Šta je novo?

Problem sa SBB-om

SteveMcKninja

Poznat
Učlanjen(a)
24.09.2020
Poruke
5
Poena
32
Zdravo, imam problem sa SBB-om prilikom otkazivanja ugovora kojem je istekla ugovorna obaveza.

Naime, pre neke 4 godine mi je zamenjen jedan od njihovih STB uredjaja za CAM modul za TV.
Pre neki dan prilikom vracanja opreme me informisu da je taj neki Cisco STB uredjaj jos uvek kod mene i duze me za njega.
Ulazim u problem jer revers o izdatoj/vracenoj opremi star 4 godine nisam sacuvao, a SBB bez obzira na to sto sam korisnik dvocifreni broj godina ne zeli da izadje u susret nikako, tvrde da greska nije kod njih, zele da naplate i nekoliko hiljada za uredjaj koji su uzeli i pored uzasne prakse otkaznog roka od 30 dana koji cu nerado progutati kao nuzno zlo.

Korisnicki centar mi odgovara sa copy/paste mejlovima, a u poslovnici sam vec podneo dopis da je oprema odavno razduzena, koji su odbili.

Da li postoji nesto sto mogu da uradim osim da im jednostavno ne platim?
 
Ako ne platiš, ide "uterivačima dugova" ili izvršiteljima kao što svi provajderi rade ovih dana.

Moje mišljenje, plati, ako nemaš dokaz da si zaista razdužio opremu jer je na duže staze mnogo jednostavnije - neće te dočekati neki random dugovi koji su odjednom sa kamatom ko zna koliko desetina hiljada dinara...
 
Neka prvo prođe kroz proces sa Tržišnom inspekcijom, ne košta ga ništa da proba. STB košta dosta, nije baš za bacanje para.
 
Mene živo zanima koja je cifra, moja mama je tako nešto zamislila?
 
Ako ne platiš, ide "uterivačima dugova" ili izvršiteljima kao što svi provajderi rade ovih dana.

Moje mišljenje, plati, ako nemaš dokaz da si zaista razdužio opremu jer je na duže staze mnogo jednostavnije - neće te dočekati neki random dugovi koji su odjednom sa kamatom ko zna koliko desetina hiljada dinara...
Hvala na odgovoru.

Razumem, nije mi problem da platim za usluge, zato sam i ostao kod SBB-a 10 godina i pored alternativa.
Medjutim smeta mi da platim pljacku. Prvo sam saznao za taj otkazni rok, iako nisam pod UO, koji sam nerado prihvatio, kao sto rekoh nuzno zlo.
Napominjem da ne mogu da koristim EON uslugu tokom otkaznog roka, ugasili su je cim sam podneo zahtev za raskid.
Za STB uredjaj traze 8000, ispada da me raskid ugovora nakon UO izlazi 100+ evra.
Revers nemam pojma gde je, ako sam ga uopste i dobio, pre 4 godine. Da, da ga sada imam bilo bi bolje ali nerealno je ocekivati da svi korisnici cuvaju papirologiju o formalnosti kao sto je oprema operatera.
Kao korisnik se osecam bukvalno opljackano i razmisljam ima li peonte kontaktirati agenciju za zastitu potrosaca.
Mene živo zanima koja je cifra, moja mama je tako nešto zamislila?
Mislim 8000, D3 Cisco iz prosle decenije.
Neka prvo prođe kroz proces sa Tržišnom inspekcijom, ne košta ga ništa da proba. STB košta dosta, nije baš za bacanje para.
Deluje kao solidna opcija, ako je moguca.
Ne zelim da me pljacka operater kod koga sam bio 10 godina i placao sve racune na vreme sa samo par zakasnjenja.
Kako da sprovedem to u delo, kontakt agencije za zastitu potrosaca ili nesto drugo?
 
Meni su se javili posle dve godine od raskidanja ugovora i vraćanja opreme da mi naplate sve za te dve godine, kao nemaju u evidenciji da sam raskinuo ugovor i vratio opremu. Pisao sam neku žalbu i onda preturim celu kuću dok nisam našao papir o raskidu pa mi je jedino to pomoglo inače bih morao da platim. To je izgleda kod njih ako prođe prođe. Nikada više SBB.
 
