Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Cene se lako reše, uvedu se eko-nameti za vozila na fosilna goriva. Što mislite da se u Norveškoj prodaje toliko elektro-automobila? Zbog toga sto je cena e-Golfa 33.000 EUR, a cena najjeftinijeg standardnog Golfa sa 1.0 TSI motorom 32.000 EUR. Parking i putarine su uglavnom besplatni za električne automobile.
Srbija, a posebno Beograd se ionako guše u automobilima, na svakom mogućem mestu je parkirana neka kanta, tako da itekako ima mogućnosti da se to dovodi u red.

Strateški ostaje problem proizvodnje struje koja se u Srbiji i dalje dobija spaljivanjem uglja...
 
Poslednja izmena:
Neki američki gradovi su već krenuli da se bune zbog besplatne putarine za električne automobile, pošto se tim sredstvima inače finansira njihova izgradnja i održavanje a električni automobili ih degradiraju/troše koliko i automobili na fosilna goriva.
 
Pitanje je da li je isplativo sa sadašnjim cenama tih vozila, i bez subvencija.

E-Golf je nešto tipa oko 32000€ što je 2x skuplje od nekog običnog Golfa. Koliko je km potrebno preći da se isplati razlika od 16000€?!?
Овде је у питању друга прича, власник тог такси удружења је и власник ауто-куће у којој је заступник Фолксвагена/Аудија па би овде можда била у питању и реклама. Ипак, из свих поменутих разлога вероватно не виде неки велики промет па се смањила прича о томе и нико више не помиње.
 
Dok se nešto ne uradi sa platam nema od te priče ništa.
 
Cene se lako reše, uvedu se eko-nameti za vozila na fosilna goriva. Što mislite da se u Norveškoj prodaje toliko elektro-automobila? Zbog toga sto je cena e-Golfa 33.000 EUR, a cena najjeftinijeg standardnog Golfa sa 1.0 TSI motorom 32.000 EUR.

Pa valjda treba e.vozila da pojeftine na razuman nivo, a ne SUS vozila da poskupe na nerazuman?!? :trust:

Norveška 100% el. energije proizvodi iz obnovljivih izvora, tj. najveći deo iz hidroelektrana. A imaju i ozbiljne viškove el.energije. Zbog toga njihova država na sve moguće načine podstiče lelektromobile.
U zemljlama gde je ugalj glavni izvor el. energije (tu spada i Nemačka npr.), malo su skeptičniji prema EV. Ali idu i oni ka tome. Što pre shvate da su jedino EV budućnost, tranzicija će biti brža.

.
.
.

A što se tiče dalje trotineta, moram iskorisititi ovu priliku da bacim veliki hejt na moderne urbaniste u Novom Sadu, koji sada u 21. veku, uspevaju da prave kompletne nove, čitave blokove zgrada, BEZ biciklističkih staza, ili sa trotoarom i bike stazom ukupne zajedničke širine od 2m. U novim stambenim blokovima, bisiklističke staze tu i tamo formalno postoje, ali su širine 50-ak cm, postavljene pored parkinga tako da nosevi automobila izlaze na stazu. Teško je i peške ići njima, a kamo li biciklom. A i trotoari pored su toliki da kada se susretnu tri osobe, jedna mora da zagazi na bike stazu da se uopšte mimoiđu.

A onda u izveštaju o prethodnoj godini, iznesu podatak o kilometraži izgrađenih biciklističkih staza. :mad:
 
Poslednja izmena:
Posedovanje vozila u Srbiji jeste nerazumno jeftino, zato ih i ima toliko, što po ulicama, što parkiranih jednih preko drugih maltene. Jedini način da se rasčišćava gužva je uvođenje dodatnih nameta. Prihodi od toga mogu da se iskoriste za investicije u javni prevoz, saobraćajnice, subvencije za elektro i hibridna vozila npr.
 
