Šta je novo?

[MTS] BOX paketi

U KS servisu mi je receno da ce me nazvati neko da mi objasni ove migracije i nove cene kao i da li vazi ovih 16meseci koje sam dobio ,osoba s kojom sam sad pricao kao kaze da ce to ostati a cena se menja,pitaj boga vise,sta se tu tacno radi jer ova recimo u KS i ne zna koje su te nove cene a ne znam jel su to ove koje su na sajtu u migraciji paketa? Za moj paket ispada da onda nema povecanja cene?

Screenshot 2024-02-04 at 18-49-15 Microsoft Word - BOX paketi - Matrica migracije.docx - BOX-p...png
 
Sta je sa onima koji su dobili skoro besplatno tv i net po ceni pretplate za fixni? Sta je sa onima koji su dobili 12,18,20 meseci besplatno na optici?
 
Moja zgrada nikada nece dobiti optiku.
Nema busenja i razvlacenja kanalica.
Zgrada je nova.
Sta mislite,ima li sanse da u buducnosti iptv ide preko 5g modema...
Verovatno bi moglo i sada preko 4g+?
 
Preko 4G odnosno 5G može OTT televizija da radi, za sad su dve opcije:
  • Yettel kućni net + Yettel Hipernet TV (ne računa se protok za tv)
  • A1 vikend net + bilo koji OTT servis

Problem je što televizija troši mnogo protoka ~ 2.6GB na sat, što na mesečnom nivou može da dogura do 1.8TB mesečno, što je za mobilnu 4G mrežu mnogo. Za 5G - tako i ovako.

Za TV - kablovska, VDSL ili optika (ili satelit).
 
Sta je sa onima koji su dobili skoro besplatno tv i net po ceni pretplate za fixni? Sta je sa onima koji su dobili 12,18,20 meseci besplatno na optici?
Hvala mt:s sto su mi omogucili Box 4 crveni na optici sa 18 meseci po 1 din. od 01.09.2022.god. . Taman ce se poklopiti termin isteka promocije i povecanja cene koje biti od 01.03.2024.god. pa cu videti da li idem do kraja ugovorne obaveze ili cu prekinuti ugovor zbog povecanja cene .

P.S. Od prvog racuna umesto 1 din. mesecno sam placao srazmerno iznos od 1.050,00 din. (u trenutku sklapanja ugovora akcija za Box 4 crveni je bila 18 meseci po 1 din. + 6 meseci po 4.199,00 din.).
 
Preko 4G odnosno 5G može OTT televizija da radi, za sad su dve opcije:
  • Yettel kućni net + Yettel Hipernet TV (ne računa se protok za tv)
  • A1 vikend net + bilo koji OTT servis

Problem je što televizija troši mnogo protoka ~ 2.6GB na sat, što na mesečnom nivou može da dogura do 1.8TB mesečno, što je za mobilnu 4G mrežu mnogo. Za 5G - tako i ovako.

Za TV - kablovska, VDSL ili optika (ili satelit).
Ja bih dodao i mts iris GO aplikaciju koja ne troši GB iz svih postpejd i pripejd paketa, pa tako može uzeti Mobilni Net paket i od nekoga ( ili kupiti ) nalog za iris GO
 
Možeš da raskines ugovor ali ces morati da platiš penale, razliku u ceni za tih 18 meseci. Misliš da su oni ludi da daju promociju 18 meseci a da korisnik nakon toga raskine ugovor bez penala. Neće da može tako.
 
Možeš da raskines ugovor ali ces morati da platiš penale, razliku u ceni za tih 18 meseci. Misliš da su oni ludi da daju promociju 18 meseci a da korisnik nakon toga raskine ugovor bez penala. Neće da može tako.
Netačno. Ugovor se može raskinuti bez penala ako operater promeni cenu koja piše u ugovoru
 
Neka proba da raskine pa će videti da li moze da prodje bez penala. Neka pročita lepo ugovor pa će videti šta je potpisao.Neće platiti penale za ostatak ugovora jer nije ni koristio uslugu ali će platiti razliku u ceni koliko meseci je koristio uslugu po povoljnijoj ceni.
 
