Šta je novo?

Cyberpunk 2077

Ma i W3 je plitak sa gejmplej strane ali to se manje primeti jer na drugim frontovima igra briljira. CP2077 je mediokritetan u toliko aspekata.
Meni lično najviše smeta što su prosto morali da uzmu Kijanu Rivsa koji je očajan glumac, a još lošiji voice actor. Johnny Silverhand je jedan od najmanje zanimljivih likova u istoriji gejminga.
 
Meni lično najviše smeta što su prosto morali da uzmu Kijanu Rivsa koji je očajan glumac, a još lošiji voice actor. Johnny Silverhand je jedan od najmanje zanimljivih likova u istoriji gejminga.
Novac. Hype koji je došao sa njim nije do sada vidjen. Negde sam čitao da je kad su saznali da je on prihvatio ulogu, cela priča promenjena kako bi se uklopila sa njegovim likom.
 
Meni je isto srebrni skorz kul, mada sam klasična ložana za takve stvari pa to ima smisla.
 
Dobar je Kijanu i ta prica oko njega, samo sto to nije za open world igru vec za neku linearnu, narativnu pucacinu. Toliko taj svijet ima potencijala ali oni nisu uspjeli da to na pravi nacin iskoriste, kao da su promasili poentu cijele price i fokusirali se na neke cudne, nebitne i klise stvari. Serija je dokaz da to moze mnogo bolje.
Ja se i dalje nadam da ce sa ekspanziom da poprave mnoge stvari sto se tice gameplaya, ubacice policiju i jurnjave kroz grad kolima to jsigruno, ali ako ostane ista "fizika" automobila onda to nece biti bas dobro iskustvo. Da li ce otvoriti pojedine zgrade po gradu da mozmo ulaziti u njih, to ne znam ali bi bilo bas dobro - poosto sada sve djeluje kao jedna bezlicna scenograija sa kojom nemas nikakvu interakciju. Prosto mi je zao kada vidm one mega buildings koji ne sluze nicemu, a samo u njima moze da se odradi vise chain kvetova - zamislite kvest kao neki mini omaz Jude Dredd filmu.

Moraju taj grad da ucine zivljim i uvjerljivijim, jer to je jedan od najvecim problema - sta god igrac da radi nikakvog uticaja nema. Ne postoji progresije koja bi ucinila da se grad postepeno otkljucava ili mijenja u skladu sa napredovanjem glavnog lika. Recimo da se do nekih kvestova samo moze doci ako je karakter modiikovao neke sposobnosti, da li je to hakovanje, skok, dash, slow mo, dijalog sistem ili konverzacija, intelignecija za neke puzle. Sve to kao postoji, ali nikakvog uticaja nema na okruzenje i pricu, jer ti ako imas double jump ti na tu neku lokaciju koja je vezana za bilo koji kvest mozes doci i standardnim putem, to vazi i za sve ostale upgrade. I da ne ulozis ni jedan skill poen mozes skoro sve kvestove da "pokrenes" i lokacije da obidjes.
Bas bi taj Nightcity trebao da bude kao neki glavni lik, kao glavni karakter u igri, ali ne - to je prosto jedno genericno mjesto sa jako ogranicenim interakcijama. Takodje smatram da je povrsinski jako mali grad, a upravo ta nemogucnost da ulazimo u skoro svaku zgradu cini da djeluje jos manji.
 
Poslednja izmena:
Dobar je Kijanu i ta prica oko njega, samo sto to nije za open world igru vec za neku linearnu, narativnu pucacinu. Toliko taj svijet ima potencijala ali oni nisu uspjeli da to na pravi nacin iskoriste, kao da su promasili poentu cijele price i fokusirali se na neke cudne, nebitne i klise stvari. Serija je dokaz da to moze mnogo bolje.
Ja se i dalje nadam da ce sa ekspanziom da poprave mnoge stvari sto se tice gameplaya, ubacice policiju i jurnjave kroz grad kolima to jsigruno, ali ako ostane ista "fizika" automobila onda to nece biti bas dobro iskustvo. Da li ce otvoriti pojedine zgrade po gradu da mozmo ulaziti u njih, to ne znam ali bi bilo bas dobro - poosto sada sve djeluje kao jedna bezlicna scenograija sa kojom nemas nikakvu interakciju. Prosto mi je zao kada vidm one mega buildings koji ne sluze nicemu, a samo u njima moze da se odradi vise chain kvetova - zamislite kvest kao neki mini omaz Jude Dredd filmu.

