Šta je novo?

Toplotna pumpa

50l po članu domaćinstva je preporuka za komforno korišćenje. 300l je ok za Vaš slučaj. Ako ste bojler već kupili onda povežite obe cevne zmije i podesite temperaturu na 50'C. Treba razumeti da je senzor u bojleru obično u gornjoj zoni, ako on tu izmeri 50, onda je u donjoj zoni 40 i zato nije sva zapremina bojlera efektivna
Ako podesite 45'C, u tom slučaju u donjoj zoni će biti 35-38 i imaćete isećaj da je bojler mali za Vaše potrebe.

Ne svatam ništa lično. Ne živimo u idealnim svetu i na kraju dana nekada moramo da se prilagodimo klijentu.
Ja uvek savetujem da se izoluju cevi jer ako imate obučno plastične cevi za sanitarnu vodu koje prolaze kroz veći deo kuće i u njima je voda od 50'C a kuća je zagrejana na 23'C, jasno je da ćete podhladiti sanitarnu vodu u cevima. Pošto automatike TP recirkulacionu pumpu uključuju 3-4 puta po 3 minuta u svakom satu i onda imate slučaj da okrenete i po 100l vode kroz cevi i bojler i u dobroj meri podhladite sanitarni bojler. Može se čak desiti da u tih istih sat vremena niko nije koristio toplu vodu a Vama se bojler ohladio i morate ponovo da ga zagrevate. Sve se to odrazi na račun za struju. Kod manjih objekata i manje potrošnje to se u ne vidi, ali na većem objektu se to nakupi i postane ozbiljna cifra.
Nisam kupio ni bojler ni toplotnu pumpu. Imam još vremena, kuća se još uvek zida. Tako da sad skupljam potrebne informacije. Ideja mi je da bojler bude veći ali temperatura manja. Izolacija recirkulacionih cevi se podrazumeva. Da li ima smisla ići na 500l bojler drugog proizvođača, sa dva izmenjivača 1.9+0.95kvm? Koliko realno treba vremena pumpi da dogreva ovakav bojler? U tom odgovoru leži odluka da li ima smisla ići na 500L. Bojim se dužih intervala grejanja bojlera, jer u tom slučaju kuća se ne greje. Dakle za koliko stepeni pumpa ugreje takve bojlere (300l/1.9kvm ili 500l/2.85kvm) pod uslovom da se greje na 45 ili 50°C? Da li ima više smisla grejati 500l@45°C ili 300l@50°C?
 
Recirkulacija se radi između izvora toplote i bafera, ne na točećem mestu. Sa točećeg mesta, ništa ne ide nazad. Sve iscuri na slavinu. Još jednom ponavljam, ništa lično i Hvala što si tu.
 
jedno vreme smo pravili tp sa dva izmenjivaca na toploj grani. Mislim da je prvo isao gas u izmenjivac za bojler,a iz tog izmenjivaca u izmenjivac za grejanje. Ugradili smo bojler od 300 litara bez izmenjivaca,i po potrebi se ukljucila jedna cirkulacia za bojler. Neverovatno brzo ugrejao bojler,a kad u tom nije cirkulisao treko tp skoro nije imao ni gubitak.
 
Kao prvo, Hvala što deliš svoje znanje ovde na forumu. Nema potrebe za ono "prevaranti". Malo je Vas (uz svo moje Veliko poštovanje prema tebi) koji priznaju svoju grešku. Ovim postom si priznao svoju grešku u projektu, jer si pristao da dalje sarađuješ u izvođenju radova i ako je vlasnik bio težak i nije prihvatio Tvoj savet. Dobro je u svemu tome što si pre svega naveo da to neće raditi. Ja bih odustao istog trena. Pare su to. Da li ti kao inženjer stvarno misliš da je izolacija cevi za sanitarnu vodu, cititam(u dužini od 25m u jednom pravcu. Kod sanitarne nema drugog pravca osim jednog, je problem u gubitku?), u zatvorenom ,grejnom prostoru stvarno utiče na rad sistema toliko da na radi uopšte? Nije ovo kritika. Svi smo ovde da bi našli rešenje za probleme koji nam je neko napravio. Platili(mnogo) a opet problemi. Ništa lično, ali ovaj post deluje kao ...
Druže, recirkulacija je KRUŽENJE tople vode. Dakle pravi se petlja koja dodiruje sve slavine u svim kupatilima i u kuhinji! Recirkulaciona pumpa vuče vodu iz bojlera i vraća je nazad u bojler. Ako imaš neku šemu recirkulacije, slobodno podeli
 