Kako da sprovedem to u delo, kontakt agencije za zastitu potrosaca ili nesto drugo?
Ne, nemoj da kontaktiraš agencije jer one daju savete i postali su kopipejst bot call centar kao i sama podrška operatora.

Pošalji Prijavu Tržišnoj inspekciji mejlom. Pronađi onu koja je zadužena za tvoj region. Informacije i uputstvo imaš u ovom PDF-u MTTT-a: https://mtt.gov.rs/download/Kako da podnesete prijavu trzisnoj inspekciji.pdf

Izloži celu situaciju i ostavi im kontakt podatke u mejlu. Napiši šta je tvoje očekivanje - da operator odustane od potraživanja naknade po tom osnovu, i navedi da osporavaš njihovu tvrdnju da je STB kod tebe.
 
8 hiljada nije nekoliko hiljada inače. Nekoliko hiljada je 3-4-5 hiljada maks. :)

Nezavidna situacija gde mislim da ćeš na kraju morati da platiš (ovo pričam iz raznih iskustava drugih korisnika koji su na kraju platili na ovaj ili onaj način). Jer, treba neki dokaz da si ti zapravo vratio opremu i na tome će se bukvalno sve zasnivati i kod tržišne inspekcije isto.

Srećno svakako.
 
Ne, nemoj da kontaktiraš agencije jer one daju savete i postali su kopipejst bot call centar kao i sama podrška operatora.

Pošalji Prijavu Tržišnoj inspekciji mejlom. Pronađi onu koja je zadužena za tvoj region. Informacije i uputstvo imaš u ovom PDF-u MTTT-a: https://mtt.gov.rs/download/Kako da podnesete prijavu trzisnoj inspekciji.pdf

Izloži celu situaciju i ostavi im kontakt podatke u mejlu. Napiši šta je tvoje očekivanje - da operator odustane od potraživanja naknade po tom osnovu, i navedi da osporavaš njihovu tvrdnju da je STB kod tebe.
Hvala na vrlo konkretnom savetu, uradicu to.

Molim za jos jedan follow-up: Da li da obavestim SBB o mojim namerama da ih prijavim tamo ili ne? Pitam se da li bi ovo skratilo ceo proces, zaista zelim da se otcepim od SBB-a civilizovano, iako sam im naveo nameru da ponovo postanem korisnik kada se vratim i budem imao potrebu za uslugama.
8 hiljada nije nekoliko hiljada inače. Nekoliko hiljada je 3-4-5 hiljada maks. :)

Nezavidna situacija gde mislim da ćeš na kraju morati da platiš (ovo pričam iz raznih iskustava drugih korisnika koji su na kraju platili na ovaj ili onaj način). Jer, treba neki dokaz da si ti zapravo vratio opremu i na tome će se bukvalno sve zasnivati i kod tržišne inspekcije isto.

Srećno svakako.
Kapiram, hvala.
Ne znam samo kako im se vise isplati da pljackaju ljude na ovaj nacin nabacivajuci sebi i trzisnu inspekciju i nezadovoljstvo korisnika.
Ja posle pljacke iz principa necu vise biti korsnik SBB-a, ta racunica bi trebalo da bude jasna svakom ko radi u njihovoj korisnickoj podrsci.
 
Zar ne postoji neki period zastarevanja ovakvih potraživanja? Da je ugovor raskinut za npr. deset godina ispada da bi i onda bilo zahtevano da se plati tih 8000. Znači, korisnik po nekom njihovom pravilu mora da čuva papire neograničeni vremenski period jer eto oni možda nisu zaveli nešto u ssitemu. Totalna glupost. Ako bi se dokazala greška onda operater može da se sumnjiči da namerno pokušava da naplati nepostojeće. Kako to da im se nikada ne desi da zaborave na pravi dug.
 