Posedovanje vozila u Srbiji jeste nerazumno jeftino, zato ih i ima toliko, što po ulicama, što parkiranih jednih preko drugih maltene. Jedini način da se rasčišćava gužva je uvođenje dodatnih nameta. Prihodi od toga mogu da se iskoriste za investicije u javni prevoz, saobraćajnice, subvencije za elektro i hibridna vozila npr.

Gde ti ode...to je naučna fantastika koja bi koštala više nego da se cela prestonica izgradi na drugom mestu iz temelja. Pa u Beograd nije ulagano ni dinara poslednjih 40 godina...pogledaj sad šta je napravljeno. Ulažu u neku infrastrukturu...što je realno ok. Ali sa komplet pogrešnim planiranjem i sa nesposobnom logistikom. To je rezultat nerada poslednjih 40 godina i gubljenja iskustva u takvim radovima.

Sa druge strane nije rešenje da se doda namet narodu koji zarađuje manje od 400e mesečno koji je realno u većini u Srbiji...to je po mom mišljenju nedopustivo. Ako plaćam porez na platu, nekretnine, namirnice i sve drugo hoću da taj kome plaćam namete radi za mene i da mi predstavi potencijalmna rešenja koje mogu da prihvatim ili ne a ne da mi podiže namete.

I da se ne lažemo... neće niti jedan gradski ili državni službenik da se odrekne dela kolača ni u kom slučaju pa će sa porastom novca rasti samo dubine njihovih džepova a narodu neće biti ništa bolje a ni lakše. To je pitanje kolektivne svesti, morala i odgovornosti a mi smo po tom pitanju u kamenom dobu...
 
Posedovanje vozila u Srbiji jeste nerazumno jeftino, zato ih i ima toliko, što po ulicama, što parkiranih jednih preko drugih maltene. Jedini način da se rasčišćava gužva je uvođenje dodatnih nameta. Prihodi od toga mogu da se iskoriste za investicije u javni prevoz, saobraćajnice, subvencije za elektro i hibridna vozila npr.
Kao Dragiša Binić kad su počinjale gužve, "ih što nije benzin 200 marke pa da se samo Bina vozi!" (čitati sa akcentom).
 
Daleko je Beograd od vremena kad je Binić to izjavio, da je gorivo sad 200 marke (sa akcentom) možda bi bilo toliko vozila na ulicama kao u vreme njegove čuvene rečenice. Grad je ugušen automobilima, maltene svako može da priušti nekog krša od 500-1000 EUR, ubaci plin, i pravi gužvu po gradu. Jedino rešenje za gužve su dodatni nameti, da li će ih biti - možda, da li će se iskoristiti za nešto pametno - neće, naravno.
 
Ne bih rekao da je toliko jeftino ali da ih ima nerealno mnogo je u pravu.. Svaka glava bi sad da se vozi do posla, za to najvise koriste automobile.. a ima stanicu ispred zgrade sa 4 prevoza do svog posla.. jeste uzasno u prevozu, pogotovo leti al opet.. postalo je bas nepodnosljivo..
 
Odličan je link Zuba postavio, da li ima još nekih vesti kako se u saobraćaju tretiraju električni trotineti, da li je obavezna kaciga, signalizacija, itd...
Kuda da se vozi, po stazama, putevima, trotoaru? Ozbiljno me je ovo zainteresovalo, ali bi ipak da probam prvo, idealno bi bilo da postoji da se iznajmi negde.

Evo nekih komentara:

