@pastir89 Oprosti što čekaš na odgovor nešto duže, hteo sam da proverim određene informacije pre nego što odgovorim, kako bih imao precizniji odgovor
Pošto si pominjao da imamo sve već tvoje podatke, skrenuo bih pažnju na to da Telenor ne deli lične podatke korisnika trećim licima i zakonski smo obavezani da ih štitimo. Iz tog razloga nam je potreban IDP broj od mts-a, na osnovu kojeg mi možemo započeti proces portovanja na Telenor Hipernet mrežu. Mogu i da ti kažem da smo danas baš dobili prvi zahtev za prelazak u Telenor mrežu i da nam je korisnik potvrdio da je dobio IDP broj nakon jednog dana od podnošenja zahteva za njegovim izdavanjem.
Поштовани
@Telenor Srbija, хвала на одговору и додатним информацијама. Чекао сам и ја да се разријеши моја ситуација да бих могао да се јавим након епилога. Пренијећу овде своје искуство, ради упознавања других са потенцијалним проблемима и генерално комплетном процедуром:
- 15.11. раскинут уговор са МТС-ом, коначно и дефинитивно, измирене све обавезе и враћена опрема, а ја почео да користим интернет у стану преко data картице и MiFi-ја
- 18.11. ујутру преко сајта поднијет захтјев за Хипернет Дуо Л услугу, супер искуство са процесом избора услуге, заказивањем инсталације итд.

- 18.11. увече у пословници МТС-а захтијеван IDP број и наравно уз чуђење и незнање продаваца сам упућен да се јавим имејлом јер ће они свакако брже одговорити (радница је била врло предусретљива и пријатна, иако сам јој објаснио да смо прије пар дана раскинули сарадњу итд. комуницирала је са мном за сваку похвалу, чак је и логички повезала то са некадашњим раскидом ADSL услуге и додјељивањем "кода"). Одмах након повратка кући послат имејл на 2 адресе, стигле генеричке потврде да је примљен.
- 19.11. рано ујутру стигао одговор од "живог бића" да су примили захтјев и уз захвалност за издвојено вријеме рекли да сачекам одговор надлежне службе. Нисам могао да повјерујем да ће то бити толико брзо, па сам већ око поднева контактирао другара који ради у МТС-у и молио га да ми помогне, он је нашао свог другара који ради на оптици, уз моју молбу и инсистирање да неће имати никаквих проблема ушао је у систем и гледао о чему се ради, јер ни њему одмах није било јасно шта се тачно тражи. Након кратке консултације закључили смо да се највјероватније ради о "броју приступа" тј. по некој логици IDP(ristupa). Узео сам тај број, позвао контакт центар Теленора, објаснио да сам дан раније поднио захтјев преко нета и да ме нико није ни контактирао нити се статус моје поруџбине на Теленор сајту (који сам пратио преко добијеног линка) промијенио, све вријеме је стајао на првом кораку "Ваши подаци се тренутно проверавају" (у прилогу снимак екрана од прекјуче, након реализације). Обећано ми је да ће ме ускоро позвати док све провјере да се договоримо за нови термин монтаже, уз напомену да иде викенд и да нема монтажа викендом (иако у форми за заказивање преко веб шопа у календару постоје и субота и недеља).

- 22.11. у току пријеподнева ме позвао "диспечер" теренске службе Теленора и договорили смо се да инсталација и повезивање опреме буде сутрадан у 09 часова.
- 23.11. око 8:30 ме позвао инсталатер, распитивао се за потребну монтажу по налогу, па сам му објаснио да је код мене у стану потребно само повезати опрему и пустити сигнал, јер већ имам комплетну инсталацију коју је раније одрадио МТС. Најавио је долазак одмах и завршили смо разговор.
- У 8:40 сам добио поруку да је инсталатер кренуо ка мени и линк преко кога могу да пратим његово кретање. Занимљива стварчица, мада није баш посматрање у реалном времену...
- У 9:00 сам добио позив од стране инсталатера и извињење због кашњења услед гужве, семафора итд. и обећање да ће убрзо стићи. Опет похвално, очигледно брину о поштовању термина, као и оцјени корисника и анкети која следи након одрађеног посла

