Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja bih ti preporučio jedan mejl, veoma lepo rešavaju slučajeve kao tvoj, samo što moraš da sačekaš oko 30 dana što je znatno kraće od sudskog rešavanja koje u proseku traje od 6 meseci do 2 godine. Sve što si napisao nama napisaćeš i njima.
[email protected]
Kao preporuka, napisaćeš još 1 mejl kompaniji od koje si poručio gde ćeš u naslovu mejla i u početku teksta napisati "reklamacija" i tu ćeš ispisati sve detaljno.

Javi nam ishod. Srećno.
Nema sta da skrivam, kao sto vidis nasao si. Kucanjem u pretragu te recenice dobijas to sto si nasao.

Necu da podelim dokaze i propuste koje imam za sud, prosto. Hronologiju i njihov nacin na koji varaju kupce i metode jajarenja sam podelio.
Ime nisam hteo ja da iznesem, ali ti si umesto mene. Nemam problem sa tim. Poz.
 
Ja bih ti preporučio jedan mejl, veoma lepo rešavaju slučajeve kao tvoj, samo što moraš da sačekaš oko 30 dana što je znatno kraće od sudskog rešavanja koje u proseku traje od 6 meseci do 2 godine. Sve što si napisao nama napisaćeš i njima.
[email protected]
Kao preporuka, napisaćeš još 1 mejl kompaniji od koje si poručio gde ćeš u naslovu mejla i u početku teksta napisati "reklamacija" i tu ćeš ispisati sve detaljno.

Javi nam ishod. Srećno.
Lepo rešavaju reklamacije samo kod manjih trgovaca bez političke zaleđine.
 
Ne bih da uzlazim u sferu politike ali recimo da su meni rešili kod velikih trgovaca kod jednog mobilnog operatera i kod jednog domaćeg internet provajdera. Sada sam uputio zahtev za e commerce poznatog biznismena. Ne znam zašto ne bi rešili slučaj gde mi biznismenov sajt od 18.1.2023. ne vraća novac za vraćenu porudžbinu?

Ako znaš bolji i brži način podeli sa nama.
 
Ja sam imao slučaj gde sam od Gigatrona dobio oštećen i vec korišćen uređaj. Inspektor ladno kaže da ima prijatelja u Gigatronu koji mu je proverio citavu situaciju i da nije do njih. Inače prošli su svi rokovi za rešavanje reklamacija bez ikakvog odgovara. Sve je kao moja krivica jer sam primio paket koji je ostecen (paket inače nije bio ostecen vec samo uređaj).
Posle natezanja kurirska služba je nadoknadila stetu, a ja sam morao da povučem žalbu protiv Gigatrona.
 
Posle debakla sa sajtom ne bih se ja kockao ni sa Gigatronom :ROFLMAO:
 
Jedno pitanje naruceno online napajanje Asus rog strix 750w u domacoj prodaji stiglo je uz fiskalni racun bez garantnog lista odmah sam zvao maloprodaju i rekli su da garantni list nije potreban da garancija vazi 10 god oni imaju u sistemu kad je kupljeno.
Ako stvarno treba garantni list posle 2 god iskoristio bih pravo da vratim proizvod u roku od 14 dana i kupio na drugom mestu.

Da li je potreban garantni list uz fiskalni racun ili ne ?
 
Jedno pitanje naruceno online napajanje Asus rog strix 750w u domacoj prodaji stiglo je uz fiskalni racun bez garantnog lista odmah sam zvao maloprodaju i rekli su da garantni list nije potreban da garancija vazi 10 god oni imaju u sistemu kad je kupljeno.
Ako stvarno treba garantni list posle 2 god iskoristio bih pravo da vratim proizvod u roku od 14 dana i kupio na drugom mestu.

Da li je potreban garantni list uz fiskalni racun ili ne ?
mislim da je u ovom slucaju najbolje da proveris sa uvoznikom za asus da li po serijskom broju prihvataju eventualnu reklamaciju posle 2 godine, jer onda ti zaista nije potrebna garancija.
 
Ja bih ipak insistirao na pisanoj i overenoj garanciji, to usmeno i preko serijskog broja ne znači ništa ako dođe do suda ili nečeg ozboljnog.
 
Jedno pitanje naruceno online napajanje Asus rog strix 750w u domacoj prodaji stiglo je uz fiskalni racun bez garantnog lista odmah sam zvao maloprodaju i rekli su da garantni list nije potreban da garancija vazi 10 god oni imaju u sistemu kad je kupljeno.
Ako stvarno treba garantni list posle 2 god iskoristio bih pravo da vratim proizvod u roku od 14 dana i kupio na drugom mestu.

Da li je potreban garantni list uz fiskalni racun ili ne ?
Obavezno trazi popunjen i pecatiran garantni list da sutra ne bi imao probleme.
 
Kako to bude posle... "taj kolega koji vam je rekao da ne treba garatni list vise ne radi....nazalost trebali ste da trazite"
Trazi im da ti posalju overen a sistem zna da "padne".
 
