Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Akumulator mi je star 3,5 godine kada dam samo kontakt meri napon od 12,4-5V a kada upalim auto bude 14,3-4V....da li su to OK vrednosti za malo stariji akumulator?

Upitanju je Yuasa 5000 50Ah 450A akumulator....imao garanciju 36 meseci.....što je zanimljivo tako "slabašan" akumulator ide (fabrički čak i malo slabiji 45 Ah) na auto od 2400 kubika i 200 ks 😁
 
Za vozila sa dalekog istoka ništa čudno.
 
Akumulator mi je star 3,5 godine kada dam samo kontakt meri napon od 12,4-5V a kada upalim auto bude 14,3-4V....da li su to OK vrednosti za malo stariji akumulator?

Upitanju je Yuasa 5000 50Ah 450A akumulator....imao garanciju 36 meseci.....što je zanimljivo tako "slabašan" akumulator ide (fabrički čak i malo slabiji 45 Ah) na auto od 2400 kubika i 200 ks 😁
Treba da izmeriš nakon mirovanja bar 24h. Taj napon znači da nije napunjen, treba da ga baciš na punjač, potpuno pun akumulator bi trebalo da ima oko 12.7-12.8V mereno nakon mirovanja 24h od punjenja.
Što se tiče akumulatora i auta pretpostavljam da je benzinac u pitanju, pa zato i slabiji akumulator.
 
1699038358761.png
Evo tabele napunjenosti akumulatora.
Doduše, koliko sam ranije čitao, akumulator je prazan kad mu se mero 10,5V.
Ne znam zašto je ovde 11,78V.
Našao sam i drugu tabelu. Ova mi izgleda tačnija.
1699038685114.png
 
Poslednja izmena:
Ovo su trebale da budu dve različite poruke ali ih je Benchmark nekako spojio.☹️
 
Treba da izmeriš nakon mirovanja bar 24h. Taj napon znači da nije napunjen, treba da ga baciš na punjač, potpuno pun akumulator bi trebalo da ima oko 12.7-12.8V mereno nakon mirovanja 24h od punjenja.
Što se tiče akumulatora i auta pretpostavljam da je benzinac u pitanju, pa zato i slabiji akumulator.

Pa i mereno je baš nakon 24h mirovanja....a pre toga acc je bio na smart punjaču satima...

Naravno da je u pitanju benzinac....gde još ima prava i normalna Honda na dizel,gas ili najgluplje nekakvu struju 😁
 
Poslednja izmena:
Dakle, kapacitet mu se smanjio. Dok šljaka, šljaka. Jedino bi ga neki profi punjač i serviser malo izvadio, ali to ne znam gde ima.
;)
Inace sve je ovo samo otprilike, da bi se mogli doneti neki zaključci treba izmeriti i gustinu elektrolita u ćelijama
 
Poslednja izmena:
Kakvi su ovi Starter plus ,Top thunder?

 
Vidim da imaju čepove što znači obavezno, tokom leta, proveravanje nivoa elektrolita i dolivanje vode. Možda i merenje gustine elektrolita da se utvrdi da li se ćelije jednako ponašaju. Ti merači gustine nisu skupi a korisni su kod akumulatora otvorenog tipa. (Koštsju manje od 1000 dinara.) Cena i dužina garancije su u skladu. Jedino ne znam da li crknu odmah po isteku garancije ili rade još godinu - dve. Vidim da ih niko još nije komentarisao.
 
Pa i mereno je baš nakon 24h mirovanja....a pre toga acc je bio na smart punjaču satima...

Naravno da je u pitanju benzinac....gde još ima prava i normalna Honda na dizel,gas ili najgluplje nekakvu struju 😁
Naravno da je okej. To su i vrednosti kakve i treba da budu. I moj exide tako drzi vec tri godine od kad sam ga kupio. Cak i posle dopune jako brzo opet padne na 12.4-12.5 i nista mu ne fali. Kad dodje na 12.2 onda ga dopuni ako mozes, a ispod 12 je vec kriticno.

