Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Svako ko vozi elektricni trotinet brzinom vecom od 15km/h je potencionalna opasnost. Ljudi ne kapiraju da su mali tockovi veoma opasni. Ja imam trotinet sa tockom od 9 inca i biciklista sam od malena i znam o cemu govorim. Moj trotinet je originalno isao do 25km/h ali sam ga posle preradio da ne prelazi 15-17. Realno nema ni potrebe.
 
Јуче сам на кратко чуо у некој радио емисији причу о томе, спремају се закони о тим ромобилима, да ли мора кацига, где и како смеју да возе, мислим да се чека или проучава закон некога са запада ко је то већ одрадио. То јесте корисно превозно средство али постоји много препрека које ће да му праве проблем. Корисно зато што може да се понесе и до канцеларије али има и много лоших страна приче.
 
Posle onih nekoliko klipova, pametnom je dovoljno da zaključi da mu obavezno treba kaciga jer svi padaju na glavu.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Posedovanje vozila u Srbiji jeste nerazumno jeftino

Ja čitam mnogo puta i ne mogu da verujem da piše ovo što piše! Evo aca je poslao link sa wiki, to verujem i jeste zvaničan podatak naših visokoobrazovanih vladinih stručnjaka, ali ja pouzdano znam da bi polovina građana srbije pevala da imaju 444 eur platu!
Nego čini mi se da si par puta spomenuo Norvešku (a i piše ti NO u lokaciji), ali da li si ti stvarno tamo ili u Holandiji... Ili su možda i Norvežani legalizovali neke stvari... (ne bih spominjao ništa nelegalno). Ali daj ponesi kad budeš dolazio u Srbiju i meni malo toga šta god da je, please:D

Gužve u gradu se po meni najlakše raščiste tako što se naplaćuje svaki prolazak kroz centar kao što je npr. u Londonu, a verujem i mnogim drugim gradovima. Zvučaću sad kao Mrgud (jel se tako zvaše onaj štrumpf), ali pored gastarbajtera koji pričaju kao da u Srbiji cveta cveće (a znam ih dosta) mi je muka i od ovih što insistiraju da idu na posao kolima a pri tom kukaju kako je gužva, kako nema parkinga... A što neko reče imaju ispred nosa stanicu... Ja sam auto kupio za vangradske vožnje (i to mali gradski auto star 10 god, znam da će Mitru zvučati neverovatno, ali za bolji nemam para iako imam platu taman onih 444 eur, ali imam i drugih troškova u životu). A po gradu uglavnom idem busem, jako retko kolima upravo zbog gorepomenutih problema sa gužvama i parkingom.

Tako da je i moje mišljenje da su za kratke relacije po gradu ovi trotineti najfantastičniji prevoz 21 veka (bar do sada):)
Naravno da ne treba ludovati i voziti ih 20 km/h pored pešaka...
 
Па сад, имаш ново технолошко чудо које нема много њих, оно може 20-30км/ч и сад ћеш да га возиш брзином пешака а пешаци ће да помисле да имаш обичан тротинет. ;) Као кад неко купи беемве и вози га лагано тј нормално а из њега не треште народњаци. Па чему онда све то? ;)
 
Verujem da ga takvi ne kupuju... a i ima ih sve više. Mada verovatno ima po neko ko nema para za beemve (ipak nisu baš svi automobili nerazumno jeftini:D) pa ga kupi baš zbog toga. Sećam se da sam gledao neki video klip gde testiraju e-bicikl na Adi. Lik je ladno sišao sa bici staze na šetalište pored vode (sa Makiške strane) i provezao tik pored dve žene s leđa sa preko 30km/h. Još bilo neko hladnije vreme, žene sigurno nisu očekivale biciklistu i mogla je da iskorači baš tada u tu stranu.... tako da, ima nas raznih, mora se otvoriti četvoro očiju
 
pre neki dan u budimpešti zamalo da imam blizak susret sa nekim *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*om na el trotinetu koji je ispred sebe stavio devojku da je provoza??...to je inače pešačka zona oko bazilike ali se on zaleteo sve sa svojom dragom, malo je falilo da mu ja budem vazdušni jastuk...prosto su propisi za vožnju tako nečega toli9ko labavi, a naravno nema dovoljno resursa da se oni i sprovode, i vožnja tih tandrkala je sada divlji zapad...ako i postoje, koji su propisi? da li moraš da budeš punoletan ili ne jer vidim da to iznajmljuju i deci, gde možeš da voziš, da li samo na biciklističkoj stazi, ili trotoarom?