U poslednje 4 poruke, 4 kažu da se traži OVEREN garantni list. Nijedno pravno lice nema obavezu da poseduje pečat.
Ostao je jedan veoma mali segment obaveza prema MUP gde ne prihvataju da pravno lice ne poseduje pečat i jednostavno je isti neophodan, sve ostalo se može završiti bez istog.

Od ovog foruma bih očekivao da se garancija traži kroz e-mail poruku potpisanu elektronskim sertifikatom, a ne pečat 😁
 
Pre par sati su mi stigle 2 porudžbine od koje je jdana sa 3 godišnjom garancijom i ima pečatiranu pisanu garanciju-
 
U poslednje 4 poruke, 4 kažu da se traži OVEREN garantni list. Nijedno pravno lice nema obavezu da poseduje pečat.
Ostao je jedan veoma mali segment obaveza prema MUP gde ne prihvataju da pravno lice ne poseduje pečat i jednostavno je isti neophodan, sve ostalo se može završiti bez istog.

Od ovog foruma bih očekivao da se garancija traži kroz e-mail poruku potpisanu elektronskim sertifikatom, a ne pečat 😁
Ja sam od državne institucije dobio zahtev da im LIČNO DOSTAVIM original sa pečatom, pošto elektronski potpisan dokument poslat mailom nije original.
I džaba objašnjavanje i ubeđivanje....pečat bato na sunce, i to mora plavi, kaže teta, druga boja se ne važi.
I nije u pitanju MUP ( iako ne vidim razlog da za njih važi neki poseban zakon).

A u zakonu piše već pitaj Boga koliko godina da pečat nije obavezan, samo potpis odgovornog lica na memorandumu firme.
 
Ako je usmeno tražila, našao bih način da to rešim, bez pečata. Naravno, uvek može da se ide i linijom manjeg otpora, udariš i zaboraviš.

Ovo za MUP što sam pomenuo je tako napisano u nekom pravilniku, koji je stariji od ukidanja obaveze posedovanja pečata, pa dok ne bude izmena Zakona i pratećeg pravilnika, oni se drže tog propisa.

Što se čuvanja računa tiče, sada bar to više nije problem. Svi računi ostaju na serveru poreske uprave.
 
Čekaj malo, pravilnik je usvojen pre zakona i oni priznaju taj matori pravilnik i ne šljive zakon?
Ili je donešen zakon, a onda (poseban specijalitet sa ovih prostora) podzakonskim aktima regulisan tako da su ih izuzeli?

Inače, teta je to naravno usmeno rekla, na pisanu formu se prave blesavi.
 
Da se nadovezem na moj post o garantnom listi na sajtu prodavca gde sam kupio napajanje stoji :

Saobraznost

Zakonom o zaštiti potrošaca prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe koja se pojavi u roku od 24 meseca od kupovine robe.
Za robu ciji je period saobraznosti duži od 24 meseca, prodavac je dužan da izda garantni list dobavljaca.

Prodavci znaci izbegavaju zakon ako prodje prodje i posle 2 godine cao garancija.
 
Čekaj malo, pravilnik je usvojen pre zakona i oni priznaju taj matori pravilnik i ne šljive zakon?
Ili je donešen zakon, a onda (poseban specijalitet sa ovih prostora) podzakonskim aktima regulisan tako da su ih izuzeli?

Inače, teta je to naravno usmeno rekla, na pisanu formu se prave blesavi.

Potpuno je nevažno za ovu temu. Odnosi se na promet i registraciju oružja, pa nam je posedovanje/udaranje pečata zanemarljiv korak u odnosu na ostatak komplikacija. Borimo se da rešimo neke važnije stvari (diskreciono pravo službenika da ti odbije nabavku bez obrazloženja i slične besmislice), pa nam pečatiranje dodje da ih održavamo zadovoljnim dok ne rešimo pomenuto.
 
Koliko je pravno obavezujuće vansudsko poravnanje? Recimo ja kao potrošač kom se ne oglašavaju na zahtev za reklamaciju pokrenem proces pred tamo nekim telom (ima spisak negde na netu) i šta se dešava dalje? Pretpostavljam da oni dobiju neki poziv za nešto što liči na ročište, i recimo se ne pojave, kao što sumnjam da neće. Ili recimo pristanu na tom poravnanju ali nastave da ignorišu, isto me ne bi iznenadilo. Sledeći potez sudska tuzba?
 
U sporu sam sa jednim lancem prodaje sportske opreme, iz jednog od savetovališta mi je predočeno sledeće:
Ukoliko trgovac ostane pri svom stavu, sledeća opcija je vansudsko rešavanje potrošačkog spora o kojem je prodavac svakako dužan da Vas obavesti i da u istom učestvuje ako se za to odlučite.

Ova opcija je za potrošače besplatna, a u nastavku Vam prosleđujemo i link sa potrebnim informacijama.

https://vansudsko.mtt.gov.rs/

Kao krajnja opcija ostaje sud.
 
