iste i plasirao ih na drugim mestima, ostaje da se vidi šta ćemo tačno da dobijemo od silnih obećanih unapređenja do kraja godine, pa možda jednog dana i bude imala teorijsku šansu da se izbori sa tradicionalnim bankama koje su je prestigle za 2 koplja i što se tiče ponude i što se tiče tretmana klijenata.

OK OK, desi se tu i tamo da se zaglavi na nekom šalteru u Intesi po sat i po vremena, ali to očigledno nije baš toliki problem za ogromnu većinu klijenata jer da jeste, Intesa bi bankrotirala a Yettel banka bi morala da zida dodatni trezor da primi sav taj kapital koji bi se odlio iz tako užasne banke, ali izveštaji NBSa daju jednu sasvim drugačiju sliku.

Nepravda prema Yettel banci koja ne može skoro 10 godina da se opasulji sa osnovnim stvarima, pa to ti je.
 
Koja su to "druga" mesta ako nije tajna.

Konkretno me banke zanimaju, i ako te ne mrzi, zasto bas tu.
 
Pričamo o banci Intesi koja u 2024. godini, pazi sad, još uvek traži da ideš nogama po novu karticu od 9 do 17 časova kad većina sveta radi i da tamo na šalteru izgubiš tri godine života a subotom jedva neka ekspozitura radi do 12. TO je zaista tehnološki napredak, nemam reči. Usluga koju nikom ne bih poželeo. A da, bio sam jutros tamo sa prijateljem koji je išao po novu karticu i čekali smo je 53 minuta. Još jedna jako napredna usluga. Ali dobro, svako koristi ono što voli i ono što mu treba, nemam ništa protiv, sve dok postoji i alternativa u vidu omraženog raspalog Mobija zbog kojeg deset godina nisam morao nigde da odem, nijednom, ni zbog čega ma šta se dogodilo. Prosto, u 2024. godini očekujem da za svoj novac mogu da poslujem sa bankom kako ja želim, bez da polustručnim bankarima vidim oči ili čujem glas preko puta i dobro je da tako nešto postoji, bar u više od jedne banke. Ne i u svemirskoj Intesi. Nama zemljanima ipak treba nešto drugačije. Slabo mi kapiramo te svemirske programe.
 
Ne znam druže, taj tvoj toliki sarkazam ne menja činjenicu da je Intesa (i ne samo Intesa već maltene i svaka druga banka kod nas) za red veličine bolja banka od Yettel nazovi banke, čiji sam inače klijent u paraleli otkako postoji na našem tržištu.

Tako ti ja apliciram za kreditnu karticu kod Yettel banke, popunim formular i dam ovlašćenje za proveru Kreditnog Biroa, da bi mi stigla notifikacija posle 10 minuta da je zahtev odbijen. OK, ne budem lenj, podnesem ponovo zahtev, izaberem drugačiji "osnov" prijave (ne kao direktor u svom DOO-u nego kao zaposleni u tuđoj kompaniji pošto sam do skoro radio 2 posla i kod sebe i kod drugog) kad ne lezi vraže, pošto mi mesečna plata kod poslodavca prelazi sumu za godišnji porez na dohodak građana, aplikacija traži da dostavim i poresku prijavu po tom osnovu. Problem je samo u tome što sam još uvek mlađi od 40 godina pa taj porez nisam dužan da platim, ali avaj, Yettel banka je toliko kvalitetna da se nisu udostojili da preko godinu dana updatuju biznis logiku kod sebe da možeš kao mlađani dečko da preskočiš taj korak, neće da me pusti dalje i uporno insistira da dostavim poresku prijavu koju zakonski nisam dužan da podnesem. Obratim se podršci na četu, devojka pojma nema o čemu uopšte pričam. Na kraju kaže idi kod kreditnog savetnika u nekoj Yettel poslovnici pa vidi na licu mesta. Konverzacija na četu trajala preko pola sata.

Toliko o tome da se u Yettel banci nikad ne mora ništa u poslovnici.