Poslednja izmena:
Recirkulacija se radi između izvora toplote i bafera, ne na točećem mestu. Sa točećeg mesta, ništa ne ide nazad. Sve iscuri na slavinu. Još jednom ponavljam ništa lično i Hvala što si tu.
Recirkulacija ide do najdaljeg potrosaca (baterija) . Recirkulacija je da covek ne ceka 10-15 sec da bi krenula topla voda kad otvori cesmu,tus..
 
Nisam kupio ni bojler ni toplotnu pumpu. Imam još vremena, kuća se još uvek zida. Tako da sad skupljam potrebne informacije. Ideja mi je da bojler bude veći ali temperatura manja. Izolacija recirkulacionih cevi se podrazumeva. Da li ima smisla ići na 500l bojler drugog proizvođača, sa dva izmenjivača 1.9+0.95kvm? Koliko realno treba vremena pumpi da dogreva ovakav bojler? U tom odgovoru leži odluka da li ima smisla ići na 500L. Bojim se dužih intervala grejanja bojlera, jer u tom slučaju kuća se ne greje. Dakle za koliko stepeni pumpa ugreje takve bojlere (300l/1.9kvm ili 500l/2.85kvm) pod uslovom da se greje na 45 ili 50°C? Da li ima više smisla grejati 500l@45°C ili 300l@50°C?
500 sa 9-10kW ćete grejati duže od 3h. Nema potrebe za tim, da sada ne bi računali sve postupno, palac metod može da bude 1m2 površine izmenjivača na 100l zapremine bojlera kada su TP u pitanju ako želimo relativno kratko vreme zagrevanja bojlera.
 
@don_776 zar ne idu DVE kapilarne sonde u bojler? Jedna pri dnu donjeg izmenjivača i druga pri vrhu gornjeg izmenjivača. Iznad toga ima još prostora u bojleru. Mogu li se pumpi postavljati scenariji za grejanje bojlera? U funkciji temperature OBA senzora, vremena grejanja bojlera i temperature u kući? Ili je to manje-više neka on-off varijanta, gde ne staje sa grejanjem dok ne ugreje bojler na predefinisanu temperaturu?
 
Poslednja izmena:
@don_776 zar ne idu DVE kapilarne sonde u bojler? Jedna pri dnu donjeg izmenjivača i druga pri vrhu gornjeg izmenjivača. Iznad toga ima još prostora u bojleru. Mogu li se pumpi postavljati scenariji za grejanje bojlera? U funkciji temperature OBA senzora, vremena grejanja bojlera i temperature u kući? Ili je to manje-više neka on-off varijanta, gde ne staje sa grejanjem dok ne ugreje bojler na predefinisanu temperaturu?
Postoji opcija grejanja kuće i bojlera istovremeno ali je to jako retko u praksi. Najefikasniji način da se to izvede je sa sistemom bojler u bojleru. To je bojler koji u sebi ima još jedan bojler i oko tog unutrašnjeg bojlera je cevni izmenjivač. Oni su retki na tržištu i jako skupi.
 
Koje su ukratko razlike kod TP voda-voda, zemlja-voda, vazduh-voda? Ukoliko postoje uslovi za bilo koji tip TP, koji je najbolji/najefikasniji?
 
