Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Citat: ''A taj koji sam hteo da dopunim bio je skoro prazan svetlo u kabini bilo zaboravljeno pa sam malo vozio i hteo da dopunim i punjac ODBIJA da puni, i ne nije pun. i ne nije prazan.'' Kraj citata
Ako već ne poznaješ tematiku i ne umeš da predstaviš problem koji te muči, ne moraš biti ni toliko nadobudan ... Lepo reče čovek u poruci iznad: ''Neće da pune ako je akumulator neispravan ili ako je napunjen'' Pošto si ga iscedio zaboravljenim svetlom na ispod 11volti, onda jerovatno neispravan. Taj akumulator, ne punjač ... I obavezno proveri taj mod od 6 ... ;)
 
Preporuka za dečka iz zemuna koji ima servis akumulatora. Za pola para u odnosu na novi dobijate jači, kvaltetniji akumulator. Često vozim po gradu i po njegovoj preporuci sam uzeo za start/stop sistem.
Da li još radi polovni akumulator?
 
Rombat Tundra, desno ćoše iznad kleme, upisano laserom sive boje, zar ti ne piše u garantom listu?
Sa leva na desno: god, mes, dan.
juče sam kupio rombat tundra i ni meni nisu upisali datum proizvodnje. Kod koje kleme je upisan datum proizvodnje, + ili -, ne mogu ga naći?
Jedino što sam našao na prednjoj uspravnoj stranici ispod + kleme utisnuto 12915-B537
 
koji jeftin akumulator od 55Ah uzeti i gde naruciti? ovi mustang se nisu bas pokazali pouzdani
 
Koji automobil je u pitanju i da li se vozi svaki dan? Mustang (i slični niskobudžetni) mogu da budu ok za starija vozila, i to ako nisu dugo stajali u prodavnici i ako je serija dobra.
Inače, ako Mustang tog kapaciteta košta 6000-6500 din, za klasu ili dve kvalitetniji akumulatori su skuplji samo za 2-3 hiljade din. (Vesna, Topla ili još bolji Yuasa, Exide da ne navodim jer su još skuplji ali vrh ponude). Takvi akumulatori uglavnom bez ikakvih problema traju po 4-5 pa i 6-7 godina, što znači da su skuplji samo za po 500 din. godišnje u odnosu na Mustang i slične. A gde naručiti.. pa najbolje je ako poznaješ nekoga ko se bavi prodajom, a generalno je najbolje kupovati tamo gde je veliki promet, da bi se izbegli primerci koji su dugo stajali (neretko nepravilno) skladišteni. Ako vidiš neki model na velikom sniženju, npr. sa 8500 din. na 6000 din. to onda može da znači da je ili vraćen ili iz nekog razloga predugo stajao u magacinu. Mada nema pravila.
 
Poslednja izmena:
Ja imam na autu vec 2.5 godine Yuasa koji kao vazi za neki bolji brend,ali valjda ce da izgura garantni rok od 3 godine.......u zadnjih pola godine dopunjavam ga bar jednom mesecno smart punjacem,i kada ga stavim na puinjenje,vidim da je solidno prazan 20-40%....

Doduse,auto se ne vozi svaki dan nego 2-3 puta nedeljno......nekada i jednom nedeljno pa je mozda to uticalo na akumulator
 
I ja imam Yuasa, odlično se pokazao za ove ~4 godine. Tako da ću ponovo kupiti isti, kada dođe vreme za zamenu. Ili Exide, Energizer, ako ne budu imali Yuasa na stanju.
 
Meni pre 20-tak dana crkao nissanov originalni akumulator (nije prva ugradnja) posle 12 godina rada. Nemam pojma ko ga proizvodi (nagađam Panasonic ili Johnson Controls) ali muški je izdržao.
 
Ja imam na autu vec 2.5 godine Yuasa koji kao vazi za neki bolji brend,ali valjda ce da izgura garantni rok od 3 godine.......u zadnjih pola godine dopunjavam ga bar jednom mesecno smart punjacem,i kada ga stavim na puinjenje,vidim da je solidno prazan 20-40%....

