IM backup & restore
Imao sam priliku da telefon na kom se ekran pokvario (bio izlupan, stavljen novi, novi opet malo izlupan, radio lepo 3 meseca i pobrljavio) bekapujem i prebacim na novi uređaj. Ovako je izgledala migracija IM aplikacija (jedino bitno, sve ostalo je bilo ili već bekapovano ili nebitno). Napomena - opcija Google transfera kompletnog naloga na novi uređaj nije radila, stari uređaj nije uspevao da vidi novi
Viber
1. Backup na Google Drive (ranije urađen, bez foto i video sadržaja, oko 2,5 MB)
2. Restore prilikom aktivacije na novom uređaju je automatski
3. Nalog, kontakti i poruke su dostupni. Sve je ok
WhatsApp
1. Napravljen backup na Google Drive (ranije urađen, manual opcija, WA sada nudi i E2EE bekap)
2. Aktivacija na novom uređaju ne nudi restore
3. WA dokumentacija kaže da mora da bude uključen periodični backup (daily, weekly ili monthly)
4. Vraćanje naloga na stari uređaj. Uključivanje periodičnog backup-a
5. Aktivacija na novom uređaju, opet ne prepoznaje backup
6. Ponovo vraćanje na stari uređaj, pravljenje lokalnog backupa i novog gdrive backupa
7. Aktivacija na novom uređaju, WA kaže da ne može odmah, treba da se sačeka 13h
8. Prošlo 13h, ponovna aktivacija na novom uređaju. I dalje ne vidi ni lokalni (kopiran je gde treba) ni google (gdrive ga prikazuje da je tu) backup, ne nudi restore
9. Aktiviran je WA bez ikakvih poruka (istorije), koristi se od nule (korisnik je i dalje u grupama u kojima je bio)
Signal
1. Postoji opcija "Transfer to new device" (napravljen je i manualni backup, za svaku slučaj)
2. Nalog je prebačen. Novi uređaj je dual-sim. Signal je prebacio nalog na primarni broj, iako je stari nalog bio na drugom broju ?! Sve je ok, samo što je sad promenjen broj na Signal nalogu. Srećom transfer naloga je planiran na novi broj u skorije vreme. Ali bez obzira, nije nešto što bi trebalo da bude automatski
Threema
1. Uključen je Threema Safe na starom nalogu
2. Backup sa Threema Safe vraća nalog i kontakte, ne i poruke
3. Napravljen je lokalni backup na starom, prebačen na novi telefon
4. Obrisan je nalog na novom uređaju
5. Aktiviran je ponovo nalog na novom sa restore opcijom iz lokalnog backupa
6. Sve je ok
Wire
1. Napravljen je lokalni backup (jedina opcija), prebačen na novi telefon
2. Aktiviran je novi uređaj
3. Urađen je restore na novom uređaju, sve je ok
FluffyChat (Matrix)
1. Aktiviran je novi uređaj (username i lozinka)
2. Urađen je restore uz pomoć securty ključa, sve je ok
* Fluffy chat nudi opciju migracije na novi uređaj, ali ne znam kako to izgleda. Ovaj program se i ne koristi, tu je samo zbog mogućnosti hitnog kontaktiranja kada sve ostalo nije opcija.
** Koliko znam, sličan je način migracije i sa Element klijentom, ne znam za ostale.
Pre nego što je migracija urađena, jedini način za komunikaciju je bio sa PC-a
Viber
1. Potrebno je aktivirati nalog pomoću telefona na kom je servis aktivan
2. Ako se na PC-u koristi već jedan, neophodno je korsiti drugi korisnički nalog na PC-u (koji trenutno ne postoji i neće biti napravljen zbog toga).
WhatsApp
1. Potrebno je aktivirati nalog pomoću telefona na kom je servis aktivan (više nije neophodno da telefon bude online, da bi desktop/web verzija radila)
2. Dostupan je u browseru, ali bez opcije za pozive (ne postoji program za linux, na windowsu pozivi rade)
Signal
1. Potrebno je aktivirati nalog pomoću telefona na kom je servis aktivan
2. Ako se na PC-u koristi već jedan, neophodno je korsiti drugi korisnički nalog na PC-u (koji u ovom slučaju nepostoji)
Threema
1. Potrebno je aktivirati nalog pomoću telefona na kom je servis aktivan (I dalje je neophodno da telefon bude aktivan, da bi desktop/web verzija radila. Još uvek rade na novom klijentu gde neće biti potrebno)
2. Pozivi ne rade ni u web ni u desktop (u suštini isto web) verziji
Wire
1. Moguće je ulogovati se u desktop/web verziju bez telefona (mail i lozinka). Desktop verzija nudi korišćenje više naloga. I web verzija nudi opciju poziva
FluffyChat (Matrix)
1. Isto kao Wire, samo sa više mogućnosti (različiti klijenti)
Wire, uz sve svoje prednosti i mane, me opet podseća zbog čega mi je to bio primarni izbor IM/VoIP servisa kada sam ja bio u sličnoj situaciji (ostao bez telefona) pre skoro 5 godina. Ali zbog problema sa dostavljanjem poruka i notifikacija, fokusiranja isključivo na poslovne korisnike (uopšte ne postoji sekcija na sajtu za privatne korisnike, opcija se nudi samo prilikom kreiranja naloga), kao i migracija/registracija firme u USA (iako su svi nalozi registrovani u Evropi na evropskim serverima) teško da se može preporučiti običnim korisnicima i kao alternativa za ostale navedene servise. To je sada u suštini Slack ili Teams alternativa.
Na kraju, sreća je da se stari izlupani telefon još mogao koristi (jedva), pa je bilo moguće uraditi bakup i migraciju. Ali opet da ponovim da backup treba raditi redovno, ako su vam podaci koje imate bitni. I tu se Wire izdvaja, jer čak i ako ostaneš bez jednog uređaja (npr. telefon), sve poruke su dostupne na drugom, ako je bio aktivan. Jedino što je nemoguće uvesti sa telefona na PC i obrnuto, mora da bude isti tip (droid <-> droid, PC <-> PC).
Matrix (Element, FluffyChat) je po pitanju pristupa, migracije, pa i mogućnosti verovatno najbolja opcija danas, uz prednosti i mane koju decentralizovani servisi imaju (i bloat koji matrix server nosi u odnosu na xmpp). Definitivno je najjednostavnije rešenje (ako imaš podatke, u pass manageru verovatno). Jedino nije za ljude koji ne žele čak ni kriptovan backup na tuđem uređaju (serveru). A to je baš, baš specifičan slučaj, takvi verovatni i ne koriste ništa od navedenog.
Ali po svemu sudeći, to je naslednik IRC-a, pa je i korisnička baza takva :d Proguraće se možda u poslovni svet/veće organizacije (kao i xmpp što je), ali kao alternativa za običnu privatnu komunikaciju, to teško.