Moraju taj grad da ucine zivljim i uvjerljivijim, jer to je jedan od najvecim problema - sta god igrac da radi nikakvog uticaja nema. Ne postoji progresije koja bi ucinila da se grad postepeno otkljucava ili mijenja u skladu sa napredovanjem glavnog lika. Recimo da se do nekih kvestova samo moze doci ako je karakter modiikovao neke sposobnosti, da li je to hakovanje, skok, dash, slow mo, dijalog sistem ili konverzacija, intelignecija za neke puzle. Sve to kao postoji, ali nikakvog uticaja nema na okruzenje i pricu, jer ti ako imas double jump ti na tu neku lokaciju koja je vezana za bilo koji kvest mozes doci i standardnim putem, to vazi i za sve ostale upgrade. I da ne ulozis ni jedan skill poen mozes skoro sve kvestove da "pokrenes" i lokacije da obidjes.
Bas bi taj Nightcity trebao da bude kao neki glavni lik, kao glavni karakter u igri, ali ne - to je prosto jedno genericno mjesto sa jako ogranicenim interakcijama. Takodje smatram da je povrsinski jako mali grad, a upravo ta nemogucnost da ulazimo u skoro svaku zgradu cini da djeluje jos manji.
Sve si u pravu, veći deo toga je trebalo da bude u orginalnoj igri a nije, pa je trebalo da bude u CP online, koji bejaše najavljen, gde bi dodatnu živost svetu dali i igrači živi ljudi.
Nažalost od toga, izgleda, ništa.

Pisao sam i ranije, po meni, kakva god da je, sa svim manama, ova igra je za mene svojevremeno bila igra godine, i to onakva u svom sirovom izdanju odmah po izlasku, jer je to igra koja me je posle dugo vremena uvukla u svoj svet (koji objektivno ima puno mana i svakako nije savršen) gde sam potrošio desetine i desetine sati dok trepneš.
Igraću je svakako bar još jednom kad izađe DLC i namunjenu nekim modovima koji ne menjaju mnogo osnovni svet a doprinose realističnosti i unapređuju određene segmente igre.
 
Da fizika automobila je na nivou lego igara i jedan od najgorih aspekata igre
 
Da fizika automobila je na nivou lego igara i jedan od najgorih aspekata igre
Zbog toga Yiaba all the way...
Cyberpunk-2077-Yaiba-Kusanagi-CT-3X.jpg


I motori imaju onaj osećaj klizanja i nerealno smanjenje interakcije sa podlogom, ali su 100% upravljiviji i zabavniji u odnosu na vožnju vozila...

A sad ima i brdo modova koji omogućuju gotovo sve, od realinije vožnje, kustomizacije vozila, do realnije šteta...

Npr.
 
Ja sam celu igru prošao s motorom, kola su presmešna za kontrolu.

Inače, kome se igra dobra cyberpunk igra, bacite pogled na Citizen Sleeper. Ja završih glavnu priču, ostali mi DLC-jevi koji su bili besplatan apdejt, poslednji izašao pre nedelju dana. Može se naći na Game pass-u takođe :)
Definitivno najbolja cyberpunk igra koju sam skoro igrao. Mehanički i vizuelno je vrlo jednostavna ali priča je sjajna, atmosfera gusta ko kondenzovano mleko. I ne treba mnogo da se pređe, 6-7 sati. Podseća i malo na Disco Elysium.
 
Skidam opet da je obrnem sad ko covek, da se ne mucim na 30fps. Prvi put sam je samo proleteo
 
Sta znam, u nekim scenam mi djeluje bas dobro ali opet u nekim drugim totalno nerealno. Kada kazem nerealno najvise mislim na taj neki bloom koji se javlja na tim povrsinama koje su obasjane suncem, svi detalji se izgube u tom glowu ili bloomu. To u realnosti nema sanse da se se desava. Takodje i neonsko osvetljenje, opt prejak bloom i glow, bukvalno sija istim intezitetom kao i sunceva svjetlost, sto je nerealno.
1681160951935.png
U sred bijela dana ovako da neonsko osvetljenje prsti, nema sanse. Ilii su meni napucani brightnes i kontrast na monitoru. :)

1681161090742.png
Ovo je ovdje dobar primjer toga. Nemoguce je da ovko nesto bude obasjano pa da emituje toliku kolicinu odsjaja da sve zagusi i da se nista od svetlosti ne vidi a da ne gledas direktno u sunce.
 
Bloom, blur, denoiser, noise i ostale stvari se koriste za sakrivanje nepravilnosti ili stvaranja opsteg dojma, atmosfere. U nekim igrama kao sto je TLOU ukljucim noise. Taj blum nema veze sa RT vec se pali da li naknadno u opcijama ili je zbog nekog glupog razloga zakljucan uz RT.

Bloom je efekat kamere a ne grafike, materijala, modela, svjetla itd. Bloom je post-processing opcija.
 
Tako je, post-process je u pitanju, i kao sto kazes, zakljucan je tj. ne moze u opcijama da se smanji intezitet.