kad smo kod trotoara, beograd je što se toga tiče užasno uzak grad, jedva se mimoiđem sa par ljudi na trotoaru a kamoli još da radim slalome kako bi napravio prostor za bicikliste, trotinetiste, rolerijade, ili šta će još da se voza trotoarima...inače malo malo neki ljuti biciklista mi besno zvoni jer zaboga ne može da vozi trotoarom od mene iako to koliko ja znam nije biciklistička staza...eno u knezu sve više biciklista voze kao manijaci dok im pešaci služe kao čunjevi...

gradski prevoz jeste na ivici kolapsa, ali ovi alternativni načini dok se bolje ne regulišu prave više štete nego koristi...a biće još gore...kad se završi bg na vodi tu će biti 25.000 ljudi sa potrebama za parkingom i prevozom ulicama koje ne mogu da se proširuju ( karađorđeva, nemanjina), slavija ostaje usko grlo, tako da biće veselo...bez metroa sve je ovo krpljenje a od metroa nema ništa...
 
Pa što kaže calexx ovi naši "proučavaju" kako to radi zapad... pa verovatno kao rezultat toga prave sve više "biciklističkih" staza. Recimo u Ruzveltovoj sada nit je trotoar kako treba nit bici staza, tj ne mogu ni pešaci ni biciklisti da se kreću kako treba. Naravno oni koji su tako odlučili tuda prolaze samo automobilom a i tada se ulica zatvori.

A što se trotineta tiče to je svakako još uvek neregulisano ni u razvijeniijm zemljama... A kad kod nas budu to regulisali, na zapadu će već uveliko da se voze neki leteći "trotineti":)
 
Čitam i ne verujem šta ljudi pišu ovde.

Uglavnom nemam običaj da se uključujem u online rasprave ali kad mi neko dodje i filozofira zašto idem na posao kolima?

Pa druže moj, GSP prevoz je 3x gori nego pre 10 godina, imam informaciju iz prve ruke(znači direktno iz GSP) da nema ko da im vozi autobuse, niko neće, svi dali otkaze i otišli ili preko ili u privatne firme da voze kamione. I kako onda da očekuješ da stigneš bilo gde na vreme gradskim prevozom?

Evo ti primer:

Živim na jednom kraju grada, Kotež radim na NBG, znaš li da mi do posla u špicu treba nekih 40-50min, a isto to busem u špicu 80min, za samo 10km daljine, jer em nema buseva, em gužve. Izvini, ali meni su moji živci i moje vreme najbitnija stvar u životu.

Generalno infrastruktura nam je katastrofa, imaš levu obalu, 150k ljudi na kojoj sam i ja, koju povezuje jedan jedini most sa gradom (Pupinov ne računam, to je obilaznica, i vodi nigde :) )

Pa onda imaš Bulevar Despota Stefana, koji u špicu zatvaraju, alo ZATVORE ULICU EEEJ, jer sve stoji ka Trgu, jer su pametnjakovići odlučili da renoviraju i zatvore Trg, i onda ceo Dorćol umesto da ide preko Kralja Milana, ide preko Dečanske dalje ka skupštini, i naravno niko iz Despota Stefana ne može da se uključi u i o čemu onda pričamo? To kao nemoj kolima idi busem ili peške, mogu da pričaju ovi što žive po centru, druže, ja kad bih tako radio, izračunaj kolko je to izgubljenih, ne sati nego DANA na mesečnom nivou.

Da ne bude sve off, što se tiče e-skutera i e-bicikala, dobra je ovo priča, samo da ima gde da se vozi, Ja bukvalno ne znam gori grad od Beograda za bicikle i trotinete. Em nemaš gde da voziš, em te svi gledaju popreko, i vozači i pešaci, ne postoji svest i kultura na tom nivou.