Zar ne postoji neki period zastarevanja ovakvih potraživanja? Da je ugovor raskinut za npr. deset godina ispada da bi i onda bilo zahtevano da se plati tih 8000. Znači, korisnik po nekom njihovom pravilu mora da čuva papire neograničeni vremenski period jer eto oni možda nisu zaveli nešto u ssitemu. Totalna glupost. Ako bi se dokazala greška onda operater može da se sumnjiči da namerno pokušava da naplati nepostojeće. Kako to da im se nikada ne desi da zaborave na pravi dug.
Da sam znao da su ovakve malverzacije moguce, cuvao bih te reverse od opreme zajedno sa ugovorom.
Ne postoji nacin da dokazem da je uredjaj preuzet od strane instalatera, a potvrdjeno mi je da nije bio aktivan na mrezi vec 4 godine.
Vrlo nekorektno i neprofesionalno od strane SBB-a, da se ne ponavljam ali posle ovakvog iskustva tesko da cu opet postati korisnik.
 
Da li da obavestim SBB o mojim namerama da ih prijavim tamo ili ne? Pitam se da li bi ovo skratilo ceo proces, zaista zelim da se otcepim od SBB-a civilizovano, iako sam im naveo nameru da ponovo postanem korisnik kada se vratim i budem imao potrebu za uslugama.
Možeš. A i ne moraš. Sve jedno je. Oni su navikli na pretnje tako da ti ništa ne znači.

Zar ne postoji neki period zastarevanja ovakvih potraživanja?
Postoji, zavisi od vrste potraživanja, svakako počinje nakon poslednje pravne radnje a oni po praksi šalju opomene tako da nika ne može da zastari. Ali bitno je da ne zaboraviš da potraživanje nastaje u trenutku kada korisnik raskine ugovor, i ne plati naknadu štete za uništenu ili otuđenu opremu.

Da je ugovor raskinut za npr. deset godina ispada da bi i onda bilo zahtevano da se plati tih 8000.
Da.

Znači, korisnik po nekom njihovom pravilu mora da čuva papire neograničeni vremenski period jer eto oni možda nisu zaveli nešto u ssitemu.
Da.

Totalna glupost.
Da. Ali je tako, zato što ne postoji institucionalna svest o ovakvim zloupotrebama pa se sve rešava na bazi konkretnog slučaja, što stvara situaciju da ljudi ne žele da pokreću žalbe ili sporove zato što nisu izloženi stvarnosti ovakvih malverzacija i smtraju da neće uspeti, a svakako je nesrazmerno veći napor za potrošača da mora da dokazuje da nije nešto uradio.

Ako bi se dokazala greška onda operater može da se sumnjiči da namerno pokušava da naplati nepostojeće.
Može ukoliko potrošač tj. korisnik pokrene spor.

Kako to da im se nikada ne desi da zaborave na pravi dug.
Desi se. Kad se sete probaju da naplate. Obično ne uspe.
 
Nebi da pametujem ali ima nelogicnosti. U sbb-u imas pravo na jedan uredjaj sa opcijom vracanja programa i dva druga (D3 Mini ili cam modul) koji to nemaju. Tebi su jedan zamenili i opet moras ukupno da imas tri uredjaja u kuci jedan sa opcijom vracanja programa i dva (D3 Mini ili cam modul) standardna. Ako te vec duze za jos jedan taj su morali da ti naplate kao ekstra.. Jedino ako si vratio uredjaj koji ima opciju vracanja programa za cam modul to nije bilo moguce jer serviser to nebi uradio....Navedi sta tacno imas od njihovih uredjaja ...
Uloguj se na moj sbb i vidi u opciji uredjaju zasta te duze od opreme i sta ti u stvari imas.....
 
Upravo sam to hteo da napisem.
Ako si imao CAM modul, prethodni uredjaj je radnim nalogom morao da bude vracen. Ne bi ti ostavljali dva uredjaja. Mozda je malo teze dokazivo ali imas par meseci (ako se dobro secam) dok ne prodaju dug agenciji za naplatu (sto inace ne bi smeli jer ni jedan operater tvoje privatne podatke ne sme da daje dalje, ali to je drugi problem vec).