Savrsenstvo za nas koji ne volimo mnogo da hodamo. Dobila sam ga na poklon i skroz sam oduswvljena... Ovo je prava zabava za odrasle... Preporucujem.
Fantastičan proizvod, oduševljen sam kupovinom. Najbrži model na tržištu sa najvećim dometom, LG-jeve baterije mi ulivaju sigurnost, i što je takođe bitno, sasvim je lagan da se može poneti i u jednoj ruci. Jako zabavan trotinet.
Trotinet veoma kvalitetan. Motor dovoljno snažan da izgura umerene nagibe, ali pri tome brzina dosta pada, a i baterija se mnogo brže troši. Sve u svemu odličan vid transporta u gradu za letnje dane.
Udobnost mu nije jača strana zbog nedostatka amortizera.
Električni trotinet Xplorer Ambassador je prava gradska zujalica.
Veliki točkovi od 8 inča čine vožnju vrlo prijatnom, a zadnje disk kočnice sigurnom. Snažna baterija od 8,0 Ah omogućava domet od 25 km što je više nego dovoljno za vožnju po gradu, a puni se putem bilo koje standardne utičnice. Siguran je za okolinu, jako jeftin za održavanje i vožnju, a njegov električni motor snage 250W pruža maksimalnu brzinu od 25km/h koja se postiže kroz samo nekoliko sekundi. Postoje tri stepena podešavanja brzine tako da je moguće prilagoditi maksimalnu brzinu uslovima vožnje
Ako želite da samo nakratko parkirate trotinet, to ne predstavlja problem jer postoji i nogar koji to omogućava, a ako želite da ga ponesete na more samo ga sklopite i bez problema stavite u prtljažnik automobila. Bilo da Vam treba jednostavno prevozno sredstvo ili samo želite da ubacite malo zabave u Vaša svakodnevna putovanja po gradu, e-trotinet Xplorer Ambassador će rešiti sve Vaše probleme u gradskom prevozu.
 
Poslednja izmena:
Svi komentari sem cetvrtog deluju napisani od strane zaposlenih te radnje :d
Ali bukvalno
 
Poslednja izmena:
Daleko je Beograd od vremena kad je Binić to izjavio, da je gorivo sad 200 marke (sa akcentom) možda bi bilo toliko vozila na ulicama kao u vreme njegove čuvene rečenice. Grad je ugušen automobilima, maltene svako može da priušti nekog krša od 500-1000 EUR, ubaci plin, i pravi gužvu po gradu. Jedino rešenje za gužve su dodatni nameti, da li će ih biti - možda, da li će se iskoristiti za nešto pametno - neće, naravno.

Nije grad ugušen automobilima već su gradske saobraćajnice svojim kapacitetom ostale u vremenu koje je daleko daleko iza nas. I ne samo saobraćajnice, to se odnosi i na sve druge kapacitete poput parkinga. Beograd je takođe značajno porastao u zadnje vreme po broju stanovnika - sve to mora da se isprati da bi stvari funkcionisale kako treba. Ja sam poprilično siguran da su kapaciteti gradskog prevoza isti kao što su bili u zadnjih 10 godina, ako ne i manji jer ne mogu da ih održavaju. Tako da tvoja teorija ne stoji.

A ja sam prvi za to da se uvedu dodatne trake za bicikliste i skutere.
 
Kolovoz ne ide u istu rečenicu sa trotinetom. ;)

Kakav god da je trotinet u pitanju za kolovoz je potrebno vozilo koje ima točak a ne točkić.

Po trotoaru je takođe neizvodljivo voziti se trotinetom jer su trotoari u još gorem stanju od kolovoza, a pored toga trotoar je namenjen isključivo za kretanje pešaka.

U suprotnom, biće kao što je neko već napisao "ide mrcina od 100kg ka meni brzinom od +25km/h". Kad vidim takve, a srećom vrlo retko ih srećem u KG-u, samo bi jedno "remplovanje" radilo iliti blagi dodir ramenom za one neupućene, pa neka bahata "mrcina od 100kg" posle razmišlja šta ga je snašlo.
 
Evo par klipova koji daju uvid i u nepažnju pri upravljanju istim.
https://youtu.be/-XR6cxaLp6E
https://youtu.be/m4lIWdLGvIg
https://youtu.be/0fBb9OmS9VI
https://youtu.be/TWcp4Gk8SwY
Uglavnom ne govorim da su trotineti loši već je tu problem do vozača istih, pogotovu kad je reč o iznajmljivanju. Oni koji po prvi put voze najviše i stradaju, opuste se previše puste jednu ruku sa volana i poljube beton. Verovatno misle da mogu nalik na biciklu, ali nije to ista geometrija i točkovi su manji, nema vožnje bez držanja volana sa obe ruke. I upravo zato ima toliko vesti gde su neke zemlje zabranile vožnju istih.
Naravno bookmaker je u pravu nema infrastrukture u našim gradovima za bicikliste i ovaj tip prevoza još uvek, do tada ma gde voziš uvek ćeš nekom smetati ili neko tebi.
 
