Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Rastavio sam ceo bicikl, stavio bb, stavio kasetu, menjac shifter, i krenuo da stavim saint lancanik od 104 jbn mm na 104 jbn mm hollowtech kurblu sto mi je ovaj rekao da je naručio i imam sta da vidim, lik je ladno narucio sa 40 zuba i na njoj je 96mm razmak rupa, mogao sam kupiti koji god lancanik a ne traziti 104mm. Tako da sutra moram da vratim ovo u planetu i da mi daju sa 104mm jer ovaj lancanik ne mogu vratiti. Verujem da ni on nije znao da nisu obe sa 104mm, iskreno ni na kutiji ne pise
 
Poslednja izmena:
Kliktanje u srednjem pogonu. Šta može da bude?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Posle 3 duze voznje neces vise imati problem sa zuljanjem. A bidon preporuka za camelback.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

ja imam camelbak. platio oko 2000. sve to oko plastike se raspitao pre kupovine, zdravlje i čuda. Evo dve sezone kasnije, voda i dalje ima ukus gume iz njega.
Sam bidon je ok, nema žalbe na kvalitet (mada nisam čuo da se nekome bidon pokvario), ali ako je ukus i miris u pitanju, ni camelbak nije rešenje.
Za letnje dane termo izolacija je glupost i ne služi ničemu. par minuta duže će da izdrži da ne bude čaj. Bez direktnog sunca se oseti razlika, mada nisam siguran da bih nekome preporučio to. Bolje uzeti više vode. Za iole dužu vožnju, svakako će voda biti topla.
 
ne znam, probaj 140-150eur. ako je u ok stanju da nista ne skripi, da ne preskacu brzine, da je prednja vila ok u smislu da hoda gore dole, ne zapinje nigde

ovo sto si napisao, zamenjeno: pakovanje, sta je pakovanje?

Zadnji lancanici.
Dodao sam nosac za bidon, zvonce i nogica.
 
Pedalu (ako misliš samo na deo gde naleže stopalo) sam promenio pre 2-3 dana. Pre te zamene isto se čulo. Više se čuje pri naporu i zamahom na obe pedale. Kako duže vozim, sve više caktanja ima. Metalan zvuk.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
Pedalu (ako misliš samo na deo gde naleže stopalo) sam promenio pre 2-3 dana. Pre te zamene isto se čulo. Više se čuje pri naporu i zamahom na obe pedale. Kako duže vozim, sve više caktanja ima.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока

Probao sam napraviti neku vrstu “univerzalnog uputstva” za eliminisanje čudnih zvukova bicikla. Ukratko:
- ram prenosi zvuk nenormalno dobro, pa pravi izvor čest zna da prevari
- u praksi se svodi na sistem eliminacije

Opširnije:

https://bicikl.bikegremlin.com/7866/skripanje-krckanje/
 
Pedalu (ako misliš samo na deo gde naleže stopalo) sam promenio pre 2-3 dana. Pre te zamene isto se čulo. Više se čuje pri naporu i zamahom na obe pedale. Kako duže vozim, sve više caktanja ima. Metalan zvuk.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока

Ako su nove pedale onda je verovatno srednja glava. Ja obično stavim pedale koje znam da su dobre, ako i dalje cujes prilikom okretanja taj prepoznatljiv zvuk onda je patrona tj srednja glava. Sticna sedista drugacije krcka, kao i samo sediste, tj proizvodi drugačiji zvuk
 
Poslednja izmena:
Bio na Savskom keju danas i Ostružničkom. Ako nekoga zanima. U kućici nema nikoga, sve rampe su otvorene. Vozači kola kao da su mirniji. Voze sporije, pomeraju se, obilaze široko. Niko mi nije svirao. Ostružnički je skroz završen i pušten u saobraćaj (oba mosta). Ispod i dalje može da se prođe (čak je sve raskrčeno) i da se dođe do druge strane (smer ka Železniku). Onaj... Rat zvezda "procep" na mostu i dalje kao da se redovno čisti. Kamioni više ne idu onako blizu, zaustavnom trakom, ali se ceo (stari) most poprilično trese. Takođe, rekao bih da je nalet vazduha sada jači, odnosno da kamioni voze brže nego ranije, tako da je vožnja procepom baš... izazovna. Videh jednog biciklistu koji je vozio zaustavnom, ali ja to ipak ne bih radio. Ko ne bi da rizikuje ili nije baš siguran na biciklu, onim procepom može i da se ide pešice, sa biciklom pored. Iznenadih se da je i lakše nego što mi je ostalo u sećanju. Daleko od komotnog, ali može da se prođe... korektno. Btw, za vožnju je ipak zgodno imati uži korman, idealno do 60 cm, recimo.