S druge strane, otvorim račun u Intesi, donesem prosek primanja od poslodavca za prethodna 3 meseca, ispotpisujem brdo papira i dobijem upalu mišića od potpisivanja silne papirologije, plus sam morao da čekam 2 nedelje da stignu kartice koje sam morao da podignem u toku radnog vremena, ali ako ništa drugo, Intesa mi je na keca odobrila ne jednu već čak 2 kreditne kartice, a da stvar bude još luđa, dok sam čekao kreditne kartice, stigne mi mejl ničim izazvan da mi je odobreno i plaćanje na rate debitnim karticama (koje sam takođe čekao u tom trenutku). Jeste, moraš da se cimaš do poslovnice u radno vreme i da potpišeš papire, ali možeš i da završiš neki konkretan posao kad si već tamo jer ljudi makar znaju propise i rade posao kako treba. Jedna od tih kreditnih kartica mi inače omogućava brzi prolaz kroz security na BG aerodromu, a kako zbog novog posla moram minimum jednom mesečno da letim negde, to cimanje u Intesi mi sada štedi sigurno jedno 2 dana godišnje, a mogu i da uđem u onaj ćumez zvani Dufry Business Lounge sa tom karticom da nešto pregrizem. Što se mene tiče, bilo bi još lepše da može i bez tog cimanja u poslovnici, ali nije ni ovako baš tragično i opet ispadne 10 puta bolje od Yettel šarlatana.

Da ne pričamo o tome da Intesine kreditne kartice daju vrlo domaćinsko putno osiguranje (zlu ne trebalo) koje je za red veličine kvalitetnije od bednog Uniqa osiguranja kod Yettel kreditne, pod uslovom da je kojim slučajem nekad i dobiješ. O drugim benefitima kao što su virtuelne kartice, Face ID u mobilnoj ebanking aplikaciji, trajnim nalozima kroz ebanking i raznim drugim stvarima da i ne pričam.

A da, od pre par nedelja možeš da apliciraš za keš kredit u iznosu do 10 000 EUR kroz ConsentID u okviru mobilne ebanking aplikacije i dobiješ ga bez odlaska u banku (ali stvarno, ne kao kod Yettela), plus je i kamata povoljnija nego bilo gde drugde u Srbiji trenutno. Treba li uopšte da spominjem činjenicu da Yettel banka uopšte ne nudi neke uobičajene stvari kao što su recimo stambeni krediti, lizing varijante i tome slično?

Potpuna je smejurija uopšte i pokušavati da uporediš Yettel banku sa bilo kojom tradicionalnom bankom kod nas, a ponajmanje sa Intesom koja i dalje nudi neke stvari koje nijedna druga banka trenutno nema a koje mnogim ljudima itekako znače.

Koja su to "druga" mesta ako nije tajna.

Konkretno me banke zanimaju, i ako te ne mrzi, zasto bas tu.

Nije u pitanju banka već novi Finspot token sa mesečnom isplatom kamate u neto iznosu od oko 9.5% godišnje.
 
Izbor banke je subjektivna stvar u odnosu na lična iskustva i potrebe za određenom uslugom. Za mene, iz ličnog iskustva, Mobi je sprdnja od "digitalne" banke, i primer je kako "digitalna" banke ne treba da radi.
 
Mobi banka je trenutno sa ponudom najbolja. Sve ostalo je misljenje, a ovo je cinjenica.
 
Danas sam imao situaciju da čovek stoji pored mene i treba da mi uplati 25.000 i traži mi račun, ja mu onda isti čitam jednom pa još jednom, jer greška uvek može da se potkrade, e sad da li ima neka opcija kao što postoji na početnom ekranu dole levo gde je generisanje kodova qr i i bar običnog, ali kontam da su oni samo za plaćanja, a meni treba da primim novac, da li postoji takva neka opcija da kad mi neko traži račun a stoji pored mene da mogu da mu dam da slika na telefonu neki moj qr kod i da se praktično njemu uplatnica generiše sa imenom prezimenom i brojem računa gde bi on samo dodao iznos?
 
Trebalo bi da imaš u Mobi banci uslugu Prenesi novac, ali mora i druga strana da ima tu uslugu aktivnu (Intesa, RF... ne znam ko još).
Samo izabereš broj telefona iz imenika. Ne znam za tu opciju koju hoćeš da negde uopšte radi kod nas.
 
Aplikacija "Plati mi" generiše QR kod. Jednostavna, funkcionalna. Bukvalno je svakog dana koristim.
 