Najbolje je ako mozes da vidis na koliko padne napon bas prilikom verglanja. Zaboravio sam koje vrednosti su lose, dal ako padne ispod 10v znaci da je blizu kraja. Nek se javi ko bolje to zna :)
 
Vidim da imaju čepove što znači obavezno, tokom leta, proveravanje nivoa elektrolita i dolivanje vode...
Ovo nije upućeno generalno tebi ali da se nadovežem
Primetio sam neke opšte zablude u komentarima ovde apropo pravih Ca/Ca akumulatora.

Stvarno mislite da se postiže nešto dolivanjem vode?
Da li je neko otvarao (Ca-Ca) akumulatore, video kakav je sastav ćelija? Koliko uopšte ima olova u njima (tj nema) ? Zašto su toliko lakši od standardnih? Odakle ideja da se uopšte koristi stadardni elektrolit?
Čepovi na nekima postoje samo zato što koriste stara kućišta :)

A ovi TT su naravno jeftini akumulatori, po njima mešavina PB/CA tehnologije, u prevodu olovni. Reklama. Dakle standardno dodržavanje, da :) Imaju i standardnu snagu, standardni kapacitet (i standardnu garanciju), ništa posebno.
 
Poslednja izmena:
To Ca-Ca znači da je u pitanju legura olova i kalcijuma. Elektrolit je rastvor sumporne kiseline (oko 33% H2SO4 i 67%H2O).
Reakcija na pločama akumulatora je ista kao i kod čisto olovnih akumulatora s tim što legura PbCa podiže napon pri kom nastaje elektroliza vode pa su gubici vode zbog elektrolize značajno smanjeni.
Ukratko akumulatori rađeni u Ca-Ca tehnologiji su i dalje olovno kiselinski akumulatori.
Ako postoje čepovi valja povremeno proveriti nivo elektrolita i po potrebi doliti vodu.
 
A olovo se u njima inače nalazi aproksimativno veličine dugmeta ... ili baterije za sat
 
Ако се ауто не пали пар дана, није лоше спојити га на пуњач пар минута пре верглања. Много лакше упали.
 
Ne bi smeo da ima problema sa paljenjem ni nakon par sedmica čak ni par meseci, ako je akumulator dobar a instalacija ispravna.
 
A olovo se u njima inače nalazi aproksimativno veličine dugmeta ... ili baterije za sat
Mislim da sam bio dovoljno jasan.
Udeo kalcijuma u olovu je par procenata. Ne znam odakle ti ideja da nema dovoljno olova. Rekao sam da je reakcija isključivo između olova (negativna ploča), olovo dioksida (pozitivna ploča) i sumporne kiseline.
 
Prisustvovao sam rasturanju CaCa akumulatora. Olova je bilo tačno toliko - za jedno dugme po ćeliji.
 
OK
Ako si svojim očima video.
 
Varta Silver Dynamic 74ah posle 2,5 godine pred crkavanjem. Da li uzeti Topla Top ili Exide Premium?
Astra J 1.7 cdti 125ks je u pitanju.
Vidim da se u temi više preporučuje Topla Top :)
FIAMM Akumulator 12V 74Ah 680A TITANIUM PRO 36m za oko 100eur ako neces da se zezas sa akumulatorm svake 3 godine. Neverovatno kako su izdrzljivi. Pre nekih 10 godina sam se susreo sa tom markom kad mi je riknuo akumulator. Poznanik drzi prodavnicu, ja krenuo rukom da uzmem Vartu keze nemoj, onaj tamo FIAMM. Reko kakva ti je to marka, ni ime nemaju, ko "FIAT" :( Kaze neka, samo uzmi prodao sam preko 150kom nemam ni jednu reklamaciju. I eto, kupio tad, ugradio, terao 5 godina, prodao auto. :)
Posle za sledeci "drugi" auto isto kupio FIAMM, evo 4 godinu radi i to u autu koji stoji pred kucom i vozi se mozda 1 nedeljno max 3-4km, a nekada se ne upali ni po 2-3 nedelje. Zimi isto tako vise stoji nego sto se vozi. Preporuka za FIAMM.
 