Misliš da je drugačiji ugovor od standardnih sa beneficijama? Misliš da nije navedena cena?
Svejedno, ugovor nije iznad zakona a famozni član 131. zakona jasno kaže da može. U suprotnom, operater bi mogao da stavi novu cenu 500 evra i šta onda? Morao bi da plaća?
 
Neka proba da raskine pa će videti da li moze da prodje bez penala. Neka pročita lepo ugovor pa će videti šta je potpisao.Neće platiti penale za ostatak ugovora jer nije ni koristio uslugu ali će platiti razliku u ceni koliko meseci je koristio uslugu po povoljnijoj ceni.
Znaci ako danas potpisem ugovor sa benefitima, sutra mogu da raskinem i platiću samo razliku u ceni za jedan dan?
 
E dotakli smo se famoznog člana 131,pozvao sam se na njega i ja još u Aprili 2023 kada je MTS ukinuo ona 3-4 kanala, podneo prijavu Ratel-u, od njih dobio odgovor u Avgustu da je moja žalba osnovana i da se čeka sada krajnji odgovor Ministarstva Telekomunikacije koji još uvek nije stigao, meni istekao ugovor 30.12.2023 i morao sam da plaćam pretplatu jer iako sam u sporu sa mts-om nisam mogao da raskine ugovor bez penala jer iako si podneo prijavu Ratel-u do završetka spora moraš plaćati svoju obavezu(zakon nalaže ili idem izvrsireljima). Još uvek čekam kada će odgovoriti Ministarstvo, ja plaćao, istekao ugovor i nikom nista. To je taj famozni član 131.
Znaci ako danas potpisem ugovor sa benefitima, sutra mogu da raskinem i platiću samo razliku u ceni za jedan dan?
Tako je, ako koristiš sa benefitom mesec dana možeš da raskines ugovor i nadoknadis kolika je puna cena usluge.
 
E dotakli smo se famoznog člana 131,pozvao sam se na njega i ja još u Aprili 2023 kada je MTS ukinuo ona 3-4 kanala, podneo prijavu Ratel-u, od njih dobio odgovor u Avgustu da je moja žalba osnovana i da se čeka sada krajnji odgovor Ministarstva Telekomunikacije koji još uvek nije stigao, meni istekao ugovor 30.12.2023 i morao sam da plaćam pretplatu jer iako sam u sporu sa mts-om nisam mogao da raskine ugovor bez penala jer iako si podneo prijavu Ratel-u do završetka spora moraš plaćati svoju obavezu(zakon nalaže ili idem izvrsireljima). Još uvek čekam kada će odgovoriti Ministarstvo, ja plaćao, istekao ugovor i nikom nista. To je taj famozni član 131.

Tako je, ako koristiš sa benefitom mesec dana možeš da raskines ugovor i nadoknadis kolika je puna cena usluge.
Nije isto ukidanje kanala i promena cene. Svi ostali operateri čak u obaveštenju o promeni cene i navode mogućnost da se raskine ugovor bez penala. Mts to do sada nije radio ali nije ni menjao cene za one koji su u okviru UO.
 
Ista prava imaš da li ukinu neki kanal ili povećaju cenu, ako si potpisao ugovor sa benefitima i manju cenu, moraš da nadoknadis razliku u ceni kolika je puna cena usluge. Prosto i jednostavno je tako, zakon je jasasvako može da podnese prijavu Ratel-u zbog povećanja cene ali ces ili platiti razliku u ceni i raskinuti ugovor ili ces plaćati pretplatu do okončanja postupka, ili da raskines jednostranog ugovor i ako ne platiš daju te izvrsiteljima.
 