Doduse,auto se ne vozi svaki dan nego 2-3 puta nedeljno......nekada i jednom nedeljno pa je mozda to uticalo na akumulator
Ne bi trebalo da utice toliko taj stil voznje na akumulator. Meni se desi samo vikendom da vozim drugi auto, a nekad ni 10 dana. Kupio sam auto pre 3 godine i imao je sumnjiv akumulator, neka ne tako zvucna marka, ne secam se ni branda, i zimi je posle 15 dana palio. 2x sam ispraznio skroz jer sam ostavio svetlo. Dopunio i evo pali svaki put nakon nedelju dana stajanja. Vozim na kracim relacijama. Izgleda da zavisi dosta od samog primerka. Meni je cudno da mi izdrzao 3 godine vec mator akumulator.
 
Ja imam Rombat Tundra. Cena nije bila visoka pa sam ga zato izabrao. Zadovoljan sam. Zimus sam zaboravio svetla i skroz ga ispraznio. Ponovo sam ga napunio i sve je OK.
 
Stil voznje itekako utice na akumulator, ali pri tome se ne misli na nacin voznje i koliko retko vozite vec koliko puta upalite i ugasite auto u toku jednog dana.

Mnogo startovanja pre potrosi akumulator, inace meni je mustang sasvim lepo sluzio i sledeci me prodavac ubedio da kupim vartu umesto mustanga.

Mustang bese ima dve godine garancije a trajao mi je 3 godine, varta koju sam platio 30% skuplje ima 3 godine garancije

tako da kad sracunas matematicki oni skoro isto kostaju, ako varta ne bude trajala duze od 4 godine.

Ako bude trajala duze od 4 godine varta ce biti jeftinija, samo se bojim da cu do tada prodati auto.
 
Takođe sam uzeo rombat tundra, 40 meseci garancije,magic eye, povoljna cena 30%-40% jeftiniji od top modela, varte, exide itd.
Zanimljivo da me je prodavac slagao da aku star par meseci i uvalio aku star 1godinu, a posle se izvinio uz aku star 20 dana.
Tako da prilikom kupovine obavezno proveravajte datum proizvodnje, da ne kupujete aku na pola životnog veka.
 
Poslednja izmena:
Nema sanse to da vidis jer su datumi kodirani, treba ti sat vremena da desifrujes
 
Pošto se slabo razumem u kola, aj da pitam ovde:
Oslabio akumulator na Opel Astri J sa Start/Stop sistemom, u njemu je inače izgleda fabrički GM VRLA-AGM 80Ah akumulator, jel sad prilikom zamene treba tražiti isključivo VRLA-AGM tip? Pretpostavljam da obični akumulatori ne bi vršili posao?
 
@Markic
Dobro pretpostavljaš. Obavezno uzmi akumulator za start/stop. Najbolje neki AGM, odnesi stari i priznaće ti ga 2000 din, tako da računaj da doplatiš oko 100-tinak eura, a već za doplatu od nekih 120-130 eura možeš uzeti neku Vartu ili Exide i Bog da te vidi.
Ne treba se zezati sa običnim akumulatorom, ima tu elektronike koja kod nekih modela automobila može da pravi probleme. Uostalom, ako uzmeš neki kršten, trajaće ti bar 5 godina, tako da cena tu ne igra ulogu.
 
@Markic
Dobro pretpostavljaš. Obavezno uzmi akumulator za start/stop. Najbolje neki AGM, odnesi stari i priznaće ti ga 2000 din, tako da računaj da doplatiš oko 100-tinak eura, a već za doplatu od nekih 120-130 eura možeš uzeti neku Vartu ili Exide i Bog da te vidi.
Ne treba se zezati sa običnim akumulatorom, ima tu elektronike koja kod nekih modela automobila može da pravi probleme. Uostalom, ako uzmeš neki kršten, trajaće ti bar 5 godina, tako da cena tu ne igra ulogu.
Videću tako da odradim, sa tom zamenom starog, samo što na netu, koliko ja vidim cene AGM-a su poprilično jake, Vartin 80Ah je oko 170€. E sad jedino, ako negde po BG-u ne naletim na povoljniju ponudu.
 