Btw, juče probah onaj xiaomi trotinet, super spravica, za kraće distance bombona, još kad se malo odradi neki tunning, stvarno dobra investicija, pod uslovom da imaš gde da ga voziš, ja kad bih preko Pančevca krenuo sa njim, mogu samo da se prekrstim da ne podletim pod kola od onih rupa.
 
Pa 10km biciklom se predje za 20-25 minuta ne znam kakva da je gužva tako da je 40-50min kolima čisto gubljenje vremena i para


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
često šetam ruzveltovom, ta biciklistička staza je komična...kod akademca gde sam učio vožnju inače je bus stanica i tu moraš da siđeš sa bajsa pa nastaviš...a nije jedina prepreka tog tipa tamo...ako bi hteo baš da ispoštuješ propise morao bi sa bajsa da se skidaš na svakih 50 metara, pa onda da nastaviš...u delu kod vuka je već tesno za pešake i bajseve u isto vreme, nešto je bolje kod zire i novog groblja...da ne pričam da je i pored visokog trotoara UVEK neki auto parkiran na nekom delu biciklističke staze...sad u julu počinje rekonstrukcija kraljice marije, gde recimo jedva jedan čovek može da ide trotoarom a o bajsevima da ne pričam, videćemo šta će tu uraditi...svetogorska je užas, tu ne znaš šta je veći problem, biciklisti ili neodgovorni vlasnici pasa...neko je nedavno oko ateljea 212 kačio fotke neke kraljevske naslednice koja skuplja za svojim kućnim ljubimcem jer je ljudima koji tu žive svega već preko glave...i taj trotoar je uzak čak i za pešake a da ne pričam dalje...čitava gomila problema koji se ne rešavaju, a mi sad samo dodajemo nove na prosto pretrpan grad...
 
meni su moji živci i moje vreme najbitnija stvar u životu

Slažem se ovo je najbitnije i time se treba voditi!
Ali meni ti ljudi koji idu kolima deluju upravo kao da se živciraju zbog gužvi i nedostatka parkinga mnogo više nego ja što stavim slušalice u uši i ne primećujem gužvu, ne brinem ni oko čega!

I ja sam na levoj obali, slažem se da je Pupinov most neupotrebljiv (osim ako se ne ide u Zemun ili NBG - tj. tebi iz Koteža je i tada neupotrebljiv). Živim u Padinskoj Skeli a radim kod Vuka... tamo nema parkinga. Dakle moram dalje da parkiram pa da malo pešačim, a onda stignem jedva malo brže nego busem (a trošak mi je veći). Ovako stavim slušalice i ne živciram se ni oko čega!

btw meni prevoz izgleda potpuno isto kao i krajem devedesetih (što se tiče reda vožnje i gužvi). Jedino što sada u mnogim vozilima postoji klima... ja stvarno ne vidim da je išta bolji ili lošiji

A što kažeš Pančevac je apsolutno nepremostiva prepreka za trotinet - ono je užas i biciklom prelaziti!
 
Pa 10km biciklom se predje za 20-25 minuta ne znam kakva da je gužva tako da je 40-50min kolima čisto gubljenje vremena i para


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Nema šanse druže, 40min biciklom je minimum, jer moraš da ideš okolo, preko Dorćola, nećeš valjda kroz Terazijski tunel :) Drugo, kad je vrućina, dodješ znojav na posao, ne ide.
 
@lanmi86
+1
Bravo. Javni prevoz je katastrofa, i ja ne bih rekao da je samo u Beogradu katastrofa, javni prevoz je jednostavno spor koji god evropski grad da izaberes. Jedina dobra alternativa je bajs, ali to je nemoguca misija jer je Beograd katastrofa grad za bajs, i niko ne zeli da se gura sa 2T teskim suv-ovima, kao sto je neko gore vec pomenuo. Onda jednostavno nemas izbora, moras kolima. Ako bi Beograd stvarno zeleo da resi ovo pitanje, onda bi trebalo da urade bic. staze i sve ostalo sto prati neku biciklisticku strukturu. Kada se to desi, ljudi ce sami poceti da idu biciklama na posao, nece biti potrebne ni takse na automobile, i samim tim ce se i market el. bicikli u Srbiji razviti i one ce postati pristupacnije (trenutno su jako skupe).