Zemlja-voda je vaLda najefikasniji. TeoreCki možeš imati beskonačno velik izmenjivač u zemlji. Voda-voda je dobar aistem onoliko koliko je dobra voda. Ako je tvrda i ima peska, ne razmišljaj o tome. E sad, sa finansijsje strane, vazduh-voda je najefektivnije rešenje za prosečnog Srbina, bar po ovim cenama struje, jer su pumpe jeftinije
 
Koje su ukratko razlike kod TP voda-voda, zemlja-voda, vazduh-voda? Ukoliko postoje uslovi za bilo koji tip TP, koji je najbolji/najefikasniji?
Princip rada vazduh -voda toplotnih pumpi je isti kao kod toplotnih pumpi voda/voda, razlika je samo u tome da kroz primarni izmenjivač prelazi vazduh (umesto bunarske vode) i od njega se oduzima određena količina toplotne energije. Kod njih faktor COP ne zavisi samo od temperature vode u grejnom sistemu, nego i od temperature vazduha koja je podležna velikim oscilacijama (može se reći da je temperatura bunarske vode stalna). Zbog ove činjenice vrednost COP-a se znatno menja u toku grejne sezone. I kao klima sa vremena na vreme ima i defrost...
 
500 sa 9-10kW ćete grejati duže od 3h. Nema potrebe za tim, da sada ne bi računali sve postupno, palac metod može da bude 1m2 površine izmenjivača na 100l zapremine bojlera kada su TP u pitanju ako želimo relativno kratko vreme zagrevanja bojlera.
Kolega, koliko sam ja upućen, najlakše je da se računa kao što većina rade, snaga TP podijeljeno sa 4. Znači ako je TP 12 kW onda bojler mora da ima u sebi kako kažu zmiju minimum 3 kvadrata. E tad ćeš Jozza dobiti ono što ti treba. U prevodu kupiti TP ili ti dizalicu topline sa integrisanim bojlerom.
 
Ja se izvinjavam svima, verovatno sam glup da bi razumeo sve ovo oko sanitarne vode. Po vama ispada da na kuću od 150m2 , sa dva kupatila i kuhinjom, imamo napajanje i povrat za svaku slavinu(dupli vod za svaki ventil sa toplom vodom u kući)? Ja ovo, nit čuo nit video? Ko od vas koji koristite sanitarnu vodu sa bilo kog izvora ima ovako nešto? Nikad video recirkulaciju između slavine i bojlera? Koliko ta rec. pumpa treba da radi dnevno da bi non stop na ventilu bilo tople vode. Pa non stop. Ušteda? Očigledno je da se ne razumemo. Bilo bi lepo da Don objasni kako to radi. On je jedini i najstručniji ovde. Ja nikad nisam čuo za povrat tople sanitarne vode sa točećeg mesta? Ako je to sad inovacija i nova en. efikasnost, onda je svarno sve otišlo u P.M.
Pozdrav i ja se isključujem iz ovih tema.
 
Kolega, koliko sam ja upućen, najlakše je da se računa kao što većina rade, snaga TP podijeljeno sa 4. Znači ako je TP 12 kW onda bojler mora da ima u sebi kako kažu zmiju minimum 3 kvadrata. E tad ćeš Jozza dobiti ono što ti treba. U prevodu kupiti TP ili ti dizalicu topline sa integrisanim bojlerom.
Iskreno ne znam za tu računicu. Svaki scenario zahteva proračun. Ja sam izračunao da ako želim sa polazom od 60'C da zagrejem 100l sanitarne vode od ulaznih 20'C do izlaznih 55'C za manje od 1h moram imati minimum cevni izmenjivač površine od 1m2. I to je ono što mogu dalje kao savet da podelim sa vama.
Ja se izvinjavam svima, verovatno sam glup da bi razumeo sve ovo oko sanitarne vode. Po vama ispada da na kuću od 150m2 , sa dva kupatila i kuhinjom, imamo napajanje i povrat za svaku slavinu(dupli vod za svaki ventil sa toplom vodom u kući)? Ja ovo, nit čuo nit video? Ko od vas koji koristite sanitarnu vodu sa bilo kog izvora ima ovako nešto? Nikad video recirkulaciju između slavine i bojlera? Koliko ta rec. pumpa treba da radi dnevno da bi non stop na ventilu bilo tople vode. Pa non stop. Ušteda? Očigledno je da se ne razumemo. Bilo bi lepo da Don objasni kako to radi. On je jedini i najstručniji ovde. Ja nikad nisam čuo za povrat tople sanitarne vode sa točećeg mesta? Ako je to sad inovacija i nova en. efikasnost, onda je svarno sve otišlo u P.M.
Pozdrav i ja se isključujem iz ovih tema.
Recikulacija nije nova stvar i nije ništa komplikovano, ona postoji i pre nego što sam se ja rodio. Recirkulaciona pumpa troši 30 do 50W i obično radi non stop ili nju upravlja neka automatika (recimo od TP) koja je uključuje 3-4 puta u toku jednog sata u nekim intervalima od 3 do 5min.
Recirkulacija se ugrađuje jer se time izbegava da korisnik čeka pola minuta a nekada i više da topla voda stigne od bojlera do točećeg mesta.
 