Danas pogledah ugovor kod moji roditelja, potpisali su ugovor pre malo više od godinu dana za box4 crveni. Cena se menja sa 4450 na 5600. Nije povećanje od par stotina dinara već tačno 25%. Tačno bi ih nagovorio da raskinu ugovor bez penala ali su se taman navikli na korisnički interfejs iris-a (stariji ljudi) i sad bi bila patnja da prelaze na eon ili hipernet. Ali da je bezobrazno, bezobrazno je da povećavaju cenu u okviru UO za čak 25%
 
@tobacco road , proslog leta sam raskinuo ugovor sa Orion Telekomom bez naknade za uslugu optickog interneta (6 meseci gratis + 24 meseca po 1.350,00 din. za uslugu 2.5/1,5 gb/s) u trenutku isticanja 6 meseca gratis perioda a zbog oglasavanja povecanja cene usluga za 100,00 din. mesecno.
Takodje sam od samog starta ugovora placao srazmerno po 1.100,00 din. i po raskidu ugovora Orion mi je ceo iznos od 6.600,00 din. uplatio na TR koji sam im dostavio.
 
Poslednja izmena:
Danas pogledah ugovor kod moji roditelja, potpisali su ugovor pre malo više od godinu dana za box4 crveni. Cena se menja sa 4450 na 5600. Nije povećanje od par stotina dinara već tačno 25%. Tačno bi ih nagovorio da raskinu ugovor bez penala ali su se taman navikli na korisnički interfejs iris-a (stariji ljudi) i sad bi bila patnja da prelaze na eon ili hipernet. Ali da je bezobrazno, bezobrazno je da povećavaju cenu u okviru UO za čak 25%
To je ono o čemu pisah pre par dana...ja potpisao zadnjeg dana oktobra crveni boks i meni ide sa 5200 na 5500 ali je problem u ugovorima koji su potpisani ranije i koji su glasili negde u rasponu 4200-4600. Prvo su mangupi u roku od par meseci tri puta dizali cene po 200 dinara i tako se došlo od 4000 do 4600 a onda je raspon išao tempom 4600-5200-5500. Ide to na pedesetak evra pre kraja ove godine, na odokativno 6500 u ovo vreme naredne godine a svih 7 hiljadarki očekujem do 31.10.25. kada mi ističe ugovor.
 
@tobacco road , proslog leta sam raskinuo ugovor sa Orion Telekomom bez naknade za uslugu optickog interneta (6 meseci gratis + 24 meseca po 1.350,00 din. za uslugu 2.5/1,5 gb/s) u trenutku isticanja 6 meseca gratis perioda a zbog oglasavanja povecanja cene usluga za 100,00 din. mesecno.
Takodje sam od samog starta ugovora placao srazmerno po 1.100,00 din. i po raskidu ugovora Orion mi je ceo iznos od 6.600,00 din. uplatio na TR koji sam im dostavio.
Zato što po zakonu nije moguće potpisati ugovornu obavezu duže od 24 meseca, zato su ti i vratili jer ti ugovorna obaveza počinje nakon tih 6 meseci, to su njihove nezakonite igrarije kako njih tako i Yettel-a. Ovde se radi isključivo o ugovor noj obavezi od 24 meseci. Vi slobodno raskinite ugovor jer vam niko ne brani, pa ćete videti šta i koliko ćete platiti.
 
Koliko puta vec se o ovome pisalo..

Efektiva:

KADA SE UGOVOR SA OPERATOROM MOŽE RASKINUTI BEZ NAKNADE​

Cena za prevremeni raskid ugovora na određeno vreme je naknada štete koja se, po važećem Zakonu o elektronskim komunikacijama, određuje po dva alternativno postavljena modela, i to po principu koji je za potrošača povoljniji: (1) model plaćanja razlike između pune komercijalne cene i dobijenih popusta/benefita i (2) model plaćanja punih iznosa mesečnih pretplata koje bi potrošač platio da je sa operatorom ustao u ugovornom odnosu do njegovog isteka. Ovo sve, naravno, važi u situaciji kada potrošaču taj odnos jednostavno više ne odgovara. Onda druga strana, tj operator, kaže: „Važi, može raskid, ali to će da košta…“ i zaračuna naknadu za prevremeni raskid ugovora (tj naknadu štete).