Ako ne uspes, najbolje je da platis, inacenje i ne placanje samo tebe dovodi u goru situaciju na kraju kada pocnu ovi slepci iz agencija da salju dopise i zovu.
 
Zdravo, imam problem sa SBB-om prilikom otkazivanja ugovora kojem je istekla ugovorna obaveza.

Naime, pre neke 4 godine mi je zamenjen jedan od njihovih STB uredjaja za CAM modul za TV.
Pre neki dan prilikom vracanja opreme me informisu da je taj neki Cisco STB uredjaj jos uvek kod mene i duze me za njega.
Ulazim u problem jer revers o izdatoj/vracenoj opremi star 4 godine nisam sacuvao, a SBB bez obzira na to sto sam korisnik dvocifreni broj godina ne zeli da izadje u susret nikako, tvrde da greska nije kod njih, zele da naplate i nekoliko hiljada za uredjaj koji su uzeli i pored uzasne prakse otkaznog roka od 30 dana koji cu nerado progutati kao nuzno zlo.

Korisnicki centar mi odgovara sa copy/paste mejlovima, a u poslovnici sam vec podneo dopis da je oprema odavno razduzena, koji su odbili.

Da li postoji nesto sto mogu da uradim osim da im jednostavno ne platim?
Šta se desilo na kraju, jel se priča završila ?
 
Pozdrav svima. Korisnik sam Total TV od 2007. godine a Premium paketa od 20.10.2020. godine. UO je potpisana sa pogodnostima 12 meseci stara cena, 12 meseci nova. 01.07 na sajtu je izašla informacija da se od 01.08.2021. ukida HBO Premium paket korisnicima svih Premium paketa. U petak prošle nedelje sam u poslovnici predao zahtev za raskid, pozivajući se na jednostrano kršenje UO od strane provajdera jer je HBO Premium sastavni deo potpisanog paketa. Još ukidate ono što najviše gledam HBO OD i HBO GO. Pre neki dan dobio sam od njih pismo sledeće sadržine (prilog).
Ima li smisla obratiti se tržišnoj inspekciji ili nekoj drugoj organizaciji? Cenio bih svaki koristan savet.
Možda da im pošaljem mejl da mi ostave HBO Premium a ja da obustavim dalje korake oko raskida?
 

Prilozi

  • dopis SBB 1207.jpg
    dopis SBB 1207.jpg
    174.3 KB · Pregleda: 71
Moraš da platiš to što ti stoji u ugovoru. Zaštitili su se oni nakon izmene zakona o jednostranom raskidu ugovora.
Ono sto ti sleduje u paketu ide kao nagrada za potpisivanje ugovora, pa se time štite ako hoće neko da raskine ugovor.
Mafija krastavac...
 
Kakva je to " izmena zakona o jednostranom raskidu ugovora", kada je nastala i šta sadrži???
Do sada je bilo da ako pružalac usluge jenostrano ukine neku uslugu koja je obuhvaćena ugovorom, ili promeni cenu, a na štetu korisnika usluge, korisnik može u roku od 30 dana od najave promene (obaveštenja o promeni) da jednostrano raskine ugovor bez plaćanja penala.
 
Ma ovo skoro što je bilo, dal ima godinu dana da možeš raskinuti ugovor bez penala.
Piše ti u ugovoru da mogu da menjaju šta hoće malte ne, i cenu, i kanale malte ne šta im se poželi.
Ne možeš ništa da uradiš po tom pitanju. Samo ono što su ti odgovorili.
Edit:Mislio sam da si ti pitao pa sam omašio odgovor tj osobu.
 
Ko još potpusuje tako skrojen ugovor gde jedna strana-davalac usluga može da menja cene, ukida kanale i radi šta hoće, a druga strana, korisnik, ne sme i ne može ništa, samo mora da plaća, šta god da mu ponude ili ukinu?
Nešto tu nije u redu.
U konkretnom slučaju, u dopisu 7108 SBB, nepotpisani službenik ni jednom rečju ne spominje razlog zbog koga mu se korisnik obratio, zapravo izbegava da spomene njihovo neispunjavanje ugovorne obaveze, ako je obaveza distribucije HBO premijuma bila obuhvaćena ugovorom.