Nema šanse druže, 40min biciklom je minimum, jer moraš da ideš okolo, preko Dorćola, nećeš valjda kroz Terazijski tunel :) Drugo, kad je vrućina, dodješ znojav na posao, ne ide.
Za ovo je resenje el. bicikla. Ne dodjes nikad znojav na posao, cak dodjes i manje znojav nego kolima kad ides, zato sto te direktno bije vazduh kroz koji prolazis, i ne ulazis u auto koji je vec zagrejan na 40 stepeni i onda u ne daj boze kozno sediste
 
Poslednja izmena:
neće se ovde nikad ići biciklima na posao jer je to znak neuspeha u životu...deluješ kao luzer koji si ne može priuštiti auto...
 
Slažem se ovo je najbitnije i time se treba voditi!
Ali meni ti ljudi koji idu kolima deluju upravo kao da se živciraju zbog gužvi i nedostatka parkinga mnogo više nego ja što stavim slušalice u uši i ne primećujem gužvu, ne brinem ni oko čega!

I ja sam na levoj obali, slažem se da je Pupinov most neupotrebljiv (osim ako se ne ide u Zemun ili NBG - tj. tebi iz Koteža je i tada neupotrebljiv). Živim u Padinskoj Skeli a radim kod Vuka... tamo nema parkinga. Dakle moram dalje da parkiram pa da malo pešačim, a onda stignem jedva malo brže nego busem (a trošak mi je veći). Ovako stavim slušalice i ne živciram se ni oko čega!

btw meni prevoz izgleda potpuno isto kao i krajem devedesetih (što se tiče reda vožnje i gužvi). Jedino što sada u mnogim vozilima postoji klima... ja stvarno ne vidim da je išta bolji ili lošiji

A što kažeš Pančevac je apsolutno nepremostiva prepreka za trotinet - ono je užas i biciklom prelaziti!

Bravo, sve si rekao.

@lanmi86
+1
Bravo. Javni prevoz je katastrofa, i ja ne bih rekao da je samo u Beogradu katastrofa, javni prevoz je jednostavno spor koji god evropski grad da izaberes. Jedina dobra alternativa je bajs, ali to je nemoguca misija jer je Beograd katastrofa grad za bajs, i niko ne zeli da se gura sa 2T teskim suv-ovima, kao sto je neko gore vec pomenuo. Onda jednostavno nemas izbora, moras kolima. Ako bi Beograd stvarno zeleo da resi ovo pitanje, onda bi trebalo da urade bic. staze i sve ostalo sto prati neku biciklisticku strukturu. Kada se to desi, ljudi ce sami poceti da idu biciklama na posao, nece biti potrebne ni takse na automobile, i samim tim ce se i market el. bicikli u Srbiji razviti i one ce postati pristupacnije (trenutno su jako skupe).

E baš to, mora kompletna biciklistička infrastruktura da se urade, ja bih prvi išao na posao, da postoje uredjene staze, da ne razmišljam i gledam preko ramena da li će neko da me zakači retrovizorom... Apsolutno ne branim automobile, prvi bih ga parkirao i seo na bajs, ali su u ovom trenutku nužno zlo i najbolja varijanta dok ne naprave staze.
 
@Altru
Zivim u Kraljice Marije (kod Postanske Stedionice) a radim u Borci preko Dunava. Po planu nije predvidjena "biciklisticka staza" kao sto je nacrtana u Ruzveltovoj. A i ako je naprave zali boze kao kod Ruzveltove ili Takovske gde se zavrsava malo posle Botanicke Baste. Samo da se pohvale kako su "napravili" biciklisticku stazu Vesic i kompanija.
Isao nekoliko puta biciklom na posao preko Pancevca. Ono je strasno. Takodje bih isao klovozom ali sto neko rece da rizikujem da me neko pokupi kako ludo voze, e nema sanse. Bilo biciklom ili el. trotinetom.
 
Poslednja izmena:
Rekao je sve kako jeste, ali ništa nije rekao na konto proširenja i dodavanja novih staza. Doći ćemo u situaciju da budemo ko Manila, za 2.5km da putuješ 67 minuta. Lično ja bih izbacio parkirališta pored kolovoza, barem u svim većim ulicama i bulevarima u gradu i umesto toga napravio biciklističke staze. Tu je glavni problem, jer grad na konto parkinga uzima ogromne pare, a na konto biciklista ne bi uzimao ništa.
 