Međutim, iz Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o elektronskim komunikacijama i Zakona o obligacionim odnosima proizilazi da postoji sedam slučajeva u kojima potrošač nije dužan da operatoru plati ovu naknadu. Nebitno je šta operator o tome misli i šta poručuje potrošačima u svojim izjavama, odgovorima na reklamacije, opštim uslovima ugovora i obrascima za raskid ugovora (odlično nam je poznato da svi srpski operatori smatraju da uvek imaju pravo na naknadu). Nije bitno ni da li operator ima dominantni položaj na tržištu, koliko je ekonomski moćan i da li je blizak vladajućim strukturama. Bitno je samo šta zakoni o tome kažu, i kakve stavove u tom pogledu imaju RATEL i tržišna inspekcija. A za sve operatore važe ista zakonska pravila.

Dakle, ne postoji dužanost potrošača-pretplatnika da operatoru elektronskih komunikacionih usluga plati naknadu za prevremeni raskid ugovora ako potrošač:
  • nije saglasan sa promenom cene usluge. Na osnovu člana 87 Zakona o zaštiti potrošača (ZZP), koji se odnosi na pružaoce usluga od opšteg ekonomskog interesa, trgovac-operator je dužan da potrošča obavesti o promeni cena najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena. Tokom tih 30 dana, počev od prijema obaveštenja o nameri promene cena, potrošač može da izjavi raskid ugovora i u tom slučaju mu naknada ne sme biti zaračunata i naplaćena. Obaveštavanje potrošača mora biti lično, a može biti javno tek ako lično obaveštavanje potrošača nije moguće. Raskid ugovora bez naknade garantovan je članom 88 ZZP, ali i članom 129 Zakona elektronskim komunikacijama (ZEK). Naime, promena cene implicitno potpada i pod izmenu uslova ugovora iz člana 131 ZEK, jer se zapravo radi o izmeni ponude s kojom je operator izašao pred potrošače a koja je konkretnog potrošača i opredelila da zaključi ugovor na određeno vreme. Novi ZEK, što je vrlo zanimljivo, uopšte ne pominje javno obaveštavanje potrošača (npr na sajtu) o nameri promene uslova ugovora (pa i cene kao deo ponude), već kaže da operator mora „na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način koji omogućava krajnjem korisniku da sačuva obaveštenje na trajnom nosaču podataka“ da obavesti potrošača-krajnjeg korisnika „o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i (o) pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom“. S obzirom na zakonsku definiciju „trajnog nosača podataka“ iz člana 4 ZEK, jasno je da obaveštavanje mora biti u pisanom obliku, lično i da mora sadržati pravnu pouku potrošaču-krajnjem korisniku da ima pravo na raskid ugovora bez obaveze plaćanja naknade. Prema ZEK, obaveštavanje preko sajta nije obavezno ali lično obaveštavanje – jeste.
  • nije saglasan sa promenom tarife. Ovde važe potpuno ista pravila i iste zakonske odredbe kao za jednostranu promenu cene. Pročitajte tačku 1.
 
Heh sad ja gledam, placam racun roditeljima Januar 2024. Box4 Crveni (Net 10, Start SD, Fixni i Omorika 3) 4400,00 RSD potpisano pre godinu i 6 meseci. Ako dobro gledam njima ce da dignu cenu za 1000,00 din :D

Malo mi nemaju logike ove nove cene, ja Box4 Zlatni i dalje placam isto 7599,00 po ovoj novoj migraciji.
 