Gledam ove akumulatorčiće za motore. Oni se prodaju suvošaržirani. Uz motor dobiješ kiselinu koju sam sipaš.
To me potseti da je i Trepča prodavala suvošaržine akumulatore za automobile.
Davno je bilo a ja sam bio klinac pa se ne sećam da li je kiselina išla uz njih ili se posebno kupovala. Pamti li ko???
To je bilo vreme kad se mislilo da će ispiranjem akumulatora i sipanjem nove kiseline da mu se vrati kapacitet.😁
Moj ćale tako prao jedan, sipao novu kiselinu, ceo dan punio i na kraju je završio iza kuće.😁😁😁😁😁
 
Meni posle 3+ godine počinje da riknjava polako Energizer aku.
2019-2020 u oktobru kupljen, evo tačno kako izlazi iz garancije počinje da brljavi.

Mirovanje preko noći na unimeru pokazuje 11.3-11.8, kad se vozi punjenje do 13.9-14.2

Taman htedoh da otvorim temu za akumulatore pa naleteh na ovu😂

Dakle šta je preporuka?

Exide
Bosch
Fiamm

64mah i 610a piše na energizeru

Vartu bih izbegao, masu problema ljudi imaju koje znam
 
FIAMM Akumulator 12V 74Ah 680A TITANIUM PRO 36m za oko 100eur ako neces da se zezas sa akumulatorm svake 3 godine. Neverovatno kako su izdrzljivi. Pre nekih 10 godina sam se susreo sa tom markom kad mi je riknuo akumulator. Poznanik drzi prodavnicu, ja krenuo rukom da uzmem Vartu keze nemoj, onaj tamo FIAMM. Reko kakva ti je to marka, ni ime nemaju, ko "FIAT" :( Kaze neka, samo uzmi prodao sam preko 150kom nemam ni jednu reklamaciju. I eto, kupio tad, ugradio, terao 5 godina, prodao auto. :)
Posle za sledeci "drugi" auto isto kupio FIAMM, evo 4 godinu radi i to u autu koji stoji pred kucom i vozi se mozda 1 nedeljno max 3-4km, a nekada se ne upali ni po 2-3 nedelje. Zimi isto tako vise stoji nego sto se vozi. Preporuka za FIAMM.

Kome je skup FIamm neka uzme Ciak.
 
Otisao i meni, danas ga menjam. Isto Energizer, samo za azijska vozila (Honda Jazz) i to 35Ah, uske kleme, mali :)

Prvo se ispraznio na parkingu jer je bio skoro skroz mrtav zbog stalne start stop gradske voznje, zatim dopunjen skroz kod elektricara, palio bez problema. Ujutru probam da ga upalim i opet mrtav.

Moram opet Energizer da uzmem, drugih nema lokalno a nemam vremena da cekam 4-5 dana na dostavu za neki veci (Tipa Varta A14 40Ah).
 
Exide Premium (čak se može naći najjeftinije od predloženih i generalno u toj klas)
Fiamm Titanium Pro...
Tim redom. O Bošu ni ne razmišljaj, plaća se samo ime.

To sa dimenzijama nije slučajno, 68-ce ne mogu da stanu, niti su potrebne.

Energizer ume da izda vrlo brzo. Tako da je npr drugar na moju preporuku uzeo Exide nakon toga za njegov autić i za sada je duže isterao od prethodnika.
 
Poslednja izmena:
Drži se fiamma i tople i ne eksperimentiši kada ti ljudi kažu šta je dobro. Bosch je dve kategorije ispod njih.
 
Vrh Dno