Exide, Energizer, Yuasa (AGM) su odlični ali (80Ah) koštaju 22-24k din. Sve je poskupelo pa i akumulatori, a SS su i inače primetno skuplji od standardnih aku.
 
Videću tako da odradim, sa tom zamenom starog, samo što na netu, koliko ja vidim cene AGM-a su poprilično jake, Vartin 80Ah je oko 170€. E sad jedino, ako negde po BG-u ne naletim na povoljniju ponudu.
Pa dobro, kad ti odbiju stari 2000-2200 din (samo pazi, imaš i onih jajara koji ti računaju 1000 din, ali svakako tvoj akumulator sa toliko Ah vredi oko 2000 kod onih što otkupljuju stare akumulatore - oko 1 euro po kg) to ti izađe 150 eura doplate.
Ali ako nađeš nekog ko ima rabat (recimo nekog automehaničara prijatelja, poznanika…)
u nekim većim lancima prodavnica koje su specijalizovane za potrošni materijal, pretpostavljam da znaš na koje mislim, možeš dobiti 10-20% popusta bez problema. :)
Za keš naravno.;)
 
Poslednja izmena:
Crvena Topla gura petu godinu, letos ostala svetla, ispraznio se potpuno(5,5V) ali je i oziveo posle dugooog punjenja lidl punjacem.
Pre njega Rombat kao fabricka ugradnja u Daciji, nepunih 9 godina rada, preporuka za oba.
 
Optima Batteries AGM spiralni akumulator evo vec 12 godina radi bez greske kod mene. Bio je na nekom popustu za 20k dinara te 2010. godine. Prvo je bio 2 godine u traktoru, pa 3 godine u kombajnu (koristi se sezonski) i posle toga u autu (svakodnevna upotreba). Tester akumulatora pokazuje da je na 60%, ne znam koliko je to merodavno.
 
Neko moje iskustvo je na strani Exide. Vozim od 2005e, promenio par akumulatora. Jedino Exide ne "crkne" naprasno i ostavi te na putu, nego polako pocne da gubi snagu, i samo ga zamenis. Energizer mi je umro prilikom paljenja... Svi modeli su bili oko 100e. Takodje preporuka za Varta Silver Dynamic, tako nesto se zove, gura 5u godinu u jednom dizel automobilu u familiji.
 
Toyota iz 2016. godine, start/stop, Exide 80 Ah / 700 A fabrički ugrađen. Nemam nikakvih problema, ali malo zazirem da uđem u sledeću zimu sa njim, samo zbog starosti...
 
Ja imam Rombat i zadovoljan sam. Prošle zime sam zaboravio svetla celu noć i ispraznio ga kolko je moglo. Napunio sam ga punjačem sa impulsnim punjenjem i opet radi ko nov.
 
Gde ste nosili stari akumulator, na otkup?
 
Gde ste nosili stari akumulator, na otkup?
Skoro sve radnje koje prodaju akumulatore prihvataju zamenu staro za novo, samo je pitanje koliko će ga proceniti. Neka prosečna otkupna cena starog (neispravnog) akumulatora je 1 EUR po kilogramu. Naravno, ima dosta i vaćaroša koji ti nude za stari, tipa 500 din. Meni su Volvov akumulator (dosta je teži od konkurentnog istih specifikacija) od 80Ah u KIT Komercu priznali 2300 din.
Što se samo otkupa tiče, bila je jedna radnja kod bazena 11. april (bliže studenjaku), mislim da je studentska ulica, tu ima dosta radnji koje prodaju auto delove, a ova je na spratu. Korektno su plaćali.😉
 
Hvala. Ta radnja daje 10 rsd po Ah, znači 600 din za prosečan accu.
 
Nesto je to malo, secam se da se placalo 60 din po kg pre 3 godine sada mora biti skuplje od toga.
@jaksa imas u vinogradskoj nekoliko otpada koji otkupljuju po kg
 
Nazad
Vrh Dno