Nije to do energetske efikasnosti nego do komfora. Nikakav problem da se odvrne vruća voda i čeka 30s da krene da ide na slavini topla.
 
Ja se izvinjavam svima, verovatno sam glup da bi razumeo sve ovo oko sanitarne vode. Po vama ispada da na kuću od 150m2 , sa dva kupatila i kuhinjom, imamo napajanje i povrat za svaku slavinu(dupli vod za svaki ventil sa toplom vodom u kući)? Ja ovo, nit čuo nit video? Ko od vas koji koristite sanitarnu vodu sa bilo kog izvora ima ovako nešto? Nikad video recirkulaciju između slavine i bojlera? Koliko ta rec. pumpa treba da radi dnevno da bi non stop na ventilu bilo tople vode. Pa non stop. Ušteda? Očigledno je da se ne razumemo. Bilo bi lepo da Don objasni kako to radi. On je jedini i najstručniji ovde. Ja nikad nisam čuo za povrat tople sanitarne vode sa točećeg mesta? Ako je to sad inovacija i nova en. efikasnost, onda je svarno sve otišlo u P.M.
Pozdrav i ja se isključujem iz ovih tema.
Skoro sam ja bio u dilemi da li da ugradim recilkulacionu pumpu. Od bojlera iz kupatila do kuhinje, izmedju je spavaca soba 4x4.5m. Posto naravno nisam zeleo mali bojler u kuhinji.

Bez recilkulacije ide jedna cev sa toplom vodom od kupatila do kuhinje. Kada se stavlja pumpa da ne bih cekao u kuhinji dok dodje topla voda iz kupatila do kuhinje ugradjuje se pumpa i jod jedna cev ide od kupatila do kuhinje gde se uvek vrti topla voda. Hladnu vodu imam u kuhinji.

pumpe za recilkulaciju tople vode.
Pumpe su mali potrosaci trose 7w, nadam se da ti je jasnije.
 
11-16
Kolega, koliko sam ja upućen, najlakše je da se računa kao što većina rade, snaga TP podijeljeno sa 4. Znači ako je TP 12 kW onda bojler mora da ima u sebi kako kažu zmiju minimum 3 kvadrata. E tad ćeš Jozza dobiti ono što ti treba. U prevodu kupiti TP ili ti dizalicu topline sa integrisanim bojlerom.
11-16kW TP dolaze sa 160-190l integrisanim bojlerom. Ipak mi deluje bolja varijanta da uzmem zaseban bojler, jer ako mi taj integrisani procuri, u problemu je cela unutrašnja split jedinica.
 
Panelnu radijator TIP 22
Polaz 40'C emituje oko 1100W po m2
Polaz 45'C emituje oko 1300W po m2
Polaz 50'C emituje oko 1500W po m2
Kako ste dosli do ovih podataka? Ovo se nesto debelo razlikuje od onoga sto je termolux naveo u katalogu..Ako je verovati njihovom katalogu i formuli/tabeli koju su obezbedili , ovu jacinu grejanja pri tako niskim temperaturama polaza moguce je postici samo sa onim malim niskim 200mm radijatorima. U suprotnom kod standardnih panelnih radijatora 600mm visine to je nemoguce?
Primer: po njihovom katalogu panelni radijator visine 600mm TIP 22 emituje 1584w po duznom metru (ulaz 75/65 , temp. prostorije 22c) sto mu dodje oko 2550w po kvadratu radijatorske povrsine. Kada se to podeli sa koeficijentom ( ulaz 40c izlaz 35c) 4.66 dobije se oko 550w toplotne energije po kvadratu radijatorske povrsine sto daleko odudara od ovih tvojih 1100w?
 