Prvo, broj računa u sebi sadrži i kontrolnu cifru, pa aplikacija za plaćanje neće izvršiti plaćanje ako je broj računa neispravan.
U Raiffeisen aplikaciji postoji mogućnost da se broj računa podeli (uobičajena Share funkcija) - ne znam ima li nešto slično u Mobi.
Pozdrav
 
Hvala svima, već sam testirao preporučenu plati mi app, zaista je odlična aplikacija.
 
Ako ti je Mobi jedina banka, račun je uvezen na IPS Prenesi, gde on upisuje samo tvoj broj telefona, a na sledećem koraku mu stoji tvoje ime i prezime i polje za iznos. Za sad ne radi slanje na broj ka drugim bankama, ali pojavom Yettel banka aplikacije biće i to.
 
Zapravo od samog početka i ide tako. Popuniš osnovne podatke, opredeliš se za željeni račun, kako hoćeš da ti ga dodele (po broju telefona, nasumice ili određenim ciframa), definišeš kredijencijale i završni korak je da posetiš Yettel radnju ili ekspozituru u Airport city-ju.
Kako da dobijem novu Yetel karticu Dina beskontaktnu?
Vidim da ima Yettel pay. Verovatno ce to biti neka app kao Raipay.
 
Kako da dobijem novu Yetel karticu Dina beskontaktnu?
Blokadom trenutne uz plaćanje 500 dinara za reizdavanje ili gašenjem tekućeg preko web bankinga i otvaranjem novog računa.
Vidim da ima Yettel pay. Verovatno ce to biti neka app kao Raipay.
Služi za plaćanje Yettel usluga (postpaid računa, pripejd dopuna, web shopa, itd).
Usluga Yettel Pay ti omogućava da na bezbedan, brz i jednostavan način plaćaš pretplatu za korišćenje usluga postpejd mobilne telefonije, kao i da vršiš plaćanja za druge proizvode ili usluge u vezi sa čijom kupovinom smo omogućili korišćenje Yettel Pay usluge.
 
Mobi banka je trenutno sa ponudom najbolja. Sve ostalo je misljenje, a ovo je cinjenica.
Ako je činjenica (sa čime se btw ne slažem) bilo bi lepo potkrepiti je.

Koliko znam, nit imaju otvaranje računa na daljinu (poput Raiff, OTP, ProCredit, Addiko, AIK), nit su im besplatni nalozi za prenos kao na iRačunu, niti daju digitalne kartice odmah kao iRačun.

Za nekoga kome ne trebaju čekovi/minusi/kreditne kartice iRačun odrađje posao perfektno (mnogo bolje nego navedeni Yettel), a kome trebaju i te dodatne usluge uvek će bolje proći u nekoj "konvencionalnoj" banci, na primer Intezi. Makar do kraja godine kad sve funkcije nove aplikacije budu bile puštene u rad.
 
Sve zavisi kome sta od banke treba. AKo ti trebaju neki investicioni racuni i slicno, onda je Mobi los izbor. Za mene i moje potrebe Mobi je bez konkurencije.
Zasto? (govorim o 5+ / progresiv+ paketu na kojem sam)

Mogućnost podizanja para na svim bankomatima bez nadoknade
Ovo je recimo nešto što meni jako mnogo znači, jer sam okrenut digitalnom plaćanju, Apple pay pre svega, nemam naviku da nosim keš u većim količinama i stotinu puta sam se našao u nekoj situaciji da mi treba nešto iz neke pekare, pijace, ili nekog mesta gde moram da platim kešom. Zahvaljujući ovoj opciji, okrenem se oko sebe. Gde vidim prvi bankomat, priđem, podignem pare i rešim problem. Da sam u nekoj drugoj banci, morao bih da plaćam korišćenje bankomata druge banke, ili da besomučno tražim bankomat svoje.

Besplatno održavanje računa
5+ paket (svako ko prenese zaradu veću od 35k kod njih u banku), ima besplatno održavanje računa. 400 dinara nisu neke prevelike pare, ali opet, bolje da se ne plaćaju

Računi na klik
Možda će neko reći da ovo više nije prednost u eri QR kodova, ali ja ovo koristim godinama i jako mi odgovara. Niti moram da jurim, da li mi je stigao račun, niti da razbijam glavu da li se promenio poziv na broj, broj računa, šta god. Prosto kada mi stigne obaveštenje da je račun tu, kliknem "PLATI" i završim posao.