Koliko znam obaveštenje o promeni cene mora biti i na računu. Znači ovo bi trebalo da stoji na računima koje ćemo sutra početi da dobijamo, pa ćemo videti.
@Stiven
Pisao ja o tome par postova iznad, ista situacija i kod mojih. Isti paket (samo optika), stvarno bezobrazluk.

Edit: izgleda da su ti crveni box paketi najviše poskupeli. Znam da je u momentu potpisivanja razlika u odnosu na skuplji bila oko 1000 din, a sada je 400
 
Poslednja izmena:
Koliko znam obaveštenje o promeni cene mora biti i na računu. Znači ovo bi trebalo da stoji na računima koje ćemo sutra početi da dobijamo, pa ćemo videti.
@Stiven
Pisao ja o tome par postova iznad, ista situacija i kod mojih. Isti paket (samo optika), stvarno bezobrazluk.

Edit: izgleda da su ti crveni box paketi najviše poskupeli. Znam da je u momentu potpisivanja razlika u odnosu na skuplji bila oko 1000 din, a sada je 400
Vec su aktivni racuni verovatno svima na portalu. Ja sam skinuo svoj, caletov i tastin. Tri razlicita naloga, iste su cene bar za januar 2024. Medjutim nema nigde napomene o povecanju koji krece?
 
^ Meni još nema na portalu. Jesi skinuo pdf? U njemu bi moralo da piše.
Edit: sad pogledah, aktivni su računi ali ne može da se skine pdf
 
^ Meni još nema na portalu. Jesi skinuo pdf? U njemu bi moralo da piše
Nema na mom. Al ajd da ponovo bacim pogled kod taste, caletov ne mogu jos da preuzmem al mogu da im platim :D

Evo jedine razlike. Na mom box4 zlatni ima da mi je Apollon za dzabe. Na racunu kod Taste nema te reklame :)
 
Poslednja izmena:
@Stiven tvoji su verovatno na crveni lite čim je net 10...još ljudi imaju SD i toliko poskupljenje.

Verovatno su se rukovodili faktom da gro ljudi ima crveni-plavi boks a dosta manje njih ove skuplje i jače varijante pa udarili po crvenom i plavom koji imaju i svoje lite verzije, pogotovo ovaj drugi.

Totalno im je tiha ova ''kampanja'' u vezi migracija koje sa sobom povlače pre svega poskupljenja a dobar deo će proći i neprimećen, to je neminovnost, njima na vodenicu.
 
@Stiven tvoji su verovatno na crveni lite čim je net 10...još ljudi imaju SD i toliko poskupljenje.

Verovatno su se rukovodili faktom da gro ljudi ima crveni-plavi boks a dosta manje njih ove skuplje i jače varijante pa udarili po crvenom i plavom koji imaju i svoje lite verzije, pogotovo ovaj drugi.

Totalno im je tiha ova ''kampanja'' u vezi migracija koje sa sobom povlače pre svega poskupljenja a dobar deo će proći i neprimećen, to je neminovnost, njima na vodenicu.
Sto je najgore to im je jedina opcija. Tuzno je jer imaju dva stb za dva televizora. I zbog Tv-a nemaju ni 10mbit net nego imaju oko 2.96mb download… Nesto se razmisljam da probaju sad Msat tv dal je bolje jer bi oslobodilo tel paricu za max internet a tv preko satelita bi isao? Ili sam ja Msat shvatio pogresno :D

Ni tasta nista bolje nije prosla i ona je na taj lite net10 i sd kanali al je potpisala ugovor na box4 crveni u novembru prosle godine sa cenom 5499,00 i 50% popust 6 meseci.

Tuzno je sto nista ne mogu da urade da to bude normalno nego su udaljeni od centrale 4km…
 
Meni 14 meseci po 1 dinar isteklo baš pre nekoliko dana. Ne želim da plaćam po ovim značajno većim cenama tako da ću jedan dan naredne nedelje da odem do poslovnice sa opremom pa javljam šta sam uradio.
 
Nazad
Vrh Dno