- Око 9:15 су били пред вратима, њих тројица, са пуном ратном опремом, да не кажем да су имали стављене маске и спремне назувице за улазак у стан. Након поновног објашњења да имам комплетну инсталацију у стану и да само треба да се повеже опрема, двојица од њих су се вратили у кола по опрему, а један је ушао у стан да извиди ситуацију. Онда му се придружио још један колега са опремом коју је донио, док је трећи остао у приземљу зграде код МТС-овог ормана.
- Уз сву моју жељу и замисао да ће просто да убоду кабл у МТС кутијицу у стану, онда у ONT па у рутер, тв бокс, на крају наравно да није могло једноставно него се то "само" повезивање опреме претворило у скоро двочасовну сагу. За почетак проблематика са ормаром и портовима. Инсталатери кроз своју апликацију имају упутство на који тачно порт у печ панелу да се закаче (вјероватно инструкција од МТС-а након увида у стање на конкретном ормару тј. сплитеру у згради), па тек онда након превезивања постојећег стања су пуштали сигнал, јавили некоме да је ок и добили потврду кроз апликацију да наставе даље. Оно што је испало јако проблематично је активација ONT уређаја. Пошто инсталатери све раде корак по корак преко своје апликације у тренутку када је требало унијети податке ONT-а и извршити регистрацију у апликацији - запело је. Да скратим ово ионако опширно писање - инсталатер је у мом стану обавио најмање 5 позива...колегама из МТС-а којима је диктирао серијски број и MAC адресу уређаја и они га нису "видјели" у систему, па онда свом надређеном, па онда опет МТС-у, па су они звали његовог надређеног, па се опет њих двојица чули и тако... На крају - ништа!
- 10:45 - испратим момке из зграде, договорили смо се да иду даље и не чекају више Телеком да активира ONT, скапирали су да ћу се лако сам снаћи кад проради, фотографисали серијске бројеве уређаја које касније треба да унесу кроз своју апликацију и отишли. Потписао сам им све папире, нисам ни једног тренутка отежавао процес, сагласио се да се чујемо кад им се јаве, јер је остало још да ми кроз своју апликацију активирају услуге и уређаје у стану.
- 10:55 - интерфон и поново Теленор инсталатер - дотрчао је буквално до стана, а прије тога се вратио колима до зграде јер су пустили сигнал у међувремену и активирали ONT, па је ипак дошао да лично на мојим вратима (није поново улазио) активира све кроз своју апликацију, испрати пристизање имејлова мени ради регистрације на Теленор портал итд.
- 11:00 - крај! Уређаји повезани, интернет ради. Брзински сам подесио SSID-ове као раније ради свих уређаја у стану и остатка укућана, пустио ТВ бокс и отишао.
Од прекјуче нисам више ништа пипнуо, 5 минута укупно сам провео у менију тв бокса за ова два дана, али ћу се за викенд мало позабавити тиме. Битно је да све ради, брзине су одличне (снимци екрана одмах након инсталације прекјуче и од јутрос).
Закључак: проћи ће сигурно још неко вријеме док се не успостави јасан систем рада који добро функционише у пракси. Лични утисак је да се Телеком ама баш ни мало не цима да ово ради без проблема, него су више у фазону да одрађују што морају. Искуства неколико људи који су писали овде своје проблеме у пословницама, преко онога што сам ја искусио са техничком службом у преписци имејлом, па увидом у начин рада на терену гдје опет све зависи од Телекома и на крају проблема са регистрацијом уређаја гдје се Телекомова напредна подршка уопште није узрујала што нешто не функционише, говоре ми да ће све ово бити један вееелики изазов за Теленор да придобије кориснике и онда им пружи врхунску услугу коју обећава. Оно што нисам напоменуо, а јако је важно:
ја до данас нисам добио одговор од Телекома на имејл, тј. нису ми још увијек званично доставили IDP број! Дакле, тај рок од 5 дана који сте споменули
@Telenor Srbija није испоштован у мом случају. Да се нисам сам снашао незваничним каналима, не бих имао услугу до дана данашњег. Овако, у уговору ми стоји да је почетак услуге од 19.11., иако су инсталатери били на локацији и подесили све тек 23.11.
Све у свему, нека је са срећом и Теленору и свим корисницима који желе да пређу из мтс-а овако као ја, након раскида уговора, директно "из слободе", а посебну срећу желим онима који ће то да покушају миграцијом из још увијек активног односа тј. коришћења услуга Телекома. Мислим да је Теленор могао мало сигурније да одигра, са бољом припремом, али су очигледно ријешили да мало пожуре са промоцијом услуге па да рјешавају неке ствари у ходу. Не знам да ли је одрађено, али могло је рецимо да се проба пар тестних прелазака из једног јата у друго, да се виде реалне ситуације и проблеми на терену. Овако ћемо ми ентузијасти да се цимамо са радницима у пословницама и разним техничким службама Телекома, иако ја и даље мислим да је то требало Теленор директно да ради и да нас ослободи обавезе вијања IDP броја, као што немамо ништа ни са другим техникалијама.
Сугестија: потрудите се да максимално могуће олакшате новим корисницима прелазак из Телекомове мреже. Сигурно ћете губити један број корисника који просто не желе да се цимају и кукају да им Телеком да IDP број, или неће да ризикују да чекају у недоглед и буду без интернета итд. непознат број дана. Сигурно можете да извршите одређени притисак на њих да бар у својим редовима дају исправну информацију својим запосленима, да се тачно утврди која служба даје тај број и да се обавијесте запослени коме да се обрате или како да поднесу захтјеве да би (бивши) корисници могли што брже да буду услужени. Јасно ми је да ће протоком времена ствари доћи на своје мјесто, али је свакако у вашем интересу да се то што прије деси
