Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pakovanje (ambalaža) je sastavni deo proizvoda/robe, inače ga ne bi ni bilo. Itekako umanjuje vrednost kompletnog proizvoda, kao što sam napisao, ja prvi nikad ne bih platio punu cenu za otpakovan proizvod. Zakon se ne bavi pakovanjem ni ambalažom, kao ni mnogim drugim detaljima vezanim za konkretne proizvode.
 
Jedno je to šta ti smatraš, a drugo ono što piše u zakonu.
Niko ne kaže da je ok vratiti proizvod kupljen na daljinu u roku od 7 dana bez ambalaže, ali je u skladu sa zakonom.
Prodavac mora da primi proizvod i vrati novac sa fiskalnog računa u punom iznosu.
Ukoliko to ne uradi kupac ima pravo da ga tuži.
 
Postoje proizvodi koje nije moguće vratiti u ambalažu. Niti je moguće otvoriti ambalažu bez njenog uništavanja/oštećenja. Šta ćemo u tom slučaju?

I samim tim što postoje takvi slučajevi, prodavac nema ništa od toga što mu mi vratimo ili ne ambalažu, proizvod je sada van originalnog pakovanja i niko u lancu ni nema način da ga u nju vrati.
 
U pravu su ljudi koji tvrde da u zakonu ne piše ništa o umanjenju cene, niti šta piše o ambalaži. Ranije sam negde pročitao to za umanjenje cene ali sad ne znam tačno gde, u svakom slučaju neka kolega javi kako je prošao.

http://www.zastitapotrosaca.gov.rs/ЗА-ТРГОВЦЕ#S2
Продаја на даљину представља могућност закључења уговора о продаји између потрошача и трговца који се физички не налазе на истом месту. То може бити продаја путем каталога, телефона, ТВ продаје, путем Интернета.

Морате да знате да потрошач код таквих видова куповине има право да се предомисли, односно да одустане од куповине у року од 14 дана од дана када сте му испоручили производ, и то без навођења разлога за одустанак (нпр. уколико се потрошачу не допада производ, који објективно нема никакве недостатке), а ваша је обавеза да му предочите ово право и да му предате образац за одустанак.

Потрошач вам враћа производ/робу, трошкови враћања падају њему на терет, а ви сте у обавези да му новац вратите најкасније у року од 14 дана од дана пријема изјаве потрошача.

Закон је изричит, не можете уговарати додатне трошкове које би потрошач требало да вам надокнади (нпр. да вам плати одређени проценат од цене производа).

Изузетак од овог права: потрошач не може користити ово право уколико је отпечатио рачунарски програм, аудио или видео снимак.

Свакако, и на овај вид куповине примењују се општа правила о саобразности и евентуалној гаранцији.

Ovako ispada da je mogao da uzme fotoaparat, ode na more, lepo ga koristi, pa po povratku isti vrati (ako se uklopi u 14 dana). Zakon mu to dozvoljava, mada nisam siguran da je to moguće ostvariti tako lako kod nas. :D

Edit: Ja inače već odavno skoro sve vrednije uređaje kupujem na daljinu zbog ovog prava ali sam bio spreman i na to da mi prodavac umanji iznos koji mi vraća. Tako sam kupio gotovo sve vrednije stvari za novi stan - belu tehniku, TV, mašine za sušenje i prenje veša, ..., i ništa nisam vratio. :)
 
Poslednja izmena:
Generalno tako i rade ljudi na zapadu (obično istočnoevropskog porekla). Iskorišćavaju prodavnice sa tehnikom gde ima klauzula da možeš da vratiš proizvod posle, recimo, 20 dana, "no question asked".
 
Generalno tako i rade ljudi na zapadu (obično istočnoevropskog porekla). Iskorišćavaju prodavnice sa tehnikom gde ima klauzula da možeš da vratiš proizvod posle, recimo, 20 dana, "no question asked".
To je drugačije, jer to daje sam prodavac i važi i u slučaju kupovine u prodavnici, ne samo na daljinu. Po našem zakonu bi i ovo imalo isti efekat, jer javno obećanje u vezi sa robom u trenutku kupovine je obavezujuće.
 
Da li ste primetili da u Tehnomaniji daju na potpis papir da je sve uredu sa robom prilikom preuzimanja i time se odričete prava na zamenu proizvoda?

Ja kupovao danas nešto i dali mi da potpišem, prilično sam siguran da je to protivno zakonom.
 
Naravno, inače ti ne daju proizvod. Sva sreća pa sam dobio neke kupone pa nisu bile žive pare. Inače svakako ne nih pristao na takvu kupovinu.
 
Mali off - kakve to muljaže izvode Tehnomanija i Tehnomedia? Bukvalno je druga nastala preko noći i samo su se određene Tehnomanijine radnje rebrendirale u Tehnomediu (asortiman je skoro 100% identičan).

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Zašto? Zato što sam imao poklon karticu koja je morala da se iskoristi u Tehnomaniji..
 
Da li ste primetili da u Tehnomaniji daju na potpis papir da je sve uredu sa robom prilikom preuzimanja i time se odričete prava na zamenu proizvoda?

Ja kupovao danas nešto i dali mi da potpišem, prilično sam siguran da je to protivno zakonom.
Dok se ne pogleda šta tačno daju na potpis, teško je reći, ali je polazna tačka da je takav dokument ništavan. Zakonski zagarantovana prava su neodriciva.
 
To rade i u emezzeti za tv
Raspakuju proizvod pred tobom (nema nećeš) provere ga dal radi i daju papir da potpises.

Ja sam bio šokiran

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Meni su takodje pre par dana u Emezzeti prilikom kupovine barske stolice dali taj papir da potpisem da je sa robom sve ok, a nisam ni video stolicu, bila u kutiji zapakovana. Sva sreca pa je sve ok.