Problem je na drugoj strani. Dakle, most prvo prelazi Stari obrenovački, pa onda i onaj novi. Tu je kraj procepa i tu je moglo da se siđe dole, da se pređe taj novi put (magistrala ili šta već). E, oko celog tog... uzvišenja niz koje treba sići s mosta postavljena je žičana ograda. Naravno, kad su na vlasti nesposobne inadžije, onda dobiju i odgovarajuću reakciju tako da je ograda na jednom delu iskidana, pa ipak može da se prođe. Napominjem zato što će možda biti zakrpljena. Nisam baš video dokle ograda seže i da li može da se obiđe negde malo dalje niz/uz Obilaznicu. Dodatni problem je pojačan saobraćaj. Nekad se put prelazio u desetak sekundi, a sada sam već razmatrao opciju da ne prelazim nego da li može da se vozi po travi, uz put (ka Železniku). No, naiđe vrlo prijatan biciklista lokalac i ide preko. I ugrabismo opet solidnu pauzu u saobraćaju. Preko, pa na Stari obrenovački. Na njemu otprilike sve kao i ranije, samo ima kamiona, jer nešto grade (valjda auto-put, ako sam dobro shvatio).
 
O kom mostu pričaš, Ostružnički na obilaznici? Kakav procep? Ja vozim zaustavnom u svom smeru (prođem ispod mosta prvo). Da je prijatno, nije...
Što se tiče samog nasipa, ne pamtim kad je zadnji put bila zatvorena rampa. Često naiđu kola, voze brže ali ne baš sumanuto (naravno da naiđe ponekad bolid ali baš retko).
Nema potrebe da mi sviraju, čujem ih pa napravim mesto.
 
@Kliktanje Gremlin je u pravu kad kaže da se zvuk odlično prenosi. Meni je jednom kliktanje (pri naporu) bilo zbog toga što je popustio a-head šraf. A kod pogona je bilo od istrošenog lanca (i jednom od pedale).

@Voda Nisam mogao da smislim toplu vodu na vožnjama. Onda sam jednom rekao sebi da je voda i dalje voda i tada sam progledao. :) Naravno, na dužim vožnjama kupim sebi i hladan sok ili kiselu na kiosku. Na baš duge/naporne vožnje ponesem od kuće i jednu zamrznutu flašu, pa se lepo topi dok vozim i bude satima hladna. Trpi i dosipavanje, jer se led topi ka sredini, odnosno u sredini ostaje veliki valjak leda i voda se rashladi čim se sipa. Ipak, kukumavčenje za hladnom vodom na vožnji ne vodi nikuda, u stvari. Praktično nećeš nigde moći ni da dosipaš. Šta ako nema kioska/prodavnice u blizini, sa hladnom vodom? Pritom, nije potrebno bukvalno ništa da se čovek navikne na toplu vodu. Ništa fizički. Sve je psiha. Samo kažeš sebi: "Prihvatam da će voda biti topla" i to je to. Ukus je isti (kažu da ga voda i nema ;)). Kako rekoh, mene je izluđivalo, a onda sam na prvoj vožnji, kada sam sebi to rekao, shvatio da je potpuno nebitno. Važno je da imaš vodu (i da je za piće). Prestaneš da obraćaš pažnju. A lako se usput počastiš nečim hladnim, ako nađeš. Btw, ko neće da nosi dve flaše (da bi imao jednu zaleđenu), ima dve opcije. 1) Stalno držiš jednu flašu u zamrzivaču/frizu, pa izvadiš veče pre vožnje (da li ostaviš napolju ili u frižideru zavisi od uslova, testiraj), da se delomično otopi i ostane taj ledeni valjak. 2) Hladnu vodu umotaš u novine. Ja za to znam maltene od rođenja, ali sam skapirao da mnogi ne znaju. Papir je odličan izolator i voda će dugo ostati hladna (zato se ne umotava zaleđena voda). Ne moraju da budu novine, može i katalog nekog supermarketa. samo da ima više slojeva papira. Neki će morati da menjaju nosač za vodu, ali to je bar najmanje bitno. Inače, ja bih rekao da su novine bolje od skoro bilo kog termosa.
 
