Šta je novo?

video igre u 4K native - sirove performanse

Da li je ovaj video fake ? Jer ako nije ne vidim sta ovde secka.

 
@momsab upravo sam za to rekao da neće zaživeti brzo iz razloga jer nema hardvera za native. Ako jedna 4090 ne može šta ostatak kartice iz 4000 serije a još gore starije generacije. Znaci bez dlss neće biti normalnog igranja
 
@momsab
Ako mogu da te zamolim da mi odgovoris na pitanje posto vidim da si u temi i moderator si na forumu...
Koja je poenta takve analize ??? Sta mi kao krajnji korisnici imamo od toga kako nam neka igrica radi bez DLSS & frame generator, FSR, ako sa DLSS & frame generator, FSR radi kao sto se vidi u videu 4K konstano preko 100fps.
Zelim ovu temu da ispratim na smislen nacin, a ne vidim smisao kome uopste treba takva analiza, na koji nacin je korisna, upotrebljiva, sta imamo od toga.
 


Evo ovako smo mi stigli do stanja industrije da novi naslovi nisu ni blizu 60fps u 4K native na jednoj 4090 karti koja je drasticno brza od GPU u konzolama (ekv. 6700 non XT). PS5 i XBOX X skaliraju sa 720p na 4k - ovo odgovara FSR ultra performance modu, vrhunski nema sta, dok XBOX S skaliara sa jos nizih 436p, jezivo da igra u 2023 godini renderuje u 768x436 kao da je 2003, a ne 2023. godina. Podvedimo ovo kao feature ili lenjost dev tima da optimizuje naslov, svejedno, rezultat je isti i jadan je u svakom pogledu.
 
@momsab
Ako mogu da te zamolim da mi odgovoris na pitanje posto vidim da si u temi i moderator si na forumu...
Koja je poenta takve analize ??? Sta mi kao krajnji korisnici imamo od toga kako nam neka igrica radi bez DLSS & frame generator, FSR, ako sa DLSS & frame generator, FSR radi kao sto se vidi u videu 4K konstano preko 100fps.
Zelim ovu temu da ispratim na smislen nacin, a ne vidim smisao kome uopste treba takva analiza, na koji nacin je korisna, upotrebljiva, sta imamo od toga.
Ako mogu ja da odgovorim u vezi video materijala koji je pomenut. Igra u njemu koristi upscaling + frame generation. Nadam se da si primetio koliko nisan ima artifakata u igri, bukvalno imas u nekim momentima 3 nisana, a ima i brljanja ostalih elemenata korisnickog interfejsa. Trebalo bi da to "srede" ali kada i kako tu nema garancija, moze biti sutra, moze biti za 6 meseci. Drugi deo price, fps koji vidis od 120 nije ustvari 120, to je 60fps kao "response" i ~120 po glatkoci prikaza. Problem je latencija, koja u ovom slucaju uvek odgovara frameratu koji je jedno 20% nizi od 1/2 prikazanog. Dakle latencija odgovara necemu u zoni 50 do max 60fps. To se nekad vidi i jako primeti, a nekad ne, zavisno od igre. Generalno third person view igre bolje izgledaju sa frame generation od fps igara gde se letencija vise oseti, a sto kod ove igre moze biti problem. Zbog svega ovoga je bitan "raw" performance koji karte mogu izgurati u 4k, jer cemu karta od 2000eur ako neces terati 4k? Ako ni najjaca karta nema snage i treba sve zivo od "trikova" popaliti da bude OK u 4K i trpiti odredjen broj artifakata da bi to bilo izvodljivo onda realno moze da se postavi pitanje da li je 4K u najnovijim AAA naslovima moguc uz najvisi nivo kvaliteta prikaza. Ako programeri pomenute igre 4K prikaz na PS5 izvlace upscalujuci sa 720p na 4K uz GOMILU artifakata onda mi svakako nemozemo pricati o naprednim tehnologijama, jer nema nista napredno u 720p renderingu u 2023. godini. FSR/DLSS i frame generation ce pre dovesti do lenjosti dev. timova nego sto ce nam omoguciti veci kvalitet prikaza koji da tih tehnologija nema ne bi mogli imati. U svakom slucaju gaming industrija klizi u "dark age" ako mene pitas, pa sad neka svako tumaci ono sto se dogadja na koji god nacin zeli. Nema sumnje da se vremena menjaju, ali je pitanje da li sve uvek ide na bolje ili ne.
 
@GoranM
Sad mi je vec jasnije zasto se bavimo ovom temom... Nema neke konkretne koristi od toga sto znam jer ne mozemo nista da promenimo, ne mozemo to sto znamo da primenimo recimo u gamingu i da nesto dobijemo od toga, ali barem znamo sta se radi, a sta bi zapravo trebalo da se radi kako bi sve zaista bilo tip top, a ne dobro na foru. Gledao sam ovaj video sto sam postavio, usporio i vidim te artifakte.
Hvala na odgovoru, i sto si se iscimao da ga napises :) Ti bi trebao da budes moderator na forumu, imas strpljenija i razumevanje, a forum sluzi tome da se pita, i da se daju neki odgovori, da se dolazi do nekih resenja kroz interakciju clanova, a ne da se posle par pitanja i malo intezivnije diskusije zatvaraju teme :p

Izgleda prilicno bljutavo na XBOX S, ostalo je OK sem ako se ne usporava i ne zagleda greska u prikazu... To se na TV nista ne primecuje sem ovo sa XBOX S, ovo je uzas. Nisam znao da konzole koriste FSR.
 