Kako ste dosli do ovih podataka? Ovo se nesto debelo razlikuje od onoga sto je termolux naveo u katalogu..Ako je verovati njihovom katalogu i formuli/tabeli koju su obezbedili , ovu jacinu grejanja pri tako niskim temperaturama polaza moguce je postici samo sa onim malim niskim 200mm radijatorima. U suprotnom kod standardnih panelnih radijatora 600mm visine to je nemoguce?
Primer: po njihovom katalogu panelni radijator visine 600mm TIP 22 emituje 1584w po duznom metru (ulaz 75/65 , temp. prostorije 22c) sto mu dodje oko 2550w po kvadratu radijatorske povrsine. Kada se to podeli sa koeficijentom ( ulaz 40c izlaz 35c) 4.66 dobije se oko 550w toplotne energije po kvadratu radijatorske povrsine sto daleko odudara od ovih tvojih 1100w?
Računao sam prema pojektnim podlogama koje dobijam od proizvođača, sa TD 10, a ne DT 5, i napisao sam prosek od više brendova, dakle ovi rezultati se razlikuje od slučaja do slučaja, okvirno je ovako za uslove koje sam napisao.
 
Pozdrav, nedavno sam ugradio TP Termoflux 16 kw, monoblok. Grijem 185 mkw, tri etaže, kombinacija podnog i radijatorskog grijanja ( 30% podno 70% radijatori ( 14 radijator i 3 lotre kupatilske) izolacija 10 cm u krovu 20, PVC stolarija.
Nemam pufer.
Dnevna potrošnja cijelokupne struje u kući je oko 50 kw po danu što iznosi 4 eura dan.
U kući je od 22 do 23*C, u kuću ide 38*C. Vanjske temperature su išle i do -13*C, TP radi bez prekida.
Nemam sobni termostat, temperaturu u kući kontrolišem temperaturom polaza.
Do sad sam se grijo na pelet i po sezoni sam trošio do 4 tone, peć je i dalje ostala u funkciji.
Da li je ovo ok potrošnja u skladu sa vašim dosadašnjim iskustvom?
 
Pozdrav, nedavno sam ugradio TP Termoflux 16 kw, monoblok. Grijem 185 mkw, tri etaže, kombinacija podnog i radijatorskog grijanja ( 30% podno 70% radijatori ( 14 radijator i 3 lotre kupatilske) izolacija 10 cm u krovu 20, PVC stolarija.
Nemam pufer.
Dnevna potrošnja cijelokupne struje u kući je oko 50 kw po danu što iznosi 4 eura dan.
U kući je od 22 do 23*C, u kuću ide 38*C. Vanjske temperature su išle i do -13*C, TP radi bez prekida.
Nemam sobni termostat, temperaturu u kući kontrolišem temperaturom polaza.
Do sad sam se grijo na pelet i po sezoni sam trošio do 4 tone, peć je i dalje ostala u funkciji.
Da li je ovo ok potrošnja u skladu sa vašim dosadašnjim iskustvom?
Kao što sam već pričao svaka kuća je priča za sebe. Tip izolacije, gradnje, visina prostorije, lokacija, vetrovi koji duvaju, željena sobna temperatura, efikasnost i kvalitet pumpe itd.
Da li je malo ili mnogo, to nije lako odgovoriti.
Prošle nedelje mi je jedan klijent poslao njegovu potrošnju. Kuća 310m2, dve etaže, zidana ciglom, izolacija zidova vuna 10cm, krov vuna 10cm, AL stolarija, AL radijatori, nema podne izolacije plus grejanje sanitarnog bojlera od 200l. Potrošnja je od 10.10.2023 do 20.01.2024.
Ukupna potrošnja 3.784kWh, isporučena energija je 14.656kWh.
Pumpa koja je instalirana je vazduh voda Buderus LOGATHERM WPL 13kW.
 

Prilozi

  • IMG-5011a2d5fa12f4cec0b754026aca8550-V.jpg
    IMG-5011a2d5fa12f4cec0b754026aca8550-V.jpg
    61.1 KB · Pregleda: 39
16kw za 185m2
i
13kw za 310m2
...
 