@milkobgd Da, Ostružnički. A koji procep? Pa ovaj: :)



EDIT: Što se tiče sviranja, bilo je dosta onih likova koji ti sviraju da se pomeriš na raspali deo asfalta da bi on mogao komotno da prođe kolima. Možda se i dalje dešava, ali eto, meni danas nije. S druge strane, nekad se zadese i oni normalni koji ti svirnu malo izdaleka, čisto da znaš da nailaze. Ali to je tek retka pojava.
 
Poslednja izmena:
Evo kako to izgleda i zvuci (ne obracajte paznju na razvaljene patike:)):

 
Poslednja izmena:
Da nije sediste. Imao problem jednom. Meni je skripalo do duse sto je realnije, ali nisam imao pojma odakle je.
 
Nije sediste ni sticna. Probao pedalajuci stojeci. Pedale nove, zadnji pogon i tocak nov, nov lanac... Vidim da mi nista drugo ne preostaje nego servis srednje glave. Cudno je samo sto nema nikakvog lufta.
 
Poslednja izmena:
Meni malopre pešak na bici traci kaze kao razlog sto tu pešaci je taj sto ni drugi ne postuju, pa ajde da ne postuje ni on.
A sve se odigralo bas gde je uradjen sablon bicikle.

Poslato sa MAR-LX1A uz pomoć Tapatoka
 
Realno je vrlo nezgodno voziti bicikl po stazi i pesacima i biciklistima, zato ja i kazem da biciklistima nije mesto na trotoaru.

Evo ja veceras uobicajeno setao sa zenom i decom i psom na b. kosi, tamo u nedeljka gvozdenovica ima potpuno novoasfaltirana ulica sa novim bici stazama i trotoarima...

na trotoaru ima milion pesaka, biciklisticka staza uglavnom prazna osim ponekog pesaka kome je dozlogrdila guzva pa predje na stazu...

uz sav trud da ostanemo na pesackom delu,
ozbiljno se pitam kako nas cetvoro da se krecemo osim u koloni po jedan ili u parovima i kako da nateramo psa da ne prelazi na bici stazu :wall:
 
Danas na Nbgd, ulica koja vodi na početak Savskog keja. Širok trotoar, uska jednosmerna biciklistička stazica. Stariji čovek, vuklja više kesa po sred te stazice. Zvonim izdaleka, ništa. Zvonim još nekoliko puta, ništa. Dolazim skroz do njega, on se i ne okreće. "Možete li da se pomerite sa biciklističke staze?" "Ne mogu"! To ti je g...o od čoveka. Dobro, obiđem ga i preprečim se odmah ispred njega. Gle čuda, sklonio se da bi obišao on mene. Malo je falilo da nastavim da ga blokiram i na trotoaru, ali ne mogu da se bavim takvim stvarima. Samo mu rekoh: "Eto, vidiš da možeš" i odoh. To je posebna bolest, poseban kompleks. Ne oseća se ispunjeno dok ne smeta drugome.

Inače, samo minut pre toga (i tik ispred mene), đubre je vozilo onaj Poštin auto (pikap?) po sred tog istog trotoara i staze! Ej, vozi trotoarom.
 
@bakara Pa psa valjda na isti način sprečiš da ide bilo gde gde ne treba. Staza, ulica ili kontejner. A što se trotoara tiče, standardna širina je valjda i dalje 1,6 metara ili tu negde. Zvanično je bilo definisano tako da može da prolazi zagrljeni par. Očigledno, samo jedan i samo na jednu stranu. Negde naprave i šire, prema ko zna kakvom predviđanju. Nije rešenje gledati sve iz ličnog ugla i ličnih potreba. Neko ima više dece, pa će da kaže kako da prođe nego da su dvoje dece na kolovozu. Kako biste prošli kroz Bulevar (revolucije)? Za šetnju izabereš mesto gde je više prostora. Gde je manje, ti jedno dete, a iza ili ispred žena drugo. Bezveze pričam, jasno ti je.