Savrseni su za Novi Beograd gde su trotoari siroki. Idealno ko zivi i radi na NBG a pritom je udaljen do 5km da ne trosi benzin.
 
Ja ovo nikad ne bih kupio. Tema se brzo pretvorila u elektricne skutere, bicikle se ne spominju vec duze vreme. Jeste da su duplo skuplje, ali ovo dva ne mogu da se porede. U svakom smislu je bicikla dosta bolja, a pritom su ovi trotineti gotovo neupotrebljivi na ulicama. Ne znam da li ljudi ovde shvataju da je ovo vise igracka nego prakticna stvar? Osim ako ti je ceo put gde ces ovo da vozis pravljen za ovo, znaci neka staza gde ne idu automobili, gde nema rupa, krivina, uzbrdica/nizbrdica, a pritom i ne planiras da koristis ovo zimi cim podloga bude malo klizavija, onda ok, ali bicikle su superiorne u svakom smislu (bezbednost, stabilnost, zaustavni put, vlazne podloge, brzina, amortizacija)... I kad kazem brzina, ne mislim na snagu uopste, mozes ti u skuter da stavis kakav god hoces motor, na onoj maloj igracki sa 5'' tockovima ici preko tih 25km/h je opasna igranka. Na bajsu je sve do 40-50km/h regularno...
 
Nije baš tako.
I ja bi uvek radije uzeo ebajs, čak i razmišljam o tome već godinu dana (nije baš lako sakupiti 1500€ za polovan bajs) ali i trotineti imaju svoju prednost.
Da su samo igračka koristila bi ih samo deca a s obzirom na zastupljenost i korisničku grupu u razvijenim gradovima razvijeniz zemalja vidi se da nije igračka u pitanju.
Prednost skutera je što bez problema možeš s njim u lift pa na 5ti ili 10ti sprat, sklopiš ga i odložiš tako da zauzima prostor kao da je metla u pitanju, možeš i u kancelariju
da ga bukvalno "sakriješ".
Ja recimo živim u zgradi koja nema teretni lift niti zajedničkih prostorija ili garaža ispod zgrade a neću bajs da držim ispred zgrade jer su mi jedan već ukrali pa ga vučem u stan.
Zauzima poprilično mesta i nije ga baš lako izvući gore na sprat, sa skuterom bi bilo mnoooooogo lakše baratati.

Bezbednost najviše zavisi od korisnika, ako voziš neodgovorno ni u automobilu nisi siguran, ni na bajsu, ni na skuteru, motoru itd,
Putevi nisu svuda loši, sve zavisi gde živiš i gde bi koristio skuter, možda se potrefi da baš na toj relaciji tipa kuća-posao nema previše prepreka.

Uglavnom, imaju i skuteri svoje prednosti imaju i bajsevi, ja ako bi mogao da biram uzeo bi ebajs za uživanje i eskuter za do posla i nazad.
 
Nije baš tako.
I ja bi uvek radije uzeo ebajs, čak i razmišljam o tome već godinu dana (nije baš lako sakupiti 1500€ za polovan bajs) ali i trotineti imaju svoju prednost.
Da su samo igračka koristila bi ih samo deca a s obzirom na zastupljenost i korisničku grupu u razvijenim gradovima razvijeniz zemalja vidi se da nije igračka u pitanju.
Prednost skutera je što bez problema možeš s njim u lift pa na 5ti ili 10ti sprat, sklopiš ga i odložiš tako da zauzima prostor kao da je metla u pitanju, možeš i u kancelariju
da ga bukvalno "sakriješ".
Ja recimo živim u zgradi koja nema teretni lift niti zajedničkih prostorija ili garaža ispod zgrade a neću bajs da držim ispred zgrade jer su mi jedan već ukrali pa ga vučem u stan.
Zauzima poprilično mesta i nije ga baš lako izvući gore na sprat, sa skuterom bi bilo mnoooooogo lakše baratati.