Pisao sam i ranije, po meni, kakva god da je, sa svim manama, ova igra je za mene svojevremeno bila igra godine, i to onakva u svom sirovom izdanju odmah po izlasku, jer je to igra koja me je posle dugo vremena uvukla u svoj svet (koji objektivno ima puno mana i svakako nije savršen) gde sam potrošio desetine i desetine sati dok trepneš.
Igraću je svakako bar još jednom kad izađe DLC i namunjenu nekim modovima koji ne menjaju mnogo osnovni svet a doprinose realističnosti i unapređuju određene segmente igre.
Ma da, pa i ja sam je bas izgurstirao. Uzivao sam dosta u njoj, narocito u dizajnu grada i muzici (pojedine radio stanice kidaju), isto tako i u kombatu koji je odlican, hakovanje isto je prilicno cool... Sve u svemu dobro iskustvo. :)

Ono sto jos mogu da kazem jeste da igra ima jako dobre momente i jako lose momente, ali je tu fora sto se ti skokovi javljaju u kratkom vremenskom periodu. Na primjer, nakon nekog "vau" momenta odmah za njim ide i neki "placeholder" momenat. Neke od najupecatljivij scena koje su mi kvarile imerziju jesu chase sekvence - kao treba da se docara ta brzina voznje, frka i ludnica, muzika pici tehno neki, pokusava da nabije adrenalin, a sva vozila se krecu brzinom od 40Km/h u vrh glave. Jako lose iskustvo, da ne kazem ****** svaka ta sekvenca u kojoj su ukljuceni automobili. Jednostavno engine je toliko neoptimizovan ili je prosto los, da nije u stanju brzo da ucitava stvari ako se kamera krece velikom brzinom. Generalno sve sto se vrti oko voznje i automobila je na jako niskom nivou, da ne nabrajam sad sve od Ai, fizike, destrukcije vozila, brzina kojom se krecu (svi automobili se krecu istom brzinom kroz grad, ne postoji neka scena gde ce neko da te pretekne i slicno), pa onda i detalj da niko ne vozi motor u gradu osim nas, igraca.

Ako im za neko pristojnije sredjivanje tih stvari treba 3-4 meseca, neka ga odloze taman toliko, pa da na kraju dobijemo zaista igru kakvu smo svi prizeljkivali. Moraju sa ovom ekspanzijom da naprave ozbiljo dobru stvar, pa da to bude i neka super najava za potencijalni nastavak.
 
Poslednja izmena:

r0nIn

Ja mislim, problemi koje mi vidimo su rješenja koje CDPR vidi. Nekoliko sam puta mislio da je bug nesto sto oni kazu da su namjerno odradili.

Policija ne koristi vozila jer su nesposobni. Vec zato sto oni to ne zele.

Motor niko ne vozi (ne znam da li su ubacili u zadnjim verzijama) osim tebe. Sumnjam da su nesposobni.

Kada okrenes ledja, automobvili nestaju i pojavljuju se iz zraka deset metara od tebe. Jer su tako dizajnirali igru.

LOD automobila i ostalih stvari koje se krecu se loada sa najnizim detaljima, kao da auto ima 6 poligona. Pa se postepeno ucitava high rez.

Kako spominjes chase sekvence, nisu nesposobni vec su namjenski tako skriptovali. Mozda da se drze price.

Kada smo kod automobila, meni zaista fizika nije problem. Ali ako si u misiji i sjedis u automobilu, to auto je flying carpet a ne automomobil na tockovima. Fizika ne postoji. Samo teleportacija preko ceste. Mogu znaci dizajnirat ifiziku ali ne zele da je ubace u misiju.

Sve nabrojano meni kvari imerziju ali nisu to problemi koje treba fixati. To je njihovo vidjenje igre. Na zalost. Velik potencijal sa dobrim materijalom je ostao neiskoristen jer oni zive ispod kamena.
 
 
Sa 90-100 FPS na 60-70 sa DLSS Quality i FG uključenim.
Ponekad se više primeti razlika ponekad manje, nije sad toliko astronomski kao sa RT na Psycho.
 
4090 sa dlss FG, jedva 70 fps. E moja optimizacijo.
 
Ovaj PT je meni jedno veliko MEH, po meni bolje da su se fokusirali da unaprijede teksture, modele, fiziku i ostalo sto je MNOGO lakse za primjetiti. Evo par slika RT vs PT pa sami probajte doci do toga koji je koji..

Da li ovo po vama zaista vrijedi tih 50%+ udaraca u performansama?
 