Evo mog razmišljanja, prilično jedinstvenog za Srbiju. Gde god je prostor ograničen, svako uvek treba da se trudi da zauzima minimum potrebnog. Na trotoaru, svako ima pravo na najviše pola. Tako ostaje isti prostor i za one koji se kreću u suprotnom smeru, kao i za druge da prolaze pored njega. Kad god zauzmeš više od pola ti si dužan da pratiš kretanje drugih ljudi (ispred i iza) i da se sam skloniš kad neko nailazi, a ne da neko mora da te pita i moli (kao što je smislila jedna stoka na pijaci). Naravno, uvek postoji tolerancija. Prema starijima, invalidima, deci, itd. Takođe, potrebni su tolerancija i strpljenje kada je gužva. Nekad se pomeriš i na toj svojoj polovini da neko može da prođe. Ali, ako nekoliko nas zaobilazi iste ljude, a iz suprotnog smera drugi isto čekaju da se probiju, ako je već ispred mene prošlo dvoje, pa neću ja da se guram kao treći nego ja stanem i pomerim se da sad prođe nekoliko ljudi iz suprotnog smera. Meni je to normalno društveno ponašanje. Imaš obzira prema drugima i vidiš ih barem kao sebi ravnopravne, a ne da sebe vidiš kao važnijeg.

Ukratko, moja životna filozofija je veoma jednostavna - niko nikome nema pravo da smeta i svako ima odgovornost prvo prema drugima, a tek na kraju prema sebi.
No, kako rekoh, odavno sam shvatio da sam u Srbiji u debeloj manjini sa takvim shvatanjem života i ponašanja i zato i ne mogu da živim ovde.
 
Ovo sto ja spominjem, to je u sumaricama.
Sumarice imaju jednosmeran put, pored toga je cvecem odvojen trotoar na levoj strani.
Pre nekoliko godina, zabranjen je prolaz kroz sumarice svim vozilima sa motorom,samo mogu ona koja imaju dozvolu. Kada je to uvedeno, uradili su liniju i tako napravili bici traku koja se nalazi na desnoj strani puta.. Na početku ima znak da pocinje bici traka i na svakih 100m ucrtana bicikla na kolovozu.


Do te zabrane, svi pešaci su koristili trotoar. Na putu si mogao samo da vidiš automobile, motore, bicikle, rolere i ljude koji trce uz ivicu puta.

Nakon zabrane, iz godine u godinu, sve je vise pesaka koji se krecu po putu i po toj bici traci. Ipak, lepse je ici tamo gde je namenjeno biciklistima nego trotoarom gde je namenjeno za pešake.

Pre neki dan lik parkirao biciklu u traci, neko dete preprecilo trotinetom ali nije dete krivo, nego roditelji.

Tako da sve u svemu, njima je mnogo lakse da se prvo okrecu pa onda pomeraju kada cuju da dolazis u malo većoj brzini nego da normalno idu trotoarom i ne brinu nista.


Poslato sa MAR-LX1A uz pomoć Tapatoka
 
Objasni ti psu sta je trotoar a sta biciklisticka staza kad nanjusi nesto :d
Moras da imas malo razumevanja. Uglavnom ljudi vode racuna a i psi vise manje idu za vlasnicima ali ne treba odmah bacati hejt ako ti neko izadje.

Tapatalk from Poco loco
 
Nije realno očekivati da će pešaci obraćati pažnju na (kombinovane) biciklističke staze na trotoaru. Ako ćemo iskreno, ionako predstavljaju silovanje trotoara + na njima je svakako ograničenje 10kmh za bicikliste tako da se (pešaci) bez problema zaobiđu.
Problem su solo biciklističke staze (retkost u Beogradu), kada ih koriste pešaci.
 