Bezbednost najviše zavisi od korisnika, ako voziš neodgovorno ni u automobilu nisi siguran, ni na bajsu, ni na skuteru, motoru itd,
Putevi nisu svuda loši, sve zavisi gde živiš i gde bi koristio skuter, možda se potrefi da baš na toj relaciji tipa kuća-posao nema previše prepreka.

Uglavnom, imaju i skuteri svoje prednosti imaju i bajsevi, ja ako bi mogao da biram uzeo bi ebajs za uživanje i eskuter za do posla i nazad.

1500€ za solidan nov e-bajs. Imas i za 1000€ ako malo bolje potrazis i kupis nesto na akciji, novo. Za bezbednost se nismo razumeli, ja pricam o objektivnim stvarima tipa zaustavni put, balans, upravljanje, velicina tocka, kako se pada sa jednog a kako sa drugog (sa skutera uglavnom na facu, kao sto je neko gore postavio), itd... A to da ce neko ko neoprezno vozi da pogine u bilo kom vozilu, u to nema sumnje. Ovo za prenosivost se slazem, to mi nije palo na pamet, ja uglavnom zivim po zgradama i onda jednostavno parkiram u podrumu.
 
U suprotnom, biće kao što je neko već napisao "ide mrcina od 100kg ka meni brzinom od +25km/h". Kad vidim takve, a srećom vrlo retko ih srećem u KG-u, samo bi jedno "remplovanje" radilo iliti blagi dodir ramenom za one neupućene, pa neka bahata "mrcina od 100kg" posle razmišlja šta ga je snašlo.

Baš bih voleo da vidim da to uradiš nekome, a i da posle toga popiješ takvu kaznu da ti neće pasti na pamet takva pajserska ideja. I to sve da imaš sreće da te taj koga si oborio ne sravni sa zemljom nakon toga.
 
Poslednja izmena:
Od kazne nema nista, u 99% situacija ce biti kaznjen vozac skutera, jer je nesreca na trotoaru i on nije hteo da se skloni, a to da ce da te sravni sa zemljom, da, ako ustane. Pad sa 25km/h sa jednog skutera nije nesto posle cega se sigurno ustaje tako lako.
 
1500€ za solidan nov e-bajs. Imas i za 1000€ ako malo bolje potrazis i kupis nesto na akciji, novo. Za bezbednost se nismo razumeli, ja pricam o objektivnim stvarima tipa zaustavni put, balans, upravljanje, velicina tocka, kako se pada sa jednog a kako sa drugog ...

Ja sam gledao Haibike-ove sa bosch motorom, najviše mi odgovaraju, gde može takav bajs za 1000€ da se uzme? Ja gledam na 2bike, idu i do 1700€ polovni.
Najveći problem padanja sa skutera je što većina misli "aha, ovo je kao igračka koju sam imao/vozao kad sam bio dete" i bez iskustva sa eskuterom krenu ubeđeni da "oni to mogu/znaju".
Treba steći iskustvo, i bajs kad krećeš da voziš pašćeš garantovano, takav je proces učenja, i za auto je recimo preporuka naći neki veći prazan parking i voziti kao "blesav" (ne brzo) po kiši i po snegu da bi stekao iskustvo kako se auto ponaša na raznim brzinama po mokrom i snegu, kako ubrzava, kako koći, koliko se zanosi pri skretanju i onda znaš šta možeš a šta ne...
 
Po trotoaru je takođe neizvodljivo voziti se trotinetom jer su trotoari u još gorem stanju od kolovoza, a pored toga trotoar je namenjen isključivo za kretanje pešaka.