Kod raskida ugovora na daljinu koji je vremenski rok da vrate novac na racun ? Poslao sam robu odobren mi je povracaj trazen ziroracun i tu stoji sve.
 
Обавезе трговца у случају одустанка од уговора

Члан 33.​

Трговац је дужан да без одлагања изврши повраћај уплата које је примио од потрошача, укључујући и трошкове испоруке, а најкасније у року од 14 дана од дана када је примио образац за одустанак.

...

Трговац може да одложи повраћај средстава док не добије робу која се враћа, или док потрошач не достави доказ да је послао робу трговцу у зависности од тога шта наступа прво, осим у случају када је трговац понудио да сам преузме робу.
Iz Zakona o zaštiti potrošača.
 
U mom slučaju kod ananasa skoro 2 meseca da vrate novac. Lepo je sve to na papiru u praksi je dosta drugačije.
 
E sad meni treba savet.

Uvod:
Patike (Adidas) koje nemaju popunjen đon, već "ištampan" / izliven u "X" mrežastom obliku i na to samo stavljen uložak. Posle 6 meseci uložak je propao kroz te "X zidove" u đonu i patike više ne mogu da se nose.
Na prvoj reklamaciji odgovor je bio da nisu korišćenje / održavane kako je naznačeno.
U prodavnici nisu hteli da prime ponovnu reklamaciju pa sam morao da angažujem društva za zaštitu potrošača i tržišnu inspekciju.

Radnja:
Tržišna me je obavestila da nikako ne može da utiče na odluku prodavca povodom moje reklamacije već da su nadležni samo ako se ne ispoštuje procedura.
Savetovano mi je da sa tim rešenjem odem u radnju i podnesem novu reklamaciju.
U međuvremenu su društva za zaštitu potrošača se potrudila da mi detaljno objasne zakonska prava i proceduru kako da ih ostvarim.
Tako sam posle prve odbijene reklamacije, direkciji lanca prodavnica poslao opomenu pred tužbu. Drugo je u međuvremenu obezbedilo "medijaciju" i omogućilo mi da podnesem ponovnu reklamaciju - dakle promenili su stav prodavca.

Epilog:
Danas dobijam pismo od pravnika zastupnika da je sve odrađeno po zakonu, da oni kao lanac prodaje ne odlučuju o tome da li će reklamacije biti uvažavane već za to konsultuju stručna lica a to su dve registrovane firme i da je sada roba na "veštačenju" kod te druge. (ne navodim imena)
Kako njihov pravnik ovo predstavlja - sve je odrađeno po zakonu i kako mi je dato do znanja da imaju pravnika zaduženog za ovakve stvari i da nije problem da se on odaziva na pozive bilo gde (vansudsko poravnjanje, sud) - šta ja kao pojedinac, potrošač da radim u ovakvoj situaciji?
Potencijalno sve može da se razvuče na sudu, da izgubim spor ako se dokaže da je moja tužba neosnovana ili ne dovoljno dobro formulisana i da platim sve te troškove.

Dajte neki savet, naročito ako imate slična iskustva.
 
Poslednja izmena:
Imaš samo opciju da ih tužiš i da uradiš veštačenje o svom trošku koje će da pokaže da roba nije saobrazna.
Postupak možeš da dobiješ a možeš i da izgubiš.
Prednost: ne plaćaš mislim sudsku taksu.
Možeš da pišeš i Efektivi, za savet (to bih ja uradio prvo)
 
Pokrenuta medijacija je obavezna za trgovca i besplatna je do vrednosti spora 500.000 rsd. Besplatna - ne plaćaš troškove "suda", ali, recimo, veštačenje plaćaš sam. Ako ishod medijacije ode u tvoju korist, možeš da tražiš nadokdnadu svih tih troškova, ali ako i tek kad dobiješ .
 
Kome se zaliti ako trgovac prekoraci 14 dana za vracanje novca posle odustajanja od ugovora na daljinu?
Vratio sam napajanje 14-og dobio potvrdu da ce se prihvata odustajanje i da posaljem ziroracun sto sam i uradio, nisam dobio odgovor da li je primljen moj mail ali imam prepisku svu na racunaru.
Posle toga sam danas uputio mejl da li su primili moj mejl sa ziroracunom i kada mogu da ocekujem povracaj i niko ne odgovara a danas je isteklo 14 dana.
Da li da cekam ili postoji negde da se zalim na nepostovanje procedure tj rokova ?

U pitanju je V*phouse i Asus rog strix 750 sa garancijom od 10 godina kako su rekli a salju samo fiskalni racun i verujete im na rec da imaju podatak kad je kupljeno pa oni salju servisu ako reklamirate.
 
“Majke mi” garancija…baš me zanima kako to ide “napolju”, pošto mnogi ovde sarkastično-patriotski pišu da na trulom zapadu “teče med i mleko”.
 
Nazad
Vrh Dno