Pozdrav svim poznavaocima tematike.
Imam toplotnu pumpu voda-voda, sve sljaka kako treba, osim sto u poslednje vreme imam problema sa strujom.
Jedna faza nije kako treba, postoje velike oscilacije u naponu na toj fazi i ima kad je veoma nizak napon na toj fazi.
EPS je obavesten, postavili su uredjaj koji je merio 7 dana 0-24 i dobio sam zakljucak, da nesto ne valja, i da ce oni da poprave, ali da se popravci ne nadam u naredna 2-3 meseca.
E sad pitanje vezano za pumpu.
U pumpi imam relej, koji je zaduzen za kontrolu faza i ako nesto nije u redu, prekida rad pumpe dok se sve ne vrati u normalu (na samom releju stalno gori zelena lampica, a u slucaju da nesto ne valja pali se i crvena i prekida struju prema grejanju).
Ovo se kada je hladno napolju, predpostavljam da i ostali potrosaci u ulici tada vuku vise struje desava na svakih par minuta, ili se desi da pumpa ne uspe ni da ukljuci kompresor, vec se gasi/pali na svakih 10-15 sekunde.
Moje pitanje je, da li vise steti samoj toplotnoj pumpi, kompresoru, pumpi za vodu i na kraju krajeva i samom bunaru da se stalno cima i na svakih par sekundi ili na par minuta iskljucuje i ukljucuje, ili da privremeno, dok EPS ne resi problem, iskljucim taj rele iz cele price i da pustim u uredjaj to sto dolazi kroz zicu iz EPS-a.
Da napomenem, da smo probali da kada rele veoma cesto iskljuci sve, da prespojimo da radi bez releja i radilo je, ali se plasim koliki je problem da mi tako radi grejanje 2-3 meseca.
 
Pozdrav svim poznavaocima tematike.
Imam toplotnu pumpu voda-voda, sve sljaka kako treba, osim sto u poslednje vreme imam problema sa strujom.
Jedna faza nije kako treba, postoje velike oscilacije u naponu na toj fazi i ima kad je veoma nizak napon na toj fazi.
EPS je obavesten, postavili su uredjaj koji je merio 7 dana 0-24 i dobio sam zakljucak, da nesto ne valja, i da ce oni da poprave, ali da se popravci ne nadam u naredna 2-3 meseca.
E sad pitanje vezano za pumpu.
U pumpi imam relej, koji je zaduzen za kontrolu faza i ako nesto nije u redu, prekida rad pumpe dok se sve ne vrati u normalu (na samom releju stalno gori zelena lampica, a u slucaju da nesto ne valja pali se i crvena i prekida struju prema grejanju).
Ovo se kada je hladno napolju, predpostavljam da i ostali potrosaci u ulici tada vuku vise struje desava na svakih par minuta, ili se desi da pumpa ne uspe ni da ukljuci kompresor, vec se gasi/pali na svakih 10-15 sekunde.
Moje pitanje je, da li vise steti samoj toplotnoj pumpi, kompresoru, pumpi za vodu i na kraju krajeva i samom bunaru da se stalno cima i na svakih par sekundi ili na par minuta iskljucuje i ukljucuje, ili da privremeno, dok EPS ne resi problem, iskljucim taj rele iz cele price i da pustim u uredjaj to sto dolazi kroz zicu iz EPS-a.
Da napomenem, da smo probali da kada rele veoma cesto iskljuci sve, da prespojimo da radi bez releja i radilo je, ali se plasim koliki je problem da mi tako radi grejanje 2-3 meseca.
Taj rele možeš podešavati,zar ne? Ili videti da li je na problematičnoj fazi priključen na primer bunarska pumpa. Ako jeste prebaciti na drugu.
 
