Po trotoaru je takođe neizvodljivo voziti se trotinetom jer su trotoari u još gorem stanju od kolovoza, a pored toga trotoar je namenjen isključivo za kretanje pešaka.
Po zakonu se trotinet bez pogona (klasični, ne el. trotinet) računa kao pešak i
obavezno je kretanje trotoarom. Imaš dosta klasični trotineta nosivosti >100kg (ja imam jedan takav koji uglavnom koristi stariji klinac).
Za el. trotinet će verovatno u nekom trenutku doći do prilagođavanja propisa.
I jedno pitanje za vas koji polemišete, a niste ga ni probali. Jel znate da na njemu može da se reguliše brzina, da nije to samo on/off za motor?
To što on može da ide 25km/h ne znači da mora da ide 25km/h, tako da možeš sasvim lepo da prilagodiš brzinu uslovima na putu, pređeš preko neravnine, usporiš ako imaš pešaka ili biciklistu koji ti ide u susret i sl.
Ja ovo nikad ne bih kupio. Tema se brzo pretvorila u elektricne skutere, bicikle se ne spominju vec duze vreme. Jeste da su duplo skuplje, ali ovo dva ne mogu da se porede. U svakom smislu je bicikla dosta bolja, a pritom su ovi trotineti gotovo neupotrebljivi na ulicama. Ne znam da li ljudi ovde shvataju da je ovo vise igracka nego prakticna stvar? Osim ako ti je ceo put gde ces ovo da vozis pravljen za ovo, znaci neka staza gde ne idu automobili, gde nema rupa, krivina, uzbrdica/nizbrdica, a pritom i ne planiras da koristis ovo zimi cim podloga bude malo klizavija, onda ok, ali bicikle su superiorne u svakom smislu (bezbednost, stabilnost, zaustavni put, vlazne podloge, brzina, amortizacija)... I kad kazem brzina, ne mislim na snagu uopste, mozes ti u skuter da stavis kakav god hoces motor, na onoj maloj igracki sa 5'' tockovima ici preko tih 25km/h je opasna igranka. Na bajsu je sve do 40-50km/h regularno...
Bajs (bilo običan ili električni) teško mogu da preklopim i ubacim u gepek od auta za šta mi treba otprilike 10s sa trotinetom.
Zaustavni put na ovome iz mog iskustva je prilično mal, u rangu sa bajsom.
Što se padova tiče, nisam još padao sa istog, ali kao mlađi jesam, i sa bajsa, i sa recimo skejta i ovako i uvek bih najviše nastradao na bajsu - skejt, trotinet .. uglavnom odbaciš u stranu i ti padneš na drugu, a na bajsu uvek padneš sa bajsom i povrediš se na delove istog.
Pritom bilo šta što ide na dva točka nije sigurno (naleteo jednom motorom na prosuti šljunak po asfaltu u krivini, dobro da sam živ
) tako da što sporije i laganije na dva točka, to bolje - odavno više nemam želju da vozim bajs 40-50km/h.
I bajs i trotinet gledam da vozim gde ima biciklističkih staza, srećom po NBG ih ima dosta. Guranje po kolovozu sa 2t teškim SUV-ovima koji preuzimaju primat polako mi ne deluje privlačno ni najmanje.