Prilozi

  • 20230411214550_1.jpg
    20230411214550_1.jpg
    244.5 KB · Pregleda: 56
  • 20230411214607_1.jpg
    20230411214607_1.jpg
    243.8 KB · Pregleda: 44
  • 20230411214630_1.jpg
    20230411214630_1.jpg
    234.4 KB · Pregleda: 44
  • 20230411214644_1.jpg
    20230411214644_1.jpg
    236.9 KB · Pregleda: 44
  • 20230411214730_1.jpg
    20230411214730_1.jpg
    193.9 KB · Pregleda: 43
  • 20230411214743_1.jpg
    20230411214743_1.jpg
    196 KB · Pregleda: 38
  • 20230411214756_1.jpg
    20230411214756_1.jpg
    208.3 KB · Pregleda: 37
  • 20230411214807_1.jpg
    20230411214807_1.jpg
    209.4 KB · Pregleda: 38
  • 20230411215015_1.jpg
    20230411215015_1.jpg
    202.1 KB · Pregleda: 40
  • 20230411215026_1.jpg
    20230411215026_1.jpg
    203.9 KB · Pregleda: 57
Ovaj PT je meni jedno veliko MEH, po meni bolje da su se fokusirali da unaprijede teksture, modele, fiziku i ostalo sto je MNOGO lakse za primjetiti. Evo par slika RT vs PT pa sami probajte doci do toga koji je koji..

Da li ovo po vama zaista vrijedi tih 50%+ udaraca u performansama?
hqdefault.jpg
 
Ovo je enVidija optimizovala taman za RTX 5090Ti. Možda i za 6000 seriju.
 
3840x1600 (što je 25% manje pixela nego full 4K).

Negde se vidi da ima više senki, da nema prenaglašenih refeksija ili neki glow od izvora svetlosti koji se ne vidi.
Ali baš je meh, realno veća je razlika RT Psycho vs klasične senke nego ovo.

I plus sam primetio da moram DLSS sharpening da navučem inače sam ga držao na minimum 0.05 postala mi slika mutnija pa sam digao na 0.25.
 
Skinuo juce igru ponovo i stvarno neverovatno izgleda kada se upali overdrive. Ubedljivo najlepsa igra do sada.
Moze i na 4070ti da se igra u nizoj rezoluciji i uz FG. Ovo su cifre koje sam imao (testirao na trgu uz dosta npc-eva):
4k max dlaa: oko 7-8 fps.
Balanced: 22-25, uz fg 45-50.
Performance: 27-30, uz fg 50/55.
1440p dlaa: oko 20, uz fg 30-35.
Quality: 36-40, uz fg 75-80.
Balanced: 45-50, uz fg 80-85.


Pisao sam i ranije, po meni, kakva god da je, sa svim manama, ova igra je za mene svojevremeno bila igra godine, i to onakva u svom sirovom izdanju odmah po izlasku, jer je to igra koja me je posle dugo vremena uvukla u svoj svet (koji objektivno ima puno mana i svakako nije savršen) gde sam potrošio desetine i desetine sati dok trepneš.
Nista ne bih dodao.
 
"bolje da su se fokusirali da unaprijede teksture, modele, fiziku i ostalo sto je MNOGO lakse za primjetiti" Nece ti Nvidia to raditi. To je do developera. Ovi su samo odabrali 2077 kao tech demo.

Nekada je za to sluzio Crysis.
 
Sad sam je instalirao da probam i razlika je ogromna. Nešto kod vas ne stima. Koliko sam skontam izbacili su sva fake svjetla. Zato izgleda tamnije. Dosta vise objekata sada dobiaj sjenu. Sve je korektno osvjetljeno. Izgleda jako dobro. By the way sa RT psycho 30FPS; PATH 5FPS lol.

image.png


Sad je WB savrsen:

image.png


image.png
 

Prilozi

  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-28-07-101.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-28-07-101.jpg
    231 KB · Pregleda: 25
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-28-30-097.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-28-30-097.jpg
    233.2 KB · Pregleda: 23
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-30-02-332.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-30-02-332.jpg
    263.5 KB · Pregleda: 21
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-30-31-219.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-30-31-219.jpg
    250.9 KB · Pregleda: 21
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-31-20-404.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-31-20-404.jpg
    280.4 KB · Pregleda: 19
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-31-51-659.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-31-51-659.jpg
    222.5 KB · Pregleda: 20
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-34-21-358.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-34-21-358.jpg
    280.7 KB · Pregleda: 22
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-34-52-958.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-34-52-958.jpg
    232.5 KB · Pregleda: 22
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-36-01-201.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-36-01-201.jpg
    373.6 KB · Pregleda: 21
  • Cyberpunk2077 2023-04-12 17-36-25-124.jpg
    Cyberpunk2077 2023-04-12 17-36-25-124.jpg
    350.7 KB · Pregleda: 24
Vrh Dno