Mislim da @Misko 1965 itekako ima pravo i da može da raskine ugovor bez plaćanja penala, tim pre što je reagovao na vreme, u roku od 30 dana od obaveštenja. Ako mu SBB to ne omogući, odmah da se obrati tržišnoj inspekciji a i RATEL-u. SBB ima da omogući raskid ugovora "k'o bela lala".
 
Poslednja izmena:
Zakon je uvek iznad bilo čega što oni stave u ugovor. Ovo što je @misko1965 dobio je samo njihov odgovor reda veličine "ne zanima nas" jer kao da nisu ni gledali zbog čega se sporazumno raskida ugovor. Ako krene dalje da grize, verovatno će da izvuče ono što je naumio.
 
Ne može. Mora da plati to što su mu napisali.
U ugovoru piše Sbb zadržava pravo promene kanala u okviru programskog paketa, odnosno programske šeme.. bla.. bla...
Pročitajte ugovor.
edit/ Član 4. Usluga D3 koju Pretplatnik odabere podrazumeva praćenje (nezavisno od osnovnog digitalnog programskog paketa) drugih programskih paketa po izboru Pretplatnika u digitalnom format, a uz pomoć nekog od ponuđenih digitalnih prijemnika. SBB zadržava pravo promene kanala u okviru programskog paketa, odnosno programske šeme.
 
Poslednja izmena:
Ovde nije u pitanju promena kanala vec ukidanje čitavog programskog paketa (HBO premium) čije je pružanje definisano ugovorom.
 
Ima li smisla obratiti se tržišnoj inspekciji ili nekoj drugoj organizaciji? Cenio bih svaki koristan savet.
Da, naravno. Imaš pravo na raskid bez naknade po članu 107. Zakona o el. komunikacijama. Kontaktiraj sektor tržišne inspekcije nadležan za tvoj region - https://mtt.gov.rs/sektori/sektor-trzisne-inspekcije/ - i pozovi se na čl. 107 ZEK i zahtevaj da ti se omogući raskid bez plaćanja naknade štete.

Moraš da platiš to što ti stoji u ugovoru.
Nije tačno.

Zaštitili su se oni nakon izmene zakona o jednostranom raskidu ugovora.
Nije tačno.

Ne može. Mora da plati to što su mu napisali.
Nije tačno.

U ugovoru piše Sbb zadržava pravo promene kanala u okviru programskog paketa, odnosno programske šeme.. bla.. bla...
Nije tačno.

Nemoj da objavljuješ dezinformacije.

Da ne ponavljam, imaš konkretne informacije od prethodnog slučaja na mom sajtu - https://milankragujevic.com/obavestenje-za-korisnike-sbb - a u mejlu imam desetine korisnika koji su raskinuli ugovore kad je bilo ovo ukidanje kanala - uključujući i ja.
 
Ok, onda ja nisam u pravu.
Nije mi bila namera da nekog loše informišem.
 
@MilanKragujevic Da li promena cene paketa podležu raskidu ugovora, koliko ja znam ne.
Naravno da podležu, ali samo ukoliko se reaguje pre nego što nastupi nova cena.

Imali ste pravo da raskidate zbog poskupljenja u maju kada su uveli koncept "popusta" za eRačun, informacije o tome su bile na mom drugom sajtu - https://telesrbija.com/sbb-poskupljuje-sve-usluge-za-100-din

(p.s. ja se stvarno izvinjavam moderatorima i administratoru foruma što stalno kačim linkove ka svojim sajtovima, nije radi reklame nego me mrzi da svaki put prežvakavam isti tekst koji se stalno vrti na forumu svakih par strana..)
 
Hvala svima na predlozima. Obratiću se tržišnoj inspekciji. Pozdrav
 
Nazad
Vrh Dno