Bilo bi izvodljivo, DA je svaka zgrada bila građena sa svojom garažom/parkingom. Ovako - ništa od toga....

Послато са SM-G975F уз помоћ Тапатока
 
Odgovara i naftnim kompanijama da svi mi idemo 10km/h kolima kroz grad, branik do branika, po jedna osoba u kolima, klima radi, gorivo ide...

El. bajs ili trotinet potroši smešno malo struje, još ako ga ostaviš preko noći da se dopuni - naftne kompanije i država (od akciza na gorivo) od toga nisu na dobitku.
 
Poslednja izmena:
Ja čitam mnogo puta i ne mogu da verujem da piše ovo što piše! Evo aca je poslao link sa wiki, to verujem i jeste zvaničan podatak naših visokoobrazovanih vladinih stručnjaka, ali ja pouzdano znam da bi polovina građana srbije pevala da imaju 444 eur platu!
Nego čini mi se da si par puta spomenuo Norvešku (a i piše ti NO u lokaciji), ali da li si ti stvarno tamo ili u Holandiji... Ili su možda i Norvežani legalizovali neke stvari... (ne bih spominjao ništa nelegalno). Ali daj ponesi kad budeš dolazio u Srbiju i meni malo toga šta god da je, please:D
Hahaha, svaka tačna :d
 
Ja bih samo naglasio ovo "smesno malo", cisto da ljudi znaju koliko je to, radi se o 100 dinara na 100km za prosecan el. bajs koji prelazi 35km sa baterijom od 360W.
Source:
http://www.allseasonsbikes.com/know-more-about-electric-bikes/how-much-cost-charge-electric-bike/

P.S. Uvek mozete da smanjite potrosnju motanjem ;)

Edit: Auto je zapravo ok kad je u njemu 5 ljudi. Recimo da je neki mali potrosac, 5l/100km, to je 750 dinara na 100km za 5 ljudi. El. bajsom to dodje 500 din / 100km (5 bicikli ti treba za 5 ljudi).
 
Poslednja izmena:
Brale loša ti je matematika.

Prvo, ta potrošnja za auto, ja ne znam ikog da ide i deli troškove vožnje kolima sa nekim, tipa 5 ljudi kao idu zajedno na posao, to je jedna ekipa u 500 ljudi možda. Drugo, ako nisi obavešten, Dizel je ~165din, moj 1.9 motor po gradu troši u proseku 7.5, znači pričamo o beogradskim gužvama, ne pričamo o otvorenom autoputu, tamo jeste 5l prosek, ali opet, zna se koliko gorivo košta. Znači mene izadje ~1250din 100km po Beogradu. Bicikla je isplativija, bilo električna bilo klasična. Kad bolje razmislim, svaki drugi prevoz je jeftiniji od kola, bilo da ideš biciklom, vozom, busem, motorom... Ali meni lično je bitnije vreme od novca, novac ću zaraditi, vreme izgubljeno u putu niko mi neće vratiti. Neke stvari nemaju cenu.
 
Za Xiaomi M365:
Standard power consumption [2]:1.1kWh per 100km
2. Power consumption is estimated at 0.335kWh based on electricity metering equipment. 100km standard power consumption calculation: Power required for a single full charge (0.335kWh) ÷ typical mileage (30km) x 100km.

Ajd da kažemo da punjač ima efikasnost 75% i da su duplo manje deklarisali potrošnju. To izađe oko 3kWh na 100km.

U plavoj zoni to izađe 27din u višoj tarifi ili oko 7din u nižoj tarifi na 100km.

22 radna dana da ga vozim 10km dnevno, to izađe oko 15 din mesečno. Dakle to možemo komotno da zanemarimo kao trošak.

Znači jedno 100-150x jeftinije u odnosu na auto ne uzimajući u obzir plaćanje parkinga i sl.

Inače od tih 1250din na 100km, državi na akcize i PDV ide negde oko 650din - nije njima u cilju da imamo javni prevoz, biciklističke staze i EV.
 
Poslednja izmena:
Upravo to, još ako ga puniš na poslu... :d
 
Nazad
Vrh Dno