Sve ove igre su tek izasle...bice po koji patch i igra ce mnogo bolje raditi...zar niste vise to skontali :ROFLMAO:
 
A da li je nekome palo na pamet da ne podrzavaju bas sve igre dlss i fsr? ;)
 
Nijedan patch nece naterati igru koja radu u 45fps da proradi u 60-70fps. ;)
Oce u renmant 2 skocilo za 20 fps posle patcha.... i da budemo realni ovo su prve ue5 igre...koji i ne izgledaju nesto posebno...bice tu optimizacije drajvera i bice to sve bolje...
 
Poslednja izmena od urednika:
Oce u renmant 2 skocilo za 20 fps posle patcha....https://www.youtube.com/watch?v=MrWJ-c_G4eM&t=99s i da budemo realni ovo su prve ue5 igre...koji i ne izgledaju nesto posebno...bice tu optimizacije drajvera i bice to sve bolje...
Te prve su i najmanje zahtevne, da vidis tek ove druge, trece i tako dalje. Ima da zvizdi po usima. Gledam ja ovo 25 godina i stalno se ista prica ponavlja.

edit: sto se tice ubrzanja u Remnant - OK, tako i treba ka naprave sr*nje da ga i poprave, sto nas opet dovodi to one price o lenjosti i njihovim besmislenim izjavama da su pravili igru sa DLSS/FSR na umu kada su ih pitali zasto igra tako ocajno lose radi.
 
^ koju karticu koristiš?
 
Ja? Pa pise 4070 u info i gle cuda u 1440p taman dodjem kao vi sa 4090 u 4k, u 10% razlike sto se FPS tice. Da sve radi i da u mnogim naslovima ako hocu high refresh rate mora DLSS da se pali.
1693148480190.png1693148506235.png

edit:

 
Poslednja izmena:
^ koja se to priča ponavlja? Pa 4090 je prva kartica koja tera 4K, a koje to razlike pa vidiš u native vs dlss? A info nemaš vidljiv.
 
Kolega povela se prica o 4K native performansama jer od kad smo dobili DLSS upscaling doslo je ocigledno do zabuna sta neka karta moze ili ne moze u 4K (ili nekoj drugoj rezoluciji) u najnovijim igrama. Ovde je ocigledno da smo u periodu tranzicije na novi engine koji vrlo ocigledno crpi sve i tesko da tera 60fps u native 4K. Da, sa trikovima u vidu DLSS framerate bude OK, ali to nije native rezolucija.
 
^ opet te pitam koje razlike vidiš između native i dlss?
 
^ hehe izvinjavam se na supermen ocima. Ja nisam primetio gledajući neki objekat u native i dlss a samo sam primetio pad fps. Opet imaš opciju koju pre nisi imao da možeš sa slabijom karticom da poteras jače rezolucije sa velikim fps i opet ne valja.
 
Vidi se u kretanju gotovo uvek, ali dobro, mozda ne trazimo ocima iste stvari ;)

1693149687589.png
 
^ isključiš moniton Blur i nećeš primetiti ništa.
 
Mislis ukljucim da sve lepo "zbrlja" i bice mi svejedno :)
Salu na stranu osim par igara koje imaju ocajnu implementaciju AA u vecini native izgleda bolje. Nije da imam nesto protiv DLSS Quality, naprotiv, ali to ipak nije native.

edit: nadam se da se sad vidi info "My gear"
 
Secam se da je Cyberpunk 2077 imao neke bagove u grafici koji su umeli da se pojave po negde sa DLSS, isto i ova igra Immortals of Aveum vidi se na ovom klipu sto sam postavi, nego toga vise nema u Cyberpunk 2077, tako da to je nesto sto sto se resi vremenom... Zato mi nije bilo jasno zasto se bavimo ovom temom jer problem neki sa DLSS i ako ga ima veoma brzo se sredi, ne znam kako je sa FSR u odnosu na DLSS ni perfomanse ni prikaz.
 
FSR u 4K OK, u 1440p je onako "meh"... ni blizu DLSS, u 1080p je neupotrebljiv

 
^ ako ti smeta dlss prodaš 4070, uzmeš 7900xtx i deres native u 20fps 😂
 
FSR u 4K OK, u 1440p je onako "meh"... ni blizu DLSS, u 1080p je neupotrebljiv


Pa FRS je izgleda suplja prica a vidim pricaju o FRS 3 kao o necemu mnogo bitnom. Uvek je bilo i bice, koliko para toliko muzike , niti ce AMD nekim potezom da ugrozi Nvidia-u, niti ce Nvidia svojom poslovnom politikom da ugasi AMD kao sto bi realno mogla ako pogledamo kolika je zastupljenosto AMD-a na trzistu, profit itd. Ta fake konkurencija uvek ce postojati, cak su uradili prakticnu stvar spajanjem ATI i AMD, pa neka su pod istim krovom da se kao bore sa Intel i Nvidia :p
 
^ da valja ne bi bio besplatan. Sve sto valja neko hoce da naplati.
 
Vrh Dno