Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Možda je pregorela?🤔
Kad sijalice gore znači da ima struje.🤣
 
Poslednja izmena:
Meni kad je crkao akumulator nije se ništa od signalizacije palilo, niti je slabije verglao. Sećam se pre na Ladi kada je bio loš aku teško pali, vergla dugo.
Svake godine u vreme kada sam kupio akumulator odem do servisa/prodavnice gde sam ga kupio, izmere punjenje, izmere kapacitet akumulatora.
 
Možda je prešao preko ukletog šahta?
Ukleti šaht se prepoznaje po tome što nikako ne može da se napravi tako da bude u istoj ravni sa kolovozom.😁😁😁
A takvi su u Srbiji većina.
 
Ja imam neki Eurorepar. 24 meseca garancije. Sa njim sam kupio kola. Ne znam kad je proizveden. Siguran sam da će da crkne kad mi najviše treba.
Nigde ne mogu cenu da nađem.
 
Dobar je Eurorepar, to je PSA rešenje za multi brend servise, a ujedno u PSA mreži se prodaju njihovi delovi ( filteri, brisači, akumulatori, ulje) klijentima koji imaju vozila starija od 3 godine, koja su van garancije, a kao alternativa često preskupim OEM delovima..
 
Ja se više ni u jednog proizvođača ne oslanjam 100%, jer je skoro sve slično sr.
Topla je ostala okej i možda fiamm.

Kod mene na kupeu se prozor sam spušta kada se vrata otvaraju, a vuče baš dosta struje, jer je i samo staklo teško. Zbog toga ga jednom u dve nedelje stavim na punjač i to je to.
 
Pametno. Ja sam skoro punio akumulator (Eurorepar nepoznatog datuma proizvodnje) i onda sam merio udarne struje. (Merač za par hiljada dinara kupljen na Aliexpresu.) Pokazuje da daje 58% od nazivne struje. Rombat Tunndra star dve godine je imao 92%, ali otišao je sa Twingom.
Ne znam dal ima svrhe da ga punim onim strujama za desulfatizaciju. Probaću. Možda ga malo dopravim.
Ako neće čekaću da crkne i kupujem Rombat.
 
Pa kako crkao ako je dobro palio?

Cirkus ovde napravismo ;)
Zapravo vrlo lako, vremenom se na bakarnim pločama stvara korozija pa zatim taj korodirani materijal kreće da se ljuspa i otpada, u jednom momentu ga se skupi dovoljno da napravi spoj između 2 ćelije i dobije se upravo ta slika, akumulator radio normalno i samo u sledećem trenutku neće ni da bekne. Moj fabrički Rombat na Dačiji je tako završio posle 8 godina rada. E sad zašto se to sada dešava a ranije nije verovatno ima veze sa dizajnom akumulatora, veličinom i dubinom ploča zbog većih startnih struja na istim dimenzijama akumulatora.
 
Nema bakra u akumulatorima. Samo olovo (u poslednje vreme legura olova i kalcijuma), olovo oksid i rastvor sumporne kiseline (oko 33%).😐
Zato se i zovu olovno kiselinski akumulatori.

Bakar se rastvara u sumpornoj kiselini.

Gradi bakar sulfat (plavi kamen).
 
Valjda ploče treba da budu zaliven sumpornom kiselinom, tako da ne može da dođe do nastanka bakar oksida. Zato su se nekad dopunjavali destilovanom vodom. Kad se akumulator puni dolazi do desulfatizacije i onda rastvor sumporne kiseline koji je ređi usled sulfatizacije, postaje gušći (raste mu koncentracija).
 
Otkud bakarni oksid u bateriji u kojoj nema bakra? Sve se odigrava između olova i sumporne kiseline na jednoj ploči i olovo oksida i sumporne kiseline na drugoj. Prilokom pražnjena SO4 se vezuje za ploče i zato pada koncentracija elektrolita. Prilikom punjenja opet nastaje H2SO4 i koncentracija raste.
 
Za*bao sam se, eto zašto ne valja da piše čovek sanjiv.
Mislio sam na olovo, ali nisam uspeo da napišem to što sam mislio.
Imate npr. suvo šaržirane akumulatore, u principu gustina H2SO4 i stanje olovnih ploča određuju stepen napunjenosti akumulatora.
@Neprofesionalac
Vidim da si iz LE, jesi li možda tehnolog po struci?
 
Ja sam iz sfere elektrike.😁
I telekomunikacija.
Inače u firmi koristimo olovne akumulatore.
 
Poslednja izmena:
Dobro stojiš sa hemijom akumulatora, pa sam posumnjao da si tehnolog😀
 
😁
Nekad smo imali akumulatorske ćelije u staklenim posudama. Lepo vidiš nivo elektrolita i količinu mulja. Izmeriš gustinu elektrolita i napon na ćeliji i utvrdiš da li je došla do kraja radnog veka. Trajale su po deset i više godina. Sad su zatvorenog tipa i ne traju duže od pet godina.
 
Poslednja izmena:
Kad se istroše vraćaju se u fabriku. Oni izvade stare ploče, naređaju nove, sipaju nov elektrolit i opet idu na poso.
 
Sad je vecina akumulatora bez odrzavanja (sealed), sa maseno mnogo manje olova nego nekad (koje je usput i reciklirano dobrim delom) ali sa vecim kapacitetima za istu zapreminu (vise tanjih ploca koje su krhkije). A automobili po dvesta elektricnih dzidzabidza u odnosu na nekad (i njihovim zahtevima ka bateriji)

Moze da se napravi opet da traje 10 god,ali umesto 74Ah da bude 55Ah u istoj velicini i moras da dolivas vodu cesto. A i onda je pitanje matematike ukupne energije, da li vise puta po manje energije ili manje puta po vise energije, vrlo lako dodjes na malu razliku uz veliko dodatno manuelno "drndanje". Tradeoff kao i svuda.
 
Poslednja izmena:
Ja sam pričao o stacionarnim akumulatorima. Kod njih su debele ploče. Oni nemaju velike udarne struje ali zato trpe veliki broj ciklusa pražnjenja i punjenja. Starterski akumulatori imaju tanje ploče ali veću ukupnu površinu. To im omogućava da daju velike struje prikikom paljenja ali zato ne trpe duboka pražnjenja.
 
Eto šta uradi blaga zima - niko više ne pominje akumulatore.
Propašće Black Horse. Ubuđaće im se olovo u magacinu. 😁😁😁😁😁😁
 
Do prvog jutarnjeg mraza.. Zove me žena prekjuče, kaže zašto auto neće da upali, nešto cakće i pale se brisači. 😂

Jedan amburator za gospođu, za šankom.
 
Svelo se na to da treba kupiti najjeftiniji akumulator sa najdužom garancijom. I u svakom slučaju obavezno ih dopunjavati 3-4 puta godišnje kako bi poživeli preko garantnog roka.
Sve češće ljudi voze kratke relacije, pa akumulator često ni ne stigne da se dopuni, što opet utiče na životni vek.
Ove informacije o strukturi akumulatora, zašto deblje ploče, tanje ploče, površina olova, količina udarne struje su mi baš dobro došle :)
 
Razlika između akumulatora za duboka pražnjenja i startnih akumulatora:
LEOCH 55Ah (duboko pražnjenje) - 17,7kg,
TOPLA 55Ah (startni) - 14kg.
Isti kapacitet a različite težine.

Mala ispravka - kaže se starterski a ne startni.😁
 
Monbat je sasvim OK.
Yuasa akumulatori su vredni pomena pomena ali je cena malo viša.
 
Nazad
Vrh Dno