Kurs u menjačnici
Ok, znam, kurs nije više kao u početku najpovoljnij, ali je i dalje dovoljno povoljan da mi se osim ako neću menjati milion evra, ne isplati ni vremenski ni zbog trošenja vremena i goriva da idem na menjačnicu.

Štedni dinarski račun po viđenju
Dobiješ na dva klika, bez odlaska u banku, dinarski štedni račun, na koji i sa koga možeš jednim klikom da prebacuješ u svakom trenutku novac. A za taj novac dobijaš kamatu od 4%. Ok, verovatno se nećete obogatiti od toga, ali opet ako biram između toga da mi novac stoji i čeka da ga potrošim, ili da mi stoji, čeka da ga potrošim i "zarađuje" mi neke pare, onda je ova druga opcija sigurno mnogo bolja.

Bankomati
Kada su se pojavili bankomati su bili vanzemaljci. Posle su ih neke banke stigle sa opcijama. Ali i dalje postoje neke stvari koje malo koji bankomati imaju. I dalje malo banaka nudi deponovanje u evrima. I dalje ne znam da neka banka nudi mCash, NFC autentikaciju itd...

Krediti
Ne volim kredite, ali sam bio primoran da jednom uzmem kredit. Kredit donarski sam uzeo iz svoje fotelje. Uz par klikova. Za nekoliko sati novac je bio na mom računu. Neznajući ništa o tome, a pošto sam se naslušao raznih loših iskustava, niasm znao šta da očekujem. Od njih sam dobio vrlo jasno predočen plan isplate kredita. Za svaki mesec pojedinačno. Rata fiksna u dinarima. Nikakvi skriveni troškovi. Kamata prihvatljiva. Otplatio kredit, bez ikakvih problema.

Kreditna kartica
Dobio kreditnu isto iz fotelje. Bez odlaska u banku. Ne sećam se da li je bio kurir ili kako, ali znam da nisam nigde išao i da sam dobio karticu. Sam izabrao limit. Koristio. Radi, Opet sve, bar meni, jasno, transparentno, super.

Sitnice
Postoji gomila sitnica, koje zajedno čine mnogo za zadovoljstvo korisnika, pogotovo onih koji kao ja te sitnice koriste godinama i navikli su na njih. Recimo, mogućnost da "mahanjem" ispred proximity senzora se prikaže stanje na računu (meni jako znači ta opcija). Mogućnost reinstalacije aplikacije na telefon bez potrebe da se ide u banku ili zove podrška (meni trebalo sto puta). Vrlo sam se iznenadio kada sam video da recimo Raiffeisen,a izgleda i ostale banke, nemaju mogućnost kreiranja trajnog naloga za plaćanje samostalno, već i za to traže odlazak u banku. Ja sam na mom nalogu kreirao gomilu takvih naloga koji su mi milion puta olakšali život mnogo. Čak nude i razne opcije. Fiksno, varijabilno, u dinarima, evrima...


Od mana, zameram im nekoliko stvari. Generalno aplikacija za mobilni im je u početku bila dobra, ali nisu ništa ulagali, tako da je sada realno prilično prevaziđena i zastarela. Meni nikada, a verujem i ostalima, nisu radile push notifikacije. Takođe pretraga transakcija praktično ne radi. Radi, ali uz pomoć snalaženja, odnosno primene filtera i prilične gimnastike. Naravno dešavalo se u poslednje vreme da često padne sistem, da ne može da se pristupi mBanking-u itd. Ali opet sobzirom na sve ovo gore što sam naveo, ovo je bilo nešto sa čime se može živeti.

Sada se nadam da će posle rebranding-a, najave nove aplikacije i novog ebanking-a sve ovo biti unapređeno i rešeno i ako zadrže ove prednosti koje sam naveo, što se mene tiče idealna banka.
 
Kreditna kartica loša - potrošnja u drugim valutama se izmiruje samo dinarima, po kursu banke; mnogo je bolje da se inostrana potrošnja izmiruje u EUR, kao za debitnu karticu

Nude putno osiguranje koje je većini neupotrebljivo: nejasno i arbitrarno brojanje dana za koje osiguranje važi

Ne pominjem mnoge druge benefite koje banke daju uz svoje kreditne kartice, recimo. Ovakva kreditna koju Yettel nudi nema baš previše smisla.
 
Nazad
Vrh Dno