Poslednja izmena:
Evo jedan primer Park Mira prosli vikend. Fizicki odvojena staza za pesake, staza za bicikliste, i staza za dzoging. Jel normalno da na bici stazi dzogira pritom sa otpanjenim slusalicama u usima? Jel normalno da se na istoj bici stazi vozi malo dete na tricikli sa jos dva roditelja peske pored? Jel ok da prozuji motor tik pored mene na istoj stazi? I to sve u istoj voznji. Nemoj da se lazemo da je samo i iskljucivo do infrastrukture, jer mnogo je *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*a i bezobrazluka. Aman, kolica sa bebom tera kod 25. Maja kod ogradjenog dela staze...

I ja sam roditelj ali mi ne ide u glavu da ljudi ne mogu da uklavire da biciklisticka staza nije mesto za UCENJE voznje bicikle. Da odrasli ljudi toliko ne mogu da predvide s,ra,nje koje moze da se desi, da je to neverovatno.


I onda umesto kuci da dodjem pod endorfinom, ja ulazim filovan kortizolom...:d
 
Poslednja izmena:
ja imam camelbak. platio oko 2000. sve to oko plastike se raspitao pre kupovine, zdravlje i čuda. Evo dve sezone kasnije, voda i dalje ima ukus gume iz njega.
Sam bidon je ok, nema žalbe na kvalitet (mada nisam čuo da se nekome bidon pokvario), ali ako je ukus i miris u pitanju, ni camelbak nije rešenje.
Za letnje dane termo izolacija je glupost i ne služi ničemu. par minuta duže će da izdrži da ne bude čaj. Bez direktnog sunca se oseti razlika, mada nisam siguran da bih nekome preporučio to. Bolje uzeti više vode. Za iole dužu vožnju, svakako će voda biti topla.

Ja imam jednu termo i jednu obicnu koju punim samo za duze ture. Termo je uvek na bajsu jer cesto pijem vodu a i cesto dosipam, tako da je prakticno uvek puna i koliko toliko hladna.
Tura mi je recimo sa NBg preko Brankovog pa tamo na 25tom napunim bidon na cesmi... onda do Ade pa i tamo ponovo dopunim. Sa obicnim bidonom voda bi se mnogo brze zagrejala a kolicina je vise nego dovoljna iako je termo.
Problem je sto ne mogu da nadjem nigde slican, da ima poklopac i da se ceo lako rastavi za pranje i da poklopac ima kvalitetnu "sarku" a ne plastiku koja se savija na tom delu.
 
Poslednja izmena:
I mene nervira kada na bici stazi na Adi vikendom kada je najveca guzva uce malo dete da vozi bicikl. Ja razumem verovatno rade pa nemogu drugim danima. Ali sigurno je da ima neki prostor u blizini za ucenje voznje. Mozda ima neko skolsko dvoriste ili slicno. Ja sam na primer ucio u skolskom dvoristu i ovde kod mene ispred Tehnoloskog fakulteta na parkingu.
 
Poslednja izmena:
Problem je sto ne mogu da nadjem nigde slican, da ima poklopac i da se ceo lako rastavi za pranje i da poklopac ima kvalitetnu "sarku" a ne plastiku koja se savija na tom delu.

Ovakav? Taj sam uzeo za suprugu, skroz zadovoljan. Nema mirisa i ukusa, voda ostaje dosta dugo hladna, lako se rasklopi i ima baš takav poklopac.
 
ja imam camelbak. platio oko 2000. sve to oko plastike se raspitao pre kupovine, zdravlje i čuda. Evo dve sezone kasnije, voda i dalje ima ukus gume iz njega.
Sam bidon je ok, nema žalbe na kvalitet (mada nisam čuo da se nekome bidon pokvario), ali ako je ukus i miris u pitanju, ni camelbak nije rešenje.
Za letnje dane termo izolacija je glupost i ne služi ničemu. par minuta duže će da izdrži da ne bude čaj. Bez direktnog sunca se oseti razlika, mada nisam siguran da bih nekome preporučio to. Bolje uzeti više vode. Za iole dužu vožnju, svakako će voda biti topla.
Ja imam komada jedan običan i jedan termo i nemam tih problema, a inače sam gadljiv na bilo kakav ukus vode.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
 
Vrh Dno