Mada na kasi im pise da je moguce vratiti robu u roku od 3 dana ukoliko se poseduje ambalaza i sve iz nje. Nije moguce dobiti novac, samo zamenu ili uz doplatu nesto drugo.
 
To rade i u emezzeti za tv
Raspakuju proizvod pred tobom (nema nećeš) provere ga dal radi i daju papir da potpises.

Ja sam bio šokiran

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Potpisuješ da TV ili roba nije fizički otećen(a). Svakako ne zadire u prava koja imaš oko nesaobraznosti proizvoda.
 
Stvar je i tome što ne dozvoljavaju da odneses neodpakovanu stvar

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Pitanje uzeo kod Telenora pet treker, od 10 dana 7 nije radio vec bio u servisu, navodno baterija slaba, sad ispao iz mreze .Odneo danas i trazio ili nov uredjaj ili raskid ugovora.
Receno mi je da će poslati treker u servis, našta sam rekao da migu da ga šalju u drugu dimenziju što se mene tiče, il nov uredjaj ili raskid ugovora, kao i smanjenje računa za septembar.
Elem ko je na mojoj strani, tržišna inspekcija ili neko odelenje u Ministarstvu trgovine, jer u ovom prelaznom periodu Telenor je postao očaj od firme

Sent from my SM-J730F using Tapatalk
 
Pa u prvih 6 meseci ne smeju da servisiraju bez tvoje saglasnosti, oni posalju u servis da bi se utvrdio kvar ali bez servisiranja, ako izvrse servis bez tvoje saglasnosti napomeni im da su tako prekrsili zakon i da ces ih prijaviti.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
 
Zakon o zaštiti potrošača. Zakon o obligacionim odnosima. Uzeo si taj paket ( inače nemam pojma kad je bila ta promocija i sta je) zbog pet trakera i on ne radi. Bitni deo ugovora nije ispunjen samim tim ugovor je oboriv. Daće ti drugi nisu toliki retardi.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
 
Jugoinspekt drži monopol u Srbiji ili o čemu se radi? Ne mogu da verujem da ne postoji zimska/jesenja obuća, koja nije deklarisana za suvo vreme, isključivo. Gde kupiti obuću koju možete nositi po kiši/snegu, a da podleže i garanciji?

Sent from my Mi 8, 6/128(white) using Tapatalk
 
Obuća, koju sam juče gledao, izgleda identično, čak i robusnije , ali što se tiče garancije, možete je nositi samo leti ili po suvom vremenu.


Sent from my Mi 8, 6/128(white) using Tapatalk
 
Jugoinspekt drži monopol u Srbiji ili o čemu se radi? Ne mogu da verujem da ne postoji zimska/jesenja obuća, koja nije deklarisana za suvo vreme, isključivo. Gde kupiti obuću koju možete nositi po kiši/snegu, a da podleže i garanciji?

Sent from my Mi 8, 6/128(white) using Tapatalk

Salomon je deklarisan kao zimska obuca (ako jeste zimska). Ima i Wolfskin i Iowa i... Intersport i Beosport (na ove ima i ovde primedbi da ne izlaze u susret za reklamacije)
 
Salomon je deklarisan kao zimska obuca (ako jeste zimska). Ima i Wolfskin i Iowa i... Intersport i Beosport (na ove ima i ovde primedbi da ne izlaze u susret za reklamacije)
Sa BeoSport-om imam loše iskustvo. Baš u ovoj temi sam govorio o tome. Jugoinspekt je, izgleda, iza većine tih prodavaca, dobavljača. Praktično smo osuđeni da zimsku obuću kupujemo po nekoliko pari, za jednu sezonu, kako bismo pregurali zimu i kišno vreme. Možda ni to nije loša opcija uz obzir da ta 'zimska' obuća košta svega 14.000din. Tri takva para će definitivno izgurati jednu zimu, nadam se. Ne kažem da imam uslove da se bahatim, naprotiv, već mi se ne nose gumenjaci.
47d6ec53a5e7c5391faa94b15322920e.jpg


Recimo, juče sam gledao baš tu obuću, u baš toj radnji.. i sve je deklarisano za suvo vreme.
Gledao sam u još par prodavnica - ista priča.

Sent from my Mi 8, 6/128(white) using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
To je bezobrazluk uvoznika koji im je omogućila ova raspadnuta država.
Zimska obuća deklarisana za suvo vreme????? Čik da neko pokuša ovo da mi obeazloži, a da ne vređa inteligenciju.
Ja inače uglavnom kupujem po inostranstvu i do sada nisam imao prilike da se žalim da mi se odlepio đon obuće namenjene za nošenje po vlažnom vremenu.
 
Da li sam proizvodjac deklarise tu obucu kao zimsku, tj da moze da se nosi po kisi ili ne? Ukoliko proizvodjac deklarise svoj proizvod za tu i tu namenu i da moze da se nosi u tim i tim uslovima, ne vidim kako jugoinspekt moze da menja proizvodjacku deklaraciju kako mu je volja? Ako postoje takvi slucajevi, mislim da bi se trebalo obratiti direktno proizvodjacu, jer od nase drzave nema vajde posto su svi zajedno u talu verovatno.

Ako se dobro secam, ranije su one popularne "kanadjanke" bile deklarisane kao obuca za zimsko vreme i Timberland ih je reklamirao kao otporne na vodu/kisu.
 
Poslednja izmena:
Zbog čega je sva obuća deklarisana za suvo vreme?

Sent from my Mi 8, 6/128(white) using Tapatalk
 
Da bi mogli da nam odbijaju reklamacije sa glupim izgovorom da je do ostecenja doslo zbog nepravilnog odrzavanja/koriscenja...
 
Nazad
Vrh Dno