Poslednja izmena:
Taj rele možeš podešavati,zar ne? Ili videti da li je na problematičnoj fazi priključen na primer bunarska pumpa. Ako jeste prebaciti na drugu.
Jeste relej je podesiv, i na maximalnim vrednostima stoji trenutno (Max cca 250, a minimum oko 170V) tu vise namestanja nema. Sto se ostalih potrosaca u kuci tice nema veze sa problemom sa fazom, takva struja mi ulazi u kucu, tako da bilo kombinacija na mojoj instalaciji ne pomaze ili odmaze. Desi se da odradi celu noc bez zastoja - kad je malo toplije, predpostavljam da tada drugi potrosaci izmedju mene i trafo stanice trose manje...
 
Jeste relej je podesiv, i na maximalnim vrednostima stoji trenutno (Max cca 250, a minimum oko 170V) tu vise namestanja nema. Sto se ostalih potrosaca u kuci tice nema veze sa problemom sa fazom, takva struja mi ulazi u kucu, tako da bilo kombinacija na mojoj instalaciji ne pomaze ili odmaze. Desi se da odradi celu noc bez zastoja - kad je malo toplije, predpostavljam da tada drugi potrosaci izmedju mene i trafo stanice trose manje...
Mislio sam na to da ti tp kontroliše bunarsku pumpu ( da bunarska pumpa dobije struju iz toplotne pumpe) pa ako je priključen na problematicnu fazu da taj rasteretis.
 
Pozdrav, nedavno sam ugradio TP Termoflux 16 kw, monoblok. Grijem 185 mkw, tri etaže, kombinacija podnog i radijatorskog grijanja ( 30% podno 70% radijatori ( 14 radijator i 3 lotre kupatilske) izolacija 10 cm u krovu 20, PVC stolarija.
Nemam pufer.
Dnevna potrošnja cijelokupne struje u kući je oko 50 kw po danu što iznosi 4 eura dan.
U kući je od 22 do 23*C, u kuću ide 38*C. Vanjske temperature su išle i do -13*C, TP radi bez prekida.
Nemam sobni termostat, temperaturu u kući kontrolišem temperaturom polaza.
Do sad sam se grijo na pelet i po sezoni sam trošio do 4 tone, peć je i dalje ostala u funkciji.
Da li je ovo ok potrošnja u skladu sa vašim dosadašnjim iskustvom?
Prevelika TP iskreno.

Porbaj da nadjes kontak od proizvodjaca i da vidis da li mozes nekako da limitiras snagu TP , dobices bolju iskoriscenost.

Meni je na 16kw TP limitirana snaga da ne moze da povuce vise od 4.3kw, bez limita moze da ide do 7,6kw

Takodje vidi da namestis da ti temeratura vode bude prema spoljnoj temperaturi.
-5c = 45c
+15c = 30c
Pogledajte prilog 419102

Zanimljiva opcija.. Treba ispratiti potrošnju u sličnim uslovima na 24h
"Hello, I would like to ask a question.

I have installed a MIDEA MHC-V16W/D2RN8-Β heat pump with MIDEA fan coils and when the weather is hot outside (>15oC) it cycles a lot at the heat mode...

There is an option "Power Input Limitation" on the service menu. Does this reduce the capacity of the heat pump in order to have less cycling?

I have made some tests but I cannot figure what exactly happens with that option.

Thank you ve ry much!"

" I performed some more tests...

With power input limitation set to 8, the lowest output that I get from the ASHP is around 3kW with 10oC external temperature at 38oC water temperature (with WC).

With this setup I have now 2 cycles / hour ... I think it is better now...

There is no option to measure the COP but I consume 12kWh/24h for heating (140 sq.m. - fancoil thermsotats set at 23-24oC)

Have you managed to make it work lower?

Thank you very much!"
@Karabajaze 👆
 
Poslednja izmena:
Jeste relej je podesiv, i na maximalnim vrednostima stoji trenutno (Max cca 250, a minimum oko 170V) tu vise namestanja nema. Sto se ostalih potrosaca u kuci tice nema veze sa problemom sa fazom, takva struja mi ulazi u kucu, tako da bilo kombinacija na mojoj instalaciji ne pomaze ili odmaze. Desi se da odradi celu noc bez zastoja - kad je malo toplije, predpostavljam da tada drugi potrosaci izmedju mene i trafo stanice trose manje...
Ne bi to bilo pametno da pogonis elektromotore duze vreme kada je napon izvan merenog opsega (tolerancije).
 
Vrh Dno