Šta je novo?

Bus Plus tehnologija

dok čekamo novu aplikaciju, na Google Mapama, verovatno i na OpenStreetMap, je moguće videti red vožnje po stajalištima (planirano vreme dolaska vozila)

zanimljiva slika 😁
 
Da, tako je. Red vožnje se poštuje vikendom npr, kad nema velikih gužvi u saobraćaju. Ali npr u sred radnog dana šanse nema da veruješ tim aplikacijama :D
 
Između ostalog, i to naravno. A i počelo je uklanjanje preostale kentakartove opreme iz autobusa (uređaji kod vozača, gps modul...)

IMG_2352.jpeg
 

Prilozi

  • Screenshot_2023-06-12-12-01-27-55_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    Screenshot_2023-06-12-12-01-27-55_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    78.7 KB · Pregleda: 92
"zakazano". to drugo predstavlja period od očekivanog vremena dolaska na stajalište i vremena dolaska na odredište.
no, cene nisu ažurirane (verovatno u izvoru podataka za koji je zadužen grad Beograd preko neke službe)

inače, ovako gledam ta vremena za prevoz
Screenshot_2023-06-12-12-07-49-863_com.google.android.apps.maps.jpg
 
To su predvidjena vremena po redu vožnje a dobija se i podatak da li je gužva u busu ili saobraćaju jer ima korisnika koji i šalju povratne informacije.
 
Krenulo montiranje BusLogic opreme po vozilima... Ako ne grešim, nije baš poznata po kvalitetu, ako ima Novosađana na temi da nam prenesu utiske, pošto kod njih već duže vreme BusLogic radi naplatu i praćenje vozila.
 
Posto je bus logic, ne bih gajio preterana nadanja. A i ovo za placanje platnom karticom je pisijada. Prislonicemo karticu, obavice se transakcija i izaci ce papiric kao dokaz. E sad samo jos da zamislimo tucu i vreme potrebno da npr istovremeno 10 ljudi pokusa da uradi istu stvar. Nema, ova zemlja ce biti zavisna od papirnog traga jos 1000 godina!
 
Aj u 100 marki, da će taj jedan validator da gurnu kod vozača, pa ćeš onda ti njemu davati platnu karticu, jer od silnih pregrada neće moći da se dohvati terminal...
 
Bas me zanima sta podrazumeva to najmodernije resenje. Bice dobro ako bude mogla da se attach-uje platna kartica da ne ide preko sms..
 
Ako bude tako (al nema nikakve logike da bude tu), nece se znati sta je gluplje resenje. Ovo sa papiricima, sa papiricima koji vaze od trenutka izdavanja, ili sms koji je iz makar 50 razloga lose resenje, a pritom povuceno iz upotrebe u Zagrebu jos 2012 ili 2013.
Po meni je daleko gluplje d ase guras do terminala i ocitavas platnu karticu. Kako ce da provere da li si platio? Opet da im dajes tvoju platnu karticu? Bez mene..

U Svici, ako vec poredimo, imas mobile app u koji attach-ujes platnu karticu i kupujes online. Dobije email racun kao kod enpay za putarinu. Napredna funkcionalnost je ona gde kada udjes u bus, u app se prijavis da si usao, gps terminal detektuje tvoj uredjaj i automatski ti naplati voznju kada izadjes na osnovu duzine trase (vozovi).
 
Zagreb je nedavno u svoja vozila uveo NFC nalepnice, samo prisloniš telefon nalepnici i platiš kartu. Trebalo je takvo neko rešenje uvesti, a ne arhaični SMS.
 
Zagreb je nedavno u svoja vozila uveo NFC nalepnice, samo prisloniš telefon nalepnici i platiš kartu. Trebalo je takvo neko rešenje uvesti, a ne arhaični SMS.
Ma sms treba da bude alternativa ili najjednostavnije resenje. Nije higlight sigurno
 
SMS rešenje je iznuđeno u ovim uslovima. što se tiče provere plaćanja karticom, za BusPlus se proveravalo tako što se ta kartica prisloni na uređaj kod kontrolora. slično će biti i sa ovim sistemom... valjda

@Markic pa već sada taj uređaj za plaćanje karticom stavljaju na nezgodno mesto, tj. na mesto onog uređaja za prijavu vozača. videh u jednom autobusu danas
 
Poslednja izmena:
papirić znači termalni štampač. A onda u sred vožnje nema više papira.
Još gore ako budu namenski šablon papirići jer će toga uvek da bude nestašica.
A i sama činjenica da umesto 3 validatora imamo jedan... Do duše, nije ista namena i pretpostavlja se da će manje ljudi koristiti nego stare.
 
pa već sada taj uređaj za plaćanje karticom stavljaju na nezgodno mesto, tj. na mesto onog uređaja za prijavu vozača. videh u jednom autobusu danas
To je BusLogicov terminal za vozača isti kao i u Novom Sadu, Pančevu i Nišu, ne aparat za naplatu (sem ako ga i za to ne budu koristili)
što se tiče provere plaćanja karticom, za BusPlus se proveravalo tako što se ta kartica prisloni na uređaj kod kontrolora. slično će biti i sa ovim sistemom... valjda
Rečeno je da će taj aparat štampati papirnu kartu, tako da platna kartica neće biti sredstvo provere.
 
ne aparat za naplatu (sem ako ga i za to ne budu koristili)
ima nacrtan znak za kontaktno plaćanje karticom i gore izlazi papirić. rekao bih da služi za to. levo od tog uređaja je neki drugi sa ekranom, drugačiji od onog koji je bio deo BusPlusa

Rečeno je da će taj aparat štampati papirnu kartu, tako da platna kartica neće biti sredstvo provere.
odgovarao sam na ono što je napisao @Nikolape, totalno smetnuvši sa uma da taj uređaj štampa karte
 
ima nacrtan znak za kontaktno plaćanje karticom i gore izlazi papirić. rekao bih da služi za to. levo od tog uređaja je neki drugi sa ekranom, drugačiji od onog koji je bio deo BusPlusa

Ako ih imaju dva onda moguće, ja sam kod vozača viđao samo ovaj sa ekranomkoji je i deo standardne BusLogic opreme kao terminal za vozača, evo i slika :D


ram-kridl-napajanjesunmiv2pro-1.png
 
koliko vidim, taj uređaj je za kupovinu karte :) bira se zona i piše cena

cenovnik BusLogic-a za ovu godinu. tranparentno 👍
 
Poslednja izmena:
To je vozačeva konzola, ova sa slike je Novosadski primerak gde vozači prodaju karte putnicima pa mora da ima i tu opciju, kao što su to nekad imale i BusPlus konzole.
 
Vrh Dno