Po zakonu se trotinet bez pogona (klasični, ne el. trotinet) računa kao pešak i obavezno je kretanje trotoarom. Imaš dosta klasični trotineta nosivosti >100kg (ja imam jedan takav koji uglavnom koristi stariji klinac).

Za el. trotinet će verovatno u nekom trenutku doći do prilagođavanja propisa.

I jedno pitanje za vas koji polemišete, a niste ga ni probali. Jel znate da na njemu može da se reguliše brzina, da nije to samo on/off za motor?

To što on može da ide 25km/h ne znači da mora da ide 25km/h, tako da možeš sasvim lepo da prilagodiš brzinu uslovima na putu, pređeš preko neravnine, usporiš ako imaš pešaka ili biciklistu koji ti ide u susret i sl.

Ja ovo nikad ne bih kupio. Tema se brzo pretvorila u elektricne skutere, bicikle se ne spominju vec duze vreme. Jeste da su duplo skuplje, ali ovo dva ne mogu da se porede. U svakom smislu je bicikla dosta bolja, a pritom su ovi trotineti gotovo neupotrebljivi na ulicama. Ne znam da li ljudi ovde shvataju da je ovo vise igracka nego prakticna stvar? Osim ako ti je ceo put gde ces ovo da vozis pravljen za ovo, znaci neka staza gde ne idu automobili, gde nema rupa, krivina, uzbrdica/nizbrdica, a pritom i ne planiras da koristis ovo zimi cim podloga bude malo klizavija, onda ok, ali bicikle su superiorne u svakom smislu (bezbednost, stabilnost, zaustavni put, vlazne podloge, brzina, amortizacija)... I kad kazem brzina, ne mislim na snagu uopste, mozes ti u skuter da stavis kakav god hoces motor, na onoj maloj igracki sa 5'' tockovima ici preko tih 25km/h je opasna igranka. Na bajsu je sve do 40-50km/h regularno...

Bajs (bilo običan ili električni) teško mogu da preklopim i ubacim u gepek od auta za šta mi treba otprilike 10s sa trotinetom.
Zaustavni put na ovome iz mog iskustva je prilično mal, u rangu sa bajsom.

Što se padova tiče, nisam još padao sa istog, ali kao mlađi jesam, i sa bajsa, i sa recimo skejta i ovako i uvek bih najviše nastradao na bajsu - skejt, trotinet .. uglavnom odbaciš u stranu i ti padneš na drugu, a na bajsu uvek padneš sa bajsom i povrediš se na delove istog.

Pritom bilo šta što ide na dva točka nije sigurno (naleteo jednom motorom na prosuti šljunak po asfaltu u krivini, dobro da sam živ :) ) tako da što sporije i laganije na dva točka, to bolje - odavno više nemam želju da vozim bajs 40-50km/h.

I bajs i trotinet gledam da vozim gde ima biciklističkih staza, srećom po NBG ih ima dosta. Guranje po kolovozu sa 2t teškim SUV-ovima koji preuzimaju primat polako mi ne deluje privlačno ni najmanje.
 
Poslednja izmena:
Baš bih voleo da vidim da to uradiš nekome, a i da posle toga popiješ takvu kaznu da ti neće pasti na pamet takva pajserska ideja. I to sve da imaš sreće da te taj koga si oborio ne sravni sa zemljom nakon toga.

Pa vidi, da šetam sa detetom i da vidim da mi takav mamlaz nekontrolisano ide u susret sigurno bi "popio" patos. Nakon toga, ako preživi ne verujem da bi mogao da mi uradi bilo šta (čisto hipotetički da se razumemo) jer bi imao 100% višestruke prelome.

A i ja bih baš voleo da tebe vidim u situaciji koju sam ti upravo opisao. ;)

Edit: ne videh da ti je @MostWanted već to objasnio i odgovorio. Nemam šta da dodam.

Da ne bude OT i priča o nasilju, naši partneri razvijaju ovo, super ide. Imali smo prošle godine nekakvu zajedničku promociju. Ovo je moja fotografija, nije preuzeta sa neta:

web-5936.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno