Šta je novo?

EPS račun preko neta

Vrlo je verovatno da ste u pravu, ovo što sam ja napisao je kako je meni objašnjeno. I to mi je pričao čovek iz njihovog IKT, tako da možda/verovatno ni on ne razume GDPR u potpunosti (uopšte). Što se tiče ljudi koji bi trebalo da su sistem oporavili za par sati, niste svesni ko tamo radi i koji su njihovi dometi, nažalost. Imaju neke sys admine koji znaju kako da resetuju šifru za exchange nalog, ili da instaliraju office. Za bilo šta drugo, cimaju doslovno dve osobe koje rade sve ostalo. Naravno, najveći i iole bitan deo posla se outsource-uje. Neće ljudi da rade u EPSu za 150.000din ako imaju ikakvog znanja u IT, i ne krivim ih. Dosta njih je otišlo u poslednjih godinu-dve. Sada su počeli malo da im podižu plate, ali to je više nego skromno. Ostaju ljudi zbog sigurnosti, male količine posla, stambenog kredita i slično.
 
UIopšte me ne bi iznenadilo da su se neko setio da na još jedan način može da se izvlači novac. Namerno se zarazili i sada će da plate dekripciju...
 
nikako da saznamo koliko ce to da nas kosta....to ce biti milioni.

Da budemo realni nije to bio hakerski napad, kako se plasira u medijima nego cist amaterizam i nemarnost na poslu, gde je neko fasovao ramsonware i ugrozio celu kompaniju.

I niko nece biti pozvan na odgovornost.
 
А таман су стали на своје стаклене ноге.Не би ме чудило да добију и повишицу за одбрану од историјског напада на државну фирму , мир и стабилност,а можда је и продају неком ,упола цијене.Све је могуће.
 
Meni stigao danas oktobarski račun posle vidite i sami koliko vremena. Ja uzmem i pogledam ga i imam šta da vidim, prvo što sam uočio da nije isti kao onaj skinuti sa njihovog web portala pošto sam ja download-ovao isti dok je portal radio, pogledam i vidim da se ne podudaraju to jest ovaj novi oktobarski je korigovan i skuplji skoro 3.000 RSD. Ono što takođe pravi razliku je stanje brojila koje se ne poklapa na novom i starom to jest ima oko 200kw skupe i 100 i nešto jeftine tarife više što je i napravilo razliku ukupnu. Onda sam u glavi vraćao film šta je se to dogodilo i setim se da oni uvek dolaze oko 8, 9 kod mene to jest bio je neki Indijanac i tražio da popiše sat koji je već popisan trećeg i poslat njima mail-om jer se obračun vrši uvek tog datuma od trećeg do trećeg ili od trećeg do četvrtog. Znači on je popisao 9og ali na papiru na poleđini stoji datum popisivanja treći što je apsolutna laž. Ono što ovde može čoveku da napravi problem je to što se oslonite na brojeve popisanog stanja sa tog računa koji je stigao i tako sebe uklapate i trošite recimo sledeći mesec u ovom slučaju novembar, i onda vam dođe ovakav nasilno korigovan račun koji vas natera u prethodni ili u trenutni mesec u crveno. Dok čovek sve primeti bude prilično kasno jer i prvi račun koji očigledno posle ovog ne važi a i ovaj korigovani kasne u nedogled...

Mislim da se nešto žestoko mulja u eps-u, jer previše je ovo stvari promenjeno u poslednjih mesec dana računajući i ono što su korisnike sa lokalima terali da prebace račun na komercijalno snabdevanje ili da dovode zakupce sa firmama da bi se ostalo na garantovanom, verovatno će se videti kroz koji dan sve.
 
Polako. Ima dosta pravnika, možemo i neku grupnu žalbu da uputimo. Ja neću plaćati ništa dok ne dobijem račun. I nakon dostave će morati da daju rok za plaćanje i ostvarivanje popusta.
 
Hoće naravno, ali će vam stići 2 računa u skoro istom periodu, i rok za plaćanje oba će biti isti. Meni je logično da plati svako sada nešto što smatra da je nesporno, npr. ako je prošli račun bio 5000, sad platite isto, da ne bi sledećeg meseca bilo 10.000. Neće zaduženje nestati, niti će produžiti rok za plaćanje za mesec dana, biće verovatno rok za plaćanje 15 dana od datuma dostave računa.

Meni je stigao papirni račun, platio sam, ali bih ovako postupio i da nije stigao. S druge strane, za EPS je ovo poveliko opterećenje, bar 60 miliona evra ne mogu da naplate jer nisu odštampali i poslali račune. Za komercijalno snabdevanje je još gore, tamo su i veće cene, verovatno je ozbiljan problem za funkcionisanje. A poznavajući prilike, nema šanse da će preskočiti isplatu plata zaposlenima.
 
Ја сам данас платио,скенирао код са претходне папирне уплатнице и промијенио цифру за уплату,навише.Свако нека ради шта мисли да треба,али да ћете сљедећи рачун добити на вријеме,са тачним обрачуном,попустом итд. као и да неће опет бити неки напад,нема гаранције.Видјећемо кад буде оно о чему причамо.Имам коверту са рачунима коју повремено ажурирам у смислу бацања старијих рачуна(више од 1 године)а и одговара мом новчанику да плаћам редовно него кад се накупи,без обзира на мањкавости обрачуна.Само се бојим да нам не уведу авансно плаћање као порез на имовину:)
 
Lep je vas optimizam, ali znajuci ih u ovom momentu je najsigurnije platiti narednih par racuna direkt u poslovnici, tako da na tome sto je placeno stoji njihova overa, tu nema vrdanja, pisanja zalbi, molbi, reklamacija, prebacivanja odgovornosti, "da niste pogresili broj", "nije proknjizeno" itd.
 
Kad budu stigli, na to sam mislio. Kasnjenje sa placanjem jednog racuna gore dole ne pravi neku bog zna kakvu razliku.
 
Ja sam danas bio u gospodar jevremovoj da potpisem ugovor za novi prikljucak, oni su u totalnom rasulu.
Cak ni ugovore nemaju u racunarima, nista im ne radi i nista ne vide, osim sto od ranije imaju u stampanom obliku.
Dobio sam prijateljski savet da ne placam taksu za prikljucak dok ne uspostave sistem jer im ta uplata nece biti vidljiva i proknjizena.

eto to je direktno sa terena.
 
Kad budu stigli, na to sam mislio. Kasnjenje sa placanjem jednog racuna gore dole ne pravi neku bog zna kakvu razliku.
Битна је потрошња,а како знаш да ће бити кашњење једног рачуна?Сад су нове године славе,има још ту много тога везаног за трошкове...
 
Ne znam, samo znam da je istorijat ponasanja drzavnih firmi takav da u ovakvim situacijama treba minimalno odstupati od najsigurnije varijante.

Mozda sve bude ok ubrzo a mozda i ne bude.

Sto se tice placanja, stavis pare sa strane i kazes potrosene su za racun.

Ko nema finansijsku disciplinu i potrosi te pare na pecenje i rakiju oko NG i ostalih praznika, ima vece probleme od kasnjenja sa placanjem racuna.
 
Ти си од оних што заговарају да су дјеца највећи потрошачи-загађивачи свега?Иначе ово за ракију и друго не бих коментарисао,а не знам ни зашто си споменуо у овој теми.
 
Čitajući ovu temu, neko moje razmišljanje koje sam imao je sve verovatnije.

Njima je ransomware sve živo zaključao, i to nešto posle 1. decembra, možda 5. ovog meseca.

Zato su možda čitali stanje i 6-7. u mesecu. Ako nemaju ni formulare za ugovore, prigovore itd... "još bolje".
 
Posto ce ovu sramotu i amaterizam tesko da rese do pocetka 2024., sta mislite koje opcije za nas koji nismo dobili racune ostaju?

1. Spajanje oba racuna u jedan i ulazak u crvenu tarifu (za njih najlaksi resolve, a po nas najskuplji)
2. Obracun samo kamate jer nemam sta da placam jer ne znam hoce li uopste biti rasknjizeno sada u ovom rasulu.
3. Slanje 2 mesecna racuna sa valutom u januaru (tesko da im softver postojeci to dozvoljava)
4. Razno
5. Da idu od vrata do vrata, kao pred izbore, i nose POS terminal ili kusur ako neko na vratima gotovinski hoce da plati (sori na offu, ali morao sam, a vise nista nije ni neocikavano..)
 
Čitajući ovu temu, neko moje razmišljanje koje sam imao je sve verovatnije.

Njima je ransomware sve živo zaključao, i to nešto posle 1. decembra, možda 5. ovog meseca.

Zato su možda čitali stanje i 6-7. u mesecu. Ako nemaju ni formulare za ugovore, prigovore itd... "još bolje".
Слажем се у потпуности.Мени је папирни рачун стизао око 10. па надаље,значи да је очитавање,даљинско ,било раније,најкасније до 3-4. Рачун нисам добио,а увод је био централизација ЕПС и измјештање и брзо укидање локалних електродистрибуција гдје је увид у рачун био без грешке.
 
1. Spajanje oba racuna u jedan i ulazak u crvenu tarifu (za njih najlaksi resolve, a po nas najskuplji)
Чак напротив, ово је најбоља варијанта јер се обрачун зона прилагођава броју дана између два читања, па је коначни рачун 'усредњен'. Нпр. децембар топао и имаш потрошњу 1000 киловатсати, јануар хладан и потрошња буде 2000 киловатсати, кад се рачуна укупно биће просек 1500 киловатсати за 30/31 дана, значи испод црвене зоне. Све оно што би у таквом случају било обрачунато у скупљој зони за један месец ће прво попунити потрошњу у јефтинијој зони са два месеца укупно. Плус одложено плаћање један месец, рачунам да је људима јасно да у том случају треба да макну на страну паре за пропуштен рачун.
 
Posto ce ovu sramotu i amaterizam tesko da rese do pocetka 2024., sta mislite koje opcije za nas koji nismo dobili racune ostaju?
Kao što neko reče na prošloj stranici, ako ne srede karambol do kraja godine imaće mnogo veći problem nego što je to sada jer će u pitanje biti dovedeno i očitavanje stanja za decembar a samim tim i izdavanje računa za taj mesec.

To su onda već dva meseca koji bi imali problema sa obračunom.
 
Ja verujem da će biti varijanta 1.
Uzeće potrošnju od poslednjeg očitavanja, ako je imaju, do tog budućeg očitavanja 3-4 januara, podeliti sa dva i to je to.
Ovima koji su na centralnom grejanju bez kalorimetra je svejedno oni plaćaju po kvadraturi, a računi su im već podeljeni na 12 jednakih mesečnih rata, pa sa priličnom sigurnošću znaju koliki im je račun.
Jedino ovo poskupljenje im nije uračunato.
 
Posto ce ovu sramotu i amaterizam tesko da rese do pocetka 2024., sta mislite koje opcije za nas koji nismo dobili racune ostaju?

1. Spajanje oba racuna u jedan i ulazak u crvenu tarifu (za njih najlaksi resolve, a po nas najskuplji)\
U ovom slučaju bi trebalo da računaju 2x kvote za zelenu plavu i crvenu tarifu - ne pričam napamet, bilo je slučajeva da kasno očitaju, pa su proporcionalno broju dana povećavali i kvote.
2. Obracun samo kamate jer nemam sta da placam jer ne znam hoce li uopste biti rasknjizeno sada u ovom rasulu.
Kamatu ce da racunaju za novembarski "nepostojeći" račun od 1.1.2024. verovatno.
3. Slanje 2 mesecna racuna sa valutom u januaru (tesko da im softver postojeci to dozvoljava)
4. Razno
5. Da idu od vrata do vrata, kao pred izbore, i nose POS terminal ili kusur ako neko na vratima gotovinski hoce da plati (sori na offu, ali morao sam, a vise nista nije ni neocikavano..)
 
Ja sam platio novembarski račun online karticom par sati pre nego što je izbio kiršuls. Očekujem probleme.
 
Samo što sam uplatio jedno 30% više u odnosu na prošli mesec, izbacili su vest da se uplati isti iznos kao za prošli mesec!
То само ко жели оних фамозних 5% попуста. Али ко не уплати или уплати касније ем нема попуста ем зарачунавају камату.
Уплаћујеш износ са претходног рачуна, не износ који си уплатио.
 
Platio sam ebankingom racun za eps bez unetih podataka o modelu, pozivu na broj... Znaci prebacene pare sa mog na njihov racun. Kasnije sam ponovo izvrsio uplatu, ali ovog puta sa unesenim ppdacima. Imam izvode iz aplikacije ebankinga za obe uplate.
Kako zatraziti povracaj sredstva na moj tekuci racun ili tipa umanjenje racuna za sledeci ? Moze li se to putem maila zatraziti ili telefonskim putem " na broj na koji se niko ne javlja" ?
